Miten syvällä ne kulkee
tunnen - niitä herätellään
On elämässä hetkiä
noilla ohuilla langoilla
silkin suloisen hyväilevillä
Ruusunpunaisen kukintaa
yön kastehelmillä kirjailtua
lehdillä kimmeltää
Sateen sinistä
sateenkaaren värimerta
sukkulassa iloiseen luistaa
Sirpaleista särkyneistä
solmuisista katkenneista
epätasaisita myhkyröistä
Jatketaas mites - millä
tasoitellaas loukkuamalla
pellavaista ihanaks ihon iloks
Aavistus esiin ottaa nostaa
käsiin laskee mustaa
Valon kajo siiven liikkein
varoen tarjoilee raitaa
Elämän langat- puolapuillaan
Loimilangat
10
211
Vastaukset
- Yks mies.
Nyt olet kyllä kirjoittanut niin upean runon,
että jäin miettimään joka lausetta erikseen,
niissä oli niin paljon sanomaa.
Osuvasti kirjoitettu elämästä.Aamut arvoituksellisia, suurella kunnioituksella kuuntelen hiljaisuutta
Silloin itseni löysin vanhan tuvan tarinaa kuuntelemasta, sielä kangaspuut.
Jossa loimilangat kudottu loppuun, siitä heräs aamuinen tieni.
Loimilangat
ne syntymälahjana sain
ne alkoi elää -
Olen sanaton löysit noista langoista elämän moninaisia hetkiä.
Sinulle kaunista aurinkoista kesäiltaa, tämäki ilta - elämää kultaa
Liisa mökiltään
- *MURUKULTA*
*hymy* niin tuttua on tuo kutominen,, konttaaminen kangaspuitten alla ja sadatteleminen loimilangan katkettua, tuhannet solmimiset ja loukuttelut ym. mutta valmista työtä kun on katsellut,,, saksinut ylimääräiset ja solminut hapsut,,, näinhän se on taas valmista tullut..:))
Niin kuin elämänkankaassakin raita toisensa perään syntyy ja jää näkyviin, toiset ohkasena, toiset leveänä, tummana ja/tai hehkuvan kirkkaana...
.."Jatketaas mites - millä
tasoitellaas loukkuamalla
pellavaista ihanaks ihon iloks"..
Kudotaan - tänään ainakin - punainen kaunis raita - näin vilkuttaa sukkulalla Murukulta! :)On saanu Sinutki jopa konttaamaan kutomapuitten alle.
Aika mielenkiintoiset varmaanki ois monellekki tarinalle tilaa.
Viimeks itse kudoin poppanaa monta metriä, siihen kaikki ne vanhat lakanat.
Ei uskoiskaa, miten kaunista niistäki loppujen lopuks tuli.
Muistuu nyt yks reissuni Egyptiin, sielä retki Beduiinien askettiseen elämään.
Sieläki oli kudontaa, miten se tapahtuikaa.
Pieni tyttö toisessa päässä kutoi, pitkät loimet niitten alla nainen kannattamassa.
Mies siinä seisallaan löi loukkua, nainen onneks hunnutettuna loimilankojen alla.
MURUKULTA
Aurinkoista raitaa - eikös kudottakki tänää.
Hymyä joka silmukkaan ja loikoillaas meki vaikka apilikossa.
Sinun palauttees - eläväistä syntyy raitaa iloisista väreistä - kiitän
Aurinkoista sunnuntaipäivää....vilkuttelen hymyn kera
- zakus
Mä äänestän tämän loimilangan suomen kielen kauneimmaksi sanaksi. Kauneus on katsojan silmässä, joten tähän omaan kauneuskäsitykseen siis sitoutuu monta henk.koht. asiaa jotka tekevät jo valmiista sanasta vielä kauniimman.
Runossa on todella mukava tekemisen meininki, sillä tekemätön ämmä on vähän kuin tämä tässä, joka vain uneloi eikä ala laukaten loukkuamaan.
prklNostetaas Suomen kauniin kielen - sointuvaks sanaks.
Onhan loimilangat niihin miten paljon onkaa - kudottu.
Niihin on mahtunnu uusiks neki auringon polttamat repaleiset.
Minulle viris uus ajatus, kun noita nokkosia leikkelin.
Ajattelin, alanki loukkuamaan oikein kotoista saunapyyhettä.
Jos oikein onnistas, ohittelis keinotekoistet.
zakus
Kiitos nostit loimilangat lipus aurinkoiselle taivaalle liehumaan.
Hymyki palautteestas syntyi "tekemätön ämmä"
Olhan tuota luomista kerrakseen, aurinkoista päivää ja lämmin kiitos.- Zakuskat
toivonliisa kirjoitti:
Nostetaas Suomen kauniin kielen - sointuvaks sanaks.
Onhan loimilangat niihin miten paljon onkaa - kudottu.
Niihin on mahtunnu uusiks neki auringon polttamat repaleiset.
Minulle viris uus ajatus, kun noita nokkosia leikkelin.
Ajattelin, alanki loukkuamaan oikein kotoista saunapyyhettä.
Jos oikein onnistas, ohittelis keinotekoistet.
zakus
Kiitos nostit loimilangat lipus aurinkoiselle taivaalle liehumaan.
Hymyki palautteestas syntyi "tekemätön ämmä"
Olhan tuota luomista kerrakseen, aurinkoista päivää ja lämmin kiitos.Mä olen vähän samoilla linjoilla, sillä on vastustamaton kiusaus hiippailla hypistelemässä pikkukauppojen itsetehtyä vaikkamitäsälää täysin rahantuhlausmielessä.
Kaltaisteni hihhuleiden vuoksi kaikenlaiset pikkuyritykset ja kellaripajat tulevat varsin hyvin toimeen ja pelastavat ihmiskunnan taloustaantumalta.
=) Zakuskat kirjoitti:
Mä olen vähän samoilla linjoilla, sillä on vastustamaton kiusaus hiippailla hypistelemässä pikkukauppojen itsetehtyä vaikkamitäsälää täysin rahantuhlausmielessä.
Kaltaisteni hihhuleiden vuoksi kaikenlaiset pikkuyritykset ja kellaripajat tulevat varsin hyvin toimeen ja pelastavat ihmiskunnan taloustaantumalta.
=)Sellainen tunnelma noissa pienissä putikoissa.
Käden jälki näkyy, ei mitää sarjatuotetta.
Kävin ja yks päivä sellaisessa putiikissa.
Yks pieni merkattu taulu, ois pitäny ostaa.
"Oma koti kullankallis"
Zakuskat
Siis kunniaan elpyköön puhdetyöt.
Sinulle kiitos mielenkiintoisesta ajatusten vaihdosta.
- punaposkiN
Erittäin kauniisti
soljuu sinun
avoin niin sympaattinen
kerronta runossasi:)
Kenellä se pulppuaa
niin se oikein soi
on ilo lukea:)Miten se onkaa, elettyjä lankoja
ne loimilangoilla sulassa sovussa.
Katsellessa moninaisia raitoja,
elää niitä elettyjä hetkiä uudestaan.
Sinulle kiitos, kirjoitit herkällä kynällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530
