Meillä ope harrastaa kovasti jälki-istuntoa! Alkoi heti, kun 2 viikkoa oli koulua käyty. Usein on 30 % luokasta jälkkärissä- on läksyt tekemättä, pulistu tunnilla tms.
Mun mielestä tämä ei ole hyvä asia! Ekaluokkalaiset on vielä niin pieniä, että tahtoo asiat unohtua, jäädä kirja pulpettiin yön ajaksi( läksy tekemättä) tai kotiin .
Mitään edistystä en ole asiaan huomannut, siis onko jälkkäristä mitään hyötyä!
Mites teillä muilla?
Kuinka moni ekaluokkalainen on jälki-istunnossa?
9
2286
Vastaukset
- minä
tämän opettajan olla tekemättä mitään ja antaa lasten häiriköidä ym? Olen muutenkin sitä mieltä että nykyajan koulussa ei ole tarpeeksi kuria ja sääntöjä. Opettajan pitää olla jämäkkä ja huutaa heti kuuluvalla äänellä jos joku tekee jotain luvatonta nykyään koulussa vaan ei uskalleta tehdä enää mitään kun on heti vanhemmat valittamassa. Jos lapset unohtavat jatkuvasti kirjojaan kouluun jotakin on kyllä vialla. Jos heti ensimmäisen unohtamisen ym. jälkeen lasta kuritettaisiin opettajan toimesta oikein kunnolla ei varmasti toista kertaa tekisi lapsi samaa. Siis kunnon kuri ja kuritus kouluihin.
- Emppu
Miksei sitten tee mitään? Miksi inisee meille vanhemmille? Eikös hän ole ' the boss' siellä? Kyllä me kuri pidetään ja läksyt kotona tehdään!
- tiedoksi!
Emppu kirjoitti:
Miksei sitten tee mitään? Miksi inisee meille vanhemmille? Eikös hän ole ' the boss' siellä? Kyllä me kuri pidetään ja läksyt kotona tehdään!
Kuulepas,kyllä aivan varmasti opettaja on tällaisille lapsille joutunut toistamaan useampaan kertaan kyseistä asiaa,mutta jotkut lapset vaan on niin piittaamattomia että eivät välitä ja laittanut sen takia jälkkäriin!Et sitten ole tullut ajatelleeksi että oma pikku mussukkasi olisi valehdellut sinulle taikka kertonut osan totuudesta,eli lapsi kertoo,ettei ole tullut läksyä vaikka olisikin ja kirja jäänyt kouluun.
Huvittaa teidän vanhempien sinisilmäisyys ja asioiden kaunistelu!Katsopas kun minä olen työssäni törmännyt tällaisiin lapsiin ja kuullut heidän itse kertovan! - ...
tiedoksi! kirjoitti:
Kuulepas,kyllä aivan varmasti opettaja on tällaisille lapsille joutunut toistamaan useampaan kertaan kyseistä asiaa,mutta jotkut lapset vaan on niin piittaamattomia että eivät välitä ja laittanut sen takia jälkkäriin!Et sitten ole tullut ajatelleeksi että oma pikku mussukkasi olisi valehdellut sinulle taikka kertonut osan totuudesta,eli lapsi kertoo,ettei ole tullut läksyä vaikka olisikin ja kirja jäänyt kouluun.
Huvittaa teidän vanhempien sinisilmäisyys ja asioiden kaunistelu!Katsopas kun minä olen työssäni törmännyt tällaisiin lapsiin ja kuullut heidän itse kertovan!enpä nyt oikein usko että ekaluokkalaiset ovat paatuneita valehtelijoita!
- Äiti
... kirjoitti:
enpä nyt oikein usko että ekaluokkalaiset ovat paatuneita valehtelijoita!
Meillä on kuvio mennyt syksystä suunnilleen näin:
Lapsi jatkuvasti jälkässä mitä ihmeellisimmistä asioista ( opettaja kirjoittanu reissariin, ei siis lapsen "valehtelua" ) sitten opettaja tajusi antaa lapsille porkkanoita joiden avulla houkuttelee tuloksiin ja kaikki muuttui!
Saan reissarin välityksellä viestejä kotiin, viimeeksi eilen oli opettaja kirjoittanut IIISOILLA kirjaimilla kun pojan sukset olivat TAAAAAS kotona! Sukset ovat olleet kerran kotona kun koululla on ollut hiihtoa ja muina kertoina itse opettajaa ei ole hiihtoretkillä näkynyt..on kuulemma ollut muuta..
Nyt ihmetyttää esim. kun itse tarkistan lapsen läksyjä, opettaja on laittanut % merkkejä VÄÄRIN tehtyjen tehtävien kohdalle. Sanoista ei välillä saa selvää ja laskut on väärin. Silti opettaja päästää hutiloinnit läpi ja sitten valittaa vanhemmille, että oi ja voi kun lapsi on niin huolimaton! Miten lapsi voi oppia tekevänsä tehtäviä väärin kun koulussa ei huomioida niitä.
Koulu on mielestäni lapsen työ. Opettaja on täysin verrattavissa pomoon. Jos itse tekisin työni väärin ei kauaa tarttis töissä käydä. Kyllä joku huomauttaisi..
Opettajan tehtävä on kasvattaa lasta koulussa, kotikasvatus on iso osa lapsen elämää mutta kun vanhemmat eivät ole paikalla lapsen käytös voi muuttua radikaalistikin. Tässä tilanteessa opettaja on se jolle kuuluu puuttua tilanteeseen.
Tämä on vain minun mielipiteeni. - kasvattaja
Äiti kirjoitti:
Meillä on kuvio mennyt syksystä suunnilleen näin:
Lapsi jatkuvasti jälkässä mitä ihmeellisimmistä asioista ( opettaja kirjoittanu reissariin, ei siis lapsen "valehtelua" ) sitten opettaja tajusi antaa lapsille porkkanoita joiden avulla houkuttelee tuloksiin ja kaikki muuttui!
Saan reissarin välityksellä viestejä kotiin, viimeeksi eilen oli opettaja kirjoittanut IIISOILLA kirjaimilla kun pojan sukset olivat TAAAAAS kotona! Sukset ovat olleet kerran kotona kun koululla on ollut hiihtoa ja muina kertoina itse opettajaa ei ole hiihtoretkillä näkynyt..on kuulemma ollut muuta..
Nyt ihmetyttää esim. kun itse tarkistan lapsen läksyjä, opettaja on laittanut % merkkejä VÄÄRIN tehtyjen tehtävien kohdalle. Sanoista ei välillä saa selvää ja laskut on väärin. Silti opettaja päästää hutiloinnit läpi ja sitten valittaa vanhemmille, että oi ja voi kun lapsi on niin huolimaton! Miten lapsi voi oppia tekevänsä tehtäviä väärin kun koulussa ei huomioida niitä.
Koulu on mielestäni lapsen työ. Opettaja on täysin verrattavissa pomoon. Jos itse tekisin työni väärin ei kauaa tarttis töissä käydä. Kyllä joku huomauttaisi..
Opettajan tehtävä on kasvattaa lasta koulussa, kotikasvatus on iso osa lapsen elämää mutta kun vanhemmat eivät ole paikalla lapsen käytös voi muuttua radikaalistikin. Tässä tilanteessa opettaja on se jolle kuuluu puuttua tilanteeseen.
Tämä on vain minun mielipiteeni.et ole vielä sitten ymmärtänyt mitä opettaja on yrittänyt viestittää, näitä koulujuttuja voi harjoitella siellä kotonakin jos ei koulussa suju.kai siellä on muitakin oppilaita kun sinun lapsi.
- Eve
Meillä ope kirjoitti reissariin viestin jossa kysyi,että jos läksyt on unohtuneet tekemättä,saako lapsi jäädä koulun jälkeen vartiksi tekemään ne??ja annoin tietysti suostumuksen..ja jos ne on unohtuneet niin vihkossa lukee "joonas jäi tänään tekemään unohtuneet äikän läksyt..jne"
ja musta se on ihan ok,käytäntö!
mutta onhan tuo toki eri käytäntö,kuin jälki-istunto. - simeoni
On varmaan paljon kiinni vanhempien suhtautumisesta miten paljon jälki-istunnosta on hyötyä, mutta luulisi kakaroiden joka tapauksessa siitä opikseen ottavan, tuskin siellä niin kivaa kuitenkaan on istua.
Ei ekaluokkalaiselle varmaan jokaisesta läksyjen unohtamisesta tarvi jälki-istuntoa antaa, mutta jollei muuten ota opikseen niin sitten on jälkkäri varmasti aivan paikallaan. Meillä aikanaan oli sellainen käytäntö että jos 5 kertaa jäi läksyt tekemättä kai kirjat unohtui kotiin, niin sitten saatiin jälki-istuntoa. - Retu
... jälkkäriin kun juoksin luokan ovelta pulpetilleni. Opettaja oli tiukka täti eikä ollut mitään viestejä kotiin vaan heti pamahti jälkkäriä pienimmistäkin jutuista. Mutta eipä luokan pahin kiusaaja koskaan jälkkäriä saanut. Että semmoinen käytäntö siellä. Onneksi muutimme pois paikkakunnalta ja olin tuossa koulussa vain eka- ja tokaluokan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414618Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532494Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161995- 113868
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh60857Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70834- 137785
- 48780
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48726