Kaukkari/Borzoi

pentuja tulossa

Elokuun lopulla pitäisi pentue syntyä. Löytyykö kiinnostusta nopeisiin vahdin alkuihin? Luovutetaan vain aidatulle teollisuus-, maatila- tai turkistarha-alueelle!

12

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdistelmää

      suunnitellessa mietitty lainkaan koirien luonteita, voi hemmetti.

      • yhdistyy

        kaksi parasta asiaa mitä itänaapurista saa. Luonteet kyllä tiedetään, nämä pennut on tarkoitettu suljetulle alueelle!


      • Hukka-Musti

        Miksi alat valittaa aina kaikista rotuyhdistelmistä? Jos eivät kiinnosta, niin ei tarvitse valitella. Kukaan ei ole sinua pakottamassa ostamaan noita koiria.

        Kyllä nyt tuon laisten koirien tulevat luonteenpiirteet ovat ennalta pääteltävissä, jos on vanhempien roduista ja luonteista tietoinen. Tutullanikin on dobermannin ja whippetin sekoitus, joka ei ole yhtä temperamenttnen kuin dobermannit yleensä, mutta temperamenttisempi kuin whippetit yleensä. Se on luonteeltaan puoliksi dobermanni ja puoliksi whippet. Tunnen paljon seropeita ja ne ovat hienoja koiria.

        Vielä kerran, älä aina valita kaikista seropeista.


    • pakko olla vitsi

      Onhan tuo vitsillä kirjotettu,eikö vaan?

      • rebecca6

        Sry, onko sulla mitään kokemusta näistä koirista, voit louvuttaa kenelle tahas, tietekin ihmisille joku osaa kasvattaa kaukkaria. Jos äiti ja isä on ollut valvontakoiria, tä ei meritse mitään.


    • m,miksi

      Minua voisi kiinnostaa tuollainen yhdistelmä, mutta miksi pihan pitää olla aidattu? Minusta borzoi ei vahdi yleensä juuri lainkaan, joten ei tuollaisten seropeiden pitäisi aggressiivisia olla. Minä tunnen paljon koiria, jotka asuvat maalla, eikä niiden pihoja ole tarvinnut aidata. Luulisi tuollaisen yhdistelmän vahtivan tonttiaan haukunnalla, muttei käyttäytyvän aggressiivisesti, onhan siinä kaukkarin (vartioi voimakkaasti) ja borzoin (ei vahdi edes haukkuen) verta yhdessä. Niin lempsuja borzoit ovat.

      Mutta taidan unohtaa tämän tarjouksen, koska en viitsi aidata pihaani. Hankin koiran joltakin muulta kasvattajalta, joka ei samanlaisia vaatimuksia esitä...

      • Kiinnostaisi kyllä...

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täsmälleen samaa mieltä - paitsi siitä, etteikö pennuista voisi tulla hyvinkin vahtivia, väärin koulutettuina jopa aggressiivisia. En ymmärrä, miksi aidattu teollisuusmiljöö olisi koiralle hyvä - saati paras paikka. En, vaikka kuinka mietin. Koiravartiointi teollisuusalueilla on nykyään onneksi jo hyvin harvinaista. Asumme Ahvenanmaan ulkosaaristossa, jossa lähimmätkin naapurit ovat hyvin kaukana, eikä valtavaa aluettamme (myös rantaa) ole aidattu. Tuollainen pentu olisi kyllä kiinnostanut kovasti - oikein todella. Se olisi varmasti elänyt onnellisen ja rotutyypillisen elämän (molemmat suosikkirotuni samassa paketissa!), se olisi koulutettu oikein ja virikkeitä olisi riittänyt - jo haastava ympäristökin tarjoaa ketterälle koiralle tekemistä - mutta kotimme ei kelpaa. Sehän ei ole aidattu. Emme näe siihen kyseisessä paikassa tarvetta ja vaikeaakin se olisi kallioisen maaston vuoksi. Olen aidosti pahoillani, koska JUURI nuo rodut ovat ne kaksi suosikkiani, joista olen pitkään haaveillut. Vinttikoiraa en koskaan ole omistanut, laumanvartijan kylläkin. Emme ilmeisesti siis kelpaa?


      • m.miksi
        Kiinnostaisi kyllä... kirjoitti:

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa täsmälleen samaa mieltä - paitsi siitä, etteikö pennuista voisi tulla hyvinkin vahtivia, väärin koulutettuina jopa aggressiivisia. En ymmärrä, miksi aidattu teollisuusmiljöö olisi koiralle hyvä - saati paras paikka. En, vaikka kuinka mietin. Koiravartiointi teollisuusalueilla on nykyään onneksi jo hyvin harvinaista. Asumme Ahvenanmaan ulkosaaristossa, jossa lähimmätkin naapurit ovat hyvin kaukana, eikä valtavaa aluettamme (myös rantaa) ole aidattu. Tuollainen pentu olisi kyllä kiinnostanut kovasti - oikein todella. Se olisi varmasti elänyt onnellisen ja rotutyypillisen elämän (molemmat suosikkirotuni samassa paketissa!), se olisi koulutettu oikein ja virikkeitä olisi riittänyt - jo haastava ympäristökin tarjoaa ketterälle koiralle tekemistä - mutta kotimme ei kelpaa. Sehän ei ole aidattu. Emme näe siihen kyseisessä paikassa tarvetta ja vaikeaakin se olisi kallioisen maaston vuoksi. Olen aidosti pahoillani, koska JUURI nuo rodut ovat ne kaksi suosikkiani, joista olen pitkään haaveillut. Vinttikoiraa en koskaan ole omistanut, laumanvartijan kylläkin. Emme ilmeisesti siis kelpaa?

        Aloittaja ei taida tajuta seropeista hölkäsen pöläystä, kun luulee näistä pennuista kasvavan paitsi kaukkarimaisen vartioivia myös vinttikoiramaisen nopeita. Tulos taitaa lopullisesti olla kumminkin se, että koirat eivät ole yhtä aggressiivisia ja hitaita kuin kaukkarit, eivätkä yhtä ystävällisiä ja nopeita kuin vinttarit, ellei koulutuksessa epäonnistuta.

        Tai sitten on vain niin, että aloittaja ei viitsi antaa neuvoja koiriensa koulutuksesta ja sanojensa sijaan varmistaa ihmisten turvallisuuden pelkällä maininnalla aitauksesta.

        Minä vain en voi uskoa, että tuon laiset rotuyhdistelmät voisivat olla kovin voimakkaasti vartioivia, ehkä jotain saksanpaimenkoiran ja dobermannin luokkaa, jos sitäkään. Tosin luonne on kiinni myös yksilöstä, niin seropeilla kuin rotukoirilla.

        Voisiko aloittaja tarkentaa, miksi täytyy piha aidata? Luuleeko hän noista pennuista kehittyvän venakon näköisiä ja kaukkarin luonteisia? Tyhmä hän, siis niin tyhmä!

        Kyllä minusta tuollainen sekoitus olisi ihan kelpuutettava, varmasti vahtii jotenkin, mutta ei aggressiivisesti, mutta kun minä en kerta kaikkisesti >>varsinkaan turhaan>> rupea aitaamaan pihaani. Ärsyttää, kuinkahan nuo pennut kaupaksi menevät, joillekin yhtä tyhmille tietysti.

        Tai sitten on vielä yksi mahdollinen periaate. Voihan aitaus olla vaikka välttämätön tuolla yhdistelmällä, jos tuo astutuksessa käytetty venakko onkin käytöshäiriöinen ja sen häiriökäyttäytymisgeenit yhdistyvät kaukkarin laumanvartijageeneihin. Niin se taitaa olla.


      • Onko pakko
        m.miksi kirjoitti:

        Aloittaja ei taida tajuta seropeista hölkäsen pöläystä, kun luulee näistä pennuista kasvavan paitsi kaukkarimaisen vartioivia myös vinttikoiramaisen nopeita. Tulos taitaa lopullisesti olla kumminkin se, että koirat eivät ole yhtä aggressiivisia ja hitaita kuin kaukkarit, eivätkä yhtä ystävällisiä ja nopeita kuin vinttarit, ellei koulutuksessa epäonnistuta.

        Tai sitten on vain niin, että aloittaja ei viitsi antaa neuvoja koiriensa koulutuksesta ja sanojensa sijaan varmistaa ihmisten turvallisuuden pelkällä maininnalla aitauksesta.

        Minä vain en voi uskoa, että tuon laiset rotuyhdistelmät voisivat olla kovin voimakkaasti vartioivia, ehkä jotain saksanpaimenkoiran ja dobermannin luokkaa, jos sitäkään. Tosin luonne on kiinni myös yksilöstä, niin seropeilla kuin rotukoirilla.

        Voisiko aloittaja tarkentaa, miksi täytyy piha aidata? Luuleeko hän noista pennuista kehittyvän venakon näköisiä ja kaukkarin luonteisia? Tyhmä hän, siis niin tyhmä!

        Kyllä minusta tuollainen sekoitus olisi ihan kelpuutettava, varmasti vahtii jotenkin, mutta ei aggressiivisesti, mutta kun minä en kerta kaikkisesti >>varsinkaan turhaan>> rupea aitaamaan pihaani. Ärsyttää, kuinkahan nuo pennut kaupaksi menevät, joillekin yhtä tyhmille tietysti.

        Tai sitten on vielä yksi mahdollinen periaate. Voihan aitaus olla vaikka välttämätön tuolla yhdistelmällä, jos tuo astutuksessa käytetty venakko onkin käytöshäiriöinen ja sen häiriökäyttäytymisgeenit yhdistyvät kaukkarin laumanvartijageeneihin. Niin se taitaa olla.

        teettää näitä seropeja!!! Luuletko saavasi niistä vain molempien rotujen parhaat puolet esiin? Entä sitten, kun joillekin yksilöille periytyy ne molempien rotujen huonotkin puolet?
        Tietenkään sinulla ei ole mitään hajuakaan mitä nämä ko. koirat periyttää(siis millaista luonnetta) ja mihin tarkoitukseen niitä sitten käytettäisiin?
        Eikö näistä jo tähän astisista roduista löydy jokaiselle sopiva koira?
        Varsinkin mua hirvittää, kun näitä laumiksia mixaillaan ja mixailija ei osaa sitten edes neuvoa kuinka laumista, saatikka laumismixiä kasvatetaan!! Ne ei nimittäin ole helpoimpia rotuja!!


      • On miksattuja
        Onko pakko kirjoitti:

        teettää näitä seropeja!!! Luuletko saavasi niistä vain molempien rotujen parhaat puolet esiin? Entä sitten, kun joillekin yksilöille periytyy ne molempien rotujen huonotkin puolet?
        Tietenkään sinulla ei ole mitään hajuakaan mitä nämä ko. koirat periyttää(siis millaista luonnetta) ja mihin tarkoitukseen niitä sitten käytettäisiin?
        Eikö näistä jo tähän astisista roduista löydy jokaiselle sopiva koira?
        Varsinkin mua hirvittää, kun näitä laumiksia mixaillaan ja mixailija ei osaa sitten edes neuvoa kuinka laumista, saatikka laumismixiä kasvatetaan!! Ne ei nimittäin ole helpoimpia rotuja!!

        Ei ole mikään välttämätön pakko ostaa rotukoiraa enää tänäpäivänä, ne kun on pelkkiä seurakoiria kaikki mitä tädit tohtii viedä kehään taputettavaksi.


      • Hukka-Musti
        Onko pakko kirjoitti:

        teettää näitä seropeja!!! Luuletko saavasi niistä vain molempien rotujen parhaat puolet esiin? Entä sitten, kun joillekin yksilöille periytyy ne molempien rotujen huonotkin puolet?
        Tietenkään sinulla ei ole mitään hajuakaan mitä nämä ko. koirat periyttää(siis millaista luonnetta) ja mihin tarkoitukseen niitä sitten käytettäisiin?
        Eikö näistä jo tähän astisista roduista löydy jokaiselle sopiva koira?
        Varsinkin mua hirvittää, kun näitä laumiksia mixaillaan ja mixailija ei osaa sitten edes neuvoa kuinka laumista, saatikka laumismixiä kasvatetaan!! Ne ei nimittäin ole helpoimpia rotuja!!

        Miksi aina yrität vastustaa sekarotuisten kasvattamista ja kannustat sen sijaan sairaaksi jalostamista.

        En tarkoita, että tämä aloittaja olisi tehnyt järkevästi, kun ei ymmärrä seropeista hölkäsen pöläystä, mutta kukaan ei pakota sinua hankkimaan mitään sekarotuista koiraa, joten lopeta tuo kunnon seropeista melskaaminen.


      • Saaristolaiset
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Miksi aina yrität vastustaa sekarotuisten kasvattamista ja kannustat sen sijaan sairaaksi jalostamista.

        En tarkoita, että tämä aloittaja olisi tehnyt järkevästi, kun ei ymmärrä seropeista hölkäsen pöläystä, mutta kukaan ei pakota sinua hankkimaan mitään sekarotuista koiraa, joten lopeta tuo kunnon seropeista melskaaminen.

        Onko tällaisen pennun myynti kotiimme ulkosaaristoon siis mahdoton ajatus? :) Olisin vain niin kovin kiinnostunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe