10v meikki?

Lilyh

Millainen meikki olisi sopiva 10v? Meen siis neloselle, täytin 10 maaliskuussa. Kouluun en aio meikata kun kukaan muukaan luokkalaiseni ei niin tee, mutta siis kauppaan ja silleen... Iho on välillä rasvanen, käytän sellasta puuterin tyylistä juttua kiiltoa peittämään (tai se on semmosta vaaleeta puuterin näköstä), ripsaria ja luomiväriä. Ok? Minkä ikäisenä kannattaa käyttää meikkivoidetta? Lun musta joku puuteri on parempi kun meikkivoide saa ihon kiiltämään...

123

3539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Chino

      Jos noin nuorena haluaa jo meikata, kannattaa käyttää kaikkea luonnollista ja kevyttä meikkiä. Ihon hoitoon kannattaa panostaa kasvovedellä, rasvoilla tms ja käyttää meikkiä (meikkivoidetta juu, mutta sen päälle sitten puuteria niin ei pitäisi kiiltää) ihovirheiden peittämiseen, jättää pienemmälle osalle ripsarin ja luomivärin käytön. Luomivärissä hentoja, vaaleita pastelleita/ luonnon värejä ja ruskeita tms. Liian paksu meikitys ja selvät/kirkkaat värit eivät sovi noin nuorelle vaan näyttää tyhmältä.

    • gsgsgsgs

      Sinuna keskittyisin mieluummin ihon hoitamiseen enkä peittelemiseen. Puhdista kasvojasi sopivilla tuotteilla tarpeeksi usein, MUTTA älä liian usein...

      Huulikiilto on ok.

      Miksi pitäisi mennä pilaamaan "lapsen iho" tai kirkkaat pienet silmät jollain mössöillä... En ymmärrä. Eikä näytä kivalta.

      • Shinna

        Olen myös 10v, ja käytän aina kivoja luomareita, hiukan musta kajalia ja ripsaria. Myös huulipunaa (huulen sävyistä), poskipunaa ja kulmakynää, joskus vähän peittelen näppyjä. Paikki sanoo mua superihkupissikseksi vaikken ees oo.


      • emogirl69!
        Shinna kirjoitti:

        Olen myös 10v, ja käytän aina kivoja luomareita, hiukan musta kajalia ja ripsaria. Myös huulipunaa (huulen sävyistä), poskipunaa ja kulmakynää, joskus vähän peittelen näppyjä. Paikki sanoo mua superihkupissikseksi vaikken ees oo.

        mitä vittua! ei 10 veen kuulu käyttää MUSTAA KAJALIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ite oon 12 pian 13 vee ja käytän kyllä mustaa kajalia, mutta se kuuluu mun tyyliin...


      • Shinna kirjoitti:

        Olen myös 10v, ja käytän aina kivoja luomareita, hiukan musta kajalia ja ripsaria. Myös huulipunaa (huulen sävyistä), poskipunaa ja kulmakynää, joskus vähän peittelen näppyjä. Paikki sanoo mua superihkupissikseksi vaikken ees oo.

        Sä kyllä oot aika superihkupissis jos meikkaat tolleen.... ihan oikeasti, mulla on yks kaveri joka alotti kans sun ikäisenä, ja nyt 4 vuoden päästä sillä on venytyskorvikset, valkaistut hiukset ym. Pidä ittes vaan natural kauniina, näytät halvalta, idiootilta ja lapselliselta jos meikkaat liikaa.


      • normaalinuori
        emogirl69! kirjoitti:

        mitä vittua! ei 10 veen kuulu käyttää MUSTAA KAJALIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ite oon 12 pian 13 vee ja käytän kyllä mustaa kajalia, mutta se kuuluu mun tyyliin...

        musta kajali ei ole vaan sun tyyliselle.
        Mustaa kajalia voi käyttää kaikki katsomatta tyyliä.
        Itse olen normaali nuori ja käytän hillitysti kajaalia kuten sinä varmasti vedät kajaalilla panda silmät.


      • Pyyntö
        Shinna kirjoitti:

        Olen myös 10v, ja käytän aina kivoja luomareita, hiukan musta kajalia ja ripsaria. Myös huulipunaa (huulen sävyistä), poskipunaa ja kulmakynää, joskus vähän peittelen näppyjä. Paikki sanoo mua superihkupissikseksi vaikken ees oo.

        Mun mielestä kymmenvuotiaan ei pitäisi meikata, ainakaan noin paksusti. Nauttisit hyvästä ihosta ja siitä, ettei aikaansa tarvitse kuluttaa meikkaamiseen! Please, nauttikaa lapsuudestanne vielä kun voitte..


      • Anonyymi
        Shinna kirjoitti:

        Olen myös 10v, ja käytän aina kivoja luomareita, hiukan musta kajalia ja ripsaria. Myös huulipunaa (huulen sävyistä), poskipunaa ja kulmakynää, joskus vähän peittelen näppyjä. Paikki sanoo mua superihkupissikseksi vaikken ees oo.

        Mäkin oon 10v. En meikkaa kun vaan hieman joihinkin juhliin ja discoon. Sinuna huolestuisin hieman meikin runsaudesta. Omasta mielestäni meidän ikäiset saavat meikata muttei noin paljoa!


      • Anonyymi
        Pyyntö kirjoitti:

        Mun mielestä kymmenvuotiaan ei pitäisi meikata, ainakaan noin paksusti. Nauttisit hyvästä ihosta ja siitä, ettei aikaansa tarvitse kuluttaa meikkaamiseen! Please, nauttikaa lapsuudestanne vielä kun voitte..

        Jep oikeesti sä et ole iso tyttö.
        Jos luulet olevasi.
        Niin ET oo!
        Oot liian nuori meikkaa viel.


      • Anonyymi
        Shinna kirjoitti:

        Olen myös 10v, ja käytän aina kivoja luomareita, hiukan musta kajalia ja ripsaria. Myös huulipunaa (huulen sävyistä), poskipunaa ja kulmakynää, joskus vähän peittelen näppyjä. Paikki sanoo mua superihkupissikseksi vaikken ees oo.

        Sori mut vähä liikaa sun ikäselle, oot vasta kymmenen ja todella nuori, lapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin oon 10v. En meikkaa kun vaan hieman joihinkin juhliin ja discoon. Sinuna huolestuisin hieman meikin runsaudesta. Omasta mielestäni meidän ikäiset saavat meikata muttei noin paljoa!

        Minusta ainostaan kotona voitte leikkik meikkileikkei (käyttäisitte lasten meikkei). Ootte aika nuorii ja pienii . Onks teidän pakko esittää jtn teinii?! Te ootte lapsia ja todella nuorii!


    • FrozenCorpse

      Ei meikkaus kuulu lapsille. Ehkä sitten kun siirryt yläasteelle niin voit harkita asiaa. Meikki lapsella on lähinnä naurettavaa.

      • Shinna

        jos haluaa kaunistautua. Se on sun mielipide, mä vaan haluun meikata 10 veenä ja piste!


      • ...
        Shinna kirjoitti:

        jos haluaa kaunistautua. Se on sun mielipide, mä vaan haluun meikata 10 veenä ja piste!

        Taidat olla kunnon pissiksen alku, ku kauppaanki pitää meikata. Eikä se meikki kaunista ees


      • fsfafsaf
        Shinna kirjoitti:

        jos haluaa kaunistautua. Se on sun mielipide, mä vaan haluun meikata 10 veenä ja piste!

        ..jos haluut tehdä itsestäsi pikkuruisen pellen isompien silmissä. :)

        Ja jos vanhemmat välttämättä haluu käyttää vapaata kasvatusta, jossa 10vee tekee mitä tahtoo.

        Bratzit meikkaa. Ei sun tarvi. Meikattu lapsi on kaikkea muuta kuin kaunis.

        Oikeasti isommat tytöt ja pojat arvostaa enemmän niitä lapsellisia lapsia kuin minibratzeja.


      • äkäinen pikkumeikkaaja
        ... kirjoitti:

        Taidat olla kunnon pissiksen alku, ku kauppaanki pitää meikata. Eikä se meikki kaunista ees

        et taida itekkään tietää mikä pissis on. 10-v ei voi olla pissis, pissis on 13-18 vuotis. Kyllä meikki kaunistaa ja mä saan meikata jos haluun kun se on niin ihkuu!


      • ...
        äkäinen pikkumeikkaaja kirjoitti:

        et taida itekkään tietää mikä pissis on. 10-v ei voi olla pissis, pissis on 13-18 vuotis. Kyllä meikki kaunistaa ja mä saan meikata jos haluun kun se on niin ihkuu!

        mikä pissis on. Se voi olla vaikka sun ikänen ja kovaa vauhtia oot pissikseks muuttumassa, ku meikkaat ton ikäsenä ja käytät sanaa "ihkuu". No, omapahan on tyhmyytes


      • Äkäinen pikkumeikkaja
        ... kirjoitti:

        mikä pissis on. Se voi olla vaikka sun ikänen ja kovaa vauhtia oot pissikseks muuttumassa, ku meikkaat ton ikäsenä ja käytät sanaa "ihkuu". No, omapahan on tyhmyytes

        pissis määräytyy LUONTEEN perusteella. Pissikset kiroaa, polttaa ja tekee muita tyhmyyksiä, ja on 12-18 v. Ja mä en kuules muuten ikinä käytä tota ihkusanaa, ja kuules monet muutki sitä käyttää.


      • ...
        Äkäinen pikkumeikkaja kirjoitti:

        pissis määräytyy LUONTEEN perusteella. Pissikset kiroaa, polttaa ja tekee muita tyhmyyksiä, ja on 12-18 v. Ja mä en kuules muuten ikinä käytä tota ihkusanaa, ja kuules monet muutki sitä käyttää.

        Kyllä vaan näytät käyttävän ihku-sanaa. Ja opetteleppa kirjottamaan


      • joskus.....
        ... kirjoitti:

        Kyllä vaan näytät käyttävän ihku-sanaa. Ja opetteleppa kirjottamaan

        tämmösissä keskusteluissa mut en muuten.


      • ...
        joskus..... kirjoitti:

        tämmösissä keskusteluissa mut en muuten.

        No, siinähän tunget naamaas kaiken maailman pakkelit, mut älä tule tänne itkemään, jos kaikki nauraa sulle. Oma on kuitenki asias. Mietin vaa, miks se meikkaaminen pitää alottaa noin nuorena, eikö sitä vois oottaa yhtää pidempää?


      • jjjjajajaja
        joskus..... kirjoitti:

        tämmösissä keskusteluissa mut en muuten.

        Kirjota googleen vaikka Johanna Tukiainen. Ja se on jotain.. 30?


      • ...
        fsfafsaf kirjoitti:

        ..jos haluut tehdä itsestäsi pikkuruisen pellen isompien silmissä. :)

        Ja jos vanhemmat välttämättä haluu käyttää vapaata kasvatusta, jossa 10vee tekee mitä tahtoo.

        Bratzit meikkaa. Ei sun tarvi. Meikattu lapsi on kaikkea muuta kuin kaunis.

        Oikeasti isommat tytöt ja pojat arvostaa enemmän niitä lapsellisia lapsia kuin minibratzeja.

        Mun mielestä 10weenä saa meikata, mutta kannattaa opetella kotona ennen kun laittaa meikkiä kouluun. Ite oon 12 ja meikkaan joka päivä... 10weenä se meikkaus teki kyllä ihan pellen näköseks... Kun laitettiin kamujen kaa jotai turkoosia tai pinkkiä luomiväriä... 10 vuotiaana ei kannata kuitenkaa laittaa "pakkelia" eli meikkivoiteet tms. Iho menee ihan pilalle.
        Itekki laitan vaan kajalia, ripsaria ja huulikiiltoo/-rasvaa...


      • meikkaaja-tyttö
        ... kirjoitti:

        Mun mielestä 10weenä saa meikata, mutta kannattaa opetella kotona ennen kun laittaa meikkiä kouluun. Ite oon 12 ja meikkaan joka päivä... 10weenä se meikkaus teki kyllä ihan pellen näköseks... Kun laitettiin kamujen kaa jotai turkoosia tai pinkkiä luomiväriä... 10 vuotiaana ei kannata kuitenkaa laittaa "pakkelia" eli meikkivoiteet tms. Iho menee ihan pilalle.
        Itekki laitan vaan kajalia, ripsaria ja huulikiiltoo/-rasvaa...

        olin 10 (kolme vuotta sitten) jos meikkas koulus nii joutu pesemään meikit..
        Ja mun mielestä kannattaa pestä ihoa, ei peitellä(10veenä)
        laita vaik vähän ripsarii ja vaik ihan vähän huulikiiltoo


      • samaa mielt..
        ... kirjoitti:

        No, siinähän tunget naamaas kaiken maailman pakkelit, mut älä tule tänne itkemään, jos kaikki nauraa sulle. Oma on kuitenki asias. Mietin vaa, miks se meikkaaminen pitää alottaa noin nuorena, eikö sitä vois oottaa yhtää pidempää?

        niimpäähh... ,missään ei ole määrätty pissisten ikä-gaalaa.. joten voit ihan hyvin olla pissis


      • Hjjndh
        jjjjajajaja kirjoitti:

        Kirjota googleen vaikka Johanna Tukiainen. Ja se on jotain.. 30?

        Jep tuksu on 33


      • Really__
        ... kirjoitti:

        Kyllä vaan näytät käyttävän ihku-sanaa. Ja opetteleppa kirjottamaan

        luuletko oikeesti et 10v osais kirjottaa koneella tai puhelimella yhtä hyvin kuin jotkut 20v tms? Pliis


      • Anonyymi
        fsfafsaf kirjoitti:

        ..jos haluut tehdä itsestäsi pikkuruisen pellen isompien silmissä. :)

        Ja jos vanhemmat välttämättä haluu käyttää vapaata kasvatusta, jossa 10vee tekee mitä tahtoo.

        Bratzit meikkaa. Ei sun tarvi. Meikattu lapsi on kaikkea muuta kuin kaunis.

        Oikeasti isommat tytöt ja pojat arvostaa enemmän niitä lapsellisia lapsia kuin minibratzeja.

        Hei lopettakaa nyt sen haukkuminen!


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Mun mielestä 10weenä saa meikata, mutta kannattaa opetella kotona ennen kun laittaa meikkiä kouluun. Ite oon 12 ja meikkaan joka päivä... 10weenä se meikkaus teki kyllä ihan pellen näköseks... Kun laitettiin kamujen kaa jotai turkoosia tai pinkkiä luomiväriä... 10 vuotiaana ei kannata kuitenkaa laittaa "pakkelia" eli meikkivoiteet tms. Iho menee ihan pilalle.
        Itekki laitan vaan kajalia, ripsaria ja huulikiiltoo/-rasvaa...

        Yrittäkää nyt v 10 vuotiaaat että te ette ole mitää teinei! Älä edes luule olevasi! Teidän ikäisten ei tarvik MEIKATA!


      • Anonyymi
        Shinna kirjoitti:

        jos haluaa kaunistautua. Se on sun mielipide, mä vaan haluun meikata 10 veenä ja piste!

        Silti kannattaako sun ikäsenä?


    • öööhont

      ku alotat meikkaamisen kannattaa hommata laadukkaat meikit eikä mitään lähikaupan halppis tuotteit, ne ei nimittäin oo kauheen laadukkait

      • mindytitSQu

        tilattu Ellokselta ja hyvät on.


    • andeep

      itse olen myös 10 ja meikkaan näin:

      -Ensin kasvoille kosteusvoidetta
      -Jonka jälkeen minimaalisen ohut kerros meikkivoidetta
      -Sitten huiskulla kevyesti kasvojen t-alueelle puristepuuteria
      -Hentoa poskipunaa
      -Silmiin vaaleaa luomiväriä, laitan koko luomelle ja liikkuvalle luomelle vähän tummempaa vaaleaa sävyä.
      -Yläluomelle ohuen ohut vaaleanruskea rajaus ihan ripsien tyveen
      -Reilusti ripsiväriä
      -Huulikiiltoo reilusti

      Itse rakastan tätä meikkiä, tämä on vaan... mulle niin sopiva.

      • ...

        Selvä pissiksen alku


      • ,,,

        Siinä on oikein esimerkki vapaan kasvatuksen seurauksista, taitaa tosin olla provo.

        Kaikki alle 15-vuotiaat voisivat jättää arkimeikistään sen poskipunan pois, ilmeisen harva sitä osaa käyttää oikein. Liian paljon näkee pikkuteineillä väärän väristä poskipunaa/aurinkopuuteria, jota on levitetty liian paljon ja vielä väärään kohtaan.


      • samaa mieltäää
        ... kirjoitti:

        Selvä pissiksen alku

        no niimpää!!!


      • uhjpkpooiju

        luuletko että 10v muksu osaa meikkaa tolleen. Se tyhjentää koko meikkivoide purkin sen naamaan XD


      • 3+3

        Anteeks nyt vaan ku tuun tänne "yli-ikäisenä" kommentoimaan mutta siis hetkonen, oot 10 v ja meikkaat enemmän kun minä työpäivänäni (olen 23 vuotias vaatemyyjä)?? Herrajestas, mihin tää maailma on menossa!! :O


      • Anonyymi

        Juu et tarvii


      • Anonyymi
        ,,, kirjoitti:

        Siinä on oikein esimerkki vapaan kasvatuksen seurauksista, taitaa tosin olla provo.

        Kaikki alle 15-vuotiaat voisivat jättää arkimeikistään sen poskipunan pois, ilmeisen harva sitä osaa käyttää oikein. Liian paljon näkee pikkuteineillä väärän väristä poskipunaa/aurinkopuuteria, jota on levitetty liian paljon ja vielä väärään kohtaan.

        Jep meidänkin koulussa kaikki 5lk tytöt on just semmosii, että löytyy naamasta meikkivoidetta, ripsaria ja poskissa näkyy punaiset pallot. Lisäksi yllättäen koulun alun jälkeen ekan viikonlopun aikana tullu kunnon feikki tissit.


      • Anonyymi
        3+3 kirjoitti:

        Anteeks nyt vaan ku tuun tänne "yli-ikäisenä" kommentoimaan mutta siis hetkonen, oot 10 v ja meikkaat enemmän kun minä työpäivänäni (olen 23 vuotias vaatemyyjä)?? Herrajestas, mihin tää maailma on menossa!! :O

        Oot kyl oikees! T. Teini


    • ...

      siis mitä?meikkaako nykyään kaikki 12 vuotiaat?itse aloin ns.*meikkaamaan*14 vuotiaana-mikä merkitsi ripsarin laittoa.nykyään,17 vuotiaana,käytän ripsaria ja joskus rajauskynää.heh.tosin omaan onneksi melko puhtaan ihon joten ei tarvitsiisikaan tunkea naama täyteen meikkivoidetta ja puuteria..huhhuh...pieni vinkki: ÄLÄ meikkaa.turha hankkia paineita ulkonäöstä ennen kuin se on tarpeellista...jos on koskaan. ja pissiksistä puheen ollen..ei ole mitään *pissis ikärajaa*,sana on lyhenne *pissa-liisasta*,mikä tarkoittaa käytönnässä ihmistä joka dokaa paljon ja röökaa.nykyään sanaan liittyy muitakin lisämerkityksiä,kuten:ulkonäköön aivan kohtuuttomasti panostava henkilö,ns.pissisvaatteet(pillifarkut,paljastavat vaatteet,muotivaatteet jne),huonot,teinimäiset käytöstavat,alentuvuus,kiroilu,seksisuhteet varhaisella iällä..ja lista jatkuu.*pissiksen*määritelmä on aina erilainen riippuen sen määrittäjästä.positiivinen ilmaisu se ei kuitenkaan ole.lopeta liika ulkonäöstä murehtiminen.oikeasti.siihen riittää kyllä vielä aikaa

      • ärsyttävä

        Millon sitten on tarpeellista ottaa paineita ulkonäöstä? Ei varmaan koskaan, paitsi jos nyt satut olemaan joku malli ym.


    • Ai

      Ite laitan vain ripsarii

    • Pikkulissuhuoratalas

      Nauran sulle. Olen 13, ja en käytä kuin ripsaria ja rajauskynää. TODELLAKIN NAURAN SULLE! Tiedän just yhen nelosluokkalaisen meikkaajan, ja jos ikinä näkisit sen, saisit iänikuiset traumat. HEI PIKKULISSUT: Tiiättekö, millasta on yläasteella, jos laittaa meikkiä metrin paksusen kerroksen? Huudellaan, tänitään, laitellaan lappuja selkään. Älä viitsi olla naurettava ... En ihmettele, vaikka olisitkin Äänekoskelta

      • asdfghjklöä

        Hei onks täällä muitakin kuin minä Äänekoskelta :DD
        Meidänki koulussa riittää näitä vitosia ja nelosia, jotka luulevat olevansa kauniita kun meikkaavat..


      • samaa mieltää

        juu mein ylä-asteel sama homma!!!


      • minä
        asdfghjklöä kirjoitti:

        Hei onks täällä muitakin kuin minä Äänekoskelta :DD
        Meidänki koulussa riittää näitä vitosia ja nelosia, jotka luulevat olevansa kauniita kun meikkaavat..

        minäkin oon äänekoskelta:)


    • ihajokurandomvaa

      Ku mä olin 10 nii käytin vaa huulikiiltoo ja välillä vähäsen ripsarii. En suosittele käyttämään meikkivoidetta vielä noin nuorena. Jos ihos on huono nii käytä vaikka peitepuikkoo. Mä oon nyt 13 ja käytän yleensä meikkivoidetta, ripsarii, huulikiiltoo/huulipunaa, joskus rajauksia ja poskipunaa. Kohtuudella ku käyttää nii hyvä tulee :D

    • Hevipimu 13

      Joo ei mun mielest ei viel 10.v kannata meikata mut puuteri on iha jees, jos sitä on hieman ja ripsari menee kyl kans mut sitäki kans vähä.

    • ohgslosj

      Sun ikäsellä ei voi olla niin paljon ulkonäkö paineita, että sun ois pakko meikata !

    • olen 12 v ja laitan vain pikkuisen ripsaria ja thats it. laitan vain ripsaria sen takia koska minulla on atooppinen iho ja luomiini tulee haavaumia jotka taittavati vie huomion pois ja en ole niin kuollen olone ku ilman ripsaria.

    • Pikkulissu olet sinä

      Voi helvetti 10 vuotta? Ite oon koht 12 enkä meikkaa yhtää. Tai ehkä huulikiiltoo, mut silti.
      Ootko oikeesti vähä lissu? Lissuilla ei oo ikärajaa. Onks "ihkuu" meikata? -.-

      Siis whatta hell, kauppaan meikkiä? Miks vitussa sä laitat KAUPPAAAN meikkiä? Vai laitatko sä siks ku kaikki muutki ihkupihkupissiskaverit meikkaa?

      LoL sanon minö, ja annan neuvon: EI KANNATA.

      Sori vahva kiroilu,

      KAMI

    • 10 vee meikki? o.0

      :D hahah... voi että.. pikkulikat meikkaamassa... Elä kuule sotke naamaasi noin nuorena.. itte aloin meikkaamaan vasta seiskaluokan loppupuolella.. jos meikkaat niin ripsaria vaan vähän.. ei mitään puutereita.. meikkivoiteesta puhumattakaan.. et siä semmosia tarvitse ! :)

    • taytay.

      Ei kannata alottaa noin aikasin koska koituu vaan siksi että et osaa huolehtii meikin poistosta tarpeeksi hyvin ja sitte vanhempana tulee ryppyjä ja finnejä. Ja meikkivoidetta ei tulis ikinä käyttää, tukkii vaan ihon ja iho ei voi hengittää ja sitte tulee aknee,finnejä ja kaikkea muuta josta hankala päästä eroon. Että ei kannata ees miettiä meikkivoidetta sellaisena: ''Pitäiskö alkaa meikkaamaan no vaikka alan käyttää meikkivoidetta'' Meikkivoidetta käyttää ne pissikset ja ne jolla on iho ongelmia.

      • sananeen vain

        "Ei kannata alottaa noin aikasin koska koituu vaan siksi että et osaa huolehtii meikin poistosta tarpeeksi hyvin ja sitte vanhempana tulee ryppyjä ja finnejä. Ja meikkivoidetta ei tulis ikinä käyttää, tukkii vaan ihon ja iho ei voi hengittää ja sitte tulee aknee,finnejä ja kaikkea muuta josta hankala päästä eroon. Että ei kannata ees miettiä meikkivoidetta sellaisena: ''Pitäiskö alkaa meikkaamaan no vaikka alan käyttää meikkivoidetta'' Meikkivoidetta käyttää ne pissikset ja ne jolla on iho ongelmia."

        No, sinulle sanon, että niillä, jotka käyttää meikkivoidetta päivittäin on nuoremman näköinen iho vanhempina, kuin sellaisilla, jotka ei käytä.

        Ja tosta vielä, että 10-vuotiaana en alkaisi meikkaamaan. Siis jotain ripsiväriä vähän ja huulikiiltoo menee vielä, mutta suosittelisin odottamaan pari vuotta vielä.


    • summer_of_69'<3

      Herran jumala, ku mä olin 10, pukeuduin suunnilleen nalle puh paitoihin ja en ees tienny mitä meikki on :D Miks pikkuset alkaa jo näihin aikoihin olemaan kauheita lissuja, en vaa ymmärrä :( mutta omapahan on ongelmansa ku 20 on jo ihan törkeen huono iho, ku nuorena sen pilaamisen on jo alottanu. Ja kertokaa toki vielä kuinka ootte jo alottanu polttamisen ja kännäätte joka ilta teijän poikkikset on maailman ihQuimpii ja panette niitä.... En ihmettelis vaikka oisitte jo raskaana. Eiku ei se ookkaa mahdollista ku ei oo menkkoja tullu ku ootte vielä LAPSIA, pieniä joiden pitäis vielä leikkiä ja olla ilosia eikä miettiä tällasia asioita....

      • juu samaa mieltä

        Joo mullakin oli vielä 10-vuotiaana pokemonpaitoja ja sitten siskoilla oli kaikilla samanlaiset paidat ettei joku suutu : D ja ihanat semmoset vaaleenpunaset farkut joissa oli kukkia.

        Oli se niin paljon ihanampaa siihen aikaan : ) nykyään lapset on niin kummallisia, eivät ymmärrä ettei meikki tai vaatteet aikuista tee : (


      • gjd

        No kyl joillain tytöillä alkaa menkat 10 vuotiaana, kuten mulla.
        Mutta en käsitä, miksi joku meikkaa KAUPPAAN! Luuletko et sielt tulee joku tosi kiva jätkä ja kysyy: Hei, mennääks panee? Ja sä siitä varmana innostuisit ja sitte meette panee. Mutta tolleen ei tapahdu, ja kerroppas syy kauppaan meikkaamiseen.


      • Fagolat
        gjd kirjoitti:

        No kyl joillain tytöillä alkaa menkat 10 vuotiaana, kuten mulla.
        Mutta en käsitä, miksi joku meikkaa KAUPPAAN! Luuletko et sielt tulee joku tosi kiva jätkä ja kysyy: Hei, mennääks panee? Ja sä siitä varmana innostuisit ja sitte meette panee. Mutta tolleen ei tapahdu, ja kerroppas syy kauppaan meikkaamiseen.

        Jos joku VITTU kysyy meikkivinkkejä niin miksi vitussa pitää ruveta ulisemaan aiheesta joka ei liity tähän asiaan mitenkään?? Vitun urpot


      • Anonyymi
        gjd kirjoitti:

        No kyl joillain tytöillä alkaa menkat 10 vuotiaana, kuten mulla.
        Mutta en käsitä, miksi joku meikkaa KAUPPAAN! Luuletko et sielt tulee joku tosi kiva jätkä ja kysyy: Hei, mennääks panee? Ja sä siitä varmana innostuisit ja sitte meette panee. Mutta tolleen ei tapahdu, ja kerroppas syy kauppaan meikkaamiseen.

        Vaikka 10-v olis menkat kautta murrosikää se ei tarkoita ett hön ON TEINi! Sen ikäse ei tarvii MEIKATA!


    • kkkabumm

      saanko nauraa?
      okei, ei siin oo mitään pahaa että meikkaa, mutta ehkä voisit viel pysyy vähän enemmän huomaamattomissa.

      Ja meikkivoidetta voi käyttää milloin haluaa, ja sen päälle kuuluu laittaa puuteria.

      Mieluummin voisin käyttää sitä puuteria ja vain ripsaria, ettet näytä nololta pikkulissulta, ja ripsariakin ihan pikkuisen.

    • Tyttö

      olen 11 ja käytän vaan ripsiväriä koska ripseni ovat aika vaaleat.
      Onko kellään levinny ripsiväri koulussa?

      • Meikkihirviö

        Alko ihan pikkusen koulupäivän lopus ja sit menin suoraan kauppaan ja ihmiset tuijjottivat valunutta ripsariani ja sit ku tulin kotiin, oli mun naama melkein täynnä ripsarii :D Kaduttaa se koska yks luokkalainen poika näki mut sillo kaupas.
        Ketjun alottajalle että älä laita ripsarii , kun meet kauppaan.


    • Lord Emostab

      Don't feed the trolls

    • Älä ihmeessä!

      Elä ny vaan ala meikkaamaan, meikit sisältää hirveästi kemikaaleja, jotka ovat iholle haitaksi ja tukkivat ihohuokosia, pahinta se on lapsen iholle, joka on herkempi. Olet vasta kymmenen ja lapsi, odota oikeesti ainakin se kolme vuotta. Turha pilata iho noin nuorena, kun se ei edes ole vielä pahimmassa murrosiän finnisaarrossa. Ripsesi voivat kärsiä, voit tulla allergikoksi, jos jo lapsena alotat, usko pois mä meikkasin kolmetoistavuotiaana ja nyt mascara kutittaa silmiä...jos on pakko joskus meikata niin käytä apteekista ostettuja tai ekologisia meikkejä! Lisäksi on hyvin typerän näköistä nähdä lapsella meikkiä, kysyppä vaikka vanhemmiltasi lupa ensin? Lapsille se ei sovi, etenkin kun kasvojen luusto (rakenne) on vasta kasvanut valmiiksi 17-20 vuotiaana. Suosittelisin ehkä jtn. huulikiiltoa, ja kevyttä meikkiä, muuten on naurettava näky. Älä käytä meikkivoidetta äläkä puuteria, kauniimman näköstä kun nuori vielä hyvä kuntoinen iho on aitona! Ja turhaa meikata kauppaan, jos välttämättä meikata tahdot niin, joskus kun on joulu tai juhannus tai, joku pyhä ja tahdot olla nättinä, mutta muista, että nätimpi olet silti ilman meikkiä, usko pois se on kaikilla aikuisilla mielipiteenä, sillä meikki rumentaa monesti lapsia, katso vaikka "vaate mainos lehtiä" joissa lapsille on huulipunaa..hyi. Ole lapsi vielä kun voit, seon mun vinkki!

    • Glitter girl

      Oon kans 10 v ja kaytän vaan:

      -huulirasva Labello soft rose
      -Dermosil huulikiilto pearly peach
      -Dermosil peitepuikko FreshBalance
      -Joku mascara

      Kannattaa olla luonnollinen! Pojat tykkää luonnollisesta! ja nää kaikki saa 30 e! Älä käytä hirveesti mitään vahvoja meikkivoiteita, koska ne pilaa ihon!

      • Kintu

        Myöskään sinä mulkku et osaa vittu olla luonnolinen mitä vittua mihin mailma on menossa????


      • kysyjä

        saanko kysyä mitä kymmenenvuotias tekee täällä? : (


      • Anonyymi

        Jos meikkaat poikii varten 10-vuotiaana niin, huh huh. 10-vuotiaat pojat ei kyl oo kiinnostuneit hirveesti tytöist.


    • mitä vittua??

      Vittu sulle saatana 2001 syntyneelle mukulalle ei kuulu muutakuin selkä sauna saatana.
      No tietenkin voit laitaa ittelles kuulakärki kynällä jotain mutta en suosittele mitään muuta saatana.

    • Kellekkään noin pienelle ei pitäisi antaa edes puuteria! Saat ittes näyttämään vaan halvalta pelleltä. Tätä menoa parin vuoden päästä oot tuhrusilmäinen pissis jos nyt aloitat. Kamalaa katsella kun pikkutytöt pilaa kauniit kasvonsa leikkimällä isoa... Ole kiltti äläkä tee sitä.

    • 334dr

      Kun itse olin ala-asteella ei siellä kukaan tyttö vielä meikannut... Muistaakseni ysiluokkalaisena törmäsin sattumalta silloisiin kutosluokkalaisiin, ja jo silloin oli meininki muuttunut ihan toisenlaiseksi: kutosluokkalaiset tytöt meikkasivat, polttivat ja ryyppäsivät... missä välissä nuoriso ehti muuttua niin?

    • SomebodyRandom

      kröhöm.. tää alkuperänen viesti lähetettiin 2009 .. Luulampa että turha siihen enää vastata?

    • Glitter girl

      Nonni! Tietääkseni täällä on yks 8 v joka käyttää koulussa tekoripsiä ja luomiväriä!
      Revi siitä!

    • tiedän

      ite oon 11 meijä luokkalaiset on kauniit mut ne meikkaa vaan discoo ja aika harva meikkaa.ÄLÄ KÄYTÄ MEIKKIÄ . luonnollinen näyttää paremmalt

    • dfsfsffff

      sanon vaa HAAHHA.

    • voi herran jumala :D nosiiis , eli 10-v on 4. luokal ? mä meen nyt seiskalle kesän jälkee, ja alotin vast täås kutosen alus meikkaa , kuvaihoin tyylii (: vitosel ja nelosel laitoin harvoin ripsarii ja sitä enne en meikannu yhtää.. mut nyt kutosen alus ku vaihoin tyylii, ni nyt meikkaan eyelineril, ripsaril, kajaalil (oni kaikki edellämainitut ovat mustia) ja sävyttäväl päivävoiteel eli en meikkivoiteel.. mä tunnen tän meikin kaa itteni enemmä omaks ittekseni ja itsevarmemmaks (: eli siis, 10-vuotiaat; korkeentaa ripsarii ja huulii jtn kiiltoo ! ei mitää meikkivoiteita yms kosk jos alkaa käyttää niit nii nuoren, iho menee huonoo kuntoo ja ryppyi tulee paljo nuorempan.. (:

    • Sensaisti

      noi iho menee huonoon kuntoon on niiin höpöhöpö- juttuja ku olla voi.. ite oon kanssa tehnyt tosiaan itsestäni ihan naurettavan ku tyyliin ala-asteella sotkin kouluun äitin poskipunaa ja huulikiiltoja.. heh. Mut nyt 21 veenä ja kosmetologiksi valmistuttuani meikkaus on todella kivaa kun sen osaa oikein. :) Iho on edelleen hyvässä kunnossa vaikka silloin joskus tullut sitä meikkivoidetta laitettua vähän paksumminkin vaikka tosiaan iho ei sitä edes tarvinnut.. Ei se oo muilta pois jos joku nuori haluu meikkejä kokeilla. :)

    • gothic<

      Enhän mä nyt tästä päätä, mut ei vittu oikeesti, 10 vuotias käyttää kajaalia, ripsaria, luomiväriä, puuteria ja huulipunaa :O okei, 10 v. voi ehkä käyttää vähä jotai ripsaria ja näin... mut mun mielestä tommonen kunnolla meikkaaminen kannattaa alottaa vähän vanhempana. Mä alotin 12.vuotiaana meikkaamaan kunnolla, koska silloin löysin oman tyylini, gothic rock, ja siihen kuuluu vahva meikki ja näin.
      Turha sitä liian nuorena on meikata, kun ei kuitenkaan vielä osaa. Jos nyt aivan välttämättä just 10 v. täyttäneenä haluat meikata, niin kysy edes äidiltäs vähän neuvoja, miten meikata nätisti...

    • 3vuotta myöhässä

      oon ite 13 ja meen seiskalle nyt loman jälkeen ja käytän meikkivoidetta puuteria ja ripsaria. varmaan alan laittamaan jotkut tosi ohuet rajaukset tai jotain :D mut en kuitenkaa 10 vuotiaana ees halunnu käyttää meikkiä. oli saavutus jos pistin farkut verkkareiden sijaa. nyt tän vuoden kevät juhlassa huomasin tosi paljon muutoksia koko koulussa. kun mä menin epulle kaikki oli sellasia luonnollisen näkösiä & en osaa selittää mut kuitenkin sellasia niinku ennen. mut kuude vuoden päästä.. mun omasta mielestä ne mua joitain vuosia nuoremmat tytöt oli iha keinotekosia vaikka ei niissää mitää botoxii ollukkaa. niitten takia yritän aina kattoo et en oo laittanu liikaa mitään koska muuten näyttäisin pelleltä. (en laita ees alaripsiin mitää)

    • 15v girli

      voi vitun pikkulissut meikatkaa vasta sitte ku teillä on tissit..

      • vanhempi isotissi

        kun ei itelläskään oo.


    • --------97----------

      Mihi tä maaila on menos. Nykyää ei varmaa voi koiraa ukoiluttaa tai viedä roskii ilma meikki... Voi vittu sanon minä.. Oon nii onnelline etten oo käyttäny meikkivoidet jo 10 vuotiaana.. Mull on yks sellane ''kaveri'' joka alko käyttää meikkii 10 vuotiaana ja nyt sill on iho täyn finnei ja muit näppylöi..
      ELI EI KANNATA!
      10 vuotiaiden kuuluu must viell leikkii eikä olla mikää meikkaava ihkupissis..

      Vaik ite oonki 15 en silti meikkaa hirveesti..
      -peitepuikko
      -ripsari
      - kevyt luomiväri
      Ja siinä se..

      Iha tiedoks vaa, liika meikki saa näyttämää halvalt huoralt..

      10VUOTIAAT!!! ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ MEIKKII ELLETTE HALUU SAADA IHKUPISSISTEN LEIMAN TAI IHO ONGELMII MYÖHEMMÄS IÄS.....

    • notw

      Voi elämän kevät täsä nähhään taas Suomen tulevaisuus. Ja sehän suorastaan kukoistaa!
      10-vuotiiaan ei missään nimessä tarvi laittaa minkäänmoisia tököttejä naamaan. Tai oikiastaan jos multa kysytään nii 10-vuotiaat ei sais laittaa meikkiä. Tuossa iässä sulla on vielä virheetön lapsen iho eikä sun tarvi käyttää meikkejä mihinkään. Ja tuossa iässä sää et kauhiasti saavuta meikkaamisella muuta ku halveksuntaa. Jätä ne meikkaamiset myöhemmälle iälle. Itekki alotin vasta 13-vuotiaana.

    • minä

      7 vuotiaalle
      meikkivoide puuteri ripsiväri peitepuikko kulmakynä rajausväri kulman nypintä pinsetit huuli puna ja kiilto poskipuna kasvon pesuaine kasvovesi omalle ihotyypille rasvaa

    • :?

      Kannattaako 10v käytää ripsivärii ja huulikiiltoo?

    • menos kasille tyttö

      EI HERRANJUMALA mä sanon. :D Oikeesti miks mä repeen...?:D

      Ajatelkaa nyt, 10.v/ nelosluokkalainen. Jtn meikkivoidet ja puuterii, POSKIPUNAA(miksi sitäkin) ja jtn mustaa kajaalia, huulipunaa, ja mitä viel...

      Mä oikeesti kokemuksest kerron, nelosella, mä ja mun kaveri aina välillä (ei tosiaankaan aina.) meikattiin kouluun ku oltiin katottu jtn bradz/distey (oikein kirjotettu?) ohjelmia, me laitettii kunnon nude huulet värikästä luomiväriä ja ripsiväriä paakkusesti, sillon aatteli että mitä muut nauravat ja viisailevat, sillon meistä tuntu et oltiin coolei ja osattais meikata hyvin. mut ei. jälkeenpäin kuvista ja muistoista mä häpeän,oikeesti. Tekin 10. vuotiaat mietitte samallain sillon ajattelee "oikun oon niin ihgu! osaan meikata ku joku 17.v hannah montana!!!" Ei. Ja jos käytätte hirveesti meikkiä, niin tuutte viel katumaan ja häpemään, ylä asteella kauheat finnikasvot. Niinkun mun se "kaveri" joka jatkoi meikkaamista, ja pari muuta. Itse vaan nelosella tein niitä meikki "kokeiluja" hävettää kumminkin kun kouluun menin, nude huulet, saatte revetä!!! :p
      vitosella en meikannut yhtään sitten, ellei vähän jtn huulikiltoa, ja kutosella, lopussa, sitten tuli tauko, seiskan alussa välillä, ja seiskan lopusta oon nyt ns. joka pv meikannu, mutta koirienkanssa lenkille aamulle en kyllä meikkä jaksa laittaa, tai jos nopsaa käy kaupassa. Ja mä en ees jakais meikata kouluaamusin, vaikka vaan käytän, meikkivodetta, välillä kajaalia, ripsiväriä.

      Että oikeesttt älkää viittikö noin nuoren pilata ihoo, pissikset ;p ja mitente jaksatte kouluaamusinkin nolot vaivautua meikkaamaan kaikki ihmeen poskipunatkin mukana, ottakaa iisiste nelosel ja ala asteel ei sillon tartte aikaa käyttää meikkaamiseen, kyllä sitä vielä ehtii! (;

      • blondeasd

        ei helvetti, tuli ihan oma kutosluokka mieleen sun 10vee meikeistä


    • MINÄ 2004

      oon 2 luokalla ja mun luokalla tytöt meikkaa näin:
      rippsarii, huulipunaa, luomivärii, kajal, meikkivoide ja puuterii. Ja minä näin:
      HUULIRASVA

    • selenamanda

      10-vuotiaan kuuluu olla semmonen luonnollinen eikä mikään pakkelilla pilattu.
      Ehkä siinä vaiheessa tuntuu että haluaa olla niinkun isotytöt. Voin sanoa että aikasin heräminen ja meikkaaminen ennen koulun alkua ei mitenkään kivaa ole.
      Mä meikkasin satunnaisesti 5 luokalla ja sitten 7 luokalla aloin päivittäin meikkaamaan. Eikä pojatkaan erityisemmin yli meikatuista tytöistä tykkää (:

    • 98- tyttö :))

      ei ehkä noin nuoret välttämättä käytä hyvin paljon meikkiä... ehkä vähän ripsaria ja huulikiiltoo?? ite alotin meikkaamisen vasta 12 w :)) että ei mitään kiirettä sulla mihinkään :D

    • now you know

      mun mielestä 10v ei tarvitsisi meikkiä ollenkaan ja onhan tuo nyt aika nolon näköstä jos helvetti s markettiinki pitää saatana maalaa sotamaalit naamaan

    • itsensä häpäissyt

      Vooi... Itse en meikkaa yhtään, olen 10. Tosiharvoin johonkin juhliin laitan ripsaria.. Joskus kakkosella olin saanut jostain luomiväripaletin, ja joka aamu sitten sutinut sinistä,pinkkiä,vihreää tai mustaa luomiväriä naamaan. Välillä jopa kaikkia. Nyt kadun, nolasin itseni pahastikkin ja jotkut kiusasi mua. Vieläkin kiusataan siitä... Vähän isompana aion varmaan käyttää Tota ripsaria kulmakarvat rajata. Älkää pilatko naamaanne ja nolatko itseänne... Hyi. Ja aikuisena haluaisin ongelmakoirakouluttajaksi, siinäkään ei oikein mitään ihqupissismeikkiä tarvitse. Koirat tarvitsevat apua, ei niitä kiinnosta ootko laittanu huulirasvaa vai tökkiny naamaa täyteen jotain luomiväriä,kajaalia,ripsaria tms...

    • nyt oikeesti

      10v ei mun mielestä tosiaankaan tarvii meikkiä! mun pikkusisko on 9v enkä vois kuvitellakaan et se meikkais vuoden pääst... mieti asiaa vaiks kolmen vuoden pääst uudestaan, mut ton ikäsellä meikki näyttää lähinnä naurettavalta (ja miks johonki kauppaan pitäs meikata?)

    • Ok?

      Onko ok jos oon 11v. Ja käytän VÄHÄN ripsarii ja VÄHÄN huulikiltoo (läpinäkyvää)

    • 12121

      EI EI EI! Ei missään tapauksessa meikkiä vielä 10-vuotiaana... Ei vielä silloin, kun itse olin tuossa iässä KUKAAN meikannut vielä 4. luokalla. :O

    • kultauusisofia

      ei ei saa ite päättäää mut mitä oon 14v enkä vielkää meikkaa :OOOO ja aijon aloittaaki sen vasta 18 ehkä tai 19 ;DD

    • kultauusisofia

      ja oon kohta jo 15

    • kultauusisofia

      ja sitku ajattelin meikata niin... en tod mitään kajaalia tai ripsaria laita tai mitään meikki voidetta tai puuteria sillokin laitan vain luomiväriä ja huulipunaa ja poski punaa eli siitä en tajuu miten jotkut tuhrii naamansa jos sä nyt välttä mättä haluat meikata niin laita luomiväriä ja poskipunaa ja huulipunaa en suositte mitään muuta laittamaan ikinä mut se on vaan mun mielipide

    • kultauusisofia

      olikomun sanonnat nyt noin kamalaa ku kaikki hiljeni :DD

    • hepona

      Käsittääkseni paljaalle iholle laitettu puuteri tukkii ihohuokosia, käytä vaan jos haluat ihos pilata. Eikä sun ikäsellä oikeesti voi olla nii pahoja ulkonäköpaineita että meikkaamaan pitää ruveta, ihmiset vaan nauraa sulle kaduilla. :[

    • Oon myös 11v

      Mäki oon 11v ja käytän ripsarii ja huuloi kiiltoo voisko joku kertoo että oonko normaali ja onko se ok? :)

      • :((

        Miks vittussa jotain kiiltoo eihä se näy mihinkään ei puna näytä ton ikäsel tyhmälle hävetkää te 12 vuotiaat siis te jotka valitatte kun ette meikkaa noi 10 näyttää paremmille ku te! :(


      • 11vuotias
        :(( kirjoitti:

        Miks vittussa jotain kiiltoo eihä se näy mihinkään ei puna näytä ton ikäsel tyhmälle hävetkää te 12 vuotiaat siis te jotka valitatte kun ette meikkaa noi 10 näyttää paremmille ku te! :(

        Oon 11 ja käytän babylipsii/huulikiiltoa ja joskus ripsarii esim. joihinki juhliin


    • 10v

      Oon 10v ja oon halunnut laitaa ikuisuuden ripsaria kun mulla on vaalee ripsit,kulmakarvat,hiukset mut hiukset ei voi meikata vaan värjätä joten oon sit ajatellut et mille mä näytän nyt mut jos tiis kaikki on vaaleaa niin se on aika ruma

    • noheippa

      iho ei ole rasvainen jos peset sen aamuin illoin. älä pilaa ihoas vielä, et varmasti ees tarvi meikkiä!

    • Noloja nää pennut jotka meikkaa 10v!

    • Itse oon 16v, enkä meikkaa. Joskus saatan laittaa joihinkin juhliin meikkivoidetta, mut muuten oon lähes aina meikitön.

    • Enolerobotti123

      Ite käytän vaa ripsaria ja huulikiiltoa. Periaatteessa meikkaaminen on luovaa!

    • luonnollisuuskinkaunista

      Tärkeintä on, että meikkaa puhtaasti omasta tahdostaan. Hyvä ajatusleikki on, että kuvitellaan jos asut keskellä korpea satojen kilometrien päässä ihmisistä (heh), meikkaatko silloin vai et? Eli puhtaasti siksi, että pidät siitä, vai pelkästään muiden takia, jotta näyttäisit heidän silmissään "paremmalta"? Jokainen ihminen on kaunis omana itsenään, eikä meikkaamisessa ole mitään vikaa, jos se tapahtuu omasta tahdosta.

    • Anonyymi

      Saatana kun minä olin nuori nii ei meikattu ennen kuin oli saanut isältä luvan eli noin 18v

    • Anonyymi

      saatanan hupattaja

    • Anonyymi

      Oon 10v ja käytän poskipunaa, huulikiiltoo/huulipunaa, ripsarii ja luomoväriä

    • Anonyymi

      Emojigirl69! Kirjoitti ettei 10 v voi meikata niin emojigirl69! On maailman tyhmin ihminen

      • Anonyymi

        Aloittaja on jo 23. Meikkailee niinkuin haluaa.


    • Anonyymi

      Siis oon 10w ja tulin tähän keskusteluun katsomaan kannattaako meikata. Oon gootti ja niinku en tiiä mitä meikki mulle tekis. Käytin joskus 8w mun äidin meikkejä salaa. Noh mulle tuli paljon näppylöitä. Ehkä paan ripsarii sitte kun meen juhliin. Mutta 12w tyypit! Keskittykää omaan juttuunne! Mitä teille kuuluu mitä me 10w tehään ! Oma on juttumme jos pilaamme ihomme! Ja sitten sitä voi hoitaa apteekin lääkkeillä ja käydä lääkärissä! Kukaan ei tietenkään halu näyttää pelleltä mutta jos joku tuntee että se sopii niin mikäs siinä! Oma äitini rupesi käyttämmään meikkiä vasta 23w! Joten ootte kaikki pissiksii!! Tai sitten kukaan ei ole! Ensi viikolla meillä on anime messut. Pukeudun Nezukoksi (jos et tiedä niin hae googlesta) niin silloin ehkä vähän meikkaan. Mutta se on juhla. Minulle joka rakastaa animea. Olen nähnyt 10w tyttöjä joilla on meikkiä. Se sopii heille. Joten he voivat käyttää sitä!! Mielummin auttakaa miten meikata toisin kuin solvaatte tyttöjä jotka eivät tiedä siitä mitäten. Hän esim pyysi apua miten niin tehdä. Ei kiroilua sovaamista ärsyttämistä. Ja olen muutenkin tyttö jolla on yläykkösten kokoiset rinnat. Huom meidän koulussa mennään vuotta aikaisemmin ja ei ole kutos luokkaa. Mutta silti. Haluaisin kiinnittää huomion jonnekkin muualle kun rintoihini. Kaikki pojat puhuvat siitä. Joten se auttaisi ehkä. Esim poikaystäväni katsoo aina rintoihini. Ja kun pikkuveljen syöksyy halaamaan hän iskee päänsä niihin.Sain jo topin (onneksi) mutta silti ne isot ovat. Joudun ottamaan 11-12 vuotiaitten uimapuvut pienintä kokoa mutta koska rintani ovat niin isot niin no can do! Joten jos olisin pelle niin se olisi vähän hyvä. Ja kun makasin aurinkotuolissa silleen kyljelläni niin rintani painautuivat yhteen niin ne olivat VIELÄ isommat!! Ette usko kuinka noloa se on! Ja aina liikka tunnilla niin jos on hyppynarua tai jotain niin be vain pomppivat ha pomppivat. Minua 1w vanhempi tyttö aina myös tuijjottaa niitä kun itselläään ei ole. Onneksi gootti vaatteita on enemmän aikuisille koska sitten ne näyttävät edes vähän pienimmiltä kun se on sellainen pitkä. Kun olin 8w niin rakastin juoksemista! Kilpailin maratoneissa (lasten) mutta 9w ne alkoivat kasvaa ja jouduin käyttämään sellaista tiukkaa toppia. Se ei ole läheskään niin mukavaa siten. Myös paidoistani on tullut napa paitoja kun rintani vain kasvavat ja kasvavat. Toivon että ymmärrätte. Ai niin!! Iso rintaisille: yrittäkää kiinnittää huomio jonnekkin muualle kun rintoihinne

      • Anonyymi

        osta tukevat urheiluliivit niin ei varmana pompi


    • Anonyymi

      Mä meen neloselle ja haluaisin meikata mutta en ole varma että mitä meikkaan, onko teidän mielestä ripsi väri ja huuli kiilto hyvä nelos luokka meikki?

      • Anonyymi

        Se kuulostaa hyvältä.


    • Anonyymi

      Oon 10 ja en käytä meikkiä. Se vaan näyttää hölmöltä. Mut tykkään kokeilla jotain halloween meikkejö ja teen ne kasvo maaleilla. Juhliin ehkä just ja just huulikiilto. Mut en mä tarvii meikkiä. Koulussa mulla on vaa huulirasva ja taivutan ripset. MUT EI MITÄÄ Meikkiä. Meidän luokalla on yks joka käyttää ihan HIRVEESTI meikkiä.

    • Anonyymi

      Mun mielestä sun ei kannattais meikata ollenkaan tai jos haluaisit niin korkeintaan taivutus ripsiin ja huulikiilto mut ite en meikkais ainakaan kouluun ollenkaan keskittyisit ennemminkin ihon hoitoon etkä meikkiin eli kannattaa vaan tehä ihonhoito eikä meikkiä!

    • Anonyymi
      UUSI

      Ite oon kohta 13, käytän vaan kosteusvoidetta, taivutan ripset ja laitan huulirasvaa/huulikiiltoa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe