Aivan syksyn makuinen aamu, paksu sumu melkein maata hipoen ja viileää, kai aurinkokin jossain on muttei edes kuulla tuon paksun sumun läpi.
Tänään on ajatuksessa lähteä ruikuttamaan eräältä maanviljelijältä viljan korsia, tietysti tähkien kanssa, niistä saa kauniita asetelmia ja kransseja.
Lisäksi varpuja ja pajuja, mutta kaikkiin pitää kysyä lupa vaikka kuinka ne pajutkin kasvaa ojassa.
Jos niitä pitää ostaa ei kannattaisi alkaa tekemään tuota harrastetta, Pajutallilla maksaa pienikin pajunippu mansikoita, ovat kuivia ja katkeilevat herkästi.
Hyvät Huomenet ja Onnea Kimmoille!
Miten onkaan
22
231
Vastaukset
- *Kukkahame*
Hups, naapuri kauhuissaan oli pihassa kuollut orava!
Niin onko teillä millaisia harrastuksia syysiltojen varalta?
Sukat ja tumput ei meillä enää mene oikein käyttöön, ja kaulaliinoja olen kutonut, itse kellekin 'tilauksen' mukaan, tietty pitää olla tamineisiin sopiva.
Olisi kivaa saada uusia virikkeitä teidän harrastusten myötä- Virkkaukseen
Koukulla syntyy jälkeä, päiväpeittoja, kappoja, salusiinejä, liinoja, tyynyliinoja, mitähän keksinkään vielä kun illat pimenee ja sataa päivisin.
Malleja saa kirjastoista isoja kirjoja, tutkin ensin onko vaikea, sellaisen harrasteen voi ottaa mukaan vaikka matkoille. - *Kukkahame*
Virkkaukseen kirjoitti:
Koukulla syntyy jälkeä, päiväpeittoja, kappoja, salusiinejä, liinoja, tyynyliinoja, mitähän keksinkään vielä kun illat pimenee ja sataa päivisin.
Malleja saa kirjastoista isoja kirjoja, tutkin ensin onko vaikea, sellaisen harrasteen voi ottaa mukaan vaikka matkoille.Kun jäin kokonaan pois työelämästä ja muutin eri paikkakunnalle, aloin harrastaa, siihen asti olin nk. puikoissa ei ollut aikaa harrastuksille.
Lapset saivat kyllä kintaansa ja sukkansa, veivasin niitä jos hiukankin jäi vapaata.
Tuo virkkaus on jotenkin tuttu, olen kihlattuna virkannut päällyslakanan pitsit ;-)),
silloin piti olla pitsilakanoita, ei ollut morsian eikä mikään jos ei kapioita laittanut.
Voi näitä aikoja!
Nuo päiväpeitot onkin isoja projekteja, siinä on hommansa, ja kalalangasta varmaan teet. - pilvi*
Virkkaukseen kirjoitti:
Malleja saa kirjastoista isoja kirjoja, tutkin ensin onko vaikea, sellaisen harrasteen voi ottaa mukaan vaikka matkoille.syyskauden alkua, ensiksi menen kotiin 15 p. silloin tehdään syys-siivous ennen muuttoa Lippkselle. Siellä odottaa maalaus telineellä, joka kiehtoo joka kerran kun käyn kastelemassa huonekasvit.
Omalta kohdaltani olen ajatellut selata Hels. San. mitä tarjontaa pääkaup. tarjoaa, miten sitten tuo maalaaminen vie mennessään. Kaikki on vielä avoinna:)
Tuo asetelmien teko on tosi luovaa ja antoisaa puuhaa! Saa kodin, ja ystävien kodin kaunistukseksi monta kivaa kimppua. On kirjojakin oppaaksi.
Erilaiset kurssitkin kansalaisopistolla voivat antaa mielekästä harrastusta. Käsityöihminen en ole, paitsi välttämättömät koneompelut.
Täällä mökillä ja saaristossa, teen/ tein aina joitan asetelmia kesän tarjonnasta,((luonto itsessään antaa kaikki tarvikkeet siihen) jotka keväällä tullessani takaisin ovat hauskoja katsella. t. pilvi Virkkaukseen kirjoitti:
Malleja saa kirjastoista isoja kirjoja, tutkin ensin onko vaikea, sellaisen harrasteen voi ottaa mukaan vaikka matkoille.Kuule meillä värkätään talvella kaikkea mahdollista käsityötä. Pajutöitäkin tehdään vaikka mitä. Palloja, enkeleitä lintuja pajusydämmet oli suosittuja ystävänpäivän aikaan. Pajuja kasvaa täällä maalla kyllä riittävästi, että materiaalia saa tuoreena. Ja meillä on itsellä myös kasvatus pajua. Kahdenlaista punapajua, ja kiinanpajua, joka kasvaa monimetriseksi aivan suorana. Siitä saa hyviä loimia korkeisiinkin tötteröihin, joita tehdään jouluksi, ja joihin laitetaan valot. Sellaiset tötteröryhmät valoilla ovat tosi upeita ulkona pimeällä. Ja sitten tehdään myös pajuastioita, koreja, alustoja suuria ruukkuja ulkokukille. Ym Ja tuohitöitä myös tehdään Kankaita kudotaan, sukkia neulotaan, virkataan, merkataan, ihan kaikenlaista askartelua. Kaikkea käytetään askartelutarvikkeina. Paljon tehdään myös heinistä ja kuivakukista. Tänä vuonna esim olkikukat ovat kasvaneet hienosti. ainakin 30 isoa nippua on jo kuivamassa. Ja hienoja värejä. Kukkakimppuja yhdistellään luonnonmateriaaleihin, pajuun, ja kaikkeen oksan kämyröihin, ja tulee aina niitä kylään viemisiä omasta takaa. No oljista tehdään myös himmeleitä, kransseja, pukkeja ym. Kyllä meillä täällä on tämä kirjo niin laajaa, että joskus itseäkin naurattaa. Niin, että kysytkin vielä!
- *Kukkahame*
marja-liisa41 kirjoitti:
Kuule meillä värkätään talvella kaikkea mahdollista käsityötä. Pajutöitäkin tehdään vaikka mitä. Palloja, enkeleitä lintuja pajusydämmet oli suosittuja ystävänpäivän aikaan. Pajuja kasvaa täällä maalla kyllä riittävästi, että materiaalia saa tuoreena. Ja meillä on itsellä myös kasvatus pajua. Kahdenlaista punapajua, ja kiinanpajua, joka kasvaa monimetriseksi aivan suorana. Siitä saa hyviä loimia korkeisiinkin tötteröihin, joita tehdään jouluksi, ja joihin laitetaan valot. Sellaiset tötteröryhmät valoilla ovat tosi upeita ulkona pimeällä. Ja sitten tehdään myös pajuastioita, koreja, alustoja suuria ruukkuja ulkokukille. Ym Ja tuohitöitä myös tehdään Kankaita kudotaan, sukkia neulotaan, virkataan, merkataan, ihan kaikenlaista askartelua. Kaikkea käytetään askartelutarvikkeina. Paljon tehdään myös heinistä ja kuivakukista. Tänä vuonna esim olkikukat ovat kasvaneet hienosti. ainakin 30 isoa nippua on jo kuivamassa. Ja hienoja värejä. Kukkakimppuja yhdistellään luonnonmateriaaleihin, pajuun, ja kaikkeen oksan kämyröihin, ja tulee aina niitä kylään viemisiä omasta takaa. No oljista tehdään myös himmeleitä, kransseja, pukkeja ym. Kyllä meillä täällä on tämä kirjo niin laajaa, että joskus itseäkin naurattaa. Niin, että kysytkin vielä!
Olen aivan näpertelijä kun luin teidän hienoista ja upeista töistä, niitä 'tötteröitä' kävin minäkin opettelemassa käsityökeskuksessa, ovat hiukan kärsineet sään vaihteluista, jotain jouluhavupallojen pohjia opettelimme kanssa tekemään, mielenkiintoisia sinä Marja-Liisa teet.
Muistan eräänä syksynä lapset sai idean mehupilleistä tehdä himmeleitä, kyllä ne olivatkin ihan aidon näköisiä vaikka vain muovia olivatkin.
Kuivakukista olen laittanut pieniä sidonnaisia ja kimppuja poppana kudonnaisiin, joita harjoittelin kevättalvella.
Kudoin myös kaitaliinoja silkkilanka kuvioinnilla, jouduin kyllä purkamaankin..tunnustan, kun niitä polkimia oli niin monta, sekoilin.
Tuohityöt ovat minulle aivan outoja, vaikka isäni tekemä 'suola-astia' onkin kirjahyllyssä kunniapaikalla, kauniita ovat varmaan tuohityösi.
Onko sillä väliä mihin aikaan vuodesta tuohen ottaa puusta?
Pilvi* olet osoittautunut hyvin taiteelliseksi, maalaus harraste pitäisi myös kokeilla, aikuisopistossa lienee nytkin aloittelijoille joitain kursseja, posliinia olen maalannut kyllä, siinä käytetään eri tekniikkaa. - *Kukkahame*
*Kukkahame* kirjoitti:
Olen aivan näpertelijä kun luin teidän hienoista ja upeista töistä, niitä 'tötteröitä' kävin minäkin opettelemassa käsityökeskuksessa, ovat hiukan kärsineet sään vaihteluista, jotain jouluhavupallojen pohjia opettelimme kanssa tekemään, mielenkiintoisia sinä Marja-Liisa teet.
Muistan eräänä syksynä lapset sai idean mehupilleistä tehdä himmeleitä, kyllä ne olivatkin ihan aidon näköisiä vaikka vain muovia olivatkin.
Kuivakukista olen laittanut pieniä sidonnaisia ja kimppuja poppana kudonnaisiin, joita harjoittelin kevättalvella.
Kudoin myös kaitaliinoja silkkilanka kuvioinnilla, jouduin kyllä purkamaankin..tunnustan, kun niitä polkimia oli niin monta, sekoilin.
Tuohityöt ovat minulle aivan outoja, vaikka isäni tekemä 'suola-astia' onkin kirjahyllyssä kunniapaikalla, kauniita ovat varmaan tuohityösi.
Onko sillä väliä mihin aikaan vuodesta tuohen ottaa puusta?
Pilvi* olet osoittautunut hyvin taiteelliseksi, maalaus harraste pitäisi myös kokeilla, aikuisopistossa lienee nytkin aloittelijoille joitain kursseja, posliinia olen maalannut kyllä, siinä käytetään eri tekniikkaa.Nyt lähden metsään, sinne omaan kirkkooni, kammariini ja happikylpyyn!
*Kukkahame* kirjoitti:
Nyt lähden metsään, sinne omaan kirkkooni, kammariini ja happikylpyyn!
sisustan saa parhaiten katiskaverkon palasesta, kun sen pyöräyttää pallon muotoon. ja kun tarpeeksi tiukkaan työntelee havuja, niin tosi kestävä tulee, eikä ravistu tuulessa, ja auringossa.
marja-liisa41 kirjoitti:
sisustan saa parhaiten katiskaverkon palasesta, kun sen pyöräyttää pallon muotoon. ja kun tarpeeksi tiukkaan työntelee havuja, niin tosi kestävä tulee, eikä ravistu tuulessa, ja auringossa.
täunnä. Ja itse tykkään tästä kun on selviä ohjeita.
http://.ullaneule.net/0106_saunasukat.html
en saa tätä sewllaiseksi että sitä kikkaamalla pääsis heti.
Tekniikka pettää.:-)ullamirjami kirjoitti:
täunnä. Ja itse tykkään tästä kun on selviä ohjeita.
http://.ullaneule.net/0106_saunasukat.html
en saa tätä sewllaiseksi että sitä kikkaamalla pääsis heti.
Tekniikka pettää.:-)kun koitin avata ei se kuitenkaan onnistu , sivua ei voi näyttää.
ullamirjami kirjoitti:
kun koitin avata ei se kuitenkaan onnistu , sivua ei voi näyttää.
Minulla on se "Vertaisryhmän" veto.. Aloitamme tämänkuun lopulla jo..On vain joka toinen tiistai,joten ei ole rasitteeksi.. kuudes vuosi jo alkaa sitä,"Vapaaehtoistyötä".
Siis.. On Alzheimeriä sairastaville ja heidän puolisoilleen tarkoitettu ryhmä. Minä olen niiden sairastuneiden kanssa ja minulla on apuna,yksi nainen..Pitää olla kaksi,jos joku levottomana lähtee vaeltelemaan. Teemme kaikkea kivaa,mitä nyt keksin,ja mitä vielä pystyvät tekemään.. Puolisot voivat rauhassa jutella asioistaan ja kokemuksistaan,toisessa tilassa..Eläkekerhot alkavat myös.. Kuulun "Runoryhmään".
Tapaamme ,joka maanantai ja harjoittelemme..Esitämme "Eläkeläistapaamisissa..
Ne ovat myös ,joka toinen tiistai..Sattuu kivasti,että joka tiistai on ohjelmaa..
En minä oikein muuta ehdi..Kudon tietysti TV;tä katsellessani,jos en kirjoittele tässä koneella..Minulla on tämä sokea poika (lapsenlapseni),joka tarvitsee minua aina..Hän on arkena "Päivätoiminnassa klo 9.00-15.00 --Vien aamulla ja haen iltapäivällä..Siihenkin pitää varata aikaa.. Päivät menevät nopeasti.. ei ehdi mietiskellä,mitähän tekisin.. Kerran viikossa, käyn siskolleni, kauppa-ostokset tekemässä myös..Ei tässä ole muuta hätää,kuin toivo,että pysyisin terveenä..
Mutta nyt..mukavaa päivää kaikille! t.Irkku- sentään
irkku-37 kirjoitti:
Minulla on se "Vertaisryhmän" veto.. Aloitamme tämänkuun lopulla jo..On vain joka toinen tiistai,joten ei ole rasitteeksi.. kuudes vuosi jo alkaa sitä,"Vapaaehtoistyötä".
Siis.. On Alzheimeriä sairastaville ja heidän puolisoilleen tarkoitettu ryhmä. Minä olen niiden sairastuneiden kanssa ja minulla on apuna,yksi nainen..Pitää olla kaksi,jos joku levottomana lähtee vaeltelemaan. Teemme kaikkea kivaa,mitä nyt keksin,ja mitä vielä pystyvät tekemään.. Puolisot voivat rauhassa jutella asioistaan ja kokemuksistaan,toisessa tilassa..Eläkekerhot alkavat myös.. Kuulun "Runoryhmään".
Tapaamme ,joka maanantai ja harjoittelemme..Esitämme "Eläkeläistapaamisissa..
Ne ovat myös ,joka toinen tiistai..Sattuu kivasti,että joka tiistai on ohjelmaa..
En minä oikein muuta ehdi..Kudon tietysti TV;tä katsellessani,jos en kirjoittele tässä koneella..Minulla on tämä sokea poika (lapsenlapseni),joka tarvitsee minua aina..Hän on arkena "Päivätoiminnassa klo 9.00-15.00 --Vien aamulla ja haen iltapäivällä..Siihenkin pitää varata aikaa.. Päivät menevät nopeasti.. ei ehdi mietiskellä,mitähän tekisin.. Kerran viikossa, käyn siskolleni, kauppa-ostokset tekemässä myös..Ei tässä ole muuta hätää,kuin toivo,että pysyisin terveenä..
Mutta nyt..mukavaa päivää kaikille! t.IrkkuVieläkö sinun enemmän pitäisi ehtiä. Kun sinulla on jo sokea poika, siskon auttaminen, sairaita, ja eläkeläisiä. Miten yleensä nekin menot ennätät? Kun ainahan ne omat kotityötkin vie aikaa. Toivotaan, että jaksat, koska teet niin arvokasta työtä, että sitä ei sellaisella kuin rahalla voi edes mitata. Jaksamista sinulle, ja kaikkea hyvää! Ja kirjoittaja oli Marja-Liisa, kun huomasin, että en huomannut kirjautua
- Ruusuja sulle irkku
sentään kirjoitti:
Vieläkö sinun enemmän pitäisi ehtiä. Kun sinulla on jo sokea poika, siskon auttaminen, sairaita, ja eläkeläisiä. Miten yleensä nekin menot ennätät? Kun ainahan ne omat kotityötkin vie aikaa. Toivotaan, että jaksat, koska teet niin arvokasta työtä, että sitä ei sellaisella kuin rahalla voi edes mitata. Jaksamista sinulle, ja kaikkea hyvää! Ja kirjoittaja oli Marja-Liisa, kun huomasin, että en huomannut kirjautua
Luin tuon kirjoituksesi, sinähän olet koko aika vastuullisessa ja mielekkäässä työssä, vaativaa ja vastuullista, ei tuohon taida paljon omille harrastuksille jäädä aikaa, mutta virkeänä sitä pysyy ja terveenäkin paremmin kun liikkuu eikä jää paikoilleen kuuntelemaan kolottaako vai ei.
Sinulla on hieno luonne auttaa toisia jotka tarvitsevat monessa ohjausta ja tukea, siunausta ja jaksamista.
Monella varmaan on haluja olla toisen apuna, pitää vaan olla joku henkilö joka tuntee ja tietää, voi suositella.
Voimia sinulle irkku, niin moni tarvitsee sinua! Ruusuja sulle irkku kirjoitti:
Luin tuon kirjoituksesi, sinähän olet koko aika vastuullisessa ja mielekkäässä työssä, vaativaa ja vastuullista, ei tuohon taida paljon omille harrastuksille jäädä aikaa, mutta virkeänä sitä pysyy ja terveenäkin paremmin kun liikkuu eikä jää paikoilleen kuuntelemaan kolottaako vai ei.
Sinulla on hieno luonne auttaa toisia jotka tarvitsevat monessa ohjausta ja tukea, siunausta ja jaksamista.
Monella varmaan on haluja olla toisen apuna, pitää vaan olla joku henkilö joka tuntee ja tietää, voi suositella.
Voimia sinulle irkku, niin moni tarvitsee sinua!En minä tee mitään ihmeellistä..Saan vaan elämäntilanteistani ideoita..
Esim..Miehelleni tuli joitain mielenterv-ongelmia.. Menin SPR:n järjestämälle kurssille:
"Ystäväksi mielenterveydestä kärsiville".No,,silloin tein virheitä..annoin puhelinnumeroni,ei saanut yhtään rauhaa..Kuuntelijaa tarvittiin,oli yö tai päivä..
Sitten kävin kaikkia mielenkiintoisia,"Ystäväkursseja"..Kun lapsenlapsi syntyi sokeana,kävin vielä "Ystäväksi Näkövammaiselle" kurssin..Sain paljon tietoa..
Olen sitten usein ollut oppaana ja kahvinkeittäjänä ,heidän tilaisuuksissaan..
Kun mies sairastui Alzheimerintautiin ja kuolikin sitten,niin sain niin paljon käytännönkokemusta,että pitäähän sitä hyödyntää jotenkin..Joten ,elämä on vaan johdatellut tämmöiseen tapaan ,viettää eläkepäiviäni..Ei sen kummempaa..
Kiitos vaan toivotuksista..Voimia tarvitaan,ei niinkään fyysisiä,vaan henkisiä..
Mukavaa päivää ja ilonpisaroita..Pidetään itsestämme huolta! t.Irkku- *Kukkahame*
irkku-37 kirjoitti:
En minä tee mitään ihmeellistä..Saan vaan elämäntilanteistani ideoita..
Esim..Miehelleni tuli joitain mielenterv-ongelmia.. Menin SPR:n järjestämälle kurssille:
"Ystäväksi mielenterveydestä kärsiville".No,,silloin tein virheitä..annoin puhelinnumeroni,ei saanut yhtään rauhaa..Kuuntelijaa tarvittiin,oli yö tai päivä..
Sitten kävin kaikkia mielenkiintoisia,"Ystäväkursseja"..Kun lapsenlapsi syntyi sokeana,kävin vielä "Ystäväksi Näkövammaiselle" kurssin..Sain paljon tietoa..
Olen sitten usein ollut oppaana ja kahvinkeittäjänä ,heidän tilaisuuksissaan..
Kun mies sairastui Alzheimerintautiin ja kuolikin sitten,niin sain niin paljon käytännönkokemusta,että pitäähän sitä hyödyntää jotenkin..Joten ,elämä on vaan johdatellut tämmöiseen tapaan ,viettää eläkepäiviäni..Ei sen kummempaa..
Kiitos vaan toivotuksista..Voimia tarvitaan,ei niinkään fyysisiä,vaan henkisiä..
Mukavaa päivää ja ilonpisaroita..Pidetään itsestämme huolta! t.IrkkuTuosta edellisestä kirjoituksestani jäi nimmari pois, mutta tulkoon se nyt esille.
Sinä olet ollut kauan tuossa 'työpiirissä' kun sanot ettei sen ihmeellisempää, mutta heti tulee mieleen jos on avun tarvetta on vaikeaa saada sitä heti, omat lapseni ovat kovasti työssä pitkää päivää, joskus kun apua olen tarvinnut akuutisti, olen lähtenyt taksilla jomman kumman luo.
Monesti on auttanut tuo että saa puhelimella kiinni, ei minulla mitään ihmeitä ole ollut, mutta ison leikkauksen jälkeen olin hyvin avuton muutaman viikon, ja olen kyllä tietoinen miten tärkeää on toinen ihminen lähellä tarvittaessa.
Siksi kaltaisesi ihmiset ovat tärkeitä ja hyvin tarpeellisia.
Vapaaehtoistyö on arvokasta ja varmasti jatkuva pula heistä. - *Kukkahame*
*Kukkahame* kirjoitti:
Tuosta edellisestä kirjoituksestani jäi nimmari pois, mutta tulkoon se nyt esille.
Sinä olet ollut kauan tuossa 'työpiirissä' kun sanot ettei sen ihmeellisempää, mutta heti tulee mieleen jos on avun tarvetta on vaikeaa saada sitä heti, omat lapseni ovat kovasti työssä pitkää päivää, joskus kun apua olen tarvinnut akuutisti, olen lähtenyt taksilla jomman kumman luo.
Monesti on auttanut tuo että saa puhelimella kiinni, ei minulla mitään ihmeitä ole ollut, mutta ison leikkauksen jälkeen olin hyvin avuton muutaman viikon, ja olen kyllä tietoinen miten tärkeää on toinen ihminen lähellä tarvittaessa.
Siksi kaltaisesi ihmiset ovat tärkeitä ja hyvin tarpeellisia.
Vapaaehtoistyö on arvokasta ja varmasti jatkuva pula heistä.Siivosin marjat , vadelmat ja mustikat, ja pakasterasioitakin piti juosta hakemaan, hienoa saada herkkuja pakkasen puolelle.
Tämä on näitä alkusyksyn harrastuksia, kovasti mieluisia, mustikat olivat aivan märkiä piti kaikki yksin kappalein selvitellä kun poimurilla kerää on roskia puolet saaliista, ja sitten se rankka sade kasteli minut ja marjat.
Vettä oli vadelmissakin muttei roskia paljon.
Ja nyt sitten heruttelemaan, pannukakku tuoksuu jo hmmmm
Maistuis varmaan sullekin...niih' - *Kukkahame*
ullamirjami kirjoitti:
kun koitin avata ei se kuitenkaan onnistu , sivua ei voi näyttää.
Kaunis kiitos vinkistäsi, vain ullaneule, googleen sieltä se tupsahti!
Tuo on oikein hyvä vinkki siellähän on vaikka mitä, nyt voi rauhassa ennen pimeitä iltoja hakea mieluista ohjetta...
Kiitos! - mustikka'
*Kukkahame* kirjoitti:
Siivosin marjat , vadelmat ja mustikat, ja pakasterasioitakin piti juosta hakemaan, hienoa saada herkkuja pakkasen puolelle.
Tämä on näitä alkusyksyn harrastuksia, kovasti mieluisia, mustikat olivat aivan märkiä piti kaikki yksin kappalein selvitellä kun poimurilla kerää on roskia puolet saaliista, ja sitten se rankka sade kasteli minut ja marjat.
Vettä oli vadelmissakin muttei roskia paljon.
Ja nyt sitten heruttelemaan, pannukakku tuoksuu jo hmmmm
Maistuis varmaan sullekin...niih'Katsoin että että viestiesi väliin jäi 2 ja puoli tuntia aikaa olla metsässä keskipäivällä. Oliko hyvä marjapaikka.
*Kukkahame* kirjoitti:
Kaunis kiitos vinkistäsi, vain ullaneule, googleen sieltä se tupsahti!
Tuo on oikein hyvä vinkki siellähän on vaikka mitä, nyt voi rauhassa ennen pimeitä iltoja hakea mieluista ohjetta...
Kiitos!sattuu oleen kaiman laittama sivu.K
uinka ollakkaan ,kun katsoin Googlesta kerran, aikaa sitten onko sielä minun
aikaisempaa nikkiäni ja sekin oli sielä, pullaullana ,siinä sitten oli kai sekin ullan käsityö sivu ja tykkäsin ,otinki Printillä(tulostin) muutamia käsitöitä sieltä.
Hyvää yötä ja ,taas uusiviikko tuo kaikkea mukavaa ,toivonmukaan.- *Kukkahame*
ullamirjami kirjoitti:
sattuu oleen kaiman laittama sivu.K
uinka ollakkaan ,kun katsoin Googlesta kerran, aikaa sitten onko sielä minun
aikaisempaa nikkiäni ja sekin oli sielä, pullaullana ,siinä sitten oli kai sekin ullan käsityö sivu ja tykkäsin ,otinki Printillä(tulostin) muutamia käsitöitä sieltä.
Hyvää yötä ja ,taas uusiviikko tuo kaikkea mukavaa ,toivonmukaan.Kahvi maistuu erikoisen hyvälle nyt viileänä aamuna, kyllä aamukasteet kuuluu jo elokuuhun, mutta oli tuo ruohikko inhottava juosta salaattipenkille.
Missä lie ne elokuun lämpimät kuutamo yöt, kuu on tänään 12 pv vanha 94%, aivan täysi pian, 6.8 klo 3.55 onkin täysikuu.
Kiva löytö sulla Ulla, tutkin vain malleja en huomannut sinun kirjoitusta, mutta tänään sen haen sieltä, en vielä löytänyt mallia, vaan liian aikaista onkin ehtii mieli muuttumaan vielä.
Aurinko ei näy toivottavasti edes vilkaisee meitä tänään! *Kukkahame* kirjoitti:
Kahvi maistuu erikoisen hyvälle nyt viileänä aamuna, kyllä aamukasteet kuuluu jo elokuuhun, mutta oli tuo ruohikko inhottava juosta salaattipenkille.
Missä lie ne elokuun lämpimät kuutamo yöt, kuu on tänään 12 pv vanha 94%, aivan täysi pian, 6.8 klo 3.55 onkin täysikuu.
Kiva löytö sulla Ulla, tutkin vain malleja en huomannut sinun kirjoitusta, mutta tänään sen haen sieltä, en vielä löytänyt mallia, vaan liian aikaista onkin ehtii mieli muuttumaan vielä.
Aurinko ei näy toivottavasti edes vilkaisee meitä tänään!ruokaa porukoilleni . No heitä ei sitten kuitenkaan tullut kun tyttären poika vaimonsa ja kahden lapsen kanssa,Poika on 1vuosen 1kk just oppinut käveleen ja tyttö kohta 3vuotta.
niinja oma poikani 55 vuotias .
Oli vihanneksia uunissa ja proileria,siis nuorta kanaa rintapaloina.
Tykkään kun haudutan niitä kookosmaidossa.
Jäätelöä ja kahvia jälkiruuaksi.
En jaksanut tiskata ,on ollut tosi lämminpäivä. Ja minä taidan olla jo vanha,nyt sen huomaa kun pitisi laittaa jotain tavallisuudesta poikkeavaa,meinaa väkisin voimat loppua.
Mutta nyt nukkumaan ,huomenna voisi pitää vaikka laiskottelupäivän ---kunhan pääsen eroon niistä tiskeistä.ullamirjami kirjoitti:
ruokaa porukoilleni . No heitä ei sitten kuitenkaan tullut kun tyttären poika vaimonsa ja kahden lapsen kanssa,Poika on 1vuosen 1kk just oppinut käveleen ja tyttö kohta 3vuotta.
niinja oma poikani 55 vuotias .
Oli vihanneksia uunissa ja proileria,siis nuorta kanaa rintapaloina.
Tykkään kun haudutan niitä kookosmaidossa.
Jäätelöä ja kahvia jälkiruuaksi.
En jaksanut tiskata ,on ollut tosi lämminpäivä. Ja minä taidan olla jo vanha,nyt sen huomaa kun pitisi laittaa jotain tavallisuudesta poikkeavaa,meinaa väkisin voimat loppua.
Mutta nyt nukkumaan ,huomenna voisi pitää vaikka laiskottelupäivän ---kunhan pääsen eroon niistä tiskeistä.Tiskit on tiskattu, ja onneksi en ole turhan "pedantti" että voin surutta jättää jonkin työn tekemättä.
Ei silti,kyllä tykkään pitää kyökkini siistinä,ja onhan ihan vaarallistakin näin kuumalla ilmalla säästellä likaisia astioita.
Ja pestään käsiä ,niinhänse tämänpäivänkin "iskulause kuuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2732170Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha2531554- 411279
- 571164
Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."
Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.7918Se tuntuu niin väärältä
Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.32890Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."
Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R6845- 43816
etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!47700Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."
Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom9686