1.8 TD

kaltsu21

onko kellään tietoo ruiskupumpussa olevan "kalvon" vaihdosta kun minulla tuo pahalainen päästää naftaa väärään suuntaan

5

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaltsu21

      lisäys edelliseen et siihen "kalvolle" tulee turbolta putki

      • mutta kuitenkin

        Jos toi kalvo on puhki, voi olla kohta muutakin laittoa. Kokeilin ensin Motonetin kaasarikalvoa (Stromberg-versio), maksoi pari euroa. Loppupeleissä järkevintä on tilata vaikka Espoon Dieselistä koko kalvo-kellopaketti (n. 80€) ja pyytää niitä ruuvaamaan se sinne mihin kuuluu. Älä turhan paljon ajele autolla ennen kuin se on vaihdettu, ainakaan jos letku on kiinni! (Vinkki: katkaise letku 5 cm ruiskusta päin, ja tulppaa se niin ei mene dieselit pihalle, ja tuki myös ahtopää jotenkin lisäämällä vaikka letkunpätkä.) Letku-putki-yhdistelmä kiinni ÄLÄ AJA koska toi polttaa kuulemma mäntään reiän. Ks. holysmoke.fi ja fordclub.fi.
        Putkiviritelmän sijasta voit sitten klemmata paikalle 6 mm bensaletkua, joka ajaa asian ahdasta putkea paremmin. Näyttää konehuoneessa karmealta, mutta kaasuvaste parantuu ja hepoja saapuu.
        Ai niin, ja kun avaat sitä kelloa - jos itse avaat - varaudu siihen että 14 mm mutteri putoaa useita kertoja, ja kun et pidättele 4 mm kuusiolla sitä karaa, säädöt menevät pieleen. Tosin niitä voi availla puolisen kierrosta, silläkin tulee tehoa.
        Eli: "don't try this at home" mutta älä silti ihminen aja letku kiinni vuotavassa morkoolissa PLIIS.


      • kaltsu21
        mutta kuitenkin kirjoitti:

        Jos toi kalvo on puhki, voi olla kohta muutakin laittoa. Kokeilin ensin Motonetin kaasarikalvoa (Stromberg-versio), maksoi pari euroa. Loppupeleissä järkevintä on tilata vaikka Espoon Dieselistä koko kalvo-kellopaketti (n. 80€) ja pyytää niitä ruuvaamaan se sinne mihin kuuluu. Älä turhan paljon ajele autolla ennen kuin se on vaihdettu, ainakaan jos letku on kiinni! (Vinkki: katkaise letku 5 cm ruiskusta päin, ja tulppaa se niin ei mene dieselit pihalle, ja tuki myös ahtopää jotenkin lisäämällä vaikka letkunpätkä.) Letku-putki-yhdistelmä kiinni ÄLÄ AJA koska toi polttaa kuulemma mäntään reiän. Ks. holysmoke.fi ja fordclub.fi.
        Putkiviritelmän sijasta voit sitten klemmata paikalle 6 mm bensaletkua, joka ajaa asian ahdasta putkea paremmin. Näyttää konehuoneessa karmealta, mutta kaasuvaste parantuu ja hepoja saapuu.
        Ai niin, ja kun avaat sitä kelloa - jos itse avaat - varaudu siihen että 14 mm mutteri putoaa useita kertoja, ja kun et pidättele 4 mm kuusiolla sitä karaa, säädöt menevät pieleen. Tosin niitä voi availla puolisen kierrosta, silläkin tulee tehoa.
        Eli: "don't try this at home" mutta älä silti ihminen aja letku kiinni vuotavassa morkoolissa PLIIS.

        onko se kello sitten myös jo irti kun ottaa se mutterin pois kuusiokoloavaimella karaa kiinni pitäen vai onko kello siellä vielä jotenkin kiinni
        olen koittanut hakea räjäytyskuvaa pumpusta mutta eipä ole löytynyt oisko jollain tietoo tollasesta
        PS. tulppasin letkun ja tuntuu kuin olis muutama koni lähtenyt kesälomalle.


      • on tuossa
        kaltsu21 kirjoitti:

        onko se kello sitten myös jo irti kun ottaa se mutterin pois kuusiokoloavaimella karaa kiinni pitäen vai onko kello siellä vielä jotenkin kiinni
        olen koittanut hakea räjäytyskuvaa pumpusta mutta eipä ole löytynyt oisko jollain tietoo tollasesta
        PS. tulppasin letkun ja tuntuu kuin olis muutama koni lähtenyt kesälomalle.

        kellossa, ja kun irrotat niin ole tarkkana että saat o-renkaan takaisin. Se on jotain 1,5 mm paksu muistaakseni, olisiko läpimitta 36, ja Tiivistekeskuksesta saat jos ja kun tarvii uusia. Lue aihetta koskevia palstoja (holysmoke.fi ym.).


      • 38 mm avaimella
        on tuossa kirjoitti:

        kellossa, ja kun irrotat niin ole tarkkana että saat o-renkaan takaisin. Se on jotain 1,5 mm paksu muistaakseni, olisiko läpimitta 36, ja Tiivistekeskuksesta saat jos ja kun tarvii uusia. Lue aihetta koskevia palstoja (holysmoke.fi ym.).

        lähtee toi kapistus irti, kierre on joku tiivis kierre, ja kapea o-rengas tiivistää kellon laitteeseen. Oleellista on varoa, ettei o-rengas tipu koneen alle "mustaan aukkoon" likaantumaan ja katoamaan. Sellainen ohut rengas siinä kuitenkin on. Kello on syytä aukoa vasta pöydällä ja pienenpienen torx-avaimen kanssa saat sen 3 ruuvia irti. Sitten sisuskalut tuleekin vetämällä, mikä voi aiheuttaa kalvon repeytymisen jos ei se vielä ole - joten ole tarkkana. Ja nämä on näitä amatööriohjeita, joista en kanna vastuuta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7465
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5404
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      258
      4612
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4515
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2695
    7. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2358
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2333
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2332
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe