Onko muita haukuttu?

Entinen asiakas

Olin Soneran etuasikas reilu neljä vuotta, kunnes kesäkuun alussa päätin vaihtaa operaattoria. Ennen siirron toteutumista minulle soitettiin Sonerasta ja tiedusteltiin vaihdon syytä. Mainitttuani, että muut operaattorit tarjoavat edullisemman kuukausimaksun, sain kuulla kunniani, että minun olisi itse pitänyt älytä soittaa Soneraan ja kysyä heiltä edullullisempia vaihtoehtoja. Heiltäkin kuulemma löytyy sellainen liittymä, joka pystyy kilpailemaan kuukausimaksulla valitsemani uuden operaattorin kanssa. Minut yritettiin saamaan perumaan siirtymispäätöseni tiskin alta löytyvällä kuukausimaksulla. Kummeksuttaa, miksi tästä edullisemmasta liittymästä ei kuitenkaan ollut mitään tietoa Soneran silloisilla sivuilla. Olin valintani tehnyt, enkä suostunut Soneran suostutteluihin.

Onneksi älysin sanoa, että on minulla muutakin tekemistä, kuin soitella Soneraan edullisempien kuukausimaksujen perään. Yritin tiedustella, etteivätkö he itse voisi markkinoida asiakkailleen edullisempia vaihtoehtoja. Sain vastukseksi, etteivät he voi ottaa listauksia siitä, mitä liittymiä asiakkailla on.

Oli miten oli. Olen nyt entinen Soneran asiakas samoin kuin poikani. On ennen kuulumatonta, että asiaskasta ruvetaan moittimaan ymmärtämättömäksi.

6

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtaa kotimaiseen

      Onneksi on KOTIMAISET ja HYVÄT vaihtoehdot: Saunalahti, DNA ja Elisa.

    • Purku uhka

      Alueella / Liitettiin 2 GSM puhelinta DNA, (hinta oli halvempi)

      Sonerasta soiteltiin monta kertaa, ja puhelu katkesi heti kun vastasin.
      Minä en soita tuntemattomaan numeroon takaisin, soittakoot uudestaan jos asia on tärkeä (kolme viimeistä Numeroa oli 100 / SONERALTA oli soitettu)

      Kulta-asikasta Vastatarjous ei enää kiinnostanut pätkääkään vaikka hinta saattoi olla edullinen

      Miksi ei 10 vuotta asiakas saa samaa etua kuin kilpailjan leiriin lähtevä asiakas ?

      Ruotsalaisomistaja menettää asiakkaita RAHASTUS politiikallaan

      AAMEN

      • sitä muillakaan

        Eipä sitä muillakaan operaattoreilla muisteta asiakasta ellet itse käy nettisivulla katsomassa mitä tarjotaan.
        Sonera on ainut operaattori joka tällä hetkellä soittelee asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä, sillehän ei mitään mahda jos asiakas ei vastaa tai ei ole kiinnostunut tippaakaan kun soitetaan liittymästään.
        Soneralla on varsin hyvät etuasiakas tarjoukset, saa ilmaista puheaikaa ym.
        Kaikki vaan pitäisi aina tuoda valmiina.


      • veppis
        sitä muillakaan kirjoitti:

        Eipä sitä muillakaan operaattoreilla muisteta asiakasta ellet itse käy nettisivulla katsomassa mitä tarjotaan.
        Sonera on ainut operaattori joka tällä hetkellä soittelee asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä, sillehän ei mitään mahda jos asiakas ei vastaa tai ei ole kiinnostunut tippaakaan kun soitetaan liittymästään.
        Soneralla on varsin hyvät etuasiakas tarjoukset, saa ilmaista puheaikaa ym.
        Kaikki vaan pitäisi aina tuoda valmiina.

        Itselläni on Saunalahden liittymä, johon vaihdoin koska itseänikin alkoi kyllästyttää Soneran ylikalliit hinnat. Enkä varmasti ole vaihtamassa Soneraan, koska saan samat hintaedut jo normaalisti Saunalahdella verrattuna Soneraan, jossa pitää hankkia kaikenmaailman "etuja" saadakseen edes jotakin todellista hyötyä.

        Voi olla, että Sonera on ainoa operaattori, joka soittaa asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä (tarkoittaako tämä todellisuudessa, että lätkäistään asiakkaalle joku parinvuoden mittainen määräaikainen "etu"sopimus päälle jotta voi puhua joka toinen sunnuntai euron halvemmalla tms. yhtä hyödyllistä?).

        Omalla kohdallani Saunalahti tiedottaa eduistaan ja tarjouksistaan tekstiviesteillä, joten ei tarvitse työ- tai vapaa-ajalla kuunnella myyntimiesten turhanpäiväistä lörpöttelyä.

        Sonerallahan asiakaspalvelijat työskentelevät nykyään myyntiedustaja-tittelillä, eli varmasti myyntityönsä takia joutuvatkin soittamaan asiakkaita läpi ja yrittää saada heitä ottamaan määräaikaisia sopimuksia, jotta asiakas ei vahingossakaan pääse vaihtamaan edullisempaan operaattoriin.

        Se, että soneralla on "varsin hyvät etuasiakas tarjoukset" ei tarkoita sitä, etteikö muilta operaattoreilta saisi täysin vastaavia ja useimmissa tapauksissa paljon parempia etuja ja tarjouksia.


      • Peliä
        veppis kirjoitti:

        Itselläni on Saunalahden liittymä, johon vaihdoin koska itseänikin alkoi kyllästyttää Soneran ylikalliit hinnat. Enkä varmasti ole vaihtamassa Soneraan, koska saan samat hintaedut jo normaalisti Saunalahdella verrattuna Soneraan, jossa pitää hankkia kaikenmaailman "etuja" saadakseen edes jotakin todellista hyötyä.

        Voi olla, että Sonera on ainoa operaattori, joka soittaa asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä (tarkoittaako tämä todellisuudessa, että lätkäistään asiakkaalle joku parinvuoden mittainen määräaikainen "etu"sopimus päälle jotta voi puhua joka toinen sunnuntai euron halvemmalla tms. yhtä hyödyllistä?).

        Omalla kohdallani Saunalahti tiedottaa eduistaan ja tarjouksistaan tekstiviesteillä, joten ei tarvitse työ- tai vapaa-ajalla kuunnella myyntimiesten turhanpäiväistä lörpöttelyä.

        Sonerallahan asiakaspalvelijat työskentelevät nykyään myyntiedustaja-tittelillä, eli varmasti myyntityönsä takia joutuvatkin soittamaan asiakkaita läpi ja yrittää saada heitä ottamaan määräaikaisia sopimuksia, jotta asiakas ei vahingossakaan pääse vaihtamaan edullisempaan operaattoriin.

        Se, että soneralla on "varsin hyvät etuasiakas tarjoukset" ei tarkoita sitä, etteikö muilta operaattoreilta saisi täysin vastaavia ja useimmissa tapauksissa paljon parempia etuja ja tarjouksia.

        Sillä tavalla meidänkin kanssa pelailtiin, että yhtä etua olisi jatkettu ehdolla, että otamme (jälleen) uuden (maksullisen) lisäpalvelun, jota emme kuitenkaan halunneet. Mitään muuta etua ei tarjottu, annettiin ymmärtää, että sitten ei ole mitään. Vasta kun saivat tietää, että vaihdamme operaattoria, ilmeisesti numeronsiirtopyynnön tultua otettiin yhteyttä, ja tarjottiinkin sitten sanontaasi lainaten "tiskin alta" etua (jollaista ei näkyvissä Soneran sivuilla). Mutta ei sekään ollut lähellekään sitä mitä seuraavalta operaattoriltamme saamme.


      • Peliä
        Peliä kirjoitti:

        Sillä tavalla meidänkin kanssa pelailtiin, että yhtä etua olisi jatkettu ehdolla, että otamme (jälleen) uuden (maksullisen) lisäpalvelun, jota emme kuitenkaan halunneet. Mitään muuta etua ei tarjottu, annettiin ymmärtää, että sitten ei ole mitään. Vasta kun saivat tietää, että vaihdamme operaattoria, ilmeisesti numeronsiirtopyynnön tultua otettiin yhteyttä, ja tarjottiinkin sitten sanontaasi lainaten "tiskin alta" etua (jollaista ei näkyvissä Soneran sivuilla). Mutta ei sekään ollut lähellekään sitä mitä seuraavalta operaattoriltamme saamme.

        ...ja ps. Tuostakin olimme itse ensin yhteydessä. Soneralla pitää asiakkaan itse kysyä miten, joku etu jatkuu tai ei sen päättyessä. Ja tietty itse muistaa koska, jos mistään tiedoista löytää tarkkoja muutospäiviä ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 132
      3677
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      81
      3193
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      85
      2614
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

      Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      7
      2406
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      241
      2320
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      37
      2179
    7. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      949
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      938
    9. Mä tiedän

      Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      53
      829
    10. Haapaveille jotain uutta!

      Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      800
    Aihe