Rintaliivien ompelu

liivitönX

Voi miten vaikeaa on rintaliivien ompelu tällaiselle käsityö koulussa kuutonen-tyypille. Keneltäkään ei voi kysyä edes neuvoa koska en ole tavannut vielä yhtäkään ihmistä jolla olisi kokemusta rintsikoiden ompelusta. Tilasin oikeat rintsikoiden kaavatkin mutta pilalle menivät molemmat kaksi yritystä. Että miksikö yritän itse ommella, miksi en vain osta kaupasta? No kun koko on AA80 niin mistään, edes erikoisliikkeistäkään, ei ole löytynyt liivejä. Enkä haluaisi ostaa A-kupin liivejä ja tunkea niihin jotain ekstratäytteitä. Ulkomaisissa verkkokaupoissa on kyllä minullekin sopivia kokoja mutta kun vaativat maksun luottokortilla ja minulla ei sellaista ole enkä voi edes saada kun ei ole vakityöpaikkaa. Tällainen ongelmavyyhti tulee kun ei satu olemaan kroppa normimitoissa. Arvatkaa ottaako päähän? Onko kenelläkään vastaavia ongelmia rintaliivien ompelun kanssa? Ja please, älkää ehdottako ilman rintsikoita olemista. En halua olla mikään nännintörrötin.

21

1511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen AA

Mistä tilasit kaavat? Olisin itsekkin kiinnostunut.

Ja mikä ompelussa on vaikeata? Kuvaile, niin ehkä joku voisi auttaa. Tosin näin kirjallisesti se taitaa olla aika vaikeata.

Mikset muuten käytä liivitoppeja? Minäkin käytän niitä, kun jopa AA-koko tuntuu olevan liian iso vaikka sellaiset rintsikat jostakin löytäisinkin. Katseleppa alusvaateosastolla. Sloggilla on todella hyvät topit.

• liivitönX

Tilasin kaavat kangas-malla nimisen verkkokaupan kautta. Kaava on KwikSew:n mallistoa ja sen koodinumero on 3594. Kwiksew:llä on sivut osoitteessa www.kwiksew.com. Kaavapaketissa oli todella tuota minunkin kokoani eli AA-kuppia ja tein kolme eri yritystä ommella. Kupit ommellaan kahdesta kappaleesta ja juuri noiden kappaleiden täsmällinen kiinnitys toisiinsa ja toisaalta valmiin kupin täsmällinen kiinnitys liivin runko-osaan olivat minulle liikaa. Tein kyllä sen virheen etten merkannut kaikkia kohdennusmerkkejä niin kuin olisi pitänyt. Kaava on muuten englanninkielinen mutta siinä on melko hyvät kuvatkin. Ei varmaan ole mahdoton jos on enemmän ompelukokemusta. Olen onnistunut valmistamaan joitakin AA-kupin rintsikoita itselleni ilman mitään kaavoja joustopitsikankaasta. Ihan vain periaatteella kaksi kolmiolappua jotka kiinnitetään leveään nauhaan. Siihen vielä ompelin ohuesta joustopitsinauhasta olkaimetkin. AA-kuppilainen ei oikeasti tarvitse "kuppia" vaan riittää lappukin rinnan peitoksi jos materiaali myötäilee rintaa kuten joustopitsi tekee. Ja noista liivitopeista: nännit nöpöttää niistä läpi enkä tykkää siitä ollenkaan. Käytän myös melko avokaulaisia puseroita ja liivitopit eivät yleensä ole kovin syvään uurrettuja. Jos joskus saan hankittua luottokortin tilaan heti AA-kupin rintsikat englantilaisesta little women nimisestä verkkokaupasta. Yritin sieltä tilata mutta ilmoittivat, että hyväksyvät maksuna vain luottokortit. Niillä on jopa AAA-kupin rintsikoita siellä. Onnellinen se jolla on luottokortti.

• monetkin
        liivitönX kirjoitti:

Tilasin kaavat kangas-malla nimisen verkkokaupan kautta. Kaava on KwikSew:n mallistoa ja sen koodinumero on 3594. Kwiksew:llä on sivut osoitteessa www.kwiksew.com. Kaavapaketissa oli todella tuota minunkin kokoani eli AA-kuppia ja tein kolme eri yritystä ommella. Kupit ommellaan kahdesta kappaleesta ja juuri noiden kappaleiden täsmällinen kiinnitys toisiinsa ja toisaalta valmiin kupin täsmällinen kiinnitys liivin runko-osaan olivat minulle liikaa. Tein kyllä sen virheen etten merkannut kaikkia kohdennusmerkkejä niin kuin olisi pitänyt. Kaava on muuten englanninkielinen mutta siinä on melko hyvät kuvatkin. Ei varmaan ole mahdoton jos on enemmän ompelukokemusta. Olen onnistunut valmistamaan joitakin AA-kupin rintsikoita itselleni ilman mitään kaavoja joustopitsikankaasta. Ihan vain periaatteella kaksi kolmiolappua jotka kiinnitetään leveään nauhaan. Siihen vielä ompelin ohuesta joustopitsinauhasta olkaimetkin. AA-kuppilainen ei oikeasti tarvitse "kuppia" vaan riittää lappukin rinnan peitoksi jos materiaali myötäilee rintaa kuten joustopitsi tekee. Ja noista liivitopeista: nännit nöpöttää niistä läpi enkä tykkää siitä ollenkaan. Käytän myös melko avokaulaisia puseroita ja liivitopit eivät yleensä ole kovin syvään uurrettuja. Jos joskus saan hankittua luottokortin tilaan heti AA-kupin rintsikat englantilaisesta little women nimisestä verkkokaupasta. Yritin sieltä tilata mutta ilmoittivat, että hyväksyvät maksuna vain luottokortit. Niillä on jopa AAA-kupin rintsikoita siellä. Onnellinen se jolla on luottokortti.

Aikanaan tuli opeteltua rintsikoiden teko. Onnistuu, kun merkkaa ne kaikki kohdistusmerkit. Oltava erittäin tarkka ja huolellinen. Samoin ompeluohjetta paras noudattaa. Enää en viitsi tehdä, kun tarvikkeiden löytäminen melko hankalaa. Noita kaaritukia kyllä olisi, kun otan kulahtaneista talteen:) Onneksi omaa kokoa löytyy normikaupoista, 80A.

• toinen AA
        liivitönX kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

Katsoin noita little women-sivuja, ja yhdeksi maksutavaksi hyväksyttiin visa electron. Kyllähän sinä sen kortin saat. Se ei ole varsinaisesti luottokortti, vaan pankkikortti. Käy nettipankissa kohdassa 'kortit' hyväksyttämässä se verkkokäyttöön, saat sen heti ja voit alkaa ostelemaan.

• liivitönX
        toinen AA kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

Katsoin noita little women-sivuja, ja yhdeksi maksutavaksi hyväksyttiin visa electron. Kyllähän sinä sen kortin saat. Se ei ole varsinaisesti luottokortti, vaan pankkikortti. Käy nettipankissa kohdassa 'kortit' hyväksyttämässä se verkkokäyttöön, saat sen heti ja voit alkaa ostelemaan.

Minulla on Visa Electron ja siksi juuri olinkin innoissani ostamassa tuosta verkkokaupasta ja koin pahan pettymyksen. Visa Electron ei ole luottokortti. Minäkin luulin ensin, että Visa Electron käy little women -verkkokaupassa koska sen kuva löytyy maksukorttikuvakkeiden joukosta. Toisin on asian laita. Olen ollut sähköpostitse yhteydessä kyseiseen verkkokauppaan ja varmistivat asian: tavalliset pankkikortit eivät käy, vain luottokortit. Eli jostain ihmeen syystä heillä on väärän maksuvälineen kuva maksukorttien kuvien joukossa. Visa Electronilla olen maksellut kotimaisissa verkkokaupoissa normaalisti joten kortin teknisessä toimivuudessa ei ole ongelmaa.

• toinen AA
        liivitönX kirjoitti:

Minulla on Visa Electron ja siksi juuri olinkin innoissani ostamassa tuosta verkkokaupasta ja koin pahan pettymyksen. Visa Electron ei ole luottokortti. Minäkin luulin ensin, että Visa Electron käy little women -verkkokaupassa koska sen kuva löytyy maksukorttikuvakkeiden joukosta. Toisin on asian laita. Olen ollut sähköpostitse yhteydessä kyseiseen verkkokauppaan ja varmistivat asian: tavalliset pankkikortit eivät käy, vain luottokortit. Eli jostain ihmeen syystä heillä on väärän maksuvälineen kuva maksukorttien kuvien joukossa. Visa Electronilla olen maksellut kotimaisissa verkkokaupoissa normaalisti joten kortin teknisessä toimivuudessa ei ole ongelmaa.

Harmi, kun minäkin jo ehdin innostua noista AAA-rintsikoista. En edes tiennyt, että sellaisia on olemassa! Se on luultavasti oikea kokoni, koska AA ei tunnu tarpeeksi tukevalta.

Löysin netistä muitakin putiikkeja, jotka myivät AAta ja AAAta, ja joissa oli sama visa electron merkki, mutta ilmeisesti ei toimi niissäkään. Sitten en keksi muuta kuin pitäisi löytää verkkokauppa, jossa saa maksaa paypalilla. Paypal tilin saa visa electronilla.

Katselin niitä kaavojakin, mutta niissä ei ollut AAA kokoa, joten taitaa jäädä tilaamatta. Löydän kaupoistakin AA kokoa, mutta olen käyttänyt mielummin liivitoppeja. Jotain on pakko käyttää, vaikka minullekin monet sanoo että mikset ole ilman. Kyllä ne AAtkin riipahtaa monen imetyksen jälkeen.

• Jaanelo
        toinen AA kirjoitti:

Harmi, kun minäkin jo ehdin innostua noista AAA-rintsikoista. En edes tiennyt, että sellaisia on olemassa! Se on luultavasti oikea kokoni, koska AA ei tunnu tarpeeksi tukevalta.

Löysin netistä muitakin putiikkeja, jotka myivät AAta ja AAAta, ja joissa oli sama visa electron merkki, mutta ilmeisesti ei toimi niissäkään. Sitten en keksi muuta kuin pitäisi löytää verkkokauppa, jossa saa maksaa paypalilla. Paypal tilin saa visa electronilla.

Katselin niitä kaavojakin, mutta niissä ei ollut AAA kokoa, joten taitaa jäädä tilaamatta. Löydän kaupoistakin AA kokoa, mutta olen käyttänyt mielummin liivitoppeja. Jotain on pakko käyttää, vaikka minullekin monet sanoo että mikset ole ilman. Kyllä ne AAtkin riipahtaa monen imetyksen jälkeen.

Kannattaa silti kokeilla. Joissakin nettikaupoissa toimii esim. OP:n VE, muttei Nordean jne. Jostain syystä niissä on ollut kelpaamiseroja, joten todellisen toimimisen/ toimimattomuuden tiedät vain kokeilemalla.

• ratkaisuksi?

Yksi vaihtoehto olisi se, että ostat kuppikooltaan sopivat liivit vaikka olisivatkin ympärysmitalta liian pienet (AA75 varmaan löytyy) ja sitten ostat "jatkopalat" millä jatkat ympärysmittaa. Ainakin Kappahlilta ja Lindexistä on löytynyt jatkopaloja.

• liivitönX

Juuri tuon AA-kupin löytyminen on ongelma. Lindexillä ja muissa halpismyymälöissä on AA-kuppiliiveissä kupit aivan vierekkäin koska ovat ilmeisesti tarkoitettuja tyttöjen ensiliiveiksi. Eivät käy keski-ikäisen naisen rintakehän muotoon ollenkaan joten jatkopaloista ei ole apua. Usko pois, olen kiertänyt kaikki mahdolliset liivejä myyvät liikkeet kaupungissani erikoisliikkeitä myöten ja mistään ei löydy AA-kuppia. Liiviliikkeissä valitetaan sitä ettei kukaan oikein edes valmista AA-kuppia ja että sen takia ei voi edes tilata AA-kuppiliivejä valikoimiin. Sehän ei ole totta koska tuolla englantilaisessakin verkkokaupassa niitä löytyy.

• 24

Entä jos ostasit ympärysmitaltaan pienemmät liivit ja leikkaisit ne edestä poikki ja ompelisit siihen pitemmän palan takaisin. Kupit olis kauempana..ja taka vielä jatko pala.. Homma sinänsä, mutta tämmönen tuli mieleen!

Itselläni on ongelma, etten löydä ympärysmitaltaan tarpeeksi pieniä! A65 olis sopiva. Koko 70 on pakko ostaa..osa on alussa ihan jees, mutta löystyy aivan hetken käytön jälkeen! Mistä löytäisin? Osaako kukaan auttaa? Olen kyllä ompelija..mutta en ole saanut aikaiseksi lyhentää taka"remmejä".. :(

-Kauppoja kierrellyt..

• liivitönX
        24 kirjoitti:

Entä jos ostasit ympärysmitaltaan pienemmät liivit ja leikkaisit ne edestä poikki ja ompelisit siihen pitemmän palan takaisin. Kupit olis kauempana..ja taka vielä jatko pala.. Homma sinänsä, mutta tämmönen tuli mieleen!

Itselläni on ongelma, etten löydä ympärysmitaltaan tarpeeksi pieniä! A65 olis sopiva. Koko 70 on pakko ostaa..osa on alussa ihan jees, mutta löystyy aivan hetken käytön jälkeen! Mistä löytäisin? Osaako kukaan auttaa? Olen kyllä ompelija..mutta en ole saanut aikaiseksi lyhentää taka"remmejä".. :(

-Kauppoja kierrellyt..

minulla yhdetkään liivit käytössä niin paljon. En käytä vuosikausia samoja liivejä vaan ostan jo siinä vaiheessa uudet jos alkavat olla niin kuluneet. Isorintaisilla voi ollakin liivien löystymistä mutta ei meillä joilla ei ole juuri rintoja lainkaan. Liivien löystyminen vaatii isot ja painavat rinnat. Löysin Prismasta AA80-kokoisia Finnwearin liivejä kahdet kappaleet ja tietenkin ostin ne välittömästi (olisin ostanut useammatkin jos niitä olisi ollut enemmän tarjolla). Liivit istuvat upeasti, kupit eivät jää yhtään löpsöttämään.

• 24
        liivitönX kirjoitti:

minulla yhdetkään liivit käytössä niin paljon. En käytä vuosikausia samoja liivejä vaan ostan jo siinä vaiheessa uudet jos alkavat olla niin kuluneet. Isorintaisilla voi ollakin liivien löystymistä mutta ei meillä joilla ei ole juuri rintoja lainkaan. Liivien löystyminen vaatii isot ja painavat rinnat. Löysin Prismasta AA80-kokoisia Finnwearin liivejä kahdet kappaleet ja tietenkin ostin ne välittömästi (olisin ostanut useammatkin jos niitä olisi ollut enemmän tarjolla). Liivit istuvat upeasti, kupit eivät jää yhtään löpsöttämään.

No, heh! En mä vuosikausia käytä samoja! Varmaan noin vuoden.. Ostohetkellä joudun laittamaan hakaset tiukimpaan, niin ei ole vara kiristellä.. Olen ostanut suurimman osan liiveistä Lindexistä, KappAlista ja H&M:ltä. Ei mitään merkki liikkeitä, mutta luulis nyt jonkunlasia olevan! TOdellakin löystyy kaikki!!! Kupit pysyy hyvinä.."ryhdissään".. Ei ole kiva, kun liivit eivät pysy paikallaan.

• Oravannahka-raha?

Kuule, olisko sulla ketään kaveria jolla olis oikeanlainen luottokortti jolla voisit tilata netistä, ja maksaa käteisellä summan takaisin kaverillesi? Eihän se nyt kertakaikkiaan pelaa että netistä löytyisi sullekin sopivia valmiita liivejä mutta sitten et voi niitä ostaa kun mikään omistamasi maksuväline (vanhanaikaisesti: raha!) ei muka kelpaa… Auttaisin sua vaikka itse mutta kun asun ulkomailla...

• liivitönX

Tuota vaan ei voi kokeilla kun kellään tuttavalla tai sukulaisella ei löydy luottokorttia. Sydäntäni kyllä lämmitti kovasti avulias ehdotuksesi. Tämä on tosiaan nykyään naurettavaa kun rahaa sinänsä löytyy tililtä mutta useimmat verkkokaupat eivät kelpuuta kuin luottokortteja. Ja luottokortista on minun turha haaveilla koska se edellyttäisi vakituisen työpaikan saamista ja se taas on keski-ikäiselle naiselle yhtä todennäköistä nykyään kuin lottovoitto. No, omapahan on heidän tappionsa. Monet kaupat jäävät tekemättä tällaisen käytännön ongelman takia. Tekisi mieleni tehdä ehdotus Euroopan komissioon tai vastaavaan, että kaikkien verkkokauppojen olisi pakko hyväksyä ihan tavallinen tilisiirtokin.

• apuaaa
        liivitönX kirjoitti:

Tuota vaan ei voi kokeilla kun kellään tuttavalla tai sukulaisella ei löydy luottokorttia. Sydäntäni kyllä lämmitti kovasti avulias ehdotuksesi. Tämä on tosiaan nykyään naurettavaa kun rahaa sinänsä löytyy tililtä mutta useimmat verkkokaupat eivät kelpuuta kuin luottokortteja. Ja luottokortista on minun turha haaveilla koska se edellyttäisi vakituisen työpaikan saamista ja se taas on keski-ikäiselle naiselle yhtä todennäköistä nykyään kuin lottovoitto. No, omapahan on heidän tappionsa. Monet kaupat jäävät tekemättä tällaisen käytännön ongelman takia. Tekisi mieleni tehdä ehdotus Euroopan komissioon tai vastaavaan, että kaikkien verkkokauppojen olisi pakko hyväksyä ihan tavallinen tilisiirtokin.

Hei! mulla oli kans ongelmia maksaa Electronilla (eri kaupassa tosin), mutta tarvi vain mennä omaan verkkopankkiin ja ruksata sieltä semmoinen asetus päälle, että voi maksaa verkkokaupassa.

Jos vaikka olisi sama ongelma kyseessä...

• asiakasXXX
        apuaaa kirjoitti:

Hei! mulla oli kans ongelmia maksaa Electronilla (eri kaupassa tosin), mutta tarvi vain mennä omaan verkkopankkiin ja ruksata sieltä semmoinen asetus päälle, että voi maksaa verkkokaupassa.

Jos vaikka olisi sama ongelma kyseessä...

Minäkin luulin ensin, että vika on kortissa mutta niin ei ole. Korttihan on toiminut aivan hyvin kotimaisissa verkkokaupoissa aiemminkin. Sähköpostitse sain varmistuksen tuosta ulkomaisesta verkkokaupasta, että hyväksyvät vain luottokortit ja Visa Electron ei ole sellainen. Virheellisesti heillä on jostain syystä Visa Electronin kuva hyväksyttävien korttien joukossa. Moni on varmasti haksahtanut samaan.

• löytyy

Anttilasta löytyy

• tissiliivi aa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe