Hei!
Meillä syyskuussa lähtö kreetalle, Rethymnoniin. Kuulopuheen perusteella oiva ilmasto siihen aikaan, merivesi lämmintä ja vähemmän turisteja. Viimeksi oltiin keskellä kesää, oli tod. kuuma ja turisteja niin ettei ahtaalla kadulla eteenpäin meinannut päästä. Oli silti mukava reissu.
Toivottavasti tuli hyvä ajankohta ja kohde valittua, vähän jännittää kuitenkin tuo sää, aurinko kun on ystävämme:)
Onko muita lähdössä syyskuun alkupuolella Rethyyn?
Ei malttaisi odottaa enää hetkeäkään..
Kreetalle syyskuussa
20
8393
Vastaukset
- matkustaja 09
Me mennään myös syyskuussa Rethyyn. Mistä Suomen kentältä lennätte? Uskon kyllä että ilma on vielä lämmin. Työkaveri oli maaliskuussa, ja sai silloinkin kivan rusketuksen, ja lämmin oli ollut.
Malttamattomia aletaan täälläkin olla. Mutta suunnitteluhan on puolimatkaa: joten olen suunnitellut meriretkeä jne. Enää viisi viikkoa lomaan!!!- syyskuussa
Oltiin Kreetalla toissa vuonna syyskuun puolessa välissä ja aurinkoista sekä lämmintä riitti. Viime vuonna Kefaloniassa syyskuun viimoisella viikolla, ilmat oli vaihtelevia mutta lämmintä oli vaikkei niin etelässä olekaan kuin Kreeta.
Tänä vuonna matkalla myös syyskuun alkupuolella Rethyyn =)
- perhosia vatsassa :)
Me ollaan menossa retyyn syyskuunloppu puolella. Minua kans jännitti aluksi nuo kelit, mut pitää lohduttautua et on siellä ainaski paremmat kelit kun täällä suomessa syyskuussa :D Me ei olla käyty usein ulkomailla, ja nyt mukaan lähtee 3-vuotias poikamme, joten jännittää kyllä lähtö ja varsnkin lento ! vajaa 2kk ni pääsee lämpimään, jee ! :)ootteko ottanut selvää retyn kohteista, joihin kannattaa tutustua ?
- kanssa..
on lähdössä rethyyn syyskuun loppupuolella. Ja ensimmäistä kertaa Kreikkaan yleensäkki.
- matkustaja 09
Fortezza -linnoitus. Venetsialainen satama - ovat varmastii must see-kohteita. Rethymnonissa myös merirosvolaita risteilyjä (3h) jos ei halua lähteä pidemmälle reissulle. Ja lapsille mukava.
- retkelleKÖ
kanssa.. kirjoitti:
on lähdössä rethyyn syyskuun loppupuolella. Ja ensimmäistä kertaa Kreikkaan yleensäkki.
Rethymnoniin lähtijät, aiotteko käydä jollakin retkellä? Valmismatkoilla ainakin on ihan hyvät valikoimat, kaikki kiinnostavimmat vaan tuntuu myös olevan niitä hinnakkaampia. Voihan sitä ominpäinkin lähistöä tietysti tutkailla..
matkustaja 09 kirjoitti:
Fortezza -linnoitus. Venetsialainen satama - ovat varmastii must see-kohteita. Rethymnonissa myös merirosvolaita risteilyjä (3h) jos ei halua lähteä pidemmälle reissulle. Ja lapsille mukava.
nuo kohteet on kyllä varmati meidänkin lomalla edessä:) ajateltiin vuokrata auto 2 tai 3 päiväksin ja katsella sillä saarta ympäriinsä.
perhosia vatsassa :) kirjoitti:
nuo kohteet on kyllä varmati meidänkin lomalla edessä:) ajateltiin vuokrata auto 2 tai 3 päiväksin ja katsella sillä saarta ympäriinsä.
hei onko kellään muutes tietoa saako rethystä vuokrattua lastenrattaita ? joku hotelli ehket?
- Tunturikukka
kanssa.. kirjoitti:
lähdemme Retimnoniin ekaa kertaa syyskuun lopulla...
Toivottavasti säät ihanan lämpöiset =)
- Solshine
Meillä lähtö syyskuun 10. Päivä Kreetalle Geraniin. Olen kuullut, että syyskuu olisi kreikkalaisten mielikuukausi, jolloin ilmasto on vielä lämmin, muttei läkähdyttävän kuuma.
Ensimmäistä kertaa olen Kreikkaan menossa ja matkakuume alkaa olla jo kärsimätön. :)
Muita samaan aikaan lähdössä?- gkaögtiowh
menossa samaan aikaan. Ei oo enää kauaa matkaan! Aiemmin olen ollut Kosilla heinäkuussa ja todella kuumaa oli! Syyskuussa on varmaan ihan ok ilmat.
Olen lähdössä matkalle yksin, joten olisi mukavaa jos voisi vaikka kirjoitella tai tavatakin siellä Kreetalla ja vaihtaa kokemuksia ym. Olen kolmekymppinen nainen. Tässä mun osoite jos haluat kirjoitella [email protected]. - mievuan
gkaögtiowh kirjoitti:
menossa samaan aikaan. Ei oo enää kauaa matkaan! Aiemmin olen ollut Kosilla heinäkuussa ja todella kuumaa oli! Syyskuussa on varmaan ihan ok ilmat.
Olen lähdössä matkalle yksin, joten olisi mukavaa jos voisi vaikka kirjoitella tai tavatakin siellä Kreetalla ja vaihtaa kokemuksia ym. Olen kolmekymppinen nainen. Tässä mun osoite jos haluat kirjoitella [email protected].to 10.9 lähdetään perheen kanssa ja ollaan viikko. Plataniaan matkaa 3,5km ja haniaan 11km. Saas nähdä mitkä kelit, kun ennusteet näyttää sadetta:(
- hep!
mievuan kirjoitti:
to 10.9 lähdetään perheen kanssa ja ollaan viikko. Plataniaan matkaa 3,5km ja haniaan 11km. Saas nähdä mitkä kelit, kun ennusteet näyttää sadetta:(
Hei! Me kans 10. päivä lähdössä. Säitä ollaan jännitetty, mutta ihan hyvältähän tuo ainakin tässä vaiheessa vaikuttaa. Riippuu vähän että miltä sivulta katselee. Ja useinhan nuo esitetyt lämpötilat onkin todellisuudessa lämpimämpiä. Saattaahan se joku päivä vähän sadella tai olla pilvisempää, mutta kyllä se aurinkikon varmasti näyttäytyy ja ohan siellä kuitenkin ihan eri ilmasto kun täällä:) Hyvää matkaa!
- tiedossa
Tässä vaiheessa taidetaan kreetalla mennä yli 30 asteen, syyskuussa ei ehkä enää paahdu kasaan mutta luulisi että tarkenee silti erittäin hyvin..
Tältä siellä näyttää webkameran kautta katsottuna: http://www.rethymnon.gr/camera/ - syyskuussa
Viime vuonna oltiin syyskuussa Agios Nikolaoksessa. Joka päivä 33-36 asteen välillä. Liian kuuma meidän makuun, joten päivät meni uima-altaassa tai meressä. Iltaisin oli vasta sopivan lämpöistä lähteä kiertelemään ja katselemaan paikkoja. Mutta ei pidä valittaa, sitä lämpöähän sinne mentiin etsimään huonon kesän jälkeen :)
- sunny1
ollaan menossa Rethymonin lähettyville Platanesiin 19.9... Jännittää jo ihan kiitettävästi kun ensimmäinen kreetan matka ja yleensäkin ulkomaan matka. :) Toivottavasti lämmintä piisaa. :) Matka Hanian lentokentältä sinne asti vaan mietityttää, että millähän sitä kannattaisi mennä.. matkaa on kuitenkin n.70km. Oletteko te tietoisia millä kannattaisi mennä? Meillä ei ole pakettimatka niin täytyy itse hankkia kyyti. Menisi nämä 4 viikkoa nopeasti!! :)
- 7th heaven
syyskuussa. Näin kävi ainakin -08 syyskuun puolen välin jälkeen. Pari ekaa päivää sato vettä ja ei loppuviikollakaan nahka päässyt palamaan n. 20-23. Ei se viikko ihan katastrofi ollut mutta ne jotka tulivat n.30.09.08 kävi sääliksi. vettä taisi tulla aika lailla seuraavalla viikolla. ainahan näin ei ole , mutta saderiski kasvaa syyskuun lopulla huomattavasti.
- kooohta
Meillä olis lähtö kreetalle ens viikon torstaina, Plataniakseen tosin. Ei millään malttais oottaa :D
- hellettä
Onhan tuon kelin suhteen hieman eri kertoimet syyskuussa kuin esim. kesäkuussa, ainakin sateen mahdollisuuden suhteen. Mutta leppoisen lämmintä keliä kuitenkin tiedossa ja merivesi lämpimillään. Jos sattuu sadepäivä niin ei muuta kun kaupunkia kiertelemään! Tukahduttavan kuumassa kelissä kun ei jaksa kovin pitkälle altaalta lähteä:)
Oikein hyvää matkaa kaikille reisuun lähteville!- elokuun eka viikko
Kreetalla ja Retyssäkin käyty jo tosi monta vuotta ja nyt viimeksi elokuussa äkkilähdöllä elokuun toka viikko ja ilmat tosi hyvät eli varjossa 24 -26 ja poutapilviä muutamina päivinä eli säät tosi nappiin vaikka pahinta pelättiin. Jaksoi kävellä päivälläkin tosi hyvin ja autolla perinteisesti maaseutukierrosretkellä. Vanhassa kaupungissahan tuulee aina jännästi niillä kapeilla kujilla ja jos ei muu auta niin ilmastoituun liikkeeseen mukamas hypistelmään jotain ja viilennyksen jälkeen jatkaa taas matkaa.
Tilaa oli hyvin nyt kun nyt vain 70% majoituspaikoista varattuna eli lamat sun muut possuflunssapelot piti turisteja ja kait paikallisiakin mantereelta jonkin verran poissa. vain parina päivänä punaiset liput (toisena vasta klo 16.00 jälkeen) mutta silti pääsi mereen siinä laiturin viereisillä vihreillä tuoleilla kun on se matalikko parissa paikassa. Rantavahti piti hyvin huolen että ihmiset pysyi siinä muutamassa sallitussa paikassa aaltojen kasteltavana turvallisesti. Ja toisena punaisenä päivänä ajettiin vuokra-autolla sitten pitkin saarta ja syötiin tosi hyvät ja ruhtinaalisesti vatsan täyttävät paikalliset ruuat illalla Spilin kylässä 4 euron hintaan per nenä. Maaseuturetkellä Margaritesin kylässä myös halvat hinnat paikallisessa tavernassa ja aivan mahtavat gemistat eli täytettyjä tomaatteja, kurpitsan kukkia (NAM) ja paprikoita sekä horiatiki.
Ja joka kerta jää pala sydämestä sinne Kreetalle.... ja uusia paikallisia ystävyyksiä syntyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 475318
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise913248- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834