Pohjois-länsi Meksiko

reppulainen

Tarkoitus olisi lähteä kesällä sukuloimaan Kaliforniaan ja viettää ominpäin noin viikko myös Meksikon puolella. Onko siellä suht lähellä Usan rajaa mitään näkemisen arvoisia kaupunkeja/paikkoja? Miten muuten reissaaminen bussilla(?) tällaiselta kolmikymmiseltä, pieneltä, vaalealta naiselta kyseiessä maassa sujuu?

2

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arto

      Tuota...en nyt tahtoisi pelotella mutta kannattaa ainakin ottaa huomioon, että kaikissa Meksikon USA:n rajan vastaisissa kaupungeissa, (esim. Tijuana, Mexicali, Ciudad Juarez) suhteellinen rikollisuus on korkeampi kuin Meksikon sisämaan kaupungeissa. Eipä silti, kyllä niissä liikkua voi mutta huomattavasti varovaisempi kannattaa olla.

      Sitä en osaa kokemuksesta sanoa kuinka vaaleaan yksin liikkuvaan naiseen suhtaudutaan. Macho kulttuuri kuitenkin on kyseessä eli ainakin kannattaa säilyttää itsevarmuus liikkeissään!

      Itse olin vaalea yksin liikkuva mies ja rauhassa sain bussilla mennä. Kaupungeissa kyllä naiset välillä vilkuili perään ;)

      ps. Tijuana ei nyt ainakaan ole mikään kovin kummoinen paikka. Ei sitä parasta Meksikoa ollenkaan. Lähinnä viinaa ja krääsää myyvät siellä jenkki turisteille.

    • rohkeasti vaan

      Vaalea nainen minäkin, kiertelin kerran yksikseni Meksikossa, eikä mitään ongelmia. Kysehän on aina myös siitä, että tiedä missä kuljet ja milloin, ja missä kunnossa. Suosittelisin, ettet jää sinne ihan rajan pintaan, eli osta yhteen tai kahteen paikkaan lento&hotelli paketit. Maantie- ja junarosvot toimivat siellä edelleen aktiivisesti. Itse kiertelin siten, että lensin paikasta toiseen; nopeinta ja turvallisinta. (Myöhemmin toisella reissulla reissasin myös junalla & bussilla, kun en ollut yksin. Junissa on tosin yleensä joka vaunussa aseistetut vartijat...) Mutta, kävin esim. Yucatain niemimaalla Meridassa (maya-kulttuuria!), ja sieltä sitten reissasin päiväreissulla esim. Chitzen Itzassa, ja rannikolla. Muutoin maassahan on upeita paikkoja, esim. Puerto Vallarta (paljon turisteja, jenkkejä), Oaxaca (aitoa etelää, kuumaa), Mexico City (härkätaistelut kannattaa kokea!), junareissu Copper Canyonin kautta Chihuahuasta rannikolle, Baha California/La Paz,... . Tosin itse en ole siellä ihan rajan pinnassa (esim. Tijuana) kolunnut, koska luulenpa, että siellä on se touhu 'rikollisinta'. Muualla ihmiset on ystävällisiä, ahkeria ja auttavaisia. Rohkeasti vaan reissuun!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe