Osoitekirja ongelma?

Mäkkitupalainen

Osoitekirjassani on yksi osoite, joka saa sen jumiin.
Syynä on ehkä ylipitkä kuukkelikarttaosoite, jonka laitoin paremman puutteessa Kotisivu kenttään. Kun ohjelma edes kaatuisi kunnolla, jotta voisi lähettää avautuvan crash-raportin suoraan Applelle, mutta ohjelma vain hyytyy näyttämään edellistä osoitetta, vaikka valitsisi muita nimiä. Mihinkään valikko- tai näppäinkomentoihin se ei reagoi, jotta pääsisi edes poistamaan tämän ongelmaosoitteen.
Ohjelma toimii taas normaalisti uudelleen avattaessa, kunhan ei koske tähän yhteen osoitteeseen.
Onko muuta väylää lähettää bugiraportti Applelle?
Mihin nuo osoitteet on tallennettu, jos sorkkisi itse tuon henkilön Kotisivu-kentän tyhjäksi jollain editorilla?

2

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Tiedot ovat käyttäjä/Kirjasto/Application Support/AddressBook kansiossa.

      Koeta deletoida tuo kyseinen osoite kokonaan, ei pelkästään sitä kotisivutietoa.

      Voit kokeilla Arkisto/Vie ja sieltä vCard vientiä. Otat ne sitten johonkin muuhun vCardeja lukevaan softaan ja koetat deletoida tuon yhteystiedon siellä. Jos onnistuu, vie takaisin Osoitekirjaan vCardina. Poistat vaan ensin tuon vanhan tietokannan sieltä Application Support kansiosta.

      • Mäkkitupalainen

        Mutta kun ohjelma hyytyy juuri siirryttäessä vialliseen korttiin, joka ei koskaan tule esiin/aktiiviseksi, jotta sitä voisi yrittää edes poistaa. :-( Ja Vie vCard tekee kopion vain aktiivisesta kortista.

        Sen sijaan käytin hakutoimintoa, jolloin vain viallinen kortti löytyi enkä tökkinyt sitä hiirellä. Tästä onnistui myös Vie vCard. Vaikka Text Wranglerilla poistin kotisivuun liittyvät pari riviä, takaisin tuotuna se ei silti toiminut.
        No, hakutoiminnolla löytyneen ainoan viallisen kortin sai myös poistettua ohjelman hyytymättä ja pääsin luomaan koko kortin alusta lunttaamalla editorin ikkunassa näkyvää vCardin sisältöä.
        Eikös tapoihin kuulu kertoa miten ongelma selvitettiin, vaikka edelläoleva tuskin on niitä yksinkertaisimpia ratkaisuja…

        Edelleenkin olisi kiva tietää, mihin voi lähettää bugiraportin, jotta vastaisuudessa kaikki välttyisivät kuvatunlaiselta taitovoimistelulta…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe