Onko muita haukuttu?

Entinen asiakas

Olin Soneran etuasikas reilu neljä vuotta, kunnes kesäkuun alussa päätin vaihtaa operaattoria. Ennen siirron toteutumista minulle soitettiin Sonerasta ja tiedusteltiin vaihdon syytä. Mainitttuani, että muut operaattorit tarjoavat edullisemman kuukausimaksun, sain kuulla kunniani, että minun olisi itse pitänyt älytä soittaa Soneraan ja kysyä heiltä edullullisempia vaihtoehtoja. Heiltäkin kuulemma löytyy sellainen liittymä, joka pystyy kilpailemaan kuukausimaksulla valitsemani uuden operaattorin kanssa. Minut yritettiin saamaan perumaan siirtymispäätöseni tiskin alta löytyvällä kuukausimaksulla. Kummeksuttaa, miksi tästä edullisemmasta liittymästä ei kuitenkaan ollut mitään tietoa Soneran silloisilla sivuilla. Olin valintani tehnyt, enkä suostunut Soneran suostutteluihin.

Onneksi älysin sanoa, että on minulla muutakin tekemistä, kuin soitella Soneraan edullisempien kuukausimaksujen perään. Yritin tiedustella, etteivätkö he itse voisi markkinoida asiakkailleen edullisempia vaihtoehtoja. Sain vastukseksi, etteivät he voi ottaa listauksia siitä, mitä liittymiä asiakkailla on.

Oli miten oli. Olen nyt entinen Soneran asiakas samoin kuin poikani. On ennen kuulumatonta, että asiaskasta ruvetaan moittimaan ymmärtämättömäksi.

6

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtaa kotimaiseen

      Onneksi on KOTIMAISET ja HYVÄT vaihtoehdot: Saunalahti, DNA ja Elisa.

    • Purku uhka

      Alueella / Liitettiin 2 GSM puhelinta DNA, (hinta oli halvempi)

      Sonerasta soiteltiin monta kertaa, ja puhelu katkesi heti kun vastasin.
      Minä en soita tuntemattomaan numeroon takaisin, soittakoot uudestaan jos asia on tärkeä (kolme viimeistä Numeroa oli 100 / SONERALTA oli soitettu)

      Kulta-asikasta Vastatarjous ei enää kiinnostanut pätkääkään vaikka hinta saattoi olla edullinen

      Miksi ei 10 vuotta asiakas saa samaa etua kuin kilpailjan leiriin lähtevä asiakas ?

      Ruotsalaisomistaja menettää asiakkaita RAHASTUS politiikallaan

      AAMEN

      • sitä muillakaan

        Eipä sitä muillakaan operaattoreilla muisteta asiakasta ellet itse käy nettisivulla katsomassa mitä tarjotaan.
        Sonera on ainut operaattori joka tällä hetkellä soittelee asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä, sillehän ei mitään mahda jos asiakas ei vastaa tai ei ole kiinnostunut tippaakaan kun soitetaan liittymästään.
        Soneralla on varsin hyvät etuasiakas tarjoukset, saa ilmaista puheaikaa ym.
        Kaikki vaan pitäisi aina tuoda valmiina.


      • veppis
        sitä muillakaan kirjoitti:

        Eipä sitä muillakaan operaattoreilla muisteta asiakasta ellet itse käy nettisivulla katsomassa mitä tarjotaan.
        Sonera on ainut operaattori joka tällä hetkellä soittelee asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä, sillehän ei mitään mahda jos asiakas ei vastaa tai ei ole kiinnostunut tippaakaan kun soitetaan liittymästään.
        Soneralla on varsin hyvät etuasiakas tarjoukset, saa ilmaista puheaikaa ym.
        Kaikki vaan pitäisi aina tuoda valmiina.

        Itselläni on Saunalahden liittymä, johon vaihdoin koska itseänikin alkoi kyllästyttää Soneran ylikalliit hinnat. Enkä varmasti ole vaihtamassa Soneraan, koska saan samat hintaedut jo normaalisti Saunalahdella verrattuna Soneraan, jossa pitää hankkia kaikenmaailman "etuja" saadakseen edes jotakin todellista hyötyä.

        Voi olla, että Sonera on ainoa operaattori, joka soittaa asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä (tarkoittaako tämä todellisuudessa, että lätkäistään asiakkaalle joku parinvuoden mittainen määräaikainen "etu"sopimus päälle jotta voi puhua joka toinen sunnuntai euron halvemmalla tms. yhtä hyödyllistä?).

        Omalla kohdallani Saunalahti tiedottaa eduistaan ja tarjouksistaan tekstiviesteillä, joten ei tarvitse työ- tai vapaa-ajalla kuunnella myyntimiesten turhanpäiväistä lörpöttelyä.

        Sonerallahan asiakaspalvelijat työskentelevät nykyään myyntiedustaja-tittelillä, eli varmasti myyntityönsä takia joutuvatkin soittamaan asiakkaita läpi ja yrittää saada heitä ottamaan määräaikaisia sopimuksia, jotta asiakas ei vahingossakaan pääse vaihtamaan edullisempaan operaattoriin.

        Se, että soneralla on "varsin hyvät etuasiakas tarjoukset" ei tarkoita sitä, etteikö muilta operaattoreilta saisi täysin vastaavia ja useimmissa tapauksissa paljon parempia etuja ja tarjouksia.


      • Peliä
        veppis kirjoitti:

        Itselläni on Saunalahden liittymä, johon vaihdoin koska itseänikin alkoi kyllästyttää Soneran ylikalliit hinnat. Enkä varmasti ole vaihtamassa Soneraan, koska saan samat hintaedut jo normaalisti Saunalahdella verrattuna Soneraan, jossa pitää hankkia kaikenmaailman "etuja" saadakseen edes jotakin todellista hyötyä.

        Voi olla, että Sonera on ainoa operaattori, joka soittaa asiakkailleen ja tarkistaa liittymiä (tarkoittaako tämä todellisuudessa, että lätkäistään asiakkaalle joku parinvuoden mittainen määräaikainen "etu"sopimus päälle jotta voi puhua joka toinen sunnuntai euron halvemmalla tms. yhtä hyödyllistä?).

        Omalla kohdallani Saunalahti tiedottaa eduistaan ja tarjouksistaan tekstiviesteillä, joten ei tarvitse työ- tai vapaa-ajalla kuunnella myyntimiesten turhanpäiväistä lörpöttelyä.

        Sonerallahan asiakaspalvelijat työskentelevät nykyään myyntiedustaja-tittelillä, eli varmasti myyntityönsä takia joutuvatkin soittamaan asiakkaita läpi ja yrittää saada heitä ottamaan määräaikaisia sopimuksia, jotta asiakas ei vahingossakaan pääse vaihtamaan edullisempaan operaattoriin.

        Se, että soneralla on "varsin hyvät etuasiakas tarjoukset" ei tarkoita sitä, etteikö muilta operaattoreilta saisi täysin vastaavia ja useimmissa tapauksissa paljon parempia etuja ja tarjouksia.

        Sillä tavalla meidänkin kanssa pelailtiin, että yhtä etua olisi jatkettu ehdolla, että otamme (jälleen) uuden (maksullisen) lisäpalvelun, jota emme kuitenkaan halunneet. Mitään muuta etua ei tarjottu, annettiin ymmärtää, että sitten ei ole mitään. Vasta kun saivat tietää, että vaihdamme operaattoria, ilmeisesti numeronsiirtopyynnön tultua otettiin yhteyttä, ja tarjottiinkin sitten sanontaasi lainaten "tiskin alta" etua (jollaista ei näkyvissä Soneran sivuilla). Mutta ei sekään ollut lähellekään sitä mitä seuraavalta operaattoriltamme saamme.


      • Peliä
        Peliä kirjoitti:

        Sillä tavalla meidänkin kanssa pelailtiin, että yhtä etua olisi jatkettu ehdolla, että otamme (jälleen) uuden (maksullisen) lisäpalvelun, jota emme kuitenkaan halunneet. Mitään muuta etua ei tarjottu, annettiin ymmärtää, että sitten ei ole mitään. Vasta kun saivat tietää, että vaihdamme operaattoria, ilmeisesti numeronsiirtopyynnön tultua otettiin yhteyttä, ja tarjottiinkin sitten sanontaasi lainaten "tiskin alta" etua (jollaista ei näkyvissä Soneran sivuilla). Mutta ei sekään ollut lähellekään sitä mitä seuraavalta operaattoriltamme saamme.

        ...ja ps. Tuostakin olimme itse ensin yhteydessä. Soneralla pitää asiakkaan itse kysyä miten, joku etu jatkuu tai ei sen päättyessä. Ja tietty itse muistaa koska, jos mistään tiedoista löytää tarkkoja muutospäiviä ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      60
      4088
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3445
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      35
      2924
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2518
    5. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2107
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1929
    7. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1899
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1797
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      389
      1491
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1278
    Aihe