Fronttikajareille oma vahvistin.

FixWoofer

Niin eli mulla on JVC:n 5.1 viritinvahvistin. Kaikki reijät on täynnä ml. aktiivinen subwoofer.
Ja nyt haluisin vaihtaa frontti kajarit tälläsiin -->
http://www.autostudio.fi/product_info.php?manufacturers_id=1&products_id=5934
Ongelma on se, että viritinvahvistimeni EI anna bassoa kaiuttimille ollenkaan. Ainoa tapa saada kaiuttimiin bassoa on on poistaa subi käytöstä, jolloin basso siirtyy muihin kaiuttimiin, mutta tämä ei ole itselleni mieluinen ratkaisu.
Siksi on turha ostaa tuollaisia torneja koska ei niistä kumminkaan kuuluisi mitään. Ideani oli että ostaisin siihen väliin tälläsen --> http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=1_140&products_id=4764

Kysymys kuuluu:
-Saako nuo tornit tuohon vahvistimeen helposti kiinni?
-Mitä paikkoja tuo vahvistin vie virittimestäni (miten se siihen kiinnitetään)?
-Miten oikean ja vasemman balanssi säilyy (eli jos katson elokuvaa, kuuluuko oikealla tapahtuvat äänet oikelta ja vasemmat vasemmalta)?

ehdottakaa myös muita ratkaisuja siihen, miten saisin nuo tornit hyötykäyttöön virittimessäni.

8

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettiny...

      tuota loppuun asti. tuntuu olevan ihan perusasiat hakusessa.

      neuvokoot joku joka jaksaa.

      • FixWoofer

        pääasiassa halusin vain varmistusta tämän hankkeen toimuvuudesta
        (viritinvahvistimessani ei ole tarpeeksi tehoja, joten tarvitsen erillisen vahvistimen noille torneille)


    • mitä ihmettä?

      Olipa sekavaa selitystä
      Noiden tornikajarein varustaminen subbarivahvistimella ei kuitenkaan korjaa ongelmia,päinvastoin saat ihan uusia.

      Millanen subbari sulla oikein on jos ainoa tapa saada bassoa on poistaa se käytöstä?

      Kysymykset
      1.Miksi ei saisi jos vaan keksisi miksi pitäisi?
      2. kaksi kajari liitäntää
      3.Säilyy

      Ehdotus on että unohda nuo tornit ja selvitä mikä vika siinä subbarissa on. Sulla on johdot väärin tai passiivi imee vahvarin resurssit mikä ei pitäisi ola mahdollista.

      • FixWoofer

        niin siis bassoa tulee muihin kajareihin ku vaihdan viritinvahvistimen asetuksista subbarin off-asentoon. ja siis tuo viritinvahvistin on tehty niin, että silloin kun subwoofer asetus on päällä se antaa basson siihen ja jos se on taas asetuksista offilla niin basso siirtyy muihin kajareihin (kyse siis virittimen asetuksista)
        pointtini oli että saisin basson kuulumaan samanaikaisesti niistä torneista ja subista.


      • subbarin
        FixWoofer kirjoitti:

        niin siis bassoa tulee muihin kajareihin ku vaihdan viritinvahvistimen asetuksista subbarin off-asentoon. ja siis tuo viritinvahvistin on tehty niin, että silloin kun subwoofer asetus on päällä se antaa basson siihen ja jos se on taas asetuksista offilla niin basso siirtyy muihin kajareihin (kyse siis virittimen asetuksista)
        pointtini oli että saisin basson kuulumaan samanaikaisesti niistä torneista ja subista.

        pitäisi riittää bassoille. väännä subaria isommalle jos potkua puuttuu.

        noista torneista tuskin löytyy puuromössöä kummempaa bassoa.

        siis, turhalta tuntuu nuo sun virittelysuunnitelmat.


      • mitä ihmettä
        FixWoofer kirjoitti:

        niin siis bassoa tulee muihin kajareihin ku vaihdan viritinvahvistimen asetuksista subbarin off-asentoon. ja siis tuo viritinvahvistin on tehty niin, että silloin kun subwoofer asetus on päällä se antaa basson siihen ja jos se on taas asetuksista offilla niin basso siirtyy muihin kajareihin (kyse siis virittimen asetuksista)
        pointtini oli että saisin basson kuulumaan samanaikaisesti niistä torneista ja subista.

        Mitä jos ne kuuluukin samaan aikaan mutta et vaan erota kun subbari on voimakkaampi?

        Yleensä matalimmat äänet vahvistin laittaa subbariliitäntään koska tavalliset kajarit ei toista niin matalia taajuuksia. Vaikka ohjaisit lf-taajuudet pääkajareihin niin ne ei kuulu sieltä.


      • FixWoofer
        mitä ihmettä kirjoitti:

        Mitä jos ne kuuluukin samaan aikaan mutta et vaan erota kun subbari on voimakkaampi?

        Yleensä matalimmat äänet vahvistin laittaa subbariliitäntään koska tavalliset kajarit ei toista niin matalia taajuuksia. Vaikka ohjaisit lf-taajuudet pääkajareihin niin ne ei kuulu sieltä.

        kyl sen erottaa ku repäsee subin johdon seinästä ni ei tuu kyllä mistään bassoa. ei se anna molempiin bassoa samaan aikaan.


      • -no-jo-on-
        FixWoofer kirjoitti:

        kyl sen erottaa ku repäsee subin johdon seinästä ni ei tuu kyllä mistään bassoa. ei se anna molempiin bassoa samaan aikaan.

        itsellesi, ei kuulu siksi kun otat subin piuhat pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe