Telakaivuri tulossa ja taloon tuleva kaapeli pylväästä, siis reitti, kateissa. Oks olemassa mittaria ja paljastinta kaapelin reitin löytämiseen? (Johtaako telakaivuri sähköä..?)
Miten löytää voimakaapeli maasta?
5
4274
Vastaukset
- ---
Onhan niitä "tutkia" olemassa mutta aika kallista käyttää. Minä vain kehottaisin varovaisuuseen sillä alueella missä kaapeli luultavasti menee. Ei siinä sen kummempaa käy kun pieni pamaus ja sähkömies paikalla. Maksaahan sekin.
- sähköyhtiöön
Soita verkon omistajalle. Tulee kaverit tutkan kanssa näyttämään. Ei maksa mitään ainakaan vortumilla...
Mutta pitää varata muutama päivä etukäteen.
Siirrä kaivurin tuloa tarvittaessa. Ei ole hauskaa eikä halpaa korjailla rikkikaivettuja piuhoja. Asennussyvys on siinä 80cm ja pitäisi olla suojamerkittyjä yläpuolelta jollakin keltaisella rätinkillä ainakin uudemmissa kaivauksissa. - tee näin
ota kaksi kuparilankaa esim maadotus kaapeli noin 50 cm pätkät taita niistä L ja pidä ne käsissäsi hellästi etäisyys noin 5cm. ne menee ristiin kaapelin kohdalla! siis kulje niiden kanssa rauhassa!
- Kiitosta !!
Eiköhän näistä saada apu. Tuo viimeinen on mielenkiintoinen koettaa..
- ei ole pikkujuttu
Kiitosta !! kirjoitti:
Eiköhän näistä saada apu. Tuo viimeinen on mielenkiintoinen koettaa..
Sähköyhtiöt käyvät tutkaamassa kaapelin ilmaiseksi.
On riskialtista alkaa kaivaa summanmutikassa.
jos kyseessä on 20kv kaapeli, on myös hengenlähtö lähellä, jos kaivuri osuu kaapeliin. Maa-aluekin tulee jännitteiseksi isolta alueelta.
Jännitteisyys kestää hetken, sitten automaatio katkaisee jännitteen. Saattaa tulla aikajälkeenkytkentä hetken päästä, jolloin vaara uhkaa taas.
20kv kaapelin krjaus maksaa tuhansia euroja.
Normaali 230v kaapeli ei ole niin vaarallinen, mutta senkin korjaus maksaa maltaita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232