Onkos kukaan opiskellut oppisopimuksella lääketyöntekijäksi?Onkos helppo saada op-paikkaa?
Oliko mahdoton homma?
Minkälaiset ovat pääsykokeet lääketyöntekijän peruskoulutukseen hakiessa?
Lääketyöntekijäksi oppisopimuksella....
4
4565
Vastaukset
- huhu
että oppisopimuskoulutuskeskuksella ja tolla lääketyöntekijöiden liitolla(?) olis joku kiista minkä vuoksi oppisopimuspaikkaa tälle alalle olis äärimmäisen hankala saada..
itse päätin siis lukee suoriks vaan farmaseutiks- farmanomi
Olen valmistunut oppisopimuskoulutuksesta farmanomiksi ja paikka oli helppo löytää. Pitää vaan soitella apteekkeihin ja kysyä harjoittelupaikkaa!!! Nykyään apteekkeihin valmistuvat farmanomit ovat lääketeknikkoja, mutta sama koulutus valmistaa lääketeollisuuteen, sairaala-apteekkeihin ja lääketukkukauppoihin farmanomeja.
Kiista farmanomi-nimikkeestä on tullut apteekkariliitolta, koska apteekkilaisten mielestä farmanomi-nimike sekoittaa vanhan ajan farmanomit ja apteekin työtehtävien vastuut. Farmanomi/lääketyöntekijä/lääketeknikko ei saa antaa lääkkeistä informaatiota asiakkaille, vaan sen puolen saa hoitaa vain farmaseutit ja proviisorit. Lääketeollisuudessa farmanomi voi pitkälti tehdä samoja töitä kuin farmaseutti, sillä siellä hierarkia ei ole niin säädelty.
Lääkealan perustutkinnon koulutukseen ei ole pääykokeita ja varsinkin aikuisille suunnattu oppisopimuskoulutukseen on helppo päästä mukaan!!
Huom! Farmanomin/lääketeknikon koulutus on 120ov eli yhtä pitkä kuin farmaseuttien koulutus, joten jos ajallisesti miettii, kannattaa hakea suoraan yliopistoon farmaseuttikurssille. Yliopistossa on myös kiintiö lääkealan perustutkinnon suorittaneille, jotka voivat hakea yliopistooon ilman pääsykokeita. - kaisa 25
farmanomi kirjoitti:
Olen valmistunut oppisopimuskoulutuksesta farmanomiksi ja paikka oli helppo löytää. Pitää vaan soitella apteekkeihin ja kysyä harjoittelupaikkaa!!! Nykyään apteekkeihin valmistuvat farmanomit ovat lääketeknikkoja, mutta sama koulutus valmistaa lääketeollisuuteen, sairaala-apteekkeihin ja lääketukkukauppoihin farmanomeja.
Kiista farmanomi-nimikkeestä on tullut apteekkariliitolta, koska apteekkilaisten mielestä farmanomi-nimike sekoittaa vanhan ajan farmanomit ja apteekin työtehtävien vastuut. Farmanomi/lääketyöntekijä/lääketeknikko ei saa antaa lääkkeistä informaatiota asiakkaille, vaan sen puolen saa hoitaa vain farmaseutit ja proviisorit. Lääketeollisuudessa farmanomi voi pitkälti tehdä samoja töitä kuin farmaseutti, sillä siellä hierarkia ei ole niin säädelty.
Lääkealan perustutkinnon koulutukseen ei ole pääykokeita ja varsinkin aikuisille suunnattu oppisopimuskoulutukseen on helppo päästä mukaan!!
Huom! Farmanomin/lääketeknikon koulutus on 120ov eli yhtä pitkä kuin farmaseuttien koulutus, joten jos ajallisesti miettii, kannattaa hakea suoraan yliopistoon farmaseuttikurssille. Yliopistossa on myös kiintiö lääkealan perustutkinnon suorittaneille, jotka voivat hakea yliopistooon ilman pääsykokeita.Lääketeknikot voivat siis hakea kiintiöllä yliopistoon opiskeleen farmaseutiksi. Kiintiö keskustellaan joka vuosi erikseen, ei siis ole varma, että aina näin. Kuitenkin nyt se kiintiö on ollut muutamana vuotena 20 paikkaa ja tänä vuonna tuo ammatillisten aineiden keskiarvo millä sinne pääsi oli lähes 4.9, eli aika kova taso.
- farmanomi
P.S. Lääketyöntekijöitä ei kouluteta enää. Koulutuksen korvaa farmanomi/lääketeknikko. Ota yhteys paikkakuntasi oppisopimustoimistoon tai ammatillista koulutusta antavaan oppilaitokseen esim. Hesassa HESOTE.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576