Kokkola

Finland.

Missäs päin Austraaliaa asuu eniten Suomalaisia?? Mitenkäs ne jotka ovat asuneet pidemmän aikaa, ovatko esim perustaneet jotain Suomi-seuraa?

13

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jojpjpoj

      Lue dundernewsiä

    • aika paljon

      meitä. Jotkut ovat jossain suomalaisten porukoissa. Minua ei heidänlaistensa pariin saisi edes maksamalla.

      Sydneyssäkin on suomalaisten kerhoja. Samoin Melbournessa ja monessa muussa paikassa.

      Miksi kysyt?

      • aussie-jack

        jos et kestä kumuutta!! please HURRY UP


      • kuumuutta
        aussie-jack kirjoitti:

        jos et kestä kumuutta!! please HURRY UP

        oikein hyvin, kiitos kysymästä. Jos olisin pitänyt suomalaisista, en luultavasti olisi koskaan lähtenyt Suomesta. En todellakaan heidän seuraansa etsi tässä maassa. Mutta olkoot minun puolestani, omissa suomalaisympyröissään, kunhat eivät minua tule häiritsemään.


      • Viha??
        kuumuutta kirjoitti:

        oikein hyvin, kiitos kysymästä. Jos olisin pitänyt suomalaisista, en luultavasti olisi koskaan lähtenyt Suomesta. En todellakaan heidän seuraansa etsi tässä maassa. Mutta olkoot minun puolestani, omissa suomalaisympyröissään, kunhat eivät minua tule häiritsemään.

        Suomalaisia kohtaan,että piti lähteä maapallon toiselle puolelle pakoon??
        Et ole ehkä itse syntynyt Suomessa??


      • alemmas

        kysymyksen,mikä ihmeen viha suomalaisia kohtaan koska et halua suomalaisen seuraan edes maksamalla.

        Kysyn vaan koska olen työnipuolesta matkustanut ympäri maailmaa noin 30 vuotta.En ole koskaan käynyt Austraaliassa, mutta nyt kyllä hämmästyin kirjoitukseesi, oletko joutunut väärin kohdelluksi suomessa joskus kun tuntuu,että pusket ulos vihaa suomalaisia kohtaan.


      • aussi-jack
        kuumuutta kirjoitti:

        oikein hyvin, kiitos kysymästä. Jos olisin pitänyt suomalaisista, en luultavasti olisi koskaan lähtenyt Suomesta. En todellakaan heidän seuraansa etsi tässä maassa. Mutta olkoot minun puolestani, omissa suomalaisympyröissään, kunhat eivät minua tule häiritsemään.

        näin meille käy ja kun ei löydy syytä on pahinta.Se menee ohi ja huomaa että olet itsesi paras kaveri vaikka "finni" oletkin. Toivon Sinulle pikaista toipumusta.


      • uusaussi
        aussi-jack kirjoitti:

        näin meille käy ja kun ei löydy syytä on pahinta.Se menee ohi ja huomaa että olet itsesi paras kaveri vaikka "finni" oletkin. Toivon Sinulle pikaista toipumusta.

        Minua ei vaivaa mikään. Suomalaisten porukoihin vain en lähde, koska ei todellakaan ole minkäänlaista mielenkiintoa heitä kohtaan. Sinunkin kirjoituksesi kuvastavat tyypillistä suomalaisuutta. Äly ei ole suomalaisten keskuudessa kovin yleistä eikä ihailtua. Jurottava mummo- ja pappajoukko tuppisuina kyräilee toisiaan 'Suomi-tapahtumissa', kun on niin himo suomalaista ruokaa kohtaan, että menevät mukaan toisista suomalaisista huolimatta, että saavat mässäillä. Minua ei kiinnosta edes suomalainen ruoka. Sen verran suomenkieli kiinnostaa, että pidän kirjoitustaitoani yllä näillä palstoilla. Mutta joutuuhan sitä heti suomiturjakkeiden hampaisiin. Ehdotan, että menet kärventämään sen viimeisenkin aivosolusi siellä hiekkarannalla, ja jätät minut rauhaan.


      • sinun...
        uusaussi kirjoitti:

        Minua ei vaivaa mikään. Suomalaisten porukoihin vain en lähde, koska ei todellakaan ole minkäänlaista mielenkiintoa heitä kohtaan. Sinunkin kirjoituksesi kuvastavat tyypillistä suomalaisuutta. Äly ei ole suomalaisten keskuudessa kovin yleistä eikä ihailtua. Jurottava mummo- ja pappajoukko tuppisuina kyräilee toisiaan 'Suomi-tapahtumissa', kun on niin himo suomalaista ruokaa kohtaan, että menevät mukaan toisista suomalaisista huolimatta, että saavat mässäillä. Minua ei kiinnosta edes suomalainen ruoka. Sen verran suomenkieli kiinnostaa, että pidän kirjoitustaitoani yllä näillä palstoilla. Mutta joutuuhan sitä heti suomiturjakkeiden hampaisiin. Ehdotan, että menet kärventämään sen viimeisenkin aivosolusi siellä hiekkarannalla, ja jätät minut rauhaan.

        pakko lueskella näitä viestejä vai on ikävä juroja suomalaisia.


      • asunut
        kuumuutta kirjoitti:

        oikein hyvin, kiitos kysymästä. Jos olisin pitänyt suomalaisista, en luultavasti olisi koskaan lähtenyt Suomesta. En todellakaan heidän seuraansa etsi tässä maassa. Mutta olkoot minun puolestani, omissa suomalaisympyröissään, kunhat eivät minua tule häiritsemään.

        kauankin siellä??


      • tuulella...
        alemmas kirjoitti:

        kysymyksen,mikä ihmeen viha suomalaisia kohtaan koska et halua suomalaisen seuraan edes maksamalla.

        Kysyn vaan koska olen työnipuolesta matkustanut ympäri maailmaa noin 30 vuotta.En ole koskaan käynyt Austraaliassa, mutta nyt kyllä hämmästyin kirjoitukseesi, oletko joutunut väärin kohdelluksi suomessa joskus kun tuntuu,että pusket ulos vihaa suomalaisia kohtaan.

        Kumppanini on suomalainen, joten en nyt ihan suomivastainen ole :)

        Tietoa suomiseuroista ja muuta kiinnostavaa saa täältä: http://www.dundernews.com/ Sitä sivua pitää yllä brisbanelainen puuhamies - nostan hattua hänelle.

        Voi kun piti taas olla tökerö! Ehkä se on sitä suomalaisuutta. Australia on mahtava maa. Tervetuloa tutustumaan.


    • Jaakko Koskimem

      Ennen "hyvään aikaan" Mt Isassa Qld. tuhannenviidinsadan joukossa saattoi löytää pohjanmaalaisten joukossa pari sataa "muukalaista".
      Itselläni on ollut mahdollisuus osallistua Suomiseurojen Pääsiäiskisoihin 45 vuoden ajan eri pääkaupungeissa ja järjestää parit mahtavimmat kisat Wollongongissa. NSW.
      Lukuja: Yli tuhat osaanottajaa kolmena päivänä.
      250 kiloa karjalanpaistia,160 litraa hernersoppaa, 24000 kannua kaljaa, satumaisesti vodkaa ja wishkyä.
      11 lentopallo joukkuetta, 5 pesäpallo joukkuetta ja naiset lisäksi. 80 golffaria, nuorten jaökapallo, maastojuoksu shakki ja pitkäperjantaina 10 tuntia "henkisiä kilpailuja" ym.
      Kaikki tämä tapahtuu omien jäsenten toimesta ne jotka ovat vielä hengissä jatkavat perinnettä. Mölkky ja golf ehkä suurimmat urheilut
      Luulisin ensimmäisen Suomiseuran olevan Long Pocket Inghamissa sokerifarmarien omassa talossa. Voin olla väärässä kun tuo siirtolaisprofessori ei paljon kerro Australiasta.
      Poikkeaha!

      • aussi-jack

        te olette olleet 90% tuki ja turva Suomi päivien hoitamisessa, vielä tänäänkin.
        Olen iloinen kun Kokkolan mimmi on lämmentynyt, ja kadun "sanan ruoskaa" mitä kirjoitin.
        Tulkaa käymään ja jos on yliräinen koira tai kissa tuosa ranalla pieni croc haluaisi aamiaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      250
      2015
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      1986
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1673
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1501
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1140
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      106
      967
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe