Sukupotretti

pilvi*

Pyyhin pölyjä aamupäivällä ja katseeni osui soittopaikakkani seinällä olevaan sukuvalokuvaan.

Siinä istun minä, mieheni oikealla puolellani,isäni toisella,ja takanamme aikuiset lapsemme puolisoineen hymyilevinä.

Sohvan edessä kaikki lastenlapset sekä silloin kaksi lastenlastenlasta. Ryhmä on näyttävä, helmoissani koko jälkipolvi tyttöjä ja poikia-- somina, raikkaina.

Taustalla seinällä, näkyy oman äitini ovaalinmuotoinen valokuva,
rakas muisto sekin, jonka lasin alle laitoin aikanaan ruusun terälehtiä, omasta äitienpäiväruususta.

Olen iloinen, jälkipolvien vuoksi, että tilasin tuon kuvaajan kotiimme.
Samalla oli sukupäivälliset, ja iloinen yhdessäolo kuvastuu kasvoistamme.

Oletteko palstalaiset tulleet ajatelleeksi vastaavaa, koota kaikki yhteen ryhmään, luoda jälkipolville menevää muistoa itsestänne ja puolisostanne?

8

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähdykkä

Kyllä minä olen ja myös minulla on kuva sukujuhlasta mutta mieheni puuttuu siitä

hän oli jo silloin kuollut, kookoonnuimme nuorimman poikani kotiin koska siellä oli suurimmat tilat ja myös suurempi piha ,kesä kun oli siellähän olimme suurimman osan ajasta.
      On myös toinen potretti viime syksyltä kun yhdellä pojanpojistani oli häät ja halusin että suvun jäsenistä otetaan kuva ja siinäkin on lapset lapsenlapset ja
      myös neljättä polvea kuusi lasta , mielestäni ne on arvokkaita ainakin jälkipolville.

• matriarkka**

Kun kerrot koko ajan mitä teet ja mitä ajattelet, muodostamme kuvan sinusta. Onko sinulle tullut pakkomielle koko ajan raportoida eloasi ja oloasi. Tietokoneruutuko on se, jonka kanssa seurustelet. Kun pyyhit pölyjä, menet saunaan, heräät pihakeinusta ym,ym, sinun on PAKKO hyökätä koneelle ja kertoa se eetteriin säälittävää.

• pilvi*

sieneen,niitä riittää, kahvia juoda piirakkaan syödä?Harmittaako?

• pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

sieneen,niitä riittää, kahvia juoda piirakkaan syödä?Harmittaako?

pitäisikö minunkin!

• pilvi* kirjoitti:

pitäisikö minunkin!

ainakin minä ,juuri kerroin jossain "linkissä" kuinka olen jo tullut vanhaksi ,kun en jaksa kunnolla normaalia pävällistä tarjota enään läheisilleni.
        Älä välitä PILVI ,kirjoittele sinä vaan ja kun tämä on sinun aloituksesikin ,saat johtaa puheenaiheita mielesi mukaan .Jos joku ei tykkää mitä me sille mahdamme.
        Kummallisia ihmisiä ,aina moittimassa,:-(

• Ei kannata sääliä aktiivista kirjoittajaa, joka leppoisaan tapaan kertoo kuulumisiaan.
        Ihmettele pikemminkin niitä, joilla on pakkomielteenä kirjoitella pelkkiä negatiivisia asioita.

Itse taidan liiankin usein kirjoitella tilanneselostuksia luonnosta.
        Juuri nyt ihmettelen valtavia naakkaparvia, jotka lentelevät edestakaisin, keikkuvat rinnakkain koivujen oksilla ja taas jatkavat matkaa suuntaan tai toiseen.
        Upea mutta hiukan pelottavakin näky.

• pilvi*
        Venlastiina kirjoitti:

Ei kannata sääliä aktiivista kirjoittajaa, joka leppoisaan tapaan kertoo kuulumisiaan.
        Ihmettele pikemminkin niitä, joilla on pakkomielteenä kirjoitella pelkkiä negatiivisia asioita.

Itse taidan liiankin usein kirjoitella tilanneselostuksia luonnosta.
        Juuri nyt ihmettelen valtavia naakkaparvia, jotka lentelevät edestakaisin, keikkuvat rinnakkain koivujen oksilla ja taas jatkavat matkaa suuntaan tai toiseen.
        Upea mutta hiukan pelottavakin näky.

Tuntuupa hyvältä,että on selkeästi ajattelevia ihmisiäkin.
        Naakat on jänniä lintuja,Sipoossa ne kuuluivat vanhan kirkon ympäristöön, missä joskus istuin ja soitin urkuja.Vanhassa Pyhän Siegfridin kirlossa, 1400 luvulta.Heippa ja Hyvää yötä sinne. t Pilvi* Kyllä se vielä selkenee tämäkin sekametelisoppa:)

• sama*
        pilvi* kirjoitti:

Tuntuupa hyvältä,että on selkeästi ajattelevia ihmisiäkin.
        Naakat on jänniä lintuja,Sipoossa ne kuuluivat vanhan kirkon ympäristöön, missä joskus istuin ja soitin urkuja.Vanhassa Pyhän Siegfridin kirlossa, 1400 luvulta.Heippa ja Hyvää yötä sinne. t Pilvi* Kyllä se vielä selkenee tämäkin sekametelisoppa:)

:D :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      150
      3344
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2658
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1524
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1518
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      366
      1453
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1160
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe