melkein auton hintanen remontti...

JanneJohannes

Siiis TDi 99 focus meni syöttöpumppu särki. jätti välille ja auto oudossa korjaamossa. korjaus arvio on n.1300. aika paljon auton arvon nähden. Paljos muilla on maksanu korjaukset? Tämä pumppu ei menny vaihtoon vaan korjaukseen.. Suosittelivat..

21

4943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Maksaa aina lähes maltaita, jos jotuu pumppuja tai suuttimia korjaamaan tai vaihtamaan. Pienihän tuo sinun korjauskuluarviosi vielä on, helposti diesel-moottorin rempaan hukkuu 3-5000 euroa.

      • DTCI

      • foordisti
        DTCI kirjoitti:

        Vetää korjaamot välistä huikeita summia. Linkistä pumppuja:
        http://www.pbasher.com/look-up/index.php?carMakeID=2

        kysyn hinnat syöttöpumpulle tuhon tulee vielä suomen verot . käänsin google käännöskoneella.
        Hyvää huomenta,

        Voimme tarjota kaksi vaihtoehtoa tämä pumppu:

        1) Täysi vaihtaa pumpun kanssa 12 kuukauden takuu £ 480 alv
        1) PBA Korjatut pumppu (sähkö-osat korvattu & testattu) Rajoitettu takuu £ 300 alv

        Kuljetukset Suomessa: € 50 alv

        Jos tarvitset lisätietoja, älä epäröi ottaa minuun yhteyttä.


        We can offer two options for this pump:

        1) Full exchange pump with 12 month warranty £480 VAT
        1) PBA Repaired pump (electrical parts replaced & tested) Limited warranty £300 VAT

        Carriage to Finland: £50 VAT

        If you require any further information then please do not hesitate to contact me.

        Regards

        Ben


      • perttipauli
        foordisti kirjoitti:

        kysyn hinnat syöttöpumpulle tuhon tulee vielä suomen verot . käänsin google käännöskoneella.
        Hyvää huomenta,

        Voimme tarjota kaksi vaihtoehtoa tämä pumppu:

        1) Täysi vaihtaa pumpun kanssa 12 kuukauden takuu £ 480 alv
        1) PBA Korjatut pumppu (sähkö-osat korvattu & testattu) Rajoitettu takuu £ 300 alv

        Kuljetukset Suomessa: € 50 alv

        Jos tarvitset lisätietoja, älä epäröi ottaa minuun yhteyttä.


        We can offer two options for this pump:

        1) Full exchange pump with 12 month warranty £480 VAT
        1) PBA Repaired pump (electrical parts replaced & tested) Limited warranty £300 VAT

        Carriage to Finland: £50 VAT

        If you require any further information then please do not hesitate to contact me.

        Regards

        Ben

        Mulla on 2005 Focus tdci epäillään korkea painepumppua joka on menossa mitä maksais pumppu kiitos .


    • paljon nimiä

      Mulla ruiskupumpun korjaus (vaihtopumppu) maksoi 2050€ asennettuna ja
      sentään kilpailutin kaikki pk-seudun korjaamot. Automaassa
      olisi maksanut 3500€. Mutta pumppu nyt sitten kestää ainakin
      pisempään kun auto. Siitä ikävä vaiva, että on täysin korjaajien armoilla.
      Siviili en pysty sanomaan mikä on rikki ja miten

    • -hysadf

      ...vanhat (ja paljon ajetut) autot ovat aika lailla arvonsa menettäneitä muun muassa siksi, että niihin tulee todennäköisemmin isoja ja kalliita remontteja kuin uudempiin ja kalliimpiin. Niin se vaan menee, toisille niitä remppoja tulee ja toisille ei.

    • älä osta halpaa

      eihän remontissa ei saa alennusta siitä syystä että on ostanut vanhan ja paljonajetun eli halvan auton.

      Työtunti korjaamolla maksaa yhtä paljon tehdäänpä se tonnin tai sadantonnin kaaraan.

      Ja jokaisella varaosalla on oma yleensä aika suolainen hinta. Eivät nekään poisto- tai kakkoslaatuisia säästöosia lukuunottamatta ole halvempia vanhoihin autoihin.

      Mutta tätä on vissii vaikea tajuta kun ostaa ritsan muutamalla tonnilla. Se on halpa vain niin kauan kun ei joku osa hajoa.
      Se siitä hyvästä kaupasta.
      Osta uudempi auto ja mielummin takuu voimassa niin ei tartte itkeä kalliita korjauksia. Säästyy nekin rahat siihen parempaan autoon.

      • On kuitenkin

        Karu totuus on kuitenkin se, että mitä halvemmalla autolla ajaa,
        sitä halvemmat kokonaiskustannukset. Uudessa autossa arvon pudotus on
        suurempi kun 5-vuotiaassa autossa kokonaiskulut.
        Eri asia on sitten tämä henkinen puoli. Toisen itsetunto paranee
        kalliista autosta, toisen siitä kun osaa kunnossapitää vanhaa autoa.
        (siis ei pelkästään pestä ja imuroida)


      • -hysadf
        On kuitenkin kirjoitti:

        Karu totuus on kuitenkin se, että mitä halvemmalla autolla ajaa,
        sitä halvemmat kokonaiskustannukset. Uudessa autossa arvon pudotus on
        suurempi kun 5-vuotiaassa autossa kokonaiskulut.
        Eri asia on sitten tämä henkinen puoli. Toisen itsetunto paranee
        kalliista autosta, toisen siitä kun osaa kunnossapitää vanhaa autoa.
        (siis ei pelkästään pestä ja imuroida)

        kun saa olla koko ajan paineissa siitä mikä osa hajoaa seuraavaksi, ja kuinka kauan auto on pajalla. Rahallisesti uuden auton pitäminen ei varmaankaan ole järkevämpää, mutta huolettomuudesta ihmiset maksavat. Eipä tarvitse minunkaan kahteen vuoteen miettiä katsastusta, työkaverit taas ovat kusi sukassa puolet vuodesta. No, rempat maksavat varmaan vähemmän kuin mitä oman autoni arvonalennus on, mutta silti: huolettomuus on mukavaa. Ei sen puoleen, voi se uudempikin auto hajota, mutta todennäköisyys on kuitenkin pienempi. Ja nimenomaan ne pikkurempat puuttuvat kokonaan eli vetarit, nivelet, jarrut yms. tyypillisimmillään.

        Mutta jos on näppärä käsistään ja ei haittaa, että auto on pari päivää tallissa pikku remontissa, niin mikäs siinä. Itsetunnosta ei silloin ole kysymys, jos autolla on päästävä liikkumaan joka ikinen arkipäivä.


      • mukava kuulla,
        -hysadf kirjoitti:

        kun saa olla koko ajan paineissa siitä mikä osa hajoaa seuraavaksi, ja kuinka kauan auto on pajalla. Rahallisesti uuden auton pitäminen ei varmaankaan ole järkevämpää, mutta huolettomuudesta ihmiset maksavat. Eipä tarvitse minunkaan kahteen vuoteen miettiä katsastusta, työkaverit taas ovat kusi sukassa puolet vuodesta. No, rempat maksavat varmaan vähemmän kuin mitä oman autoni arvonalennus on, mutta silti: huolettomuus on mukavaa. Ei sen puoleen, voi se uudempikin auto hajota, mutta todennäköisyys on kuitenkin pienempi. Ja nimenomaan ne pikkurempat puuttuvat kokonaan eli vetarit, nivelet, jarrut yms. tyypillisimmillään.

        Mutta jos on näppärä käsistään ja ei haittaa, että auto on pari päivää tallissa pikku remontissa, niin mikäs siinä. Itsetunnosta ei silloin ole kysymys, jos autolla on päästävä liikkumaan joka ikinen arkipäivä.

        että nykyään uusissa autoissa ei ole pikkuremppoja. Aikoinaan (Focus vm. -99) korjattiin vetareita, kun mittarissa oli 42 tkm.


      • -hysadf
        mukava kuulla, kirjoitti:

        että nykyään uusissa autoissa ei ole pikkuremppoja. Aikoinaan (Focus vm. -99) korjattiin vetareita, kun mittarissa oli 42 tkm.

        unohdin, että olen Ford-palstalla. Nöyrimmät anteeksipyyntini. Hanki Honda.


      • kohdaltanne
        -hysadf kirjoitti:

        unohdin, että olen Ford-palstalla. Nöyrimmät anteeksipyyntini. Hanki Honda.

        -ja mielelläni tuon hyväksynkin kun kyseessä on luki-häiriöinen henkilö joka ilkeää vielä mainostaa ylihintaista (ostohinta plus huollot) japaninkiikkua jossa istutaan perse maata viiltäen!! No varmaan Hondakin valmistetaan nykyisin jossain vinku-Intiassa...........
        Pysy vaan rauhassa omalla palstallasi!!


      • -hysadf
        kohdaltanne kirjoitti:

        -ja mielelläni tuon hyväksynkin kun kyseessä on luki-häiriöinen henkilö joka ilkeää vielä mainostaa ylihintaista (ostohinta plus huollot) japaninkiikkua jossa istutaan perse maata viiltäen!! No varmaan Hondakin valmistetaan nykyisin jossain vinku-Intiassa...........
        Pysy vaan rauhassa omalla palstallasi!!

        luki-häiriöinen kirjoitetaan muuten lukihäiriöinen.


      • noin olisikin-
        -hysadf kirjoitti:

        luki-häiriöinen kirjoitetaan muuten lukihäiriöinen.

        olet edelleen väärällä palstalla------!!


      • itselleni.
        mukava kuulla, kirjoitti:

        että nykyään uusissa autoissa ei ole pikkuremppoja. Aikoinaan (Focus vm. -99) korjattiin vetareita, kun mittarissa oli 42 tkm.

        Ensimmäisen viestini jälkeen näyttää olevan jotain lukihäiriötarinaa, josta en ymmärrä yhtään mitään, mutta väliäkö tuolla. Nykyinen autoni on korealainen, ja nyt jännätään, tuleeko vastaava vetariongelma esiin siinäkin. Tällä hetkellä mittarissa noin 33 tkm. (Pitäisi kai rekisteröidä jokin nimimerkki, mutta ei taida maksaa vaivaa.)


    • ...k.k.l.....

      Paljonko autolla on ajettu? Minulla on kohta 300 tkm mittarissa eikä kyseistä remonttia ole vielä tehty.

    • Bensa 2.0 130 hv

      Paljonkos sitä pitää ajaa vuodessa, että tuollainen ylimääräinen kulu dieselvero tulee kuitatuksi kahdessa vuodessa?

      • jokuheivaan

        Pitää sillä dieselillä tietenkin autosta riippuen, mutta kuitenkin vähintään 20tkm vuodessa rullailla ennenkuin kannattaa..

        (otettu huomioon nyt siis VAIN henkilöautot ei pakettiautot)


    • Voijoi

      Itselläkin Ford hyytyi kesken ajon ja piti hinata pois. Tutkin asioita ja syöttöpumppu tai tarkemmin siihen istutettu käynnistyksenestolaite oli rikki. Ei muuta kun soittelemaan ja tutkimaan mistä uudet palikat. Kustannusarvio pääkaupunkiseudun dieselkorjaamoilla oli 2500-3000 egee ja kyllä pisti v..ttamaan. Onnekseni löysin netistä maininnan Turussa toimivasta Häkkisen firmasta joka tekee kuulema näitä hommia ja niinhän se olikin. Soitin pajalle ja kysyin korjauksen hintaa jos lähetän pumpun sinne. Arvio oli noin 750. Pumppu korjattiin siellä päivässä ja nyt pitäisi vaan alkaa asentamaan sitä takaisin paikoilleen. Voin oikeasti sanoa että pihalla tehtynä pumpun irroittaminen ei ole herkkua ja mitenkähän käy sen takaisin laittaminen. Tsemppiä kaikille joilla samoja ongelmia

      • EX FOCUS

        NO VOI Venäjä.... Ei kannata siihen Foortiin laittaa enää penniäkään. Jos nyt saat pumpun toimiin, niin vaihda äkkiä koko paska. Itse vaihdoin takapyörän laakerit, eteen vetarit, ruiskupumpun, hehkutulpat, koiranluut eteen ja kaiken kruunas ku kone kilahti korjauskelvottomaksi. Laakeri vika, joka hirtti kiinni ja kiertokanki poikki kampiakseli vinos, mäntä paskana jne... Olihan toki mittarissa jo 270tkm, mutta en otaksunut sen nyt vielä posahtavan. No nettiautossahan oli noita kohtalotovereita yllin kyllin, jotka myivät focusta rullaavana, kun kone on posahtanut. Mulla kaikki nuo osat pantiin vuoden sisällä ja rahaa palo noin 6000€. Ostin Toyotan tilalle ja kyllä palas luotto, että auto voi yli kaksi kuukautta toimia ilman vikoja. FOCUS ON SYVÄLTÄ


    • ei ikuna foordia

      ford ei ole auto eikä margariini voita niin se vaan on. 99 td focukseen konevikaisena hankittu makso muutaman satasen. koneremontti kallis vaikka itse tehty. kohta sen jälkeen levis syöttöpumppu korjattu paska makso maltaita. jatkuvaa pientä vikaa sähköissä ja kaikessa muussa. Jätti vaihteeks tielle jos vielä saan ton paskan liikkeelle se menee heti myyntii ihan sama millä hintaa. kaikki osat jos laskee omalle työlle yhtään hintaa olis varmaan saanu ihan oikeenki auton jos vaan olis ollu älyä :/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe