Hei! Olen täällä vierailemassa. Ihanat nämä tarot-palstat. Minulla on juuri hankitut kortit itselläni, niitä vasta alan ihmettelemään...
Jos jolla kulla vähän kokeneemmalla on intoa tällaiseen, niin toivoisin tarot-tulkintaa henkisestä kulustani. Olisin todella kiitollinen ja annan mielelläni palautetta. Olen perheellinen tummahiuksinen suurisydämínen nainen, n. 30-v.
Näkyykö henkinen kehitys taroteilla?
8
788
Vastaukset
- Hento
Voi sentään, tääkkä taitaakin olla hyvin hiljaista. Ajattelin että tällainen erilainen kysymys innostaisi jotakin vaikkapa harjoittelemaan, kuin niiiin tavalliset vaikka tärkeät suhde, työ, raha...
- Lady.Bug
Joo, täällä Tarot-palstalla on vähän hiljaista... ei taida olla ihan se kaikkein yleisin ja suosituin keskustelunaihe. ;) Minäpä nostin sinulle 5 korttia henkisestä kehityksestäsi. Olen lukenut kortteja kolme vuotta, mutta vain itselleni ja kavereille, joten nyt harjoittelen vieraille lukemista.
Nostamani kortit:
1. Tilanteesi nyt - Maljojen 2, rakkaus
2. Menneisyyden vaikutus - Miekkojen 4, lepo
3. Mahdollinen tulevaisuuden suunta - Lanttien 6, antaminen ja saaminen
4. Päämäärä; mihin sinun tulisi pyrkiä - XIV, Tasapaino
5. Neuvo sinulle - IX, Erakko
Sain korteista *voimakkaana* yleisvaikutelmana kuvan tasapainosta - antamisen ja saamisen tasapainosta, yksin ja yhdessä olemisen tasapainosta, opettamisen ja opetettavana olemisen tasapainosta. Tätä vahvistaa myös päämääräsi, Tasapaino-kortti, kuten myös tulevaisuutesi, Lanttien 6 - sekin kortti on vahvasti yhteydessä tasapainoon. Korteissa näkyi vahvana myös yksin ja toisten ihmisten kanssa olemisen tasapaino ja vastakkaisuus.
Käyn nyt vielä läpi nämä kortit, jotka nostin...
1. Tilanteesi nyt - Maljojen 2, rakkaus. Tämä on tilanteesi tällä hetkellä. Maljojen 2 on kortti, joka yleensä liitetään klassisesti romanttiseen rakkauteen, mutta se voi olla ihan mitä tahansa rakkautta. Rakkaus, yhdessäolo, rakastaminen, ne liittyvät henkiseen kasvuusi. Osaatko sanoa, millä tavalla? Tämä voi viitata myös ihan kuherruskuukauteen - kenties sinulla on meneillään "kuherruskuukausi" Tarot-korttiesi kanssa? ;D
2. Menneisyyden vaikutus - Miekkojen 4, lepo, pysähtyminen. Tämä kortti kuvaa jotakin menneisyyden tapahtumaa, joka vaikuttaa henkiseen kehitykseesi vielä nykyään. Miekkojen 4 tarkoittaa lepoa, pysähtymistä, vetäytymistä hiljaisuuteen vähäksi aikaa. Onko elämässäsi tapahtunut jotakin, joka todella pysäytti sinut? Vietitkö aikaa leväten, joko kirjaimellisesti (esim. vuoteessa maaten tai vetäytymällä yksinäisyyteen) tai henkisesti (esim. jonkin ihmissuhteen loppuminen)? Se voi olla jotakin suurta ja mullistavaa, todella pysäyttävää, mutta kyseessä voi olla ihan pienikin tapahtuma tai sitten jokin tunne, joka sinulla on mukanasi menneisyydestä.
3. Mahdollinen tulevaisuuden suunta - Lanttien 6, menestyksen ja köyhyyden, antamisen ja saamisen tasapaino. Tämä kortti liitetään usein Valttien Tasapaino-korttiin. *Mahdollinen* suunta, johon henkinen kehityksesi johtaa tulevaisuudessa. Lanttien 6 on hämmentävä kortti. Kortissa on rikas, menestyvä henkilö, joka antaa almuja kerjääville henkilöille. Kädessään hänellä on vaaka, jolla hän punnitsee, antaakseen oikeudenmukaisesti. Oletko sinä se, joka menestyy (henkisesti) ja opetat niitä, jotka tietävät vähemmän? Vai oletko sinä se kerjäläinen, opetettava? Vai löytyvätkö sinusta sisältä nämä kaksi puolta: toinen vahvempi puolesi joka aina antaa ja aina jaksaa tukea, ja toinen heikko puolesi, joka kaipaa kovasti apua ja tukea kuin pieni lapsi?
4. Päämäärä; mihin sinun tulisi pyrkiä - XIV, Tasapaino. Asia, päämäärä, joka on henkiselle kehityksellesi tärkeä ja johon sinun tulisi pyrkiä. Näyttäisi siltä, että henkinen kehityksesi liittyisi jollakin tavalla tasapainoon ja sen saavuttamiseen, vastakohtien yhdistämiseen. Koko tämä pöytä oli täynnä tasapainoa ja vastakohtia - antamista ja saamista, yksinoloa ja muita ihmisiä, tiedon jakamista ja itsekseen pohtimista. Miten paljon annat, miten paljon saat? Kenties ihmisillä ja ihmissuhteilla on tässä tärkeä osa. Miten paljon olet yksin ja huomioit omat tarpeesi, miten paljon olet vuorovaikutuksessa rakkaidesi kanssa ja huomioit toisten tarpeet? Oletko liiankin taipuvainen huomioimaan muut ja jättämään itsesi huomiotta? Onko sinulla ideoita siitä, millä tavalla tasapaino voisi liittyä henkiseen kehitykseesi? Entä vastakohtien yhdistäminen?
5. Neuvo sinulle - IX, Erakko. Mikä auttaa sinua saavuttamaan päämääräsi. Erakko kuvaa sitä, että sinun tulee vetäytyä yksin pohtimaan, mitä haluat henkiseltä kasvultasi. Anna itsellesi aikaa, pohdi sisintäsi. Vain sinä itse tiedät, mitä haluat ja tarvitset. Erakko on myös kortti, joka tarkoittaa henkistä opettajaa ja opettamista - oletko sinä se guru vai gurun oppilas? Vai oletko molempia? Tässäkin näkyy taas tämä tasapaino, antaminen ja saaminen.
Tämmöisiä ajatuksia mieleeni juolahti, toivottavasti jaksoit lukea kaiken tämän tekstin. Mitä olet mieltä, kaipaisitko jotakin selvennystä vai tahtoisitko selventää minua? :)- Hento
Kiitos paljon sinulle kun olet minulle antanut aikaasi. Tottakai luin jokaisen rivin ja ajattelin tallentaa tästä tämän viestin ja pohdiskella sitä myöhemmin lisää. Voin kirjoittaa sinulle myöhemmin lisää "palautetta", kun nyt on vieraita tulossa. Heti alkuun kuitenkin kertoisin, että tosi paljon minä sain vastauksestasi ja hyvin kortit näyttivät tilannettani.
1. Hauska juttu- voi se olla kuherruskuukausi tarot-korttienkin kanssa, mutta nyt olen alkanut myös pitää enemmän huolta parisuhteesta. Kuherruskuukauden tapaista on ollut...
2. Menneisyydessä minulle on tapahtunut suuri pettyminen läheiseen henkilöön. Se on saanut minut järjestelemään useimpia ihmissuhteitani uudelleen tai muuttamaan niitä parempaan suuntaan, mutta tärkein vaikutus on ollut tämä henkinen kehittyminen. Olen oikeastaan pysähtynyt miettimään ja hypännyt pois sieltä neljän ruuhkasta...
3. Aloitan opiskelut pian korkeakoulussa. Elämä muuttuu niin paljon fyysisestikin.... Koen olevani henkisesti "vanhempi" kuin useimmat ikäiseni, mutta silti ihan alussa kuitenkin tällä henkisellä tiellä.
4. Tasapaino on se mistä haaveilen. Tiedän että olen ollut liian kiltti sillä tavalla että olen aina huomioinut muut ja jättänyt itseni vähemmälle. Ehkä vieläkin teen sitä.Pitäisi oppia rakastamaan itseään ja antamaan itselleen anteeksi omat virheensä.
5. Kiitos tästä neuvosta! Kaipaan hiljaisuutta. Yritän järjestää sitä itselleni! - Lady.Bug
Hento kirjoitti:
Kiitos paljon sinulle kun olet minulle antanut aikaasi. Tottakai luin jokaisen rivin ja ajattelin tallentaa tästä tämän viestin ja pohdiskella sitä myöhemmin lisää. Voin kirjoittaa sinulle myöhemmin lisää "palautetta", kun nyt on vieraita tulossa. Heti alkuun kuitenkin kertoisin, että tosi paljon minä sain vastauksestasi ja hyvin kortit näyttivät tilannettani.
1. Hauska juttu- voi se olla kuherruskuukausi tarot-korttienkin kanssa, mutta nyt olen alkanut myös pitää enemmän huolta parisuhteesta. Kuherruskuukauden tapaista on ollut...
2. Menneisyydessä minulle on tapahtunut suuri pettyminen läheiseen henkilöön. Se on saanut minut järjestelemään useimpia ihmissuhteitani uudelleen tai muuttamaan niitä parempaan suuntaan, mutta tärkein vaikutus on ollut tämä henkinen kehittyminen. Olen oikeastaan pysähtynyt miettimään ja hypännyt pois sieltä neljän ruuhkasta...
3. Aloitan opiskelut pian korkeakoulussa. Elämä muuttuu niin paljon fyysisestikin.... Koen olevani henkisesti "vanhempi" kuin useimmat ikäiseni, mutta silti ihan alussa kuitenkin tällä henkisellä tiellä.
4. Tasapaino on se mistä haaveilen. Tiedän että olen ollut liian kiltti sillä tavalla että olen aina huomioinut muut ja jättänyt itseni vähemmälle. Ehkä vieläkin teen sitä.Pitäisi oppia rakastamaan itseään ja antamaan itselleen anteeksi omat virheensä.
5. Kiitos tästä neuvosta! Kaipaan hiljaisuutta. Yritän järjestää sitä itselleni!Kiitos, kun annoit palautetta! Se on minulle suureksi avuksi. Ja kiva tietysti kuulla, että kortit osuivat kohdalleen. :)
Kertomasi vahvistaa sitä korteista saamaani käsitystä, että henkiselle kasvullesi näyttäisi olevan tärkeää tasapaino, erityisesti ihmissuhteissa. Kun kerran sinulla on taipumus jättää itseäsi vähemmälle, niin tuo tasapaino tosiaan liittyy siihen, että huomioit itsesi paremmin ja osaat tarvittaessa ottaa tilaa ja omaa aikaa.
Se, mitä kerroit tulevaisuuden aikeistasi, selvensi vähän tuota 3. kohdan korttia. Elämääsi on tosiaankin tulossa paljon oppimista ja opettamista! Välillä olet oppilaana, mutta välillä itse opettamassa... Tämä voi näkyä niin opiskeluissa kuin henkisellä tielläsi: esim. ihan konkreettisesti sinä ja opiskelukaverisi autatte toinen toistanne opiskelu- ja miksei muissakin asioissa. Henkisellä opin tiellä on sama juttu. Se näkyi myös tässä korttien katsomisessa... harjoittelu hyödytti ja opetti minuakin. :)
Onnea opiskeluillesi - niin koulutiellä kuin elämän tiellä! - Hento
Lady.Bug kirjoitti:
Kiitos, kun annoit palautetta! Se on minulle suureksi avuksi. Ja kiva tietysti kuulla, että kortit osuivat kohdalleen. :)
Kertomasi vahvistaa sitä korteista saamaani käsitystä, että henkiselle kasvullesi näyttäisi olevan tärkeää tasapaino, erityisesti ihmissuhteissa. Kun kerran sinulla on taipumus jättää itseäsi vähemmälle, niin tuo tasapaino tosiaan liittyy siihen, että huomioit itsesi paremmin ja osaat tarvittaessa ottaa tilaa ja omaa aikaa.
Se, mitä kerroit tulevaisuuden aikeistasi, selvensi vähän tuota 3. kohdan korttia. Elämääsi on tosiaankin tulossa paljon oppimista ja opettamista! Välillä olet oppilaana, mutta välillä itse opettamassa... Tämä voi näkyä niin opiskeluissa kuin henkisellä tielläsi: esim. ihan konkreettisesti sinä ja opiskelukaverisi autatte toinen toistanne opiskelu- ja miksei muissakin asioissa. Henkisellä opin tiellä on sama juttu. Se näkyi myös tässä korttien katsomisessa... harjoittelu hyödytti ja opetti minuakin. :)
Onnea opiskeluillesi - niin koulutiellä kuin elämän tiellä!Kiitos sinulle vielä. Hyvä että palautteestani oli hyötyä, vaikka niin nopeasti kirjoitin, että taisi olla välillä punainen lanka hukassa :)
Minulle tuli sellainen olo, että täytyy alkaa syventymään noihin kortteihin, koska ne ovat todella kiinnostavat. :)
Minulle oli hyvä neuvo se viimeinen kortti, jossa Erakko-kortti kertoi, että minun kannattaisi välillä olla yksin ja mietiskellä. Minulla on perhettä ja ystäviä ja muita ihmisiä niin paljon ympärillä, että on vaikeaa löytää aikaa olla yksin... mutta olisipa ihanaa olla vaikka yksi päivä jossakin luonnon keskellä ihan itsensä kanssa. - Lady.Bug
Hento kirjoitti:
Kiitos sinulle vielä. Hyvä että palautteestani oli hyötyä, vaikka niin nopeasti kirjoitin, että taisi olla välillä punainen lanka hukassa :)
Minulle tuli sellainen olo, että täytyy alkaa syventymään noihin kortteihin, koska ne ovat todella kiinnostavat. :)
Minulle oli hyvä neuvo se viimeinen kortti, jossa Erakko-kortti kertoi, että minun kannattaisi välillä olla yksin ja mietiskellä. Minulla on perhettä ja ystäviä ja muita ihmisiä niin paljon ympärillä, että on vaikeaa löytää aikaa olla yksin... mutta olisipa ihanaa olla vaikka yksi päivä jossakin luonnon keskellä ihan itsensä kanssa.Joo, minä olen ainakin jäänyt ihan koukkuun noihin kortteihin. ;)
Niissä on niin paljon erilaisia asioita, joihin voi syventyä - koskaan ei voi tietää Taroteista kaikkea! Puhumattakaan siitä, että ne kortit ovat usein vielä kauniitakin.
Kun koit Erakko-kortin niin hyväksi neuvoksi, niin suosittelen etsimään tietoa nimenomaan kyseisestä kortista, mitetiskelemään sen merkitystä. Se on hyvä konsti samalla oppia lisää Taroteista.
Olet ehkä jo tietoinen näitä sivustoista, mutta itse olen ainakin tykännyt näistä, niin laitan linkit:
http://tarotpuu.com/tarot.html - suomenkielinen Tarot-sivusto, paljon tietoa nimenomaan siitä, miten Tarot liittyy henkiseen kasvuun.
http://learntarot.com/ - hyvä englanninkielinen sivusto, josta löytyy paitsi korttien merkitykset, myös paljon ohjeita aloittelijalle korttien katsomieesn. - Hento
Lady.Bug kirjoitti:
Joo, minä olen ainakin jäänyt ihan koukkuun noihin kortteihin. ;)
Niissä on niin paljon erilaisia asioita, joihin voi syventyä - koskaan ei voi tietää Taroteista kaikkea! Puhumattakaan siitä, että ne kortit ovat usein vielä kauniitakin.
Kun koit Erakko-kortin niin hyväksi neuvoksi, niin suosittelen etsimään tietoa nimenomaan kyseisestä kortista, mitetiskelemään sen merkitystä. Se on hyvä konsti samalla oppia lisää Taroteista.
Olet ehkä jo tietoinen näitä sivustoista, mutta itse olen ainakin tykännyt näistä, niin laitan linkit:
http://tarotpuu.com/tarot.html - suomenkielinen Tarot-sivusto, paljon tietoa nimenomaan siitä, miten Tarot liittyy henkiseen kasvuun.
http://learntarot.com/ - hyvä englanninkielinen sivusto, josta löytyy paitsi korttien merkitykset, myös paljon ohjeita aloittelijalle korttien katsomieesn.Sain linkkivinkit, kiitos
- Lady.Bug
Hento kirjoitti:
Sain linkkivinkit, kiitos
Kiitos itsellesi kauniista sanoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272870- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331