Vanhemmat heittivät ulos

883843

Nyt on tilanne sellainen että vanhemmat heittävät minut kohta pois kotoa. Mitä pitäisi tehdä kun ei ole rahaa, ei työtä eikä mitään? Pitäisikö mennä sossuun vai mitä tehdä?

13

5167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kmestr

      ... muistaa vanha totuus: sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

    • ???

      Oletko opiskelija?

      • 8838...

        Ei, en opiskele mitään, EVVK! Olen elämän taiteilija.
        Nukun aamuisin tonne klo 13.00 saakka, kun tulee illat bailattua ja hengailtua streetillä ja assan vessassa. Himaan tulen joskus 03.00 jälkeen, ku vika dösa tulee himaan. Siitä noi vanhat pierut joskus saa raivareita, mutta elämä on. Yritän kyllä sentään siivota huoneeni 2 kertaa vuodessa, mutta mutsi ei oiken tajua mun siivousjuttuja. Mutsi kyllä laittaa safkaa joka päivä, mut ei riittävästi pizzaa! Kaljarahaa ja muutakaan massii en oo saannu himasta enään 3 vuoteen, joten täytyy iltaisin kääntää fyrkat elämiseen kännisiltä. Olen mä funtsannu, et jotain pitäis tehdä sillä 29 vuotiaana ei viittis enää kovin kauan tässä mutsin ja faijan vuokraläävässä asua. Perkele kun löytäs jonku rikkaan lehmän joka elättäis..


      • afdgsfg
        8838... kirjoitti:

        Ei, en opiskele mitään, EVVK! Olen elämän taiteilija.
        Nukun aamuisin tonne klo 13.00 saakka, kun tulee illat bailattua ja hengailtua streetillä ja assan vessassa. Himaan tulen joskus 03.00 jälkeen, ku vika dösa tulee himaan. Siitä noi vanhat pierut joskus saa raivareita, mutta elämä on. Yritän kyllä sentään siivota huoneeni 2 kertaa vuodessa, mutta mutsi ei oiken tajua mun siivousjuttuja. Mutsi kyllä laittaa safkaa joka päivä, mut ei riittävästi pizzaa! Kaljarahaa ja muutakaan massii en oo saannu himasta enään 3 vuoteen, joten täytyy iltaisin kääntää fyrkat elämiseen kännisiltä. Olen mä funtsannu, et jotain pitäis tehdä sillä 29 vuotiaana ei viittis enää kovin kauan tässä mutsin ja faijan vuokraläävässä asua. Perkele kun löytäs jonku rikkaan lehmän joka elättäis..

        Toivon mukaan trolli sillä mikäli noin turha ihminen on olemassa, hänet täytyisi välittömästi eliminoida. Maailma ei kaipaa turhia ihmisiä.


      • 883843
        8838... kirjoitti:

        Ei, en opiskele mitään, EVVK! Olen elämän taiteilija.
        Nukun aamuisin tonne klo 13.00 saakka, kun tulee illat bailattua ja hengailtua streetillä ja assan vessassa. Himaan tulen joskus 03.00 jälkeen, ku vika dösa tulee himaan. Siitä noi vanhat pierut joskus saa raivareita, mutta elämä on. Yritän kyllä sentään siivota huoneeni 2 kertaa vuodessa, mutta mutsi ei oiken tajua mun siivousjuttuja. Mutsi kyllä laittaa safkaa joka päivä, mut ei riittävästi pizzaa! Kaljarahaa ja muutakaan massii en oo saannu himasta enään 3 vuoteen, joten täytyy iltaisin kääntää fyrkat elämiseen kännisiltä. Olen mä funtsannu, et jotain pitäis tehdä sillä 29 vuotiaana ei viittis enää kovin kauan tässä mutsin ja faijan vuokraläävässä asua. Perkele kun löytäs jonku rikkaan lehmän joka elättäis..

        Toi ylhäällä oleva teksti on jonkun muun kirjoittama.

        Olen käynyt lukion ja armeijan loppui tammikuussa, opiskelijapaikkaa en saanut tänä vuonna mutta ens vuonna sitten uudestaan hakemaan. Äiti vaan totesi että aikuinen mies pitäisä pärjätä omillaan ja sanoi mars ulos hanki oma asunto, eli nytten olen vähän kujalla mistä aloittaa.


      • ???
        883843 kirjoitti:

        Toi ylhäällä oleva teksti on jonkun muun kirjoittama.

        Olen käynyt lukion ja armeijan loppui tammikuussa, opiskelijapaikkaa en saanut tänä vuonna mutta ens vuonna sitten uudestaan hakemaan. Äiti vaan totesi että aikuinen mies pitäisä pärjätä omillaan ja sanoi mars ulos hanki oma asunto, eli nytten olen vähän kujalla mistä aloittaa.

        Siispä, ensin sinun pitäisi ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi. Se on edellytys kaikille tuille, mitä voit saada. Saat työkkäristä lausunnon työttömyyskorvauksen hakemista varten. Sitten menet Kelan toimistoon ja haet työmarkkinatukea. Omalla kohdallasi käy niin, että koska olet ammattikouluttamaton, sinulle tulee 5 kk odotusaika eli työmarkkinatuki alkaa vasta 5kk päästä siitä kun olet sitä hakenut. Tälle ajalle sinun on mahdollista saada toimeentulotukea.

        Toimeentulotuki ja asumistuki ovat sellaisia, että voit hakea niitä vasta kun sinulla on asunto. Sossu ja Kela tarvitsevat laskelmissaan tiedot asunnosta, vuokrasta jne. etkä voi tietysti toimittaa näitä tietoja ennen kuin sinulla on se asunto. Siispä tuon työkkäriin ilmoittautumisen lisäksi sinun täytyy etsiä itsellesi asunto. Kun sinulla on vuokrasopimus, voit hakea Kelalta asumistukea ja sossusta toimeentulotukea siihen asti, kunnes työmarkkinatuki alkaa sinulla juosta.

        Ja luonnollisesti kannattaa katsella niitä avoimia työpaikkoja ja lähetellä avoimia hakemuksia firmoihin, vaikka he eivät työkkärin sivuilla työntekijöitä hakisikaan. Suuri osa työpaikoista on ns. piilopaikkoja, joita ei työkkärin sivuilla esitellä. Oma aktiivisuus on työnhaussa tärkeintä!


      • jkjhbgfdrjh
        8838... kirjoitti:

        Ei, en opiskele mitään, EVVK! Olen elämän taiteilija.
        Nukun aamuisin tonne klo 13.00 saakka, kun tulee illat bailattua ja hengailtua streetillä ja assan vessassa. Himaan tulen joskus 03.00 jälkeen, ku vika dösa tulee himaan. Siitä noi vanhat pierut joskus saa raivareita, mutta elämä on. Yritän kyllä sentään siivota huoneeni 2 kertaa vuodessa, mutta mutsi ei oiken tajua mun siivousjuttuja. Mutsi kyllä laittaa safkaa joka päivä, mut ei riittävästi pizzaa! Kaljarahaa ja muutakaan massii en oo saannu himasta enään 3 vuoteen, joten täytyy iltaisin kääntää fyrkat elämiseen kännisiltä. Olen mä funtsannu, et jotain pitäis tehdä sillä 29 vuotiaana ei viittis enää kovin kauan tässä mutsin ja faijan vuokraläävässä asua. Perkele kun löytäs jonku rikkaan lehmän joka elättäis..

        Hauta suo odottaa tolla elämäntyylillä, ei ihme että vanhemmat heittää pois ku tulee kotiin myöhään ja huoneen siivoaminenkin näyttää kehnolta (2krt/ vuosi). Ainoa tapa selvitä ois laitta ne sun kännirahat johonkin järkevämpään ja työki pitäis löytää. Eikä kukaan tollasta haluis viikkoo pidempään elättää.


      • JJ
        883843 kirjoitti:

        Toi ylhäällä oleva teksti on jonkun muun kirjoittama.

        Olen käynyt lukion ja armeijan loppui tammikuussa, opiskelijapaikkaa en saanut tänä vuonna mutta ens vuonna sitten uudestaan hakemaan. Äiti vaan totesi että aikuinen mies pitäisä pärjätä omillaan ja sanoi mars ulos hanki oma asunto, eli nytten olen vähän kujalla mistä aloittaa.

        Jep tiedän tilanteen, ite kans yo ja armeijan käytyy oli kyl kämppä mut ei töitä tai opiskelu paikkaa.. Kävin kyl työkkäris ja ei ne muuta tehnee ku anto kauheen kasan paperei ja sit ku ne palautin ilmottivat vaa kylmäst et ei me sul mitää tukee anneta! Noh sit oli kyl oikee totaalisen petetty olo, ku kauheit määrii veroi kumminki maksanu töis olle, ja täs sit kiitos vai?! Ja sossuunhan minä en mennyt, ylpeys varmaa esti.. Sit meni kk sillee kituuttaes, mut koko sen kk ajan hain kaikkii mahdollisii töihin ja sit lopult tärppäs ja pääsin töihin :) Ja sit alotin myös opiskelut myöhemmin et saa ees jtn tukii lisäks, et kyl mää uskon et sää selviät, hankit vaa itel kämpän, et varmaa tarvii mitää kauheet huvilaa? et hommaa itel aluks vaik yksiö tai kaksio kohtuu vuokral, ja yrit ettii töitä ja pistät vaa hakemuksii menee kouluihin ku sit saat ainaki asumistukee ja opintotukee ettet oo iha tyhjän pääl.. ja toki voit sossuunki marssii, ku niitte on periaattees pakko auttaa jollei mistää muualt tuu sitä rahaa?! Ainii ja jos sul sattuu olee vaik muija nii tulee halvemmaks muuttaa sen kans yhteen, ite asuin silloisen kihlatun kans nii oli sentää hiuka helpompaa ku ei yksin tarvin maksaa iha kaikkee mahdollist...

        Et pidä hei vaa lippu korkeel, muutki on selvinnee et ei sullaka hätää oo :D


      • ---
        JJ kirjoitti:

        Jep tiedän tilanteen, ite kans yo ja armeijan käytyy oli kyl kämppä mut ei töitä tai opiskelu paikkaa.. Kävin kyl työkkäris ja ei ne muuta tehnee ku anto kauheen kasan paperei ja sit ku ne palautin ilmottivat vaa kylmäst et ei me sul mitää tukee anneta! Noh sit oli kyl oikee totaalisen petetty olo, ku kauheit määrii veroi kumminki maksanu töis olle, ja täs sit kiitos vai?! Ja sossuunhan minä en mennyt, ylpeys varmaa esti.. Sit meni kk sillee kituuttaes, mut koko sen kk ajan hain kaikkii mahdollisii töihin ja sit lopult tärppäs ja pääsin töihin :) Ja sit alotin myös opiskelut myöhemmin et saa ees jtn tukii lisäks, et kyl mää uskon et sää selviät, hankit vaa itel kämpän, et varmaa tarvii mitää kauheet huvilaa? et hommaa itel aluks vaik yksiö tai kaksio kohtuu vuokral, ja yrit ettii töitä ja pistät vaa hakemuksii menee kouluihin ku sit saat ainaki asumistukee ja opintotukee ettet oo iha tyhjän pääl.. ja toki voit sossuunki marssii, ku niitte on periaattees pakko auttaa jollei mistää muualt tuu sitä rahaa?! Ainii ja jos sul sattuu olee vaik muija nii tulee halvemmaks muuttaa sen kans yhteen, ite asuin silloisen kihlatun kans nii oli sentää hiuka helpompaa ku ei yksin tarvin maksaa iha kaikkee mahdollist...

        Et pidä hei vaa lippu korkeel, muutki on selvinnee et ei sullaka hätää oo :D

        Ei työkkärin mitään tukea pitäisi antaakaan, koska tässä keskustelussa olleet tuet maksaa Kela, ei työkkäri.

        Opiskelija ei saa asumistukea vaan asumislisää, ellei kyseessä ole erikoistapaus (lasten kanssa tai omistusasunnossa asuva). Asumislisä on osa opintotukea, joten ei saada asumislisää ja opintotukea, vaan opintotukea, joka sisältää asumistuen lisäksi opintorahan ja lainantakauksen.


    • Oiskomitään

      Siivoustyötä saa AINA ,palkka ei päätä huimaa mutta kyllä sillä vuokran maksaa ja elää muutenkin hyvin jos ei lainaa ole.

      Sitten kun löydät opiskelupaikan niin vaihdat työn iltaduuniin niin jää vähän rahaa elämiseenkin.
      Näin meikäläinen toimi silloin kun en vain jaksanut olla enää himassa.

      • sellastavaa

        Minä en ainakaan saanut, olen hakenut useisiin ja useisiin paikkoihin mutta vaaditaan ajokorttia ja muuta vastaavaa mitä en omista. olen 17-v opiskelija ja äiti heitti ulos kämpästä kun tulin uskoon ja hän ei voinut sietää sitä.


      • jooooo...
        sellastavaa kirjoitti:

        Minä en ainakaan saanut, olen hakenut useisiin ja useisiin paikkoihin mutta vaaditaan ajokorttia ja muuta vastaavaa mitä en omista. olen 17-v opiskelija ja äiti heitti ulos kämpästä kun tulin uskoon ja hän ei voinut sietää sitä.

        Ne jotka uskoon sekaantuu ovat kokeneet pahan elämän..


    • dfdx

      Joo ja jengi vois lukea koko keskustelun ennenku alkaa kommentoimaa, tässä tarkotan erityisesti nimimerkkiä jkjhbgfdrjh...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe