Panasonic G1

E-3

No nyt on vanha loma ja reissupokkari päivitetty. Kuvien laatu ja terävyys? Pettymys, Leican insinöörien opit eivät
tunnu tarttuvan Japanilais-insinöörien päähän. Tässä taas
näemme, että kameravalmistajat ovat sitä mieltä, että pakettisuumi on kuitenkin kauniimpi, kuin runkotulppa. Odotan kovasti, että kauppoihin tulee vihdoin adapteri, millä saan tosi mukavaan runkoon omat Zuikoni. Vehkes maksoi
550€, miksi päädyin siihen? Lomillani en kanna järkkärikalustoa mukanani, ellen ole nimenomaan kuvausreissulla. Vaihtoehtona oli tämä Olympuksen Peni,
mutta Panassa on: kääntyvä näyttö, hyvä videoetsin,
kohtuullisen hyvä salama hätätapauksiin ja kuvatessa tunne, että käsissä on oikea kamera, eikä mikään digitaalisia muistoja keräävä pikkuruinen laatikko. Penihän maksaa n.
750€ Panaltahan on tullut jo malli GH1, missä on zoomina
14-140mm. joka voi olla hyvinkin laadukas ja videokuvauskin
onnistuu. Hinta vain n. 1400-1500€ Ilmeisesti maailmalla
on hirveä kysyntä, koska vekotinta ei ole vielä saatu Suomessa myyntiin.

6

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • E-3

        Ovat kaksi eri asiaa. Verkkokauppa comin tilanne: Varastossa 0 kpl, tilattu 9 kpl,
        maahantuojalla varastossa 0 kpl


      • kun saat omasi
        E-3 kirjoitti:

        Ovat kaksi eri asiaa. Verkkokauppa comin tilanne: Varastossa 0 kpl, tilattu 9 kpl,
        maahantuojalla varastossa 0 kpl

        Ihmettelin aikaisempaa ajatustasi korvata tuo 5060, jollain uudemmalla pokkarilla.
        Hyödyt jäävät kuitenkin huomattavasti pienemmiksi kuin korvata se tuolla pen:llä. Ethän olisi saanut muita hyötyjä tuolla g10:iin siirtymisellä kuin nopeamman raw-tallennuksen ja vähemmän CA:ta.

        Kerro toki kokemuksista, kunhan saat sen pen:in käyttöösi.


      • E-3
        kun saat omasi kirjoitti:

        Ihmettelin aikaisempaa ajatustasi korvata tuo 5060, jollain uudemmalla pokkarilla.
        Hyödyt jäävät kuitenkin huomattavasti pienemmiksi kuin korvata se tuolla pen:llä. Ethän olisi saanut muita hyötyjä tuolla g10:iin siirtymisellä kuin nopeamman raw-tallennuksen ja vähemmän CA:ta.

        Kerro toki kokemuksista, kunhan saat sen pen:in käyttöösi.

        Ostaa Peniä, Ostin Panasonicin G1:den, siihenkun vielä saisi objektiivin, joka
        sopisi valokuvaukseen, niin sitten olisin tyytyväinen.


      • 17mm kiinteä
        E-3 kirjoitti:

        Ostaa Peniä, Ostin Panasonicin G1:den, siihenkun vielä saisi objektiivin, joka
        sopisi valokuvaukseen, niin sitten olisin tyytyväinen.

        pen.
        Oli ajatuksissani ja sen käyttäjistä olisi mukava kuulla.
        Panan ohitin itse sen koon takia verrattuna e-4x0 malleihin.
        No kaikki taablaa tyylillään ja kuvathan on tärkeintä.

        Panan vastavetoa odotellessa...


      • E-3
        17mm kiinteä kirjoitti:

        pen.
        Oli ajatuksissani ja sen käyttäjistä olisi mukava kuulla.
        Panan ohitin itse sen koon takia verrattuna e-4x0 malleihin.
        No kaikki taablaa tyylillään ja kuvathan on tärkeintä.

        Panan vastavetoa odotellessa...

        Hovihankkijani Topshot antoi puhelimitse ohjeet rungon ja suttusuumin päivitykseen. Googlessa Panan sivuille, etsi G1 firmware, tallenna koneelle ja
        siirrä muistikortille, kortti kameraan ja kuvien katselu päälle, niin hyvin meni.
        Myöntää täytyy, että parannusta tuli. Olympuksissahan päivitykset tehdään
        Master-ohjelman kautta usb-kaapelin kanssa. Olen edelleenkin sitä mieltä, että
        pakettiobjektiivi on se heikoin lenkki, eiköhän 14-140mm ole kuitenkin jo laadultaan toista luokkaa, myös hinnaltaan. Ja sitten kiinteät vastaan zoomit.
        Lomakameraltani en vaadikkaan huippuluokan ominaisuuksia, vaan pienikokoista
        mukana kulkevaa kuvausvälinettä, tositoimiin lähden laukussani E-3. Omasta
        mielestäni, kun liikun vieraissa maissa, niin pyrin hienotunteisuuteen. Minusta ei
        ole sopivaa, että joku kaheli turisti menee liian lähelle kuvattavaa kohdetta.
        Olen nähnyt tälläisiä tilanteita liiankin kanssa. Okei, olen valmis tinkimään huippu
        laadukkaista lomakuvista. Esimerkki Madeiralta viime Helmikuulta. Olin vaimoni
        kanssa Santanan kaupungissa siellä jyrkkäkattoisten pientalojen alueella. Ohitsemme ajoi pieni avolava-auto kovaääniset katolla ja kova huuto niistä.
        Lavalla oli 15 kpl n. 30 kiloista sikapossua. Yhdestä talosta tuli ostaja ja hirvittävän riidan jälkeen kauppias heitti valitun possun lavalta asfaltille ja ostaja
        otti possua korvasta, myyjä saparosta ja sitten mentiin. Näin EU:ssa. Meneppäs
        siihen kuikuilemaan 17mm kanssa niin, korvasi ja alempana oleva suora osa olisivat saaneet kyytiä. 50 metrin päästä tilannetta seuranneena, valitsin pokkaristani zoomin, joka oli tietenkin liian lyhyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      310
      987
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      643
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      538
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe