Vaatteet muodokkaalle

muodollinenNainen

Minun painoindeksini on 20, mutta minua ärsyttää, kun näytän kaikissa vaatteissa paljon painavammalta. Olen todella kurvikas, mallia X, enkä oikein löydä vaatteita. Paidat roikkuvat rinnoista ja vyötäröni näyttää paksulta, vaikka tosiasiassa se on kapea, eikä vatsassani ole rasvaa. Ihmiset yllättyvät nähdessään sen! En pane paljon painoa pukeutumiselle, mutta minusta ei tunnu mukavalta, kun näytän painavammalta ja minulle kuittaillaan, että olenpas laihtunut, kun ylläni on jotakin vyötäröltä kireää. Itsetuntoni kärsii, niin typerältä kuin se kuulostaakin. Rintaliivienkin löytäminen on yhtä tuskaa, kun pitäisi olla pieni ympärysmitta yhdistettynä isoon kuppiin.

5

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      .....on sulla kans "ongelma" ei voi kui nauraa!!!

      • ongelmatapaus---

        Mitä nauramista tuossa on? Eikö susta olis outoa, jos joudut palelemaan talvella, koska mistään ei löydy sopivaa takkia?

        Olen itse kunnon tiimalasi ja lyhyt vielä, joten täytyy sanoa, ettei parin viime vuoden aikana ole tahtonut löytyä kunnon vaatteita enää ollenkaan. Kaikki kun naistenvaatteet on tehty min 175 cm pituisille poikavartaloille tän nykyisen "kauneusihanteen" mukaan.

        Itse olen päätynyt rintaliivien ja kenkien osalta ostamaan ne lähes aina ulkomailta. Suomessa valikoimat eivät todellakaan palvele naista, jolla on pieni ympärysmitta/runsas kuppi - tämän havaintoni on vahvistanut myös useampi alusvaateliikkeen myyjä.

        Suurin ongelma on tietysti takit - olen etsinyt useamman vuoden ajan talvitakkia, mutten ole löytänyt. Housuissa tarvitsen korkeavyötäröiset housut, jotka eivät ole liian leveät vyötäröstä eivätkä reidestä.

        Ratkaisuja on todella vähän, koska en ole löytänyt yhtään liikettä, joka myisi meikäläisille mitoitettuja vaatteita. Ennen oli se D-mitoitus, muttei monet nuopret myyjätkään nykyään tunne ko. mitoitusta.

        Normaalivaatteissa pitää katsella vähän mallia ja materiaalia ja sitä voiko itse korjata vyötäröstä tms. Sillä tavalla löytää EHKÄ yhdet housut ja yhden puseron silloin tällöin.

        Takeissa olen välillä ostanut UFF:stä tai jostain muusta second-hand liikkeestä vanhoja Suomessa valmistettuja takkeja, niissä on vielä ollut muodokkaammille sopivampi mitoitus. Mutta ne ovat huonokuntoisia, eikä ole paljon valikoimaa materiaalissa ja värissä yms.

        Takeissa ja yläosissa etsin usein ns. raglan-saumalla varustettuja vaatteita, voi ottaa rinnoista tarpeeksi ison koon, joka ei kuitenkaan ole liian iso hartioista. Jos valitsee vartalonmyötäisen mallin, ei näytä 8 kk raskaaltakaan. Tai sitten empiremallinen pusero. Materiaalin kantsii olla joustavaa. Takeissa raglansaumalla varustettu loiva A-linja on paras.

        Housuissa etsin vyötäröstä tarpeeksi korkeat housut, sitten voi ostaa hieman isommat ja pienentää itse vyötäröä kapeemmaksi. Nyt vaan kaikki housut ovat kapealanteisille ja matalaa mallia, joten sellaisista ei edes noilla kikoilla saa mitään aikaiseksi, niitä ei kannata edes kokeilla. Urheiluvaatteista saattaa löytää sopivia. Mulle aina mainostetaan suomalaista NP:tä mutta niiden tuotteet ovat aika kalliita ja tyyliltään sellaista 65.

        Urheilullinen uimapuku on myös vaikea löytää. Ainoat paikat ovat erikoisliiviliikkeet, joista ei löydy sporttisia mutta pitää valita lähinnä sen tyylinen omassa kuppikoossa. Tämän kesän uimapuvusta jouduin pulittamaan 98 e.

        Englannissa on yrityksiä jotka valmistavat vaatteita muodokkaille. Bravissimon vaatteet ovat lähinnä povekkaille (yläosia). Hinnat ovat edulliset, mutta materiaalit ja tyyli eivät istu ainakaan meikäläiselle, mutta katso tuosta www.bravissimo.com

        Siellä on myös Evans, mutta heidän nettikauppansa ei toimita Suomeen. Olen käynyt liikkeessä Lontoossa, mutta koot ovat aika isoja, pienin taitaa olla 42, joka tuntui Suomen 42:a isommalta. Monet mainostavat että vaatteet ovat kurvikkaille, mutta "kurvikas" on eufemismi "lihavalle", joten vyötärön ja lantion suhde taitaa usein olla sama kuin "normaalivaatteissakin". USA:ssa voisi olla suurempi valikoima mitoituksissa, mutta en ole käynyt siellä 5 vuoteen, enkä ole netistäkään löytänyt sopivaa vielä.

        Täytyy ruveta ompeluttamaan vaatteet ilmeisesti.

        Ikävä jos musta ei ollut enemmän apua.


      • Lorella ei makuuni
        ongelmatapaus--- kirjoitti:

        Mitä nauramista tuossa on? Eikö susta olis outoa, jos joudut palelemaan talvella, koska mistään ei löydy sopivaa takkia?

        Olen itse kunnon tiimalasi ja lyhyt vielä, joten täytyy sanoa, ettei parin viime vuoden aikana ole tahtonut löytyä kunnon vaatteita enää ollenkaan. Kaikki kun naistenvaatteet on tehty min 175 cm pituisille poikavartaloille tän nykyisen "kauneusihanteen" mukaan.

        Itse olen päätynyt rintaliivien ja kenkien osalta ostamaan ne lähes aina ulkomailta. Suomessa valikoimat eivät todellakaan palvele naista, jolla on pieni ympärysmitta/runsas kuppi - tämän havaintoni on vahvistanut myös useampi alusvaateliikkeen myyjä.

        Suurin ongelma on tietysti takit - olen etsinyt useamman vuoden ajan talvitakkia, mutten ole löytänyt. Housuissa tarvitsen korkeavyötäröiset housut, jotka eivät ole liian leveät vyötäröstä eivätkä reidestä.

        Ratkaisuja on todella vähän, koska en ole löytänyt yhtään liikettä, joka myisi meikäläisille mitoitettuja vaatteita. Ennen oli se D-mitoitus, muttei monet nuopret myyjätkään nykyään tunne ko. mitoitusta.

        Normaalivaatteissa pitää katsella vähän mallia ja materiaalia ja sitä voiko itse korjata vyötäröstä tms. Sillä tavalla löytää EHKÄ yhdet housut ja yhden puseron silloin tällöin.

        Takeissa olen välillä ostanut UFF:stä tai jostain muusta second-hand liikkeestä vanhoja Suomessa valmistettuja takkeja, niissä on vielä ollut muodokkaammille sopivampi mitoitus. Mutta ne ovat huonokuntoisia, eikä ole paljon valikoimaa materiaalissa ja värissä yms.

        Takeissa ja yläosissa etsin usein ns. raglan-saumalla varustettuja vaatteita, voi ottaa rinnoista tarpeeksi ison koon, joka ei kuitenkaan ole liian iso hartioista. Jos valitsee vartalonmyötäisen mallin, ei näytä 8 kk raskaaltakaan. Tai sitten empiremallinen pusero. Materiaalin kantsii olla joustavaa. Takeissa raglansaumalla varustettu loiva A-linja on paras.

        Housuissa etsin vyötäröstä tarpeeksi korkeat housut, sitten voi ostaa hieman isommat ja pienentää itse vyötäröä kapeemmaksi. Nyt vaan kaikki housut ovat kapealanteisille ja matalaa mallia, joten sellaisista ei edes noilla kikoilla saa mitään aikaiseksi, niitä ei kannata edes kokeilla. Urheiluvaatteista saattaa löytää sopivia. Mulle aina mainostetaan suomalaista NP:tä mutta niiden tuotteet ovat aika kalliita ja tyyliltään sellaista 65.

        Urheilullinen uimapuku on myös vaikea löytää. Ainoat paikat ovat erikoisliiviliikkeet, joista ei löydy sporttisia mutta pitää valita lähinnä sen tyylinen omassa kuppikoossa. Tämän kesän uimapuvusta jouduin pulittamaan 98 e.

        Englannissa on yrityksiä jotka valmistavat vaatteita muodokkaille. Bravissimon vaatteet ovat lähinnä povekkaille (yläosia). Hinnat ovat edulliset, mutta materiaalit ja tyyli eivät istu ainakaan meikäläiselle, mutta katso tuosta www.bravissimo.com

        Siellä on myös Evans, mutta heidän nettikauppansa ei toimita Suomeen. Olen käynyt liikkeessä Lontoossa, mutta koot ovat aika isoja, pienin taitaa olla 42, joka tuntui Suomen 42:a isommalta. Monet mainostavat että vaatteet ovat kurvikkaille, mutta "kurvikas" on eufemismi "lihavalle", joten vyötärön ja lantion suhde taitaa usein olla sama kuin "normaalivaatteissakin". USA:ssa voisi olla suurempi valikoima mitoituksissa, mutta en ole käynyt siellä 5 vuoteen, enkä ole netistäkään löytänyt sopivaa vielä.

        Täytyy ruveta ompeluttamaan vaatteet ilmeisesti.

        Ikävä jos musta ei ollut enemmän apua.

        eikä aikaa haeskeluun. Olen teettänyt jo ~20 vuotta : Virosta kankaat ja ompelija
        Samaa haikailee http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3978
        http://isotkoot.com/
        Aikoinaan ihastuiin Wienissa kauppaan, jossa jokainen osa vaatteistani eri numeroa. Takki, hame, housut, pusakka.
        Myyjätär teki työtä varteni eteen. Eikä ollut kuin hujaus, kun oikea koko tuotesarjasta löytyi - ao palvelua ei Suomesta saa .


      • saksalaista laatua
        Lorella ei makuuni kirjoitti:

        eikä aikaa haeskeluun. Olen teettänyt jo ~20 vuotta : Virosta kankaat ja ompelija
        Samaa haikailee http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3978
        http://isotkoot.com/
        Aikoinaan ihastuiin Wienissa kauppaan, jossa jokainen osa vaatteistani eri numeroa. Takki, hame, housut, pusakka.
        Myyjätär teki työtä varteni eteen. Eikä ollut kuin hujaus, kun oikea koko tuotesarjasta löytyi - ao palvelua ei Suomesta saa .

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5553735
        http://www.takko-fashion.com/en/
        http://www.takko-fashion.com/de/women/maxiblue.php


      • ongelmatapaus...
        Lorella ei makuuni kirjoitti:

        eikä aikaa haeskeluun. Olen teettänyt jo ~20 vuotta : Virosta kankaat ja ompelija
        Samaa haikailee http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3978
        http://isotkoot.com/
        Aikoinaan ihastuiin Wienissa kauppaan, jossa jokainen osa vaatteistani eri numeroa. Takki, hame, housut, pusakka.
        Myyjätär teki työtä varteni eteen. Eikä ollut kuin hujaus, kun oikea koko tuotesarjasta löytyi - ao palvelua ei Suomesta saa .

        ÖÖh tässä lienee joku väärinymmärrys, kyse on kurvikkaasta naismallista EI ylipainoisesta. Ne ovat aivan eri asia.

        Mun ongelma ei ole se, etten löydä tarpeeksi ISOA kokoa, vaan se että kokoiseni vaatteen mittasuhteet ovat väärät, koska olen sekä lyhyt että muodokas. Eli jos valitsen koon vyötäröni mukaan, olisin kokoa 38, mutta sitten rinnan- ja lantionympärykset jää 10 cm liian kapeaksi!

        Jos sovitan isompaa kokoa, niin niissä ei vain vyötärönmitta tule liian löysäksi vaan ne on tarkoitettu myös pidemmälle ihmiselle, joten esim. vyötärön kohta valahtaa alaspäin lantiolle, selkään tulee pussi, hartiat ovat liian leveät ja roikkuvat, jne...

        Ymmärsitkös nyt? Miten siihen auttaa eri numeroiset vaatteet?? Mulla ei ole "oikeaa numeroa" aluksikaan olemassa. Ennen oli tuota D-mitoitusta, se auttoi vähän asiaa, mutta nykyään ei enää löydy melkein mistään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe