Terve tämänkin palstan tietäjille !
Olen yrittänyt etsiä tietoa että millä liimalla voi liimata / tiivistää polyeteeniä / polypropyleeniä. Josko joku pienoismalliharrastaja tietäisi millä onnistuu ja mistä sitä liimaa saisi ostaa. Itsellä kyseessä asuntovaunun ikkuna, josta vastaantulevan rekan ilmavirta irrotti osaksi ulko- ja sisäplexin toisistaan.(ikkuna koostuu kahdesta reunoiltaan toisiinsa liimatuista tai hitsatuista ?? kappaleista.
Asiallisille vastaajille suuri kiitos.
millä liimata
3
819
Vastaukset
- truman
Aiemmin ollessani muovitehtaassa töissä (valmistettiin polyeteenistä pusseja) ei sitä voinut liimata luotettavasti millään, ainoa liitostapa oli lämmöllä saumaus tai hitsaus. Korkeapaine polyeteenin sulamislämpö on n.150 astetta ja matalapaineen n.250 astetta.
Hitsattaessa oli kuumailmapuhaltimen suutin supistettu lähinnä kaasuhitsaus suuttimen kokoiseksi ja lisäaine syötettiin samoin kun kaasuhitsauksessa.
Jos et muuta konstia löydä toivotan onnea yrityksessä. - oikeastaan
Kuten joku tuossa jo kertoi propeenia ei oikeastaan liimata millään. Tosin ainakaan ne ikkunat ei ole polypropeenia vaan niitä voi liimata akryyliliimalla.
- JTe
Polyeteenin liimaukseen käy Loctiten Primer 770 liima 406. Molempia saanee Etolasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819