Myrkyllisistä eläimistä?

matkailija_

Hei, minulle olisi erityisen tärkeää tietää onko dominikaanisissa paljonkin hotelli/kaupunki alueilla myrkyllisiä ötököitä.? Ja etenkin, että onko siellä paljonkin ampiaisia ja ovatko kovinkin kiinostuneita ihmisistä?
kiitän vastauksistanne etukäteen. =)

9

4727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija_

Niin eikö kukaan ole käynyt sielä? Vastauksia kiitos, ennenkuin varaamme matkan, on tärkeää saada tietää!

• Dominicana

hiekkakirppuja on. Hotelli/kaupunki alueilla ei ole pahemmin myrkyllisiä ötököitä. Osta paikallisesta supermarketista Off-pullon ja ötököistä ei ole vaivaa kun käytät sitä. Hotellit ruiskuttavat säännöllisesti myrkkyä, jotta hyttyset ja muut ötökät pysyvät poissa.

Vaarallisimmat "eläimet" ovat turistialueilla liikkuvat tigueret ja sanky pankyt. ;-)

• saikkis-

"Vaarallisimmat "eläimet" ovat turistialueilla liikkuvat tigueret ja sanky pankyt"

Tän aamun parhaat naurut :)

• ?nn
        saikkis- kirjoitti:

"Vaarallisimmat "eläimet" ovat turistialueilla liikkuvat tigueret ja sanky pankyt"

Tän aamun parhaat naurut :)

Niin että onko siellä AMPIAISIA/MEHILÄISIÄ ??

• saikkis-
        ?nn kirjoitti:

Mä en ainakaan koskaan oo nähny ampiaisia siellä.. Voihan niitäki siellä olla mut lähinnä mä hyttysistä oisin huolissani :) Niitä on ja paljon..

• Mehiläisiä
        ?nn kirjoitti:

En tavannut kertaakaan matkamme aikana, jotakin pieniä hyttysiä oli ja niihin tehosi kuten joku edellä kertoikin OFF.

• matkailija_
        Mehiläisiä kirjoitti:

En tavannut kertaakaan matkamme aikana, jotakin pieniä hyttysiä oli ja niihin tehosi kuten joku edellä kertoikin OFF.

kiitos :)

• kyrsiintynyt

siis eihän täällä nyt ollut mitään kunnon infoakaan domikaanisen tasavallan eläimistä. ehkä parempi ottaa asioista selvää itse kun kysellä täällä keneltäkään. suurinosa vastauksistahan on huuhaata ja parempi kysyä suoraan matkaoppailta jotka ovat kyseisellä lomakohteella olleet.

• Perdone

No eihän niitä vastauksia paljon voi tulla, kun likipitäen kaikki ovat kokeneet vain "turvallisen" hotelliympäristön!
      Jos liikkuu luonnossa, on varmasti katsottava mihin tarttuu ja kävelee; ampiaisia ja mehiläisiä löytyy pesineen ja kivulias on pisto. Isoja samaan kivuliaaseen, jopa vaarallisempaankin pystyviä hämähäkkejäkin löytyy. Vihreitä puissa majailevia liki tappavia käärmeitä löytyy metsistä. Olen itse nämä kaikki tavannut, mutta en saanut yhtään puremaa. Aioin tuoda sen valtavan hämähäkin muoviin pistettynä alan kerääjälle, mutta sepä teki itsensä vapaaksi puremalla reiän ja pakenemalla.
      Paikalliset näyttivät surisijoiden pesät ja varoittivat käärmeistä. En kylläkään tiennyt alunperin niistä metsissä vaellellessani. Meressäkin on niitä trooppisten alueiden tappavaa piikkiä ampuvaa kartiosimpukkaa, ja jossain meduusoja. Ihan huoletta voi kaikesta nauttia siellä missä paikallisetkin ja normaali varominen vain. Matkaoppaat eivät ainakaan ole täten tutustuneet luontoon dommarissa. Muutama merisiilikin on syytä varoa muutenkin kuin piikin takia. Niitä ei kyllä esiinny avonaisilla yleisillä hiekkarannoilla.
      En ole kuullut kuin yhden paikallisen kuoleman hyönteisen pistosta.
      Sinne on seuraava matka omatoimisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3693
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3065
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2271
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      13
      1433
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1259
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1136
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      961
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      941
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      935
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      922
    Aihe