liian laiha bokseri

????

Minkä kokoisia boksereita teiltä löytyy? Itselläni on 8 kk vahna narttuboksu, jonka säkä on 57cm ja paino 23kg. Eli todella hoikka tyttönen. Ruoka ei aina oikein maita ja välillä on aikoja, jolloin pitää houkutella koira syömään. Olen ruokkinut nappulalla ja raa-alla jauhelihalla. Liikuntamäärän olen pitänyt suht alhaisena, jotta ei vaan laihtuisi lisää. Liikumme päivittäin noin puolitoista tuntia, ja ne ovat aika rauhallisia lenkkejä. Koira on kyllä kova riehumaan ja kuluttamaan energiaa pihallamme päivittäin. Onko muilla ollut ongelmia bokserin painon suhteen? Liian rasvaista ruokaa ja herkkuja (kuten olen joltakin neuvoja saanut) en viitsisi antaa terveysriskin kannalta.

9

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annat?

      Voisit antaa koirallesi jotain energiapitoisempaa ruokaa, kuten Royal Canin Energy

    • salarasva

      Tarkalleen mitä ruokamerkkejä annat koirallesi ? Joissakin halpisnappuloissa voi olla piilorasvaa. Koiralle pitää antaa kunnon ravintoa !

      Meikkis

      • ruokaa

        Ollaan annettu Royal Caninin boxeri junnua. Jauhelia onkin sitten ollut porsaan/naudan jauhelihaa, jonka merkki on vaihdellut.


      • Bokserin omistaja
        ruokaa kirjoitti:

        Ollaan annettu Royal Caninin boxeri junnua. Jauhelia onkin sitten ollut porsaan/naudan jauhelihaa, jonka merkki on vaihdellut.

        Meillä 9 kk narttuboksu; painoa 29 kg. Royal Canin junnuboksuruoka. Sontii vaan minusta liian usein kolme, jopa neljä kertaa päivässä. Minusta liikaa.

        Painoa on kyllä tullut mukavasti, mutta huolena on, jatkuuku kehitys. Olen miettinyt, että pitäiskö koklata jotain muuta ruokaa? Hill's tai jotain muuta "laadukasta" (=heh,heh).

        Ajattelin, että kun on saavuttanut lopullisen kokonsa reilun kahden vuoden iässä, alan syöttää Yrjölän puuroa. Sontiminen on kuulemma sillä hanskassa.


    • ghg

      Meillä urosbokseri oli todella huono syömään pentuna ja aina johonkin vuoden ikään saakka ruoat jäi aina välillä kuppiin koskemattomana. Kun ikää alkoi olla vuoden verran alkoi ruoka maittamaan paremmin ja nykyään syö todella hyvin kaikki pöperöt.. Meillä syötetään nappuloita, puuroa sekä raakaa lihaa. Silloin kun noita syömisongelmia oli, ei mitenkään houkuteltu syömään, ainoastaan vinkattiin että ruokaa on kupissa ja jos ei maistunut niin vartin päästä ruuat pois ja sama ruoka nenän eteen seuraavalla ruoka-ajalla.. Mistä lie johtunut, mutta meillä tuo "nirsoilu" jäi siis iän myötä pois. Ruokaa ei mitenkään ole muutettu tai vaihdettu, joten se ei syynä ollut.. Montako ateriaaa koira saa päivässä? Jos esim. 3, niin kokeile vaikka siirtyä kahteen ateriaan päivässä?

      • maistuisi

        Jospa meilläkin koiran nirsoilu häviäisi iän myötä. Siirryttiin kahteen ateriaan pari kuukautta sitten kun nirsoilu alkoi. Se tepsi vähän aikaa, mutta taas on ollut ongelmia. Meilläkin ruokakuppi lähtee aika nopeasti pois jos ei ruoka maita, mutta kun niitä kertoja rupeaa olemaan jo liian usein.


    • ----

      saman ikäinen ja samankokoiken bokserinarttu. olen itsekin ollut huolissaan tuon laihuudesta, mutta kasvattaja sanoi että ottaa massan sitten siinä vuoden jälkeen. ja kaikki sisarukset ovat myös samanpainoisia, nartut siis. Meillä ei myöskään ruoka oikein maistu, ei sitten millään.

    • bb

      Eihän se ole liian laiha! Ihan pentu vielä ja kuuluukin olla hoikka. Jos se keräisi tuossa iässä liikaa massaa nivelet vain turhaan kärsisivät. Ei bokserin tarvitse olla mörssäri, oma 2-v narttu on 60cm ja 28kg mielestäni täydellisessä kunnossa. Lihaksia ei saa pelkästään ruokkimalla, ne tulee monipuolisella liikunnalla, metsään mennään jos aletaan liikunnan määrää vähentää ettei koira laihtuisi! Anna koiran toteuttaa itseään, liikkukaa ja harrastakaa, ei se nälkään itseään tapa kyllä se ruokahalu siitä kasvaa. Anna hyvälaatuista ruokaa jossa korkea rasva ja proteiini. Eläinrasvat eivät ole koiralle epäterveellisiä kuten ihmiselle, koirat käyttävät eläinrasvan hyödykseen lähes sataprosenttisesti. Hyvälaatuista nappulaa voi kyydittää vaikka ihan rasvaisella sianlihalla (läskiä). Lohiöljy on myös hyvä lisä. Liikuntaa ei parane vältellä , mutta liikunnan tulee olla monipuolista. Mielellään vapaana liikkumista vaihtelevassa maastossa, kiipeilyä ja vaikka uimista (todella hyvä tapa kehittää nuoren koiran lihaksia). Haluat varmaan lihaksikkaan, urheilullisen ja terveen bokserin? Keskity siis hyvään ruokaan ja monipuoliseen liikuntaan, älä tuijota vaakaa tai kylkiluita.

    • tittt

      se massa alkaa kerääntyä vasta siinä puolentoistavuoden iässä suunnilleen niin ainakin meillä oli, että ihan rauhassa voit käyttää koiria lenkillä ja painoahan tulee lisää jos koira saa lihasta eli en usko että liikunnasta on sinänsä yhtään mitään haittaa, meijänkin poika oli melko laiha ja kylkiluut näkyivät, kunnes oli reilun vuoden jolloin massaa alkoi kerääntymään, nuorempana vaikka oli laiha käytettiin paljon lenkeillä eikä paino laskenut vaan ennemminkin sitten toisin päin paino nousi kun lihasta alkoi tulla lisää kun sai enemmän liikuntaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe