Basenjin turkki

Basenjifani <3

Olen tutustunut basenji rotuun ja vaikuttaa oikein mukavalta koiralta! Ja olen myös ajatellut koiran hankintaa (hirveä koirakuume ollut jo monta vuotta!). Itselläni on kuitenkin allergiaa, vaikka minulla on kisu ja kaksi rottaa. Rottien kanssa nukun samassa huoneessa ja ei hirveitä oireita tule. Kissastani tulee jonkin moiset oireet,muittei pahat.
Onko basenji kovin allergisoiva koira? Ja entä basenjin turkki, se on erinlainen kuin muilla koirilla?

3

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervehdys basenjifani,

Ymmärtääkseni ei kovin äkäisesti allergisoiva ole basenji, koska omin koirienikin kasvattaja on astmaatikko, mutta silti pärjää hyvin jokapäiväisessä elämässä useammankin basenjin kanssa. Pahimmat oireet ilmenevät silloin, kun talossa on pikkupentuja ja paljon pissalätäköitä:-))

Basenjin turkkihan on aluskarvaton, ja silleen erikoinen, että se ei märkänäkään haise koiralle. Toki siitä karvaa irtoaa, vaikkapa juuri tähän vuodenaikaan jostakin syystä irtoaa eniten. Toisaalta tähän vuodenaikaan on helpointa raapustella koiraa pihalla. Ei palele kummallakaan...

• basenjifani

Juu, kiitos paljon avusta.
        Vielä kyllä mietin otanko mahdollisesti basenjin. Jos hankin, niin vasta vuoden päästä. Ensin tietenkin käyn varmaan jollakin kasvattajalla nuuskuttammassa koiria ;)

• Hukka-Musti
        basenjifani kirjoitti:

Juu, kiitos paljon avusta.
        Vielä kyllä mietin otanko mahdollisesti basenjin. Jos hankin, niin vasta vuoden päästä. Ensin tietenkin käyn varmaan jollakin kasvattajalla nuuskuttammassa koiria ;)

Parasta lääkettä koira-allergiaan ovat koirat itse. Kuten kerroit kissa-allergiastasi, että siitä ei pahoja oireita tule, niin siihen on vaikuttanut juuri se, että olet ollut paljon kissan seurassa. Olet alkanut siis tottua kissaan. Koiraan et vielä ole tottunut, sen kertoo allergia, mutta kun koirien seurassa olet aikasi, niin niistäkään ei enää oireita synny. Allergia tarkoittaakin sitä, ettei ole tottunut. Koirien seuraan voit mennä allergiasta huolimatta. Ja niin kannattaakin, ettet ehdi entistä enemmän altistua koira-allergialle, joka tekee siedättymisestä entistä pidemmän ja tuskallisemman potressin. Tällaisesta luonnollisesta siedätyshoidosta on muksuna vain allergiasta syntyvät alkuoireilut, joten jonikin verran sisua tällainen itsensä siedättäminen vaatii. Mutta kyllä se siitä, pääset vielä koira-allergiasta eroon koirien seuran avulla, samoin kuin olet alkanut siedättyä kissojakin kohtaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1220
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1028
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      819
    7. 75
      786
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      20
      769
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      719
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe