melkein auton hintanen remontti...

JanneJohannes

Siiis TDi 99 focus meni syöttöpumppu särki. jätti välille ja auto oudossa korjaamossa. korjaus arvio on n.1300. aika paljon auton arvon nähden. Paljos muilla on maksanu korjaukset? Tämä pumppu ei menny vaihtoon vaan korjaukseen.. Suosittelivat..

21

5037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Maksaa aina lähes maltaita, jos jotuu pumppuja tai suuttimia korjaamaan tai vaihtamaan. Pienihän tuo sinun korjauskuluarviosi vielä on, helposti diesel-moottorin rempaan hukkuu 3-5000 euroa.

      • DTCI

      • foordisti
        DTCI kirjoitti:

        Vetää korjaamot välistä huikeita summia. Linkistä pumppuja:
        http://www.pbasher.com/look-up/index.php?carMakeID=2

        kysyn hinnat syöttöpumpulle tuhon tulee vielä suomen verot . käänsin google käännöskoneella.
        Hyvää huomenta,

        Voimme tarjota kaksi vaihtoehtoa tämä pumppu:

        1) Täysi vaihtaa pumpun kanssa 12 kuukauden takuu £ 480 alv
        1) PBA Korjatut pumppu (sähkö-osat korvattu & testattu) Rajoitettu takuu £ 300 alv

        Kuljetukset Suomessa: € 50 alv

        Jos tarvitset lisätietoja, älä epäröi ottaa minuun yhteyttä.


        We can offer two options for this pump:

        1) Full exchange pump with 12 month warranty £480 VAT
        1) PBA Repaired pump (electrical parts replaced & tested) Limited warranty £300 VAT

        Carriage to Finland: £50 VAT

        If you require any further information then please do not hesitate to contact me.

        Regards

        Ben


      • perttipauli
        foordisti kirjoitti:

        kysyn hinnat syöttöpumpulle tuhon tulee vielä suomen verot . käänsin google käännöskoneella.
        Hyvää huomenta,

        Voimme tarjota kaksi vaihtoehtoa tämä pumppu:

        1) Täysi vaihtaa pumpun kanssa 12 kuukauden takuu £ 480 alv
        1) PBA Korjatut pumppu (sähkö-osat korvattu & testattu) Rajoitettu takuu £ 300 alv

        Kuljetukset Suomessa: € 50 alv

        Jos tarvitset lisätietoja, älä epäröi ottaa minuun yhteyttä.


        We can offer two options for this pump:

        1) Full exchange pump with 12 month warranty £480 VAT
        1) PBA Repaired pump (electrical parts replaced & tested) Limited warranty £300 VAT

        Carriage to Finland: £50 VAT

        If you require any further information then please do not hesitate to contact me.

        Regards

        Ben

        Mulla on 2005 Focus tdci epäillään korkea painepumppua joka on menossa mitä maksais pumppu kiitos .


    • paljon nimiä

      Mulla ruiskupumpun korjaus (vaihtopumppu) maksoi 2050€ asennettuna ja
      sentään kilpailutin kaikki pk-seudun korjaamot. Automaassa
      olisi maksanut 3500€. Mutta pumppu nyt sitten kestää ainakin
      pisempään kun auto. Siitä ikävä vaiva, että on täysin korjaajien armoilla.
      Siviili en pysty sanomaan mikä on rikki ja miten

    • -hysadf

      ...vanhat (ja paljon ajetut) autot ovat aika lailla arvonsa menettäneitä muun muassa siksi, että niihin tulee todennäköisemmin isoja ja kalliita remontteja kuin uudempiin ja kalliimpiin. Niin se vaan menee, toisille niitä remppoja tulee ja toisille ei.

    • älä osta halpaa

      eihän remontissa ei saa alennusta siitä syystä että on ostanut vanhan ja paljonajetun eli halvan auton.

      Työtunti korjaamolla maksaa yhtä paljon tehdäänpä se tonnin tai sadantonnin kaaraan.

      Ja jokaisella varaosalla on oma yleensä aika suolainen hinta. Eivät nekään poisto- tai kakkoslaatuisia säästöosia lukuunottamatta ole halvempia vanhoihin autoihin.

      Mutta tätä on vissii vaikea tajuta kun ostaa ritsan muutamalla tonnilla. Se on halpa vain niin kauan kun ei joku osa hajoa.
      Se siitä hyvästä kaupasta.
      Osta uudempi auto ja mielummin takuu voimassa niin ei tartte itkeä kalliita korjauksia. Säästyy nekin rahat siihen parempaan autoon.

      • On kuitenkin

        Karu totuus on kuitenkin se, että mitä halvemmalla autolla ajaa,
        sitä halvemmat kokonaiskustannukset. Uudessa autossa arvon pudotus on
        suurempi kun 5-vuotiaassa autossa kokonaiskulut.
        Eri asia on sitten tämä henkinen puoli. Toisen itsetunto paranee
        kalliista autosta, toisen siitä kun osaa kunnossapitää vanhaa autoa.
        (siis ei pelkästään pestä ja imuroida)


      • -hysadf
        On kuitenkin kirjoitti:

        Karu totuus on kuitenkin se, että mitä halvemmalla autolla ajaa,
        sitä halvemmat kokonaiskustannukset. Uudessa autossa arvon pudotus on
        suurempi kun 5-vuotiaassa autossa kokonaiskulut.
        Eri asia on sitten tämä henkinen puoli. Toisen itsetunto paranee
        kalliista autosta, toisen siitä kun osaa kunnossapitää vanhaa autoa.
        (siis ei pelkästään pestä ja imuroida)

        kun saa olla koko ajan paineissa siitä mikä osa hajoaa seuraavaksi, ja kuinka kauan auto on pajalla. Rahallisesti uuden auton pitäminen ei varmaankaan ole järkevämpää, mutta huolettomuudesta ihmiset maksavat. Eipä tarvitse minunkaan kahteen vuoteen miettiä katsastusta, työkaverit taas ovat kusi sukassa puolet vuodesta. No, rempat maksavat varmaan vähemmän kuin mitä oman autoni arvonalennus on, mutta silti: huolettomuus on mukavaa. Ei sen puoleen, voi se uudempikin auto hajota, mutta todennäköisyys on kuitenkin pienempi. Ja nimenomaan ne pikkurempat puuttuvat kokonaan eli vetarit, nivelet, jarrut yms. tyypillisimmillään.

        Mutta jos on näppärä käsistään ja ei haittaa, että auto on pari päivää tallissa pikku remontissa, niin mikäs siinä. Itsetunnosta ei silloin ole kysymys, jos autolla on päästävä liikkumaan joka ikinen arkipäivä.


      • mukava kuulla,
        -hysadf kirjoitti:

        kun saa olla koko ajan paineissa siitä mikä osa hajoaa seuraavaksi, ja kuinka kauan auto on pajalla. Rahallisesti uuden auton pitäminen ei varmaankaan ole järkevämpää, mutta huolettomuudesta ihmiset maksavat. Eipä tarvitse minunkaan kahteen vuoteen miettiä katsastusta, työkaverit taas ovat kusi sukassa puolet vuodesta. No, rempat maksavat varmaan vähemmän kuin mitä oman autoni arvonalennus on, mutta silti: huolettomuus on mukavaa. Ei sen puoleen, voi se uudempikin auto hajota, mutta todennäköisyys on kuitenkin pienempi. Ja nimenomaan ne pikkurempat puuttuvat kokonaan eli vetarit, nivelet, jarrut yms. tyypillisimmillään.

        Mutta jos on näppärä käsistään ja ei haittaa, että auto on pari päivää tallissa pikku remontissa, niin mikäs siinä. Itsetunnosta ei silloin ole kysymys, jos autolla on päästävä liikkumaan joka ikinen arkipäivä.

        että nykyään uusissa autoissa ei ole pikkuremppoja. Aikoinaan (Focus vm. -99) korjattiin vetareita, kun mittarissa oli 42 tkm.


      • -hysadf
        mukava kuulla, kirjoitti:

        että nykyään uusissa autoissa ei ole pikkuremppoja. Aikoinaan (Focus vm. -99) korjattiin vetareita, kun mittarissa oli 42 tkm.

        unohdin, että olen Ford-palstalla. Nöyrimmät anteeksipyyntini. Hanki Honda.


      • kohdaltanne
        -hysadf kirjoitti:

        unohdin, että olen Ford-palstalla. Nöyrimmät anteeksipyyntini. Hanki Honda.

        -ja mielelläni tuon hyväksynkin kun kyseessä on luki-häiriöinen henkilö joka ilkeää vielä mainostaa ylihintaista (ostohinta plus huollot) japaninkiikkua jossa istutaan perse maata viiltäen!! No varmaan Hondakin valmistetaan nykyisin jossain vinku-Intiassa...........
        Pysy vaan rauhassa omalla palstallasi!!


      • -hysadf
        kohdaltanne kirjoitti:

        -ja mielelläni tuon hyväksynkin kun kyseessä on luki-häiriöinen henkilö joka ilkeää vielä mainostaa ylihintaista (ostohinta plus huollot) japaninkiikkua jossa istutaan perse maata viiltäen!! No varmaan Hondakin valmistetaan nykyisin jossain vinku-Intiassa...........
        Pysy vaan rauhassa omalla palstallasi!!

        luki-häiriöinen kirjoitetaan muuten lukihäiriöinen.


      • noin olisikin-
        -hysadf kirjoitti:

        luki-häiriöinen kirjoitetaan muuten lukihäiriöinen.

        olet edelleen väärällä palstalla------!!


      • itselleni.
        mukava kuulla, kirjoitti:

        että nykyään uusissa autoissa ei ole pikkuremppoja. Aikoinaan (Focus vm. -99) korjattiin vetareita, kun mittarissa oli 42 tkm.

        Ensimmäisen viestini jälkeen näyttää olevan jotain lukihäiriötarinaa, josta en ymmärrä yhtään mitään, mutta väliäkö tuolla. Nykyinen autoni on korealainen, ja nyt jännätään, tuleeko vastaava vetariongelma esiin siinäkin. Tällä hetkellä mittarissa noin 33 tkm. (Pitäisi kai rekisteröidä jokin nimimerkki, mutta ei taida maksaa vaivaa.)


    • ...k.k.l.....

      Paljonko autolla on ajettu? Minulla on kohta 300 tkm mittarissa eikä kyseistä remonttia ole vielä tehty.

    • Bensa 2.0 130 hv

      Paljonkos sitä pitää ajaa vuodessa, että tuollainen ylimääräinen kulu dieselvero tulee kuitatuksi kahdessa vuodessa?

      • jokuheivaan

        Pitää sillä dieselillä tietenkin autosta riippuen, mutta kuitenkin vähintään 20tkm vuodessa rullailla ennenkuin kannattaa..

        (otettu huomioon nyt siis VAIN henkilöautot ei pakettiautot)


    • Voijoi

      Itselläkin Ford hyytyi kesken ajon ja piti hinata pois. Tutkin asioita ja syöttöpumppu tai tarkemmin siihen istutettu käynnistyksenestolaite oli rikki. Ei muuta kun soittelemaan ja tutkimaan mistä uudet palikat. Kustannusarvio pääkaupunkiseudun dieselkorjaamoilla oli 2500-3000 egee ja kyllä pisti v..ttamaan. Onnekseni löysin netistä maininnan Turussa toimivasta Häkkisen firmasta joka tekee kuulema näitä hommia ja niinhän se olikin. Soitin pajalle ja kysyin korjauksen hintaa jos lähetän pumpun sinne. Arvio oli noin 750. Pumppu korjattiin siellä päivässä ja nyt pitäisi vaan alkaa asentamaan sitä takaisin paikoilleen. Voin oikeasti sanoa että pihalla tehtynä pumpun irroittaminen ei ole herkkua ja mitenkähän käy sen takaisin laittaminen. Tsemppiä kaikille joilla samoja ongelmia

      • EX FOCUS

        NO VOI Venäjä.... Ei kannata siihen Foortiin laittaa enää penniäkään. Jos nyt saat pumpun toimiin, niin vaihda äkkiä koko paska. Itse vaihdoin takapyörän laakerit, eteen vetarit, ruiskupumpun, hehkutulpat, koiranluut eteen ja kaiken kruunas ku kone kilahti korjauskelvottomaksi. Laakeri vika, joka hirtti kiinni ja kiertokanki poikki kampiakseli vinos, mäntä paskana jne... Olihan toki mittarissa jo 270tkm, mutta en otaksunut sen nyt vielä posahtavan. No nettiautossahan oli noita kohtalotovereita yllin kyllin, jotka myivät focusta rullaavana, kun kone on posahtanut. Mulla kaikki nuo osat pantiin vuoden sisällä ja rahaa palo noin 6000€. Ostin Toyotan tilalle ja kyllä palas luotto, että auto voi yli kaksi kuukautta toimia ilman vikoja. FOCUS ON SYVÄLTÄ


    • ei ikuna foordia

      ford ei ole auto eikä margariini voita niin se vaan on. 99 td focukseen konevikaisena hankittu makso muutaman satasen. koneremontti kallis vaikka itse tehty. kohta sen jälkeen levis syöttöpumppu korjattu paska makso maltaita. jatkuvaa pientä vikaa sähköissä ja kaikessa muussa. Jätti vaihteeks tielle jos vielä saan ton paskan liikkeelle se menee heti myyntii ihan sama millä hintaa. kaikki osat jos laskee omalle työlle yhtään hintaa olis varmaan saanu ihan oikeenki auton jos vaan olis ollu älyä :/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe