Myrkyllisistä eläimistä?

matkailija_

Hei, minulle olisi erityisen tärkeää tietää onko dominikaanisissa paljonkin hotelli/kaupunki alueilla myrkyllisiä ötököitä.? Ja etenkin, että onko siellä paljonkin ampiaisia ja ovatko kovinkin kiinostuneita ihmisistä?
kiitän vastauksistanne etukäteen. =)

9

4503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija_

Niin eikö kukaan ole käynyt sielä? Vastauksia kiitos, ennenkuin varaamme matkan, on tärkeää saada tietää!

• Dominicana

hiekkakirppuja on. Hotelli/kaupunki alueilla ei ole pahemmin myrkyllisiä ötököitä. Osta paikallisesta supermarketista Off-pullon ja ötököistä ei ole vaivaa kun käytät sitä. Hotellit ruiskuttavat säännöllisesti myrkkyä, jotta hyttyset ja muut ötökät pysyvät poissa.

Vaarallisimmat "eläimet" ovat turistialueilla liikkuvat tigueret ja sanky pankyt. ;-)

• saikkis-

"Vaarallisimmat "eläimet" ovat turistialueilla liikkuvat tigueret ja sanky pankyt"

Tän aamun parhaat naurut :)

• ?nn
        saikkis- kirjoitti:

"Vaarallisimmat "eläimet" ovat turistialueilla liikkuvat tigueret ja sanky pankyt"

Tän aamun parhaat naurut :)

Niin että onko siellä AMPIAISIA/MEHILÄISIÄ ??

• saikkis-
        ?nn kirjoitti:

Mä en ainakaan koskaan oo nähny ampiaisia siellä.. Voihan niitäki siellä olla mut lähinnä mä hyttysistä oisin huolissani :) Niitä on ja paljon..

• Mehiläisiä
        ?nn kirjoitti:

En tavannut kertaakaan matkamme aikana, jotakin pieniä hyttysiä oli ja niihin tehosi kuten joku edellä kertoikin OFF.

• matkailija_
        Mehiläisiä kirjoitti:

En tavannut kertaakaan matkamme aikana, jotakin pieniä hyttysiä oli ja niihin tehosi kuten joku edellä kertoikin OFF.

kiitos :)

• kyrsiintynyt

siis eihän täällä nyt ollut mitään kunnon infoakaan domikaanisen tasavallan eläimistä. ehkä parempi ottaa asioista selvää itse kun kysellä täällä keneltäkään. suurinosa vastauksistahan on huuhaata ja parempi kysyä suoraan matkaoppailta jotka ovat kyseisellä lomakohteella olleet.

• Perdone

No eihän niitä vastauksia paljon voi tulla, kun likipitäen kaikki ovat kokeneet vain "turvallisen" hotelliympäristön!
      Jos liikkuu luonnossa, on varmasti katsottava mihin tarttuu ja kävelee; ampiaisia ja mehiläisiä löytyy pesineen ja kivulias on pisto. Isoja samaan kivuliaaseen, jopa vaarallisempaankin pystyviä hämähäkkejäkin löytyy. Vihreitä puissa majailevia liki tappavia käärmeitä löytyy metsistä. Olen itse nämä kaikki tavannut, mutta en saanut yhtään puremaa. Aioin tuoda sen valtavan hämähäkin muoviin pistettynä alan kerääjälle, mutta sepä teki itsensä vapaaksi puremalla reiän ja pakenemalla.
      Paikalliset näyttivät surisijoiden pesät ja varoittivat käärmeistä. En kylläkään tiennyt alunperin niistä metsissä vaellellessani. Meressäkin on niitä trooppisten alueiden tappavaa piikkiä ampuvaa kartiosimpukkaa, ja jossain meduusoja. Ihan huoletta voi kaikesta nauttia siellä missä paikallisetkin ja normaali varominen vain. Matkaoppaat eivät ainakaan ole täten tutustuneet luontoon dommarissa. Muutama merisiilikin on syytä varoa muutenkin kuin piikin takia. Niitä ei kyllä esiinny avonaisilla yleisillä hiekkarannoilla.
      En ole kuullut kuin yhden paikallisen kuoleman hyönteisen pistosta.
      Sinne on seuraava matka omatoimisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      133
      5582
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      4072
    3. Martina, ero?

Milloin erouutinen julki, veikkauksia?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      2429
    4. Kelpaisinko vielä?

Huolisitko minut vielä vaikka olen ollut sen toisen kanssa?
      Ikävä
      92
      1870
    5. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      9
      1705
    6. Nainen, haluatko olla haluttava

Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,
      Ikävä
      50
      1592
    7. Olen niin pettynyt itseeni

Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi
      Ikävä
      42
      1346
    8. Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä

Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"
      Maailman menoa
      292
      1345
    9. Työnantajan kustannus palkasta

Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako
      Pyhäjärvi
      177
      1268
    10. Ei ole yhtään

Helppoa olla sinuun rakastunut
      Ikävä
      104
      1194
    Aihe