Elämä ohi

nimetön turhake

Olen kohta viiskymppinen mies. Työtön, köyhä, sairas ruumiillisesti ja nyt myös kai henkisestikkin.
Elämänilo kadonnut jo vuosia sitten.Kuolemaa odotan ja kaipaan vapauttamaan minut tästä kaikesta.
En oikein enää jaksa.Koko elämä on mennyt aivan turhuuteen.

21

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna periksi

jos olet yksin,oletko miettinyt muuttaa muualle,esim,serkkuni asui jossain Pyhäsalmen seudulla ja oli tympääntynyt,mutta muutti keväällä etelään ja on kuin uusi ihminen.Mieti,vaikka et saisi työtä ,mutta uudet ympäristö voisi auttaa

• Elämää on

Viidenkymmenen ikä on vaikea ikä. Mutta kun sen on saanut ylitettyä ja hyväksyttyä, voi tulla vielä vaikka mitä hyvää vastaan. Ei kannata lannistua. Käy heittämässä pari kertaa päivässä pieni kävelylenkki ja katsele ympärillesi, vaikka itsesi pakottamalla, positiivisia asioita, pieniäkin. Ja kun mieli hieman virkoaa kannattaa harkita paikkakunnan vaihtoa. Masennus tai alakulo voi johtua myös jonkun ravintoaineen puutteesta. Kokeile apteekista tai luontaistuotekaupasta saatavaa B-vitamiinia.

• Taapertaja 62

Sinulle mutta et ole ainakaan yksin sillä minulla sama juttu.Pitäs vaan jaksaa ja voimia ei enää ole.Kaikki tuntuu turhalta ja vain katkeroituu koko elämälle.
      Raamatusta yritän lohtua nakertaa.
      Jos mahdollista niin käy uimassa se auttaa hieman.Yritä löytää jokin harraste, vaikka ulkoilu, kirjasto.....
      Ymmärrän sinua oikein hyvin sillä käyn itse läpi myös samoja tuntoja.Hyvä että jaksoit kirjoittaa, se on tärkeää ja myös se ettet jää paikallesi pitkiksi ajoiksi.
      Voimia sinulle.

• tätä mieltä mä ainakin olen.. Jokainen ihminen elää, niin kauan kun tuo taivaan isä on tarkoittanutkin meidän kunkin elävän..

• "Kirjanpitäjä"

Vaikka aivan samaa olen itsekin jutellut mutta kaikesta huolimatta olen yrittänyt taistella. Aikoinaan vielä töissä ollessani olin vähällä lopettaa oman kontrahtini elämän kanssa koska minut pudotettiin liian syvälle.
      Olen vaikka väkisin yrittänyt löytää jotain mielenkiintoista minkä varassa porskuttaa eteenpäin. Sellaiset vähäpätöiset asiat jotka eivät yhtään kiinnosta, olen jättänyt että teen tai oon tekemättä. Olen suurinpiirtein toteuttanut vain niitä jotka vielä jotenkin mieltä lämmittää ja antaa pienenkään hyvänolonsykäyksen.
      Jos sinulla on polkupyörä ja kykenet sillä ajamaan niin pakkaa piknik-kori ja lähde pyöräretkelle. Ota uikkarit mukaan ja jos satut järven lähelle niin pulahda uimaan, kyllä sekin piristää. Itse olen uinut toukokuun lopusta lähtien ja eilen illalla sateessa viimeksi, eikä ollut moittimista.

• Sahti-seppo

Muista että olet tärkeä meille kaikille.
      Jokainen ihminen on tärkeä vaikka olisit tehnyt mitä tahansa tai sulle olisi sattunut mitä vaan.Muista että tämä on elämä jonka Jumala on meille suonnut vaikka monesti vaikeaa onkin ja tuntuu turhalta.
      Kukaan meistä ei ole toistaan parempi.Jumala on antanut meille elämän ja sillä on varmasti jokin tarkoitus joka selvenee aikanaan.Yritä jaksaa vaikka tämä maailma on raadollinen ja suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on todellisuudessa pahoinvointiyhteiskunta.Aina on väliinputoajia jotka ei pääse osalliseksi hyvistä oloista.Voimia sinulle ja älä ajattele kuolemaa vaan yritä viedä ajatukset muualle.Olen itse kerran yrittänyt pakokaasulla, mutta naapurini pelasti ja olen kiitollinen hänelle etten katkaissut Jumalan antamaa elämää.
      Siltikin kuolema on mielessäni lähes päivittäin.

• hölömöukko

Samanlaista sattu mullekkin.Naapuri veti autosta poijjes.Se oli ihme koska olin tallissa ja tajuttomana.
        Joskus vaan väsyy kaikkeen.Yleensä masennuksesta kärsii ihmiset jotka miettii paljon eri asioita ja kantaa harteillaan kaikenmaailman murheita.
        Pitäisi oppia nollaamaan polla välillä.Riko rutiineja välillä ja yritä ehtiä joitain kauniita asioita elämästä.Puhu jonkun kanssa joka osaa kuunnella.Mielenvireystoimisto myös auttaa, sieltä vaan aika jonka saat kun käyt lääkärissä ,niin minäkin sain aikoinaan ja tarpeen oli sillä olin todella vittuuntunut kaikkeen.ÄLÄ vaan jää yksin asian kanssa.Puhu asioista ja asian vierestä totta ja paskaa, ihan mitä vaan kuhan saat purettua itseäsi.
        Muista jotta KAIKILLA meillä on joskus masennusta jos vaan yleensä on jotain aivotoimintaa.Ihmiset vaan on niin arkoja myöntään asiaa koska pitävät sitä heikkoutena. Paskanmarjat sehän on vaan vahvuutta kun uskaltaa puhua vaikeistakin asioista.

• Elämää on
        hölömöukko kirjoitti:

Samanlaista sattu mullekkin.Naapuri veti autosta poijjes.Se oli ihme koska olin tallissa ja tajuttomana.
        Joskus vaan väsyy kaikkeen.Yleensä masennuksesta kärsii ihmiset jotka miettii paljon eri asioita ja kantaa harteillaan kaikenmaailman murheita.
        Pitäisi oppia nollaamaan polla välillä.Riko rutiineja välillä ja yritä ehtiä joitain kauniita asioita elämästä.Puhu jonkun kanssa joka osaa kuunnella.Mielenvireystoimisto myös auttaa, sieltä vaan aika jonka saat kun käyt lääkärissä ,niin minäkin sain aikoinaan ja tarpeen oli sillä olin todella vittuuntunut kaikkeen.ÄLÄ vaan jää yksin asian kanssa.Puhu asioista ja asian vierestä totta ja paskaa, ihan mitä vaan kuhan saat purettua itseäsi.
        Muista jotta KAIKILLA meillä on joskus masennusta jos vaan yleensä on jotain aivotoimintaa.Ihmiset vaan on niin arkoja myöntään asiaa koska pitävät sitä heikkoutena. Paskanmarjat sehän on vaan vahvuutta kun uskaltaa puhua vaikeistakin asioista.

Vahvuutta on myöntää asiat. Moni peittelee. Eli siinä mielessä olet jo plussan puolella. Yhteiskuntamme on siinä mallilla, että siinä yritetäänkin tavalla tai toisella viedä itsetuntoa ja elämäniloa pois. Liekö helpompi ohjailla onnetonta. Jos ihminen ei täsätä masennu, niin voi olla aika pinnallinen.
        Mutta yhteiskunta ei ole sama kuin ihmisyys eli jokainen on tarpeellinen elämässä, vaikka yhteiskunta hylkisi. Kun itseäni masentaa ja tuntuu tyhjältä (vaikka kaikki on periaatteessa hyvin) otan muovipussin käteeni ja lähden keräämään roskia. Jotenkin siinä samalla mielikin putsaantuu.

• jos pystyy
        hölömöukko kirjoitti:

Mutta vaikea on hoitoon esim; Visalaan päästä vaikka itse huomaa olevansa vaaraksi itselleen.Se tämä meidän yhteiskunta vaan vähentää hoitopaikkoja vaikka lisätä pitäs.Se on kuulema säästöä!!

• "Kirjanpitäjä"

naisilla tulee ns. vaihdevuodet kun hormoonitoiminta muuttuu. Olen lukenut paljon siitä että miehilläkin on vaihdevuodet.
      Tämä aikajakso saattaa aiheuttaa monenlaista mullistusta ihmisen elämässä eikä niitä aina halua itsekään ymmärtää. Itse kun olin vuosia sitten tuonkin asian vuoksi räjähtämispisteessä, pyysin lääk. korvaushoitoa mutta kun kokeilin niin eipä se sopinutkaan ja pillerit otettiin pois. Olen joutunut "räjähtämään" monet kerrat kun pitää omin avuin porskuttaa vaikka kuinka on liikaa paineita.
      Kirjoittaminen, onpa se sitten viisaampaa tai aivan jonninjoutavaa, on auttanut minua purkamaan kertymiä. En ole vielä kuitenkaan aloittanut elämäkertani kirjoittamista koska siihen sisältyisi paljon vaikeita asioita.
      Alä anna periksi sillä jos sen teet niin et pääse tietämään vaikka kuinka hyvää elämää olisi ollut tarjolla edessäpäin.

• hölömöukko

Kerronpa yhden jutun.Otin tässä noin vuos sitten saakelin palijon yhden tuttavani mieliala lääkkeitä kun arvelin tepsivän vitutukseen.Odotin monta tuntia ja mitään ei tapahtunnu joten ajattelin ottaa pari pulloo viinaa.Se ois pitännä jättää tekemättä sillä soitin yhdelle puolitutulle toimittajalle kuulema.
      Olin aivan sekasin, olin puhunut aivan tuultapaskaa tosiasioina.Kaippa ne eriasiat sekoittui aivokopassa ja paskanjauhanta alako. Kun kaverit kerto asiasta niin soitin heti hepulle ja sanoin jotta älä he...tissä vaan siitä mittää juttuja tee.
      Kaveri lupas tuhota juttusa, mutta koko ajan on pieni pelko persseessä että ei pitänyt luppaustaan.
      Eli tämä vaan tiedoksi ettei kukkaan muu erehy tekkeen sammaa virhettä sillä ainakin minun polla oli mennyt ihan sekasin.Eihän siinä muuten mittään mutta kun oisin pahoittanut niin monen ihmisen mielen sekopuheillani joita todeksi väitin.Eli ei lääkkeitä ja viinaa samaan nuppiin sillä niillä tullee vaan lissää vitutusta.

• "Kirjanpitäjä"

meinaan viina ja lääkkeet. Itse en ota kumpaakaan lajia ja siinä se probleema onkin kun toivoisin että alkolaiset maistuis edes sen verran että voi hiukan rentoutua. Särkylääkkeitä joudun syömään mutta yritän niissäkin pihistää ja kestää kipua. Eräs Oulun lääkäri sanoi minulle ettei säryn kanssa tarvii taiteilla, ja halus minun syövän joka päivä passuutetun annoksen särkypillereitä. En ollut moitivoitunut vielä sellaiseen ja latelen voimasanoja erilaisten kipujen vuoksi.
        Missäs olet muutoin ollut kun on ollut hiljaista teiltäpäin täällä palstalla?
        Meillä oli taannoin vääntöä tuolla toisella palstalla ja aina joku poistatti niitä juttuja. Asiallisiakin kirjoituksia poistetaan mutta joutavat velmuilut saavat olla mukana. Sanonkin että kultalusikka suussa syntyneet räkänokat velmuilee toisille kun eivät tiedä vielä elämästä mitään.

• hölömöukko
        "Kirjanpitäjä" kirjoitti:

meinaan viina ja lääkkeet. Itse en ota kumpaakaan lajia ja siinä se probleema onkin kun toivoisin että alkolaiset maistuis edes sen verran että voi hiukan rentoutua. Särkylääkkeitä joudun syömään mutta yritän niissäkin pihistää ja kestää kipua. Eräs Oulun lääkäri sanoi minulle ettei säryn kanssa tarvii taiteilla, ja halus minun syövän joka päivä passuutetun annoksen särkypillereitä. En ollut moitivoitunut vielä sellaiseen ja latelen voimasanoja erilaisten kipujen vuoksi.
        Missäs olet muutoin ollut kun on ollut hiljaista teiltäpäin täällä palstalla?
        Meillä oli taannoin vääntöä tuolla toisella palstalla ja aina joku poistatti niitä juttuja. Asiallisiakin kirjoituksia poistetaan mutta joutavat velmuilut saavat olla mukana. Sanonkin että kultalusikka suussa syntyneet räkänokat velmuilee toisille kun eivät tiedä vielä elämästä mitään.

Olen yrittänyt olla uutispimennossa ja haaveillu erakon elämästä. Niin on tämä maailma menny hektiseksi ja ihmiselle sopimattomaksi.Kaikki on niin säädeltyä jotta jos jottai alakkaa tekemään niin heti pittää miettiä jotta onkohan tämä nyt luvallista ja laillista.
        Suomessakin on rikkautta ja toisaalta myös väliinputoajilla todellista köyhyyttä.
        Jotenkin alakkaa tulla sympatiaa Linkolaakin kohtaan.
        Ei oo ihmiselämä sitä mitä pitäs olla, kaukana paratiisista.
        Ei kohta voi tehä itekseen juuri mittää vaan valtio on aina joka välissä.Aina keksittään jottain uutta jolla ihmistä lannistettaan ja köyhdytettään.Tämä byrokratia on kohta niin suurta ettei pysy millään ennää hanskassa, kaatuu omaan mahdottomuuteensa tai sitten ihminen oppii alistumaan vielä enemmän.Veikkaan jotta myö vaan kiltisti alistutaan ja puristellaan nyrkkiä taskussa vaikka pöyttäänhän sitä pitäs lyyä.
        Keksittään aina jottai kortteja joita pittää suorittaa ja kalliilla lunastaa ja ihmispolo on vielä ylpeä kun SAI suoritettua moisen lätyskän.Silkkaa rahastusta.Kyllä on tullut taas palijo uutta "edistystä" ennenkuin on lumet maassa.

• "Kirjanpitäjä"
        hölömöukko kirjoitti:

Olen yrittänyt olla uutispimennossa ja haaveillu erakon elämästä. Niin on tämä maailma menny hektiseksi ja ihmiselle sopimattomaksi.Kaikki on niin säädeltyä jotta jos jottai alakkaa tekemään niin heti pittää miettiä jotta onkohan tämä nyt luvallista ja laillista.
        Suomessakin on rikkautta ja toisaalta myös väliinputoajilla todellista köyhyyttä.
        Jotenkin alakkaa tulla sympatiaa Linkolaakin kohtaan.
        Ei oo ihmiselämä sitä mitä pitäs olla, kaukana paratiisista.
        Ei kohta voi tehä itekseen juuri mittää vaan valtio on aina joka välissä.Aina keksittään jottain uutta jolla ihmistä lannistettaan ja köyhdytettään.Tämä byrokratia on kohta niin suurta ettei pysy millään ennää hanskassa, kaatuu omaan mahdottomuuteensa tai sitten ihminen oppii alistumaan vielä enemmän.Veikkaan jotta myö vaan kiltisti alistutaan ja puristellaan nyrkkiä taskussa vaikka pöyttäänhän sitä pitäs lyyä.
        Keksittään aina jottai kortteja joita pittää suorittaa ja kalliilla lunastaa ja ihmispolo on vielä ylpeä kun SAI suoritettua moisen lätyskän.Silkkaa rahastusta.Kyllä on tullut taas palijo uutta "edistystä" ennenkuin on lumet maassa.

olen joutunut vääntämään ylimääräistä saadakseni suomalaiselle veronmaksajalle kuuluvat perusoikeudet. Mutta täällä on niin kiero byrokratia että kaikki oikeus pitää hakea maan ulkopuolelta. Minulle ja meille riittäisi kun saataisiin samat oikeudet kuin mitä toisilla on mutta pirulaiset vaan vänkkää vastaan. Olishan se mukava edes saada nuo verovähennykset kuten toisetkin mutta kun ei se passaa noille valtion ketkuille. Ja oikeuslaitostahan ei tunnetusti Suomessa ole.

• hölömöukko

olen joutunut vääntämään ylimääräistä saadakseni suomalaiselle veronmaksajalle kuuluvat perusoikeudet. Mutta täällä on niin kiero byrokratia että kaikki oikeus pitää hakea maan ulkopuolelta. Minulle ja meille riittäisi kun saataisiin samat oikeudet kuin mitä toisilla on mutta pirulaiset vaan vänkkää vastaan. Olishan se mukava edes saada nuo verovähennykset kuten toisetkin mutta kun ei se passaa noille valtion ketkuille. Ja oikeuslaitostahan ei tunnetusti Suomessa ole.

On muuten joskus tosi vaikkeeta.Olen itsekkin joskus tapellut asioiden kanssa mutta enää en jaksa vaan tyydyn siihen mitä herrat keksii.Olen huomannut jotta vakuutusyhtiöiden lääkärit on viisaampia kuin potilaantutkinnut erikoislääkäri, verottaja tietää tulosi paremmin kuin verovelvollinen, sosiaalietuudet ei ole kaikille läheskään samat.
        Onhan se tosiaan ihme kun suomalaisten valitukset ruuhkauttaa eu-tuomioistuimen ja yleensä vielä valtio häviää.
        Mielestäni esim; työkkäri, kela, sossu sais olla saman katon alla.Sillä tavalla toteutus samanarvoisuus paremmin ja ihmiset sais edes perustoimeentulonsa kuntoon.
        Taitaa vaan olla niin jotta tahallaan pidetään erillään jottei ihmiset osaa kysyä sitä mikä hänelle kuuluu.
        Eli luukulta luukulle uudestaan ja uudestaan niin ainakin huonompikuntoiset tipahtaa pois siitä touhusta.

• hölömöukko kirjoitti:

On muuten joskus tosi vaikkeeta.Olen itsekkin joskus tapellut asioiden kanssa mutta enää en jaksa vaan tyydyn siihen mitä herrat keksii.Olen huomannut jotta vakuutusyhtiöiden lääkärit on viisaampia kuin potilaantutkinnut erikoislääkäri, verottaja tietää tulosi paremmin kuin verovelvollinen, sosiaalietuudet ei ole kaikille läheskään samat.
        Onhan se tosiaan ihme kun suomalaisten valitukset ruuhkauttaa eu-tuomioistuimen ja yleensä vielä valtio häviää.
        Mielestäni esim; työkkäri, kela, sossu sais olla saman katon alla.Sillä tavalla toteutus samanarvoisuus paremmin ja ihmiset sais edes perustoimeentulonsa kuntoon.
        Taitaa vaan olla niin jotta tahallaan pidetään erillään jottei ihmiset osaa kysyä sitä mikä hänelle kuuluu.
        Eli luukulta luukulle uudestaan ja uudestaan niin ainakin huonompikuntoiset tipahtaa pois siitä touhusta.

että nuo viranomaiset voisi olla samankaton alla.. Saisi kaikkien palvelut saman tien.. eikä tarvis juosta luukulta toiselle.. vaan siellä olis kaikki jo ikään kuin valmiina..

• polsoskeltyö
        hölömöukko kirjoitti:

kaikki virastot vaan saman katon alle! On joillakin paikkakunnilla tehty näin ja kokemukset ovat olleet hyvät!

• "Kirjanpitäjä"
        polsoskeltyö kirjoitti:

kaikki virastot vaan saman katon alle! On joillakin paikkakunnilla tehty näin ja kokemukset ovat olleet hyvät!

virastotalo jossa oli useampi valtion virasto.
        Kela onkin jo valmiina pitkässä rakennuksessa ja vielä alakerrassa. Siihen vaan toisetkin virastot saman katon alle letkaan ja alakertaan niin pääsee huonokäyntisetkin helpommin asioimaan. Siitähän se voisi alkaa itsenäisen Pyhäjärven kehitys parempaan.
        Ihmisiä kun on tapana pompotella luukulta toiselle niin ei olis pitkä välimatka seuraavalle luukulle. Näitä luukuilla kulkijoita tulee varmasti vielä lisää jos ei ala työpaikkoja ilmaantua. Päättäjistä tämä on kiinni miten kaupunkia kehitetään ja mihin suuntaan eli että pitääkö esim. kuinka monen reissata Haapajärvellä asioita hoitamassa tulevaisuudessa. Vanha sanonta että jos annetaan pirulle pikkusormi niin se vie pian koko käden.

• elämä on mitä on

Kela onkin jo valmiina pitkässä rakennuksessa ja vielä alakerrassa. Siihen vaan toisetkin virastot saman katon alle letkaan ja alakertaan niin pääsee huonokäyntisetkin helpommin asioimaan. Siitähän se voisi alkaa itsenäisen Pyhäjärven kehitys parempaan.
        Ihmisiä kun on tapana pompotella luukulta toiselle niin ei olis pitkä välimatka seuraavalle luukulle. Näitä luukuilla kulkijoita tulee varmasti vielä lisää jos ei ala työpaikkoja ilmaantua. Päättäjistä tämä on kiinni miten kaupunkia kehitetään ja mihin suuntaan eli että pitääkö esim. kuinka monen reissata Haapajärvellä asioita hoitamassa tulevaisuudessa. Vanha sanonta että jos annetaan pirulle pikkusormi niin se vie pian koko käden.

Eikä terveytensä menettäneen elämä muutenkaan mitään herkkua ole. Sitä ei ymmärrä sellainen jolla on kaikki hyvin. Olen aina itsekin sanonut että jos taikasauvan löytäisin sillä terveyteni takaisin taikoisin. Inhimillisyyttä harvoin kohtaa millään luukuilla. Sääliä en kaipåaakaan mutta ymmärrystä kyllä.

• monta sormea

Kyllä tuolle on annettu jo turhan monta sormea eikä loppua näy.

• tarjottimella ojennetaan

Olen tästä jonkun virkaatekevän kanssa yrittänyt keskustella. Vastaus on turhan useasti että onhan tietokoneet. Eipä ole vanhuksilla, eikä tule. Ei moni kypsällä iällä opi sitä käyttämään. Taksiyrittäjät tästä hyötyy, onhan pakko perustaa kyydityksiä Haapajärvelle asioita hoitamaan. Ja toinen ryhmä on nämä luottamushenkilöt kunnanvaltuutetut jotka saavat matkakorvauksia reissuiltaan kokouksiin Haapajärvelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2126
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1207
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      986
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe