moku lapset ja rasismi

kertokaahan

Meille on tulossa suomi-aasia vauva.
Onko teillä kokemuksia tällaisiin lapsiin kohdistuvasta rasismista. Kiinnostaa jo etukäteen mihin tulee varautua.
Esim. koulukiusaamista on varmaan kaikkialla ja kaikille, mutta onko jotain erityistä ?

7

665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasismia

Ihan normaalielämää. Ei mitään rasismia.. kaikki on itsestä kiinni. Ole avoin ja ystävällinen ja opeta lapsesikin sellaiseksi.

Minulla on aasialais-suomalainen lapsi 12 v. , ei koskaan mitään vaikeuksia. Omasta asenteesta riippuu. Jos heittäytyy heti ruikuttajan rooliin ja jos jokainen kalanruoto kouluruuassa on rasismia, niin sitten on.

Näitähän nähdään afrikkalaisperäisissä yllin kyllin. Vastaantuleva koirakin on rasismia.

• afropojan äiti

omasta asenteesta on paljon kiinni. Mutta itse olen ainakin huomannut ettei aasialais-taustaisiin kiinnitetä läheskään niin paljon huomiota kuin afrikkalaistaustaisiin ihan vain jo ihonvärin poikkeavuuden takia.

Muutenkin aasialaisia pidetään automaatisesti fiksuina ja ahkerina, kun taas afrikkalaisia tyhminä ja laiskoina.

ei se aina ole omasta asenteesta kiinni.

• äiti myös..

lapsesi olisi suomalais-afrikkalainen,niin tuskinpa sanoisit noin. Niinpä niin, mehän vain ylireagoidaan! Onko sinun lastasi aikuinen suomalainen sylkenyt päin naamaa, haukkunut huoletta, heittänyt pullolla? Mitäs pienestä, me liioitellaan vain! Toivottavasti sinäkin olet varoittanut tyttöäsi suomalaisista äijistä, jotka varmasti joku päivä häntä huorittelevat.

Pahinta rasismi lapsia kohtaan on aikuisilta suomalaisilta. Lapset kiusaa vaikka mistä syystä ja siinäkin on kauheaa jos aikuinen (esim. lapsen vanhempi) ei puutu kiusaajan tekemisiin mitenkään.

• todellakaan

kaikki ole kiinni itsestä! Kiitä siitä, ettei lapsesi ole joutunut rasismin kohteeksi. Oletko muuten ihan varma asiasta? Lapset peittelee sellaista varsinkin, jos se tapahtuu koulussa missä opettajat ovat sokeita asian suhteen.

• saatetaan katsoa

hieman pitempään tummenpaa lasta, kuten aikuisiakin. Meillä on erittäin vaalea mulaatti poika, minulle ihonvärillä ei ole merkitystä. Onneksi asumme isolla paikkakunnallalla, jossa esim kouluissa on runsaasti erillaisuutta.
      Oma perheeni on rasistinen, se on ikävää ja raskasta. Tulevaisuudessakaan en tule hyväksymään miltään taholta kiusaamista.

• huoh huoh

Jos nyt ihan ensin opettelisit kirjoittamaan. Alustuksesi kirjoitusvirheineen vaikuttaa 10-vuotiaan kirjoittamalta.

• tyhmääääää
        huoh huoh kirjoitti:

Jos nyt ihan ensin opettelisit kirjoittamaan. Alustuksesi kirjoitusvirheineen vaikuttaa 10-vuotiaan kirjoittamalta.

mutta... ymmärsitköhän itse aiheesta yhtään mitään vai tykkäätkö vain käydä nusasemassa pilkkuja silloin tällöin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      272
      7836
    2. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1924
    3. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1475
    4. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      160
      1295
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      62
      1234
    6. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      17
      1001
    7. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      979
    8. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      951
    9. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      932
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      44
      871
    Aihe