minkälaista kiusaamista

arss..

minkälaista kiusaamista olet kokenut?
tiedätkö miksi juuri sinua on kiusattu/kiusataan?
Miten kiusaaminen loppui?
Ottiko opettaja koulussa asiaan kantaa?
miten kiusaaminen sinuun vaikutti?

34

1133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmätikku

Taispa alkaa jo tokalla luokalla, ku vanhemmat tytöt juoksi mun perään ja syytti jostain, mitä en todellakaan ollu tehny. Kuristivat siinä samalla nii, ettei henki kulkenu. Kaikenlaista haukkumista oon myös kuullu, eniten sanaa "läski" ja ruma". Tiiän, et kiusaaminen johtu just siitä, etten oo mistää laihoimmast ja kauniimmast pääst, mut eipä se silti oikeuta. Rajuinta se oli ala-asteella, ku luokkalaiset jätkät koko aika haukku, läpsi, potki, hakkas tai muuten vaa pahoinpiteli. En muista, et ykskää opettaja ois sillo puuttunu.
      Yläasteella se jatku vähän aikaa, ku luokkalainen jätkä (sama ku ala-asteella) haukku mua huoraks ilman syytä. Opettaja kun sen kuuli, passitti rehtorille, missä jätkä sai kunnon huudot. Loppu huorittelu, mut edelleen olin sille silmätikku. Jatkuvasti se haukku mua köyhäks millo mistäki syystä ja viime kesänä sain jopa sen nuoremmat kaverit kimppuuni, jotka myös haukku mua, yks jopa pahoinpiteli lievästi. Vieläki, yli vuos myöhemmin, nää samat muijat saattaa haukkuu mua, jos näkee mut jossain. Muuten kiusaaminen on loppunu. Ellei sitte ala uudestaa amiksessa, mihin oon nyt menossa.
      Tietty se jätti jälkensä, mul on nykyään tosi huono itsetunto kiusaamisen takii

• vieras92

Mua ruvettiin kiusaamaan ylä-asteella, se oli aluksi nimettelyä mutta se muuttui ysi luokalla fyysiseksi kiusaamiseksi. Mua hakattiin silleen että tuli mustelmia ja opettajat eivät edes huomanneet mitään, se oli ärsyttävää.

Oon aika syrjään vetäytyjä tyyppiä. Mua kiusataan sen takia että oon aika hiljanen. Rupesin nostelemaan painoja hakkaamisen takia, nyt saan penkiltä nostettua 80 kiloa ja ennen sain vajaan 30 kiloa nostettua ja saan myös 20 leuan vetoa ja löytyy myös sixpäkki. Oon 16v poika 180cm pitkä ja painan 76kiloa.

Nyt voin sitten itsepuolustautua!
        =)

• arss..
        vieras92 kirjoitti:

Mua ruvettiin kiusaamaan ylä-asteella, se oli aluksi nimettelyä mutta se muuttui ysi luokalla fyysiseksi kiusaamiseksi. Mua hakattiin silleen että tuli mustelmia ja opettajat eivät edes huomanneet mitään, se oli ärsyttävää.

Oon aika syrjään vetäytyjä tyyppiä. Mua kiusataan sen takia että oon aika hiljanen. Rupesin nostelemaan painoja hakkaamisen takia, nyt saan penkiltä nostettua 80 kiloa ja ennen sain vajaan 30 kiloa nostettua ja saan myös 20 leuan vetoa ja löytyy myös sixpäkki. Oon 16v poika 180cm pitkä ja painan 76kiloa.

Nyt voin sitten itsepuolustautua!
        =)

jep.. mut kai tiät et väkivaltaan ei kannata vastata väkivallalla.. siitä voi tulla pahempaa jälkeä :)

• on
        arss.. kirjoitti:

jep.. mut kai tiät et väkivaltaan ei kannata vastata väkivallalla.. siitä voi tulla pahempaa jälkeä :)

mikki hiirien puhetta! Väkivalta lopettaa vittuilun... jos joutuu kiusaamisen uhriksi niin kannattaa ilman mitään varoitusta läväyttää nyrkillä.. se tepsii.. loppuu siihen paikkaan.. mutta jos yrität leikkiä aikuista ja keskutella asiasta ym. niin voit olla varma että sama vauhti jatkuu edelleen...

• arss..
        on kirjoitti:

mikki hiirien puhetta! Väkivalta lopettaa vittuilun... jos joutuu kiusaamisen uhriksi niin kannattaa ilman mitään varoitusta läväyttää nyrkillä.. se tepsii.. loppuu siihen paikkaan.. mutta jos yrität leikkiä aikuista ja keskutella asiasta ym. niin voit olla varma että sama vauhti jatkuu edelleen...

niin mutta jos ei kommentoi mitenkään niin kiusaaja kyllästyy jossain vaihees ja lopettaa..

• tsiuuh

-syrjimistä, piilovittuilua, kyyläämistä, haukkumista, ei otettu pahemmi mukaa mihkää

-olin hiljanen, ujo ja oon edellee, tosin vähä puheliaampi ku ennen mut siis ujous on ja pysyy

-pääsin ysiltä ja luokka hajaantu, JES.. nyt kyl meen jo lukion kolmoselle mut jooh

-ei pahemmi ku en kertonu kellekkään ku vasta sit ku peruskoulu oli jo loppu

-vaikka miten. oon tosi arka tietyis tilanteis, ryhmätyöt/esitelmät hirveitä, oon mielummin hiljaa ku puhuisin mitään, itsetunto on nollas, välttelen ihmisjoukkoja, meen kaupungille vaan jos on pakko, inhoon itteensä täynnä olevia ihmisiä (ne kiusaajat oli sellasia), ja ite oon mahd. kiltti kaikille! koska tiiän miltä syjrityistä/kiusatuista tuntuu. tosin onhan niitä pahempiaki kiusaamis tapauksia.. mutta ihan tarpeeks mäki oon kärsiny.

• Paljon kaikkea.

Olen kokenut "perinteistä" koulukiusaamista henkisen väkivallan (haukkuminen, syrjiminen, täydellinen eristäminen, perättömien juttujen levittäminen jne.) sekä tavaroiden hajoittamisen ja piilottelun muodossa. Lisäksi minua alettiin kiusaamaan netissä yläasteella. En tarkalleen tiedä, minkä vuoksi minua on kiusattu. Olen aina pärjännyt koulussa, ulkonäkööni olen erittäin tyytyväinen ja olen aina pukeutunut siististi. En siis ole mitenkään lihava tai pukeutuisi kovinkin silmiin pistäviin vaatteisiin. Olen kyllä joskus kysynyt kiusaajiltani, miksi he kiusaavat, mutta kukaan ei ole osannut vastata. Luulenpa, että olen ollut vain hyvä maalitaulu tai sitten jonkinlaisella kateudella on ollut sormensa pelissä. Osaksi syytän myös ensimmäisen luokan opettajan muille antamaa esimerkkiä, sillä hän käytti minuun henkistä väkivaltaa ja oli joskus jopa sadistinen - hän myös salli kiusaamisen, eikä yrittänyt estää sitä mitenkään. Kiusaaminen loppui virallisesti vasta, kun lukio loppui. Aktiivista kiusaamista sain kestää koko peruskoulun alusta loppuun. Lukiossa homma vähän hiljeni, mutta ei loppunut. Aina välillä sain kuulla vanhojen kiusaajieni tai heidän uusien ystäviensä, jotka olivat samassa lukiossa, itsestäni levittämiä ikäviä juttuja. Ala-asteella kiusaamiseen ei puututtu kunnolla ennen kuudennen luokan loppua, jolloin tilanne oli jo karannut peruuttamattomasti käsistä. Yläasteen seitsemännellä kiusaaminen jatkui samojen kiusaajien toimesta ja he saivat mukaansa lisää porukkaa. Silloinkaan ei kukaan tehnyt mitään ja minä päätin vaihtaa koulua. Kahdeksas luokka alkoi uudella yläasteella ja luulin päässeeni eroon kiusaamisesta, mutta turhaan. Jostain syystä luokkani tytöt suivaantuivat (luulen syyksi sitä, että väärä poika sattui ihastumaan minuun) ja he kiusasivat minua vaihtelevasti yläasteen loppuun. Uudet luokkatoverini kiusasivat minua netissä ja koulu puuttui asiaan. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun nettikiusaamisesta uutisoitiin minun nähteni missään mediassa. Lukiossa en enää jaksanut mennä ilmoittamaan kiusaamisesta, sillä ajattelin, etteivät kiusaajat ikinä lopeta. Kiusaaminen vaikutti minuun monilla erilaisilla tavoilla. Toisaalta kokemani kova höykytys teki minusta vahvan ihmisen, mutta toisaalta se satutti ja jätti ikuiset arvet sieluuni. Joskus on niitä huonojakin päiviä, kun itkettää. Toisaalta nyt toivon, että saisin kohdata pahimman mörköni, sen opettajan, joka nähdäkseni villitsi muut kiusaamaan minua ala-asteella ja joka selvästi sen hyväksyi. Ehkä saisin joskus tämän asian käsiteltyä loppuun ja saisin pysyvän mielenrauhan.

• on vain niin paljon,

ja ovat samasta puusta veistettyjä, ihan liian samanlaisia jotta sekään olisi tervettä. Heillä on kaikesta päätellen yhteinen pää, joka ajattelee kaikkien puolesta. Heidät saa välittömästi mukaan mihin vain. Toisaalta kiusaajien jutut ovat kaikkialla samanlaisia, joko mallioppimalla omaksuttuja tai sitten jutut vain kiertävät esim. netin kautta. On niin vaikea keksiä itse... Hyvin kaksiulotteista porukkaa. Tuollaisessa seurassa varmasti kapeutuu ja tyhmistyy entisestään. Muuhun eivät kaverit antaisi lupaakaan. Ihan turhaa miettiä, miksei kelpaa. Miettikää sitä, miksi tuollaiset nykyään kelpaa eikä joudu epäsuosioon. Huonoksi on mennyt.

• sitä opettajaa yrittää
        on vain niin paljon, kirjoitti:

ja ovat samasta puusta veistettyjä, ihan liian samanlaisia jotta sekään olisi tervettä. Heillä on kaikesta päätellen yhteinen pää, joka ajattelee kaikkien puolesta. Heidät saa välittömästi mukaan mihin vain. Toisaalta kiusaajien jutut ovat kaikkialla samanlaisia, joko mallioppimalla omaksuttuja tai sitten jutut vain kiertävät esim. netin kautta. On niin vaikea keksiä itse... Hyvin kaksiulotteista porukkaa. Tuollaisessa seurassa varmasti kapeutuu ja tyhmistyy entisestään. Muuhun eivät kaverit antaisi lupaakaan. Ihan turhaa miettiä, miksei kelpaa. Miettikää sitä, miksi tuollaiset nykyään kelpaa eikä joudu epäsuosioon. Huonoksi on mennyt.

tavata, jos siltä tuntuu. Olishan se hienoa, jos voittaisit hänet tekemällä lopuksi sovinnon saatuasi ensin kertoa tunteistasi. Olet varmasti hieno ihminen. Itse en ole niin jalo, vaikka pitäisi. En välitä pyöriä sairaiden seurassa. Niitä varten on viranomaiset.

• arss..
        sitä opettajaa yrittää kirjoitti:

tavata, jos siltä tuntuu. Olishan se hienoa, jos voittaisit hänet tekemällä lopuksi sovinnon saatuasi ensin kertoa tunteistasi. Olet varmasti hieno ihminen. Itse en ole niin jalo, vaikka pitäisi. En välitä pyöriä sairaiden seurassa. Niitä varten on viranomaiset.

kiitos näistä viesteistä.. :) tosiaan siis teen täällä hiukan kalluppia opinnäytetyötä varten. aiheeni on "kiusaaminen"

Lähettäkää vain vielä lisää viestiä jos on kokemusta :/ :)

• öööööööööööööö

-Syrjintää sekä pientä pahoinpitelyä.

-Minua kiusattiin koska olin hiukan erinlainen kuin muut, enään ei tosin kiusata.

-Ystävystyin yhden kiusaajan kaverin kanssa, siihen se sitten loppukin.

-EI!

-Itsetunto on mennyt ihan oikeesti paskaks, olen vasta nyt (noin 9 vuotta tapahtumien jälkeen) alkannut parantua siitä.

• ööööööööööööä

Unohdin mainita että kiusaaminen tapahtui 1 luokalla. Muistan pelkästään siltä ajalta kaikeen kiusaamiseen liittyvät tapahtumat.

• jonka lopetin
        ööööööööööööä kirjoitti:

Unohdin mainita että kiusaaminen tapahtui 1 luokalla. Muistan pelkästään siltä ajalta kaikeen kiusaamiseen liittyvät tapahtumat.

ihan muista syistä johtuen kesken (kiusaamisesta sain pikemmin sisua), yhteiskoulun alemmalla luokalla olevat pojat yrittivät ruveta oikein tosissaan. Sain katkaistua lyhyeen, ja olin muutenkin vähän sellainen unissakävelijä, etten edes pian muistanut, mitä oli tapahtunut eli en jännittänyt öitä. No, ihan puun takaa oli lössi odottamassa kerran terkkarin oven takana ja kerran wc:n oven takana. Sitten huudettiin "tamppoonihuoraa" ja "kirtsup-llua" (sori, lapset). Kerran tönäistiin edestä päin muutaman kerran, kun olin tulossa rappuja ylös, mutta tönäisijä oli niin pieni poika, että ei onnistunut. Tavoittelin häntä tehdäkseni samaa, mutta hän ehti jo livahtaa. Kyllä se sama pikkuinen silmälasipää yritti vielä jotain huudellakin nätistä tytöstä, ja pari poikaa kauppareissulla tuli muka ehdottelemaan seurustelua. Kerran taas, kun olin menossa tunnille, kuului alatasanteelta iso naurunremakka ja iso porukka siellä katsoi suoraan minuun. Mutta todellakin sanoin milltei joka kerta jotain, josta eivät pitäneet, liittyen heihin itseensä, heidän pienuuteensa, lapsellisuuteensa ja ulkonäköönsäkin (jos olivat ensin sanoneet itse) liittyen. Ei tykänneet. :) En kertonut kenellekään, se heikkeni ja loppui lopulta niin äkkiä, ja voi olla että ehdin sitten lopettaakin sen lukion. Mutta uskoin jollain lailla pystyväni puolustautumaan enkä kokenut, että minussa olisi jotain vikaa. Olin hiljainen eivätkä vaatteeni olleet mitenkään muodinmukaiset, oleskelin eristyksissä mutta minä vain olen sellainen, eikä siinä mitään. Uskoivat tietysti, että olisin helppo uhri, mutta huonosti kävi.

• Sinisilmänekoulukiusattu

Päiväkodissa jo minua alettiin kiusamaan ja tönimään ja lyömään aina kun tarhatätien silmät vältti ... ja en sillon 5 - 6 vuotiaana ollut ollenkaan lihava

ja sitten kun ala-aste alkoi

Syrjintää sekä pientä pahoinpitelyä ?

niin ala - asteella ollessani no nimittelystä en välittänyt, koska äitin oli neuvonnut vanhalla sanan laskulla ( " Ei haukku haavaa tee, jos ei koira purra saa" ) niin nimittelyitä en ollut kuulevinani

Sitten olisko ollut siinä neljännellä luokalla kun oli aikas tukeva painoa oli kylläkin n. 45 ja sitten kaksi luokkalaistani pojankossia pakottivat / kampittivat minut nelinkontin ja he istuivat molemmart yhtäaikaa minun selässäni .. niin olin tukeva muttei eihän mulla sillon vielä kuiteskaan ollu kehittynyt lihakset niin pajoa

Ja se tapahtui ennen kuin englannin ope suvaitsi joutua luokkaan.

Kyllä sen takia että olin lihava .. ja minkäs minä teen sille, ettei vanhemmat kannustaneet mihinkään urheluharrastukseen

Tätä kiusaamista kesti aina päiväkodista viidenteen luokkaan asti ..

Niin ja viidennellä luokalla, jopa koulun johtaja kiusasi minua, eikä kukaan puuttunut siihen

Kiusaaminen loppui kun sain äitini suostumuksella siirron pienempään kouluun, 6.tta luokkaa varten jossa ei ollut kiusaamista, siellä oli semmosta hyvän tahtoista kisailua yhdysluokkalaisten kans.

.ja se oli sellainen perheenomainen koulu.

sitte taas yläasteen jouduin käydä kyseisen paikan keskustassa, jossa 7.luokka alkoi rauhallisesti ... no sitten sieläkin alettiin kiusamaan mm. siten, että jos oli ryhmätyö niin minut jätettiin sen ulkopuolelle ... ja rinnakaisluokkalaiset aina mukiloivat ja potki ja teki vaikka mitä.... no olin tietty hiukka kömpelö ja aika tukeva .... entä sitten ? ... no sitten minä ajauduin purkamaan pahaa oloa nuorempiin oppilaisiin paikkakunnan järkkäämissä nuorten illoissa tai kutsuin kotiin jotakin nuorempia kavereita ja aloin kiusata niitä ...onneksi oli eräs, joka suhtautui asiaan solidaarisesti hälle olen kiitollinen, että hän hyväksyi minut semmosena kuin olin ja itse kadun jälkeenpäin niitä tekojani

eipä ottanut ja jos yläasteella ottikin niin kiusaamiset vain pahentui.

sitten tutustuin erääseen sivustakatsojaan paremmin ja sitten sitä kautta pääsin eräälle kesäleirille talkoisiin ja siellä sain antaa elämäni oikeasti Jeesuksen Kristuksen johdettavaksi sain tulla uskoon ja sitä kautta seurakuntaan, josta sain kavereita enemmänkin ja he eivät olleet sellaisia tökeröjä

Tiedän eihän ne heti haavat parane, josko koskaan mutta helpottui hiukan elämä oli henkireikä, jossa olla oma itsensä

Niin Ammattikoulussakin vuosikurssilaiset kiusasivat minua, vaihdoin ammattikoulua sielä vähäsen vain väheni kiusaamiseni, mutta jos en olisi ollut uskossa sillä seiskan ja kasin välillä saatoin lähteä ovet paukkuen liikunta tunnilta ja monesti oli käynyt itsetuhoiset ajatukset.

Nyt olen uudestisyntynyt ja saanut ottaa Jeesuksen Kristuksen omana henkilökohtaisena vapahtajana ja pelastajana elämääni tämä tie ei ole helppo, mutta tämä tie on paras

kokeile sinäkin pyytää Jeesusta asumaan sydämessäsi ... ei se ota joskin antaa :)

• koulukiusattu

Ala-asteella oli haukkumista ja tavaroiden ottamista. Yläasteella kun olin jonkun lähellä niin piti lähtee pois, kukaan ei oikein halunnu istua mun vieressä, jos joku ei hoksannu lähteä pois sille sanottiin "varo". Paha oli kun mun bestiskin rupes kiusaa mua asioissa, jotka oli mulle herkkiä juttuja ja se myös haukku mua ja se yritti aina saada mut suuttumaan(se näköjään nautti mun ärsyttämisestä).

Syytä kiusaamiseen en tiedä, siksi mietinkin miksi minä? Aina oon ollu kaikille kiltti ja mukava ja olen aivan normaali ruumiinrakenteeltani ja normaali pituinen, ei ollu laseja eikä mielestäni mitään syytä miksi mua piti kiusata.

Opettajalle käytiin kertoo mun kaverin kaa kun oli yks erityinen kiusaustapaus, josta vähän masennuin. Eihän välttely oo kiusaamista vai onko? Siis se mitä mä selitin, jos mä oon lähellä pitää mennä kauemmas, samalla sohvalla tai penkillä ei voi istua eikä ees mun vieressä.. Jos on en pidä sitä sellasena...sitä kun on tehty mulle jo monta vuotta, se on jo normaalia mun elämässä, mutta ei tietty kivaa.

Itsetuntoni on tosi alhainen, olen sisäänpäin suuntautunut, hiljainen ja minun on hankala ottaa kontaktia muihin ihmisiin ja tehdä uusia ihmissuhteita. Aattelen et jos mä meen jonkun luo, se lähtee pois(kuten edellä kerroin) tai häiritsen muita. Tahdon kaikille hyvää ja siksi pysyn pois tieltä, vaikka sehän ei ole hyvä asia. Olen yksinäinen ja on ollu vähän masennusta. Henkisiä haavoja olen täynnä, enkä voi mielestäni ikinä toipua niistä...

• varmaan huomaat

varoitusmerkitkin ajoissa. Ei sitä moneenkaan kannata luottaa, vaikka onkin itse luotettava kenelle vain. Mutta monenko kanssa sitä jaksaisikaan seurustella? Kun katselet näiden laumasielujen seurustelua oikein tarkkaan, niin tekkeekö mieli liittyä seuraan? Hosumista, häsläilyä, hölinää ja hölmöilyä (kiusaaminen mukaan lukien, todellakin). Eihän ne luota toisiinsakaan, koska ei ne voi olla omia itsejään tuollaisten seurassa, vaan esittää kaikki samoja rooleja, suorastaan samoja muutamaa ihmistä. Epävarmuus tekee heistä todella epäaitoja. Jotkut pelastuu aikuistuessaan, kaikki ei. Varmasti he rupeavat vieromaan aitoa, herkkää ihmistä, joka ei ole heidän laillaan sairastunut. Hän saa heidän olonsa kiusaantuneeksi, koska ei ole leikissä mukana ja muistuttaa menneestä. Kateuttakin herättää. Varmasti kotiolot monesti paremmat, ei niin usein rikkoutunutta perhettä. Lisäksi heidän mielestään heidän ratkaisunsa esittää jotain muuta on viisasta ja toinen on tyhmä ja sitä pitää opettaa olemaan niin kuin hekin, niin valhekuva säilyy helpommin. Aito on jollain lailla peili, ja kaikki pelkäävät hullun lailla, että heistä näkyisi jotain samaa (omaa), että muut rupeaisivat epäilemään...

• Kiusausta vierestä seura
        varmaan huomaat kirjoitti:

varoitusmerkitkin ajoissa. Ei sitä moneenkaan kannata luottaa, vaikka onkin itse luotettava kenelle vain. Mutta monenko kanssa sitä jaksaisikaan seurustella? Kun katselet näiden laumasielujen seurustelua oikein tarkkaan, niin tekkeekö mieli liittyä seuraan? Hosumista, häsläilyä, hölinää ja hölmöilyä (kiusaaminen mukaan lukien, todellakin). Eihän ne luota toisiinsakaan, koska ei ne voi olla omia itsejään tuollaisten seurassa, vaan esittää kaikki samoja rooleja, suorastaan samoja muutamaa ihmistä. Epävarmuus tekee heistä todella epäaitoja. Jotkut pelastuu aikuistuessaan, kaikki ei. Varmasti he rupeavat vieromaan aitoa, herkkää ihmistä, joka ei ole heidän laillaan sairastunut. Hän saa heidän olonsa kiusaantuneeksi, koska ei ole leikissä mukana ja muistuttaa menneestä. Kateuttakin herättää. Varmasti kotiolot monesti paremmat, ei niin usein rikkoutunutta perhettä. Lisäksi heidän mielestään heidän ratkaisunsa esittää jotain muuta on viisasta ja toinen on tyhmä ja sitä pitää opettaa olemaan niin kuin hekin, niin valhekuva säilyy helpommin. Aito on jollain lailla peili, ja kaikki pelkäävät hullun lailla, että heistä näkyisi jotain samaa (omaa), että muut rupeaisivat epäilemään...

Miltä kuulostaisi uinti marraskuussa virtaavassa joessa toppa vaatteet päällä josta ihme kyllä hengissä selvittiin.Sen seurauksena poskiontelotulehduskierre ja antipioottikuurit viisi kertaa perä jälkeen ,ennen ei tämmöisistä vaivoista tietoakaan.Tämän lisäksi sakilla potkimista mustelmille ja kaikenlaista muuta henkistä väkivaltaa.Opettajia ei tämä asia lukuisista avunpyynöistä huolimatta kiinnostanut näin meillä täällä Kannuksessa ylä-asteella,muutama vuosi sitten.

• Dani Filth on hottis!!
        Kiusausta vierestä seura kirjoitti:

Miltä kuulostaisi uinti marraskuussa virtaavassa joessa toppa vaatteet päällä josta ihme kyllä hengissä selvittiin.Sen seurauksena poskiontelotulehduskierre ja antipioottikuurit viisi kertaa perä jälkeen ,ennen ei tämmöisistä vaivoista tietoakaan.Tämän lisäksi sakilla potkimista mustelmille ja kaikenlaista muuta henkistä väkivaltaa.Opettajia ei tämä asia lukuisista avunpyynöistä huolimatta kiinnostanut näin meillä täällä Kannuksessa ylä-asteella,muutama vuosi sitten.

1. Syrjiminen, piilovittuilu, vittuilu, kyylääminen, kyräily, haukkuminen, selän takana paskan puhuminen ja kaikenlaisten juorujen levittäminen, meikeistäni valittaminen, kaikenlainen arvostelu ja huomauttelu, alistaminen, selän kääntäminen, eristäminen, sabotaasi, välttely, ja mul on mustat hiukset ja ihan vaalea iho, koska mul on anemia niin mulle on sanottu et näytän ihan kuolleelta, ihan ku joku vampyyri, se ei haittaa mut sit ku sanotaan "onkohan siinä jotain vikaa" nii se kyrsii!

Myös opettajat on kiusannu

Kotona kiusaaminen, hallitseminen, alistaminen, mitätöinti, haukkuminen, piilovittuilu, vittuilu, luottamuksen puute, varsinkin henkinen väkivalta, joskus harvoin myös fyysinen

Yleinen elämäni pilaaminen

2. Olen erilainen ja yksinäinen, he ovat vain valinneet minut kiusattavakseen

3. Eihän se olekaan loppunu, se vaan jatkuu ja jatkuu

4. Vitussa ei!

5. On kaikenlaisia ongelmia, ahdistusta, depressio, sosiaalisten tilanteiden vaikeuksia, yksinäisyyttä ym.

En kerro näitä juttuja säälin takia,sääliä en halua, kerron siksi että ymmärrettäisiin että ongelmani johtuvat huonosta kohtelusta ei siksi kun oon semmonen, tommonen ja tämmönen!

• Dani Filth on hottis!!
        Dani Filth on hottis!! kirjoitti:

1. Syrjiminen, piilovittuilu, vittuilu, kyylääminen, kyräily, haukkuminen, selän takana paskan puhuminen ja kaikenlaisten juorujen levittäminen, meikeistäni valittaminen, kaikenlainen arvostelu ja huomauttelu, alistaminen, selän kääntäminen, eristäminen, sabotaasi, välttely, ja mul on mustat hiukset ja ihan vaalea iho, koska mul on anemia niin mulle on sanottu et näytän ihan kuolleelta, ihan ku joku vampyyri, se ei haittaa mut sit ku sanotaan "onkohan siinä jotain vikaa" nii se kyrsii!

Kotona kiusaaminen, hallitseminen, alistaminen, mitätöinti, haukkuminen, piilovittuilu, vittuilu, luottamuksen puute, varsinkin henkinen väkivalta, joskus harvoin myös fyysinen

4. Vitussa ei!

5. On kaikenlaisia ongelmia, ahdistusta, depressio, sosiaalisten tilanteiden vaikeuksia, yksinäisyyttä ym.

En kerro näitä juttuja säälin takia,sääliä en halua, kerron siksi että ymmärrettäisiin että ongelmani johtuvat huonosta kohtelusta ei siksi kun oon semmonen, tommonen ja tämmönen!

Syyttäminen ja syyllistäminen
        Esim. Mä olin kerran laittamassa yhtä ovee kiinni ja yks oli avaamas sitä ovee (ei kahvasta) ja mä en huomannu sitä niin sen sormet jäi oven väliin ja sitten huudettiin että tein sen ihan tahallani, ihan tahallani jätin sen sormet oven väliin! Mä sanoin että se oli vahinko mut ei mua uskottu.Ovia pitäis aina avata kahvasta kun ei tiiä jos joku on oven toisella puolella just laittamas ovee kiinni!
        Mua on myös syytetty asioista joilla ei o mun kans mitään tekemistä esim. toisten alkoholismi, vaikka kaappijuoppoja ne on ollu kauan ennen kun mä oon niitä ees nähnykkään/tavannukkaan!

• tuollaisesta
        Kiusausta vierestä seura kirjoitti:

tehdä tutkintapyynnön poliisille? Jos opettajalle tekisi toinen opettaja tai oppilas noin, niin ei olisi epäilystäkään.

• se kannattaisi
        Dani Filth on hottis!! kirjoitti:

4. Vitussa ei!

ottaa ihan sellainen asenne ja käytäntö, että pysyy mahdollisimman erossa ilkeilijöistä, jos tahti ei muutu? Jos heitä ei turhaan lähesty, niin eivät pääse kokeilemaan eristämis-/syrjimiskonstiaan. Silloin varmaan rupeavat itse tunkeilemaan. Mitään heidän puheitaan ei tarvitse miettiä eikä niistä oikeasti ole syytä loukkaantua, koska niillä on ihan tietty motiivi: loukata sinua. Näköjään uskaltavat puhua mitä vain, kun kukaan ei asiaan puutu. Tuossa iässä pitäisi jo pystyä kontrolloimaan itse itseään.

• Vituttaa vitusti
        tuollaisesta kirjoitti:

tehdä tutkintapyynnön poliisille? Jos opettajalle tekisi toinen opettaja tai oppilas noin, niin ei olisi epäilystäkään.

Vittuiluhan on kans eräänlaista kiusaamista.
        Tulin just kotio Uniklubin Mitä vittua? ep:n levynjulkkareilt Helsingin Tavastialta. Keikka oli kyl ihan hyvä. Keikan jälkeen olin menossa naistenhuoneeseen meikkaamaan ja naisia oli siinä jonossa ja mä väistin niitä ja osuin vahingossa valokatkasijaan (aika moni on vahingos osunu siihen) ja mä yritin ettii sitä katkasijaa ja onneks se ovi vähän aukes et sinne tuli valoo et näin missä se katkasija on ja painoin sitä ja joku vittumainen ämmä (sil oli lyhyet tummat hiukset, turkoosi paita ja mustat housut) sano "paina sitä nappulaa" EI VITTU MUA VITUTTAA KAIKKI VITTUMAISET ÄMMÄT JOIDEN HETI PITÄÄ VITTUILLA!!! Jos osut vahingos siihen katkasijaan niin avaa sitä naistenhuoneen ovee et tulee valoo et näet missä se katkasija on niin ei vittumaiset ämmät heti ala vittuilee.

• Anonyymi00035
        varmaan huomaat kirjoitti:

Kotiolot paskat ja sieltä & siellä alkoi kiusaaminen. Eristivät kaikesta ja pakollisen koulun jälkeen olin renki ja mitään en saanut pyytää koskaan. Itse hain salaa ammattikouluihin ja koulutukseni maksoin vkl. ja loma-aikoina tehdyllä työllä.

• mun osalta

Mua on kiusattu oikeestaan koko kouluajan, mut pahinta kiusaaminen on ollu yliopistossa. Opiskeluaikanani mua on kiusattu kaikilla mahdollisilla tavoilla. On tönitty, väännelty rannetta sijoiltaan, vedetty hiuksista, tungettu kättä rintoihin ja housuihin, haukuttu,vittuiltu, oon ollu ainut jota ei oo kutsuttu bileisiin, eristetty muusta porukasta, naureskeltu, on uhkailtu et vedetään turpaan jos en suostu johonkin noloon juttuun, on pöllitty tavaroita, revitty merkkejä irti haalarista, levitetty räkää ja kuolaa poskiin ym. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin... Lisäksi on kirjoteltu nettiin ikäviä kirjotuksia sekä laitettu sinne mukamas mun alastonkuva. Lisäks muistan yhen appron, jossa mun suorituskortti revittiin ennen maalia, jolloin en tietenkään saanu haalarimerkkiä

Kouluaikana kiusattiin siksi ku oli luokan paras todistus. Opiskeluajan kiusaamisesta en tiedä. Kaiken kiusaamisen takana on eräs eri tiedekunnassa opiskeleva henkilö.

Ei ole loppunut. Jos nyt ei sitten uusi lukuvuosi tuo muutosta

Eipä nuo yliopiston opettajat juurikaan tiedä, mitä luentosalin ulkopuolella tapahtuu. Oon kyllä ajatellu, että tästä pitäs varmaan kertoa oman laitoksen/tiedekunnan henkilökunnalle

Koko opiskeluaika on menny ihan vituiks. Haluaisin niin olla vielä fuksi ja elää opiskeluajan niin, että saisin nauttia siitä eikä kaikki energia menisi kiusaamisesta selviytymiseen ja sen ajatteluun. Kärsin tällä hetkellä kiusaamisesta johtuvasta masennuksesta ja odotan pääsyä YTHS:n psykologille. Lisäks on ollu itsemurha-ajatuksia ym. Viha kiusaajaani kohtaan on jotain aivan käsittämätöntä. Lisäks oon alkanu vihata omaa kehoani, johtuen ilmeisesti siitä, että mua on lääpitty ym. niin paljo. Voi kun voisin vaihtaa sen toiseen!

• äskeisen kirjottaja

Ollaan pitääs kavereitten kans bileet viikonloppuna ja kaikki muut tutut ollaan kutsuttu sinne, mut kiusaaja jätetty ulkopuolelle. Saa kerrankin maistaa omaa lääkettään!

• äskeisen kirjottaja

Ollaan pitääs kavereitten kans bileet viikonloppuna ja kaikki muut tutut ollaan kutsuttu sinne, mut kiusaaja jätetty ulkopuolelle. Saa kerrankin maistaa omaa lääkettään!

• älä anna

minkään alkaa uudestaan. Nynnytkin saattavat innostua hirveästi pitämään itseään mahtavina ja rohkeina, kun eivät saa vähääkään takaisin. Mene heti kertomaan asiasta eteenpäin ja sano, että kirjoitat tästä lähtien kaiken ylös, myös ilmoituspäivän. Voisiko jollekulle opettajalle pistää sähköpostiviestiä, onko se nykyaikana mahdollista? Saisit sitten kuittauksen lähetyksestä, jolloin vastuu siirtyy opettajalle. Säilytä kaikki viestit. Jos rehtori ei tee mitään, kantele koulutoimenjohtajalle. Kerro kaikki tämä, mitä täälläkin, ja sano, että koulun pitää turvata työrauha, eikä tällaista saa aikuisellekaan tehdä.

• rikoksen kohteeksi,
        älä anna kirjoitti:

minkään alkaa uudestaan. Nynnytkin saattavat innostua hirveästi pitämään itseään mahtavina ja rohkeina, kun eivät saa vähääkään takaisin. Mene heti kertomaan asiasta eteenpäin ja sano, että kirjoitat tästä lähtien kaiken ylös, myös ilmoituspäivän. Voisiko jollekulle opettajalle pistää sähköpostiviestiä, onko se nykyaikana mahdollista? Saisit sitten kuittauksen lähetyksestä, jolloin vastuu siirtyy opettajalle. Säilytä kaikki viestit. Jos rehtori ei tee mitään, kantele koulutoimenjohtajalle. Kerro kaikki tämä, mitä täälläkin, ja sano, että koulun pitää turvata työrauha, eikä tällaista saa aikuisellekaan tehdä.

inhottava on se tekijä, ei kohde. Tekijällä on monesti kova tarve siirtää arvottomuudentunnetta uhriin. Sen täytyy siis olla osa hänen omaa itsekuvaansa. Vahinkoa pannaan kiertämään.

• sekä muille
        rikoksen kohteeksi, kirjoitti:

inhottava on se tekijä, ei kohde. Tekijällä on monesti kova tarve siirtää arvottomuudentunnetta uhriin. Sen täytyy siis olla osa hänen omaa itsekuvaansa. Vahinkoa pannaan kiertämään.

on tärkeää vakuutella mahd. uskottavasti, että ei sinua muuten kiusattaisi, jollei sinussa olisi jotain vikaa. Helposti ihmiselle tulee häpeää ja juuri tämänsuuntaisia epäilyksiä, kiusaaminenkin kun alkaa usein kuin salama kirkkaalta taivaalta, vaikka kiusaajat ovat sitä ennen vaikuttaneet eheiltä, fiksuilta ihmisiltä. Kuori on pettänyt (eikä ehkä ollut edes ensimmäinen kerta elämässä).

• dfhfdhhdf

Naisasioissa menesytättömyydestä
      Työpaikan saamisen mahdollisuuksita
      Internetin käytöstä
      Pelien pelaamisesta
      jne..

• Sanotaan pyh vaan

noissa asioissa on? Se on vain niin, että kun joku otetaan kohteeksi, kaikki heitot ovat muka niin onnistuneita. Kunhan jotain, vaikkei edes ajattelu ennen sitä kiinnosta. Olen minä pari kertaa törmännyt sellaisiin poikiin, joille tulee se tunne (huudetaan "heiheihei", että saataisiin porukka kiinnittään huomiota), mutta sitten ei tulekaan suusta muuta kuin mutinaa. :)

• Total Devastation

nimittelyä, naljailua tönimistä nyt ainakin. Ja kerran heitettiin muovipullolla päähän (niillä vanhanmallisilla, ei näillä nykyisillä lötköillä). Sain sen pohja edellä takaraivoon.

koska olin erilainen oman tieni kulkija (ja olen edelleen). Muunmuassa sitä muiden poikien oli ekoilla luokilla pirun vaikea sulattaa, että mulla oli tyttöjä kavereina.

ajan kanssa kun koulut vaihtui mulla ja kiusaajilla ja kun ikää tuli lisää niin kiusaajatkin sai järkeä päähän.

taisi joskus ekoilla luokilla ottaa, ei enää sen jälkeen. En enää ekojen luokkien jälkeen kertonut kiusaamisestani.

itsetunto ja -luottamus meni. Sosiaalisesta ja iloisesta pojasta tuli ujo, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä.
      Yritän edelleen korjata muiden tekemiä tuhoja. Kiusaajat jatkaa elämäänsä ihan normaalisti ja mä yritän rakentaa minääni uudestaan.

Olen edelleen ujo, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, se on hankaloittanut elämää mm. siinä, että mun on ihan turbovaikea lähestyä naisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7540
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2969
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1803
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      118
      1483
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe