Kannattaako ottaa psykologia lukiossa? Onko se vaikeaa tai tarvitaanko siinä matikkaa, fysiikkaa tms.?
Psykologia
4
3229
Vastaukset
- lukiolainen
Kyllä siinä pärjää kuka vaan kun jaksaa opiskella, mitään erityisiä matemaattisten aineiden taitoja ei tarvita. Ota ensimmäiseksi vuodeksi vaikka vain yksi kurssi ja sitten jos innostut niin lisää.
Mutta ehdottomasti kannattaa ainakin tutustua aineeseen, ei se vaikeaa ole.- lumie
Suosittelen lämpimästi. Itse suoritin ihan muuten vain kaikki lukioni tarjoamat psykologian kurssit ja myöhemmin lukiessani OKL:n pääsykokeisiin, huomasin kurssien olevan melkoinen apu!
Ensimmäinen kurssi on ehkä vähän turhauttava: paljon irtonaista asiaa, jotka sidotaan asiakokonaisuuksiin vasta myöhemmissä kursseissa. Ensimmäinen kurssi on periaatteessa raapaisu kaikkien tulevien psykologian kurssien sisällöstä.
Joten... käy ainakin pari kurssia ja mieti tuntuuko omalta :)
- psyk yo
Lukion psykologia ei liity mitenkään matikkaan tai fysikkaan, eikä oikeastaan ole vaikeaa. Riittää kun on kiinnostunut ihmisistä! Psykologian opiskelu on yksi harvoista lukion aineista, josta on oikeasti hyötyä elämässä ja jota voi soveltaa käytännössä.
- Amelie
Olen toista vuotta lukiossa ja viimeinen psykan kurssi menossa. Suosittelen , vaikka jotkut kurssit ovatkin hieman hankalia. Neuropsykka oli kaikista paras, tehtiin paljon testejä ja oli enemmän pohdintaa.
Myös filoa suosittelen oikein kunnolla! Pohdintaa ja oman itsensä hienoista arviointia henkisellä tasolla. Ei kannata lannistua vaikka kaikki kursit ei kiitettävänä läpi mene, ei filossa numero ole täsrkein, vaan oma ajatus ja että on halu tutkia maailmaa vähän eri kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667