Vain 7 varasijapaikkaa Helsingin yliopistolla Farmaseuttisessa Tiedekunnassa. Onko lisää perujia?
varasijat farmaseuttiseen
60
1788
Vastaukset
- äpylix
Lopulliset varasijat ovat tiedustelujeni mukaan tiedossa varmuudella 6.8., kun kaikki opiskelija-ajot on saatu päätökseen. Tällöin selviävät ne opiskelijat, jotka eivät ole ilmoittaneet ottavansa A) farmasian opiskelijapaikkaa vastaan ja B) jotka ovat ottaneet jonkin muun opiskelupaikan vastaan. Eli nyt nämä 7 ovat mitä todennäköisemmin niitä, jotka ovat ottaneet jonkin muun opiskelupaikan vastaan. Sitten myöhemmin varasijoja saattaa aueta lisää, kun vastaanottaneista opiskelijoista joku/jokunen eivät kirjaudukaan yliopistoon.
- noniinnnoo
No tänään sanoivat että 12 varasijapaikkaa aika varmasti tiedossa. jippii
- olekkaan
kuin 9.
- Varasijalla 11.
Siis 9 vai 12 varasijaa auki?
- xxyyxx
Helsingin yliopiston farmasian varasijoja on auennut 8 kappaletta. Kahden viikon päästä voi soitella, mikäli varasijoilta nousseista on tullut peruutuksia. Että odotellaan lisää. :)
- Ooi että kun menee kauas
Mulle sanoi että tuskin niistä kukaan peruu eikä viime vuonnakaan ollut perunu kukaan varasijalainen. Onko teillä muilla muita suunnitelmia?
- Obelix
Ooi että kun menee kauas kirjoitti:
Mulle sanoi että tuskin niistä kukaan peruu eikä viime vuonnakaan ollut perunu kukaan varasijalainen. Onko teillä muilla muita suunnitelmia?
Talvi tehdään töitä ja keväällä haetaan uudestaan. Eiköhän ne ovet sitten jo avaudu farmasiaan.
- Kolmaskerta
Obelix kirjoitti:
Talvi tehdään töitä ja keväällä haetaan uudestaan. Eiköhän ne ovet sitten jo avaudu farmasiaan.
Ekka kerralla kävin oikeestaan vaan yrittämässä ja tänä vuonna luin hirveesti ja tein töitä kokeen eteen. Huomasin heti kokeen jälkeen kaksi virhettä! Jos edes jomman kumman olisin tajunnut aikaisemmin niin olisin nyt sisällä koska jäin vain pisteen päähän. Mutta todellakin toivon että pääsisin vielä tänä syksynä tai sitten täytyy tehdä tosi kovasti töitä ensi vuotta varten. toivotaan parasta kaikille!
- Obelix
Kolmaskerta kirjoitti:
Ekka kerralla kävin oikeestaan vaan yrittämässä ja tänä vuonna luin hirveesti ja tein töitä kokeen eteen. Huomasin heti kokeen jälkeen kaksi virhettä! Jos edes jomman kumman olisin tajunnut aikaisemmin niin olisin nyt sisällä koska jäin vain pisteen päähän. Mutta todellakin toivon että pääsisin vielä tänä syksynä tai sitten täytyy tehdä tosi kovasti töitä ensi vuotta varten. toivotaan parasta kaikille!
Onhan pohjalla jo vanhat lukemiset, ei tarvitse ihan alusta alkaa. Ihan varmasti päästään ensi vuonna sisälle( jos ei nyt ihmettä tapahdu ja jo tänä syksynä.)! Kiva olis pitää yhteyttä, uudet pääsykokeethan ovat aivan tuossa tuokiossa!
=) - Pidetään.
Obelix kirjoitti:
Onhan pohjalla jo vanhat lukemiset, ei tarvitse ihan alusta alkaa. Ihan varmasti päästään ensi vuonna sisälle( jos ei nyt ihmettä tapahdu ja jo tänä syksynä.)! Kiva olis pitää yhteyttä, uudet pääsykokeethan ovat aivan tuossa tuokiossa!
=)Nopeetahan ne tulee. Pelkään vaan että ne kokeet muuttuvatkin, että tuleekin joku aineistokoe tilalle tai jotain :( Koska kemia ja fysiikka eivät ole parhaita puolia. Sain tänä vuonna 11,5p fysiologiasta, olisin saanut 15p jos en olis vastannut niihin mistä en ollut aivan varma. Kemiasta 6p ja fysiikasta 0. Miten sulla meno obelix?
- fysiikkakemia
Pidetään. kirjoitti:
Nopeetahan ne tulee. Pelkään vaan että ne kokeet muuttuvatkin, että tuleekin joku aineistokoe tilalle tai jotain :( Koska kemia ja fysiikka eivät ole parhaita puolia. Sain tänä vuonna 11,5p fysiologiasta, olisin saanut 15p jos en olis vastannut niihin mistä en ollut aivan varma. Kemiasta 6p ja fysiikasta 0. Miten sulla meno obelix?
Jos valintakoe pysyy samana, panostakaa ihmeessä fysiikkaan (ja kemiaan). Erityisesti fysiikan tehtävät ovat vuodesta toiseen olleet aika samanlaisia suht simppeleitä tehtäviä pääasiassa, joissa riittää muutaman kaavan ulkoa opetteleminen ja se, että osaa luvut niihin sijoittaa. Esim kaksoishilarako tehtävä on tainnut olla joka vuosi (Koko laskun laskee yhdellä fysiikan aalto-opin kirjasta löytyvällä kaavalla).
Fysiikka tuntuu monista ylivoimaiselta, mutta ei kannatakaan yrittää opetella kaikkia lukion oppimäärään kuuluvia asioita, vaan katsella vanhoja valintakokeita ja etsiä sieltä niitä tehtäviä, jotka tuntuvat toistuvan. Ja sitten lainaa vaikka ne kirjat ja selailee niitä tai kysyy joltain lukiossa fysiikkaa lukeneelta kaverilta vähän apua.
Fysiologian tehtävät on aika arpapeliä, vaikka minäkin niihin eniten panostin lukuvaiheessa... Kemian ja fysiikan tehtävät puolestaan nähtävästi toistuu vuodesta toiseen aika samanlaisina, joten jos niitä vähän opettelee, sieltä saa helpommin "varmoja" pisteitä.
Toivottavasti pääsette vielä sisään! - Obelix
Pidetään. kirjoitti:
Nopeetahan ne tulee. Pelkään vaan että ne kokeet muuttuvatkin, että tuleekin joku aineistokoe tilalle tai jotain :( Koska kemia ja fysiikka eivät ole parhaita puolia. Sain tänä vuonna 11,5p fysiologiasta, olisin saanut 15p jos en olis vastannut niihin mistä en ollut aivan varma. Kemiasta 6p ja fysiikasta 0. Miten sulla meno obelix?
Mulla fysiologia 12, kemia 2 ja fysiikka 3,5 eli yhteensä 17,5 p. Viime vuonna olin varasijalla 17., joten parannusta tämäkin. Huomasin kans, että kemian ja etenkin fysiikan tehtävät ovat aika samanlaiset vuodesta toiseen. Ja kun lukiosta on jo hieman aikaa, niin opettelin yleisimmin kysytyt kaavat ulkoa. Ja jokunen pistehän sieltäkin sitten tuli. Mulla hieman samaa vikaa, että huolimattomuusvirheitä tuli liikaa.
- Obelix
Pidetään. kirjoitti:
Huomasin, että meillä on sama pistemäärä. Ilmeisesti siis kannattaa yrittää saada pisteitä kaikista osioista. Vai mitenkähän meille on nämä varasijat laitettu... arvottu?
- kyl ne on
Obelix kirjoitti:
Huomasin, että meillä on sama pistemäärä. Ilmeisesti siis kannattaa yrittää saada pisteitä kaikista osioista. Vai mitenkähän meille on nämä varasijat laitettu... arvottu?
järjestyksessä että katottu ensin koepisteiden lähtöpisteiden perusteella järjestys ja sitten pelkkien koepisteiden kohdalla järjestys ja jos on ollu samoja pisteitä niin on katottu myös lähtöpisteet. Paljonko sulla oli niitä? Ens vuotta varten pitää opiskella tota kemiaa kyl enemmän!
- sisään viimeinkin
fysiikkakemia kirjoitti:
Jos valintakoe pysyy samana, panostakaa ihmeessä fysiikkaan (ja kemiaan). Erityisesti fysiikan tehtävät ovat vuodesta toiseen olleet aika samanlaisia suht simppeleitä tehtäviä pääasiassa, joissa riittää muutaman kaavan ulkoa opetteleminen ja se, että osaa luvut niihin sijoittaa. Esim kaksoishilarako tehtävä on tainnut olla joka vuosi (Koko laskun laskee yhdellä fysiikan aalto-opin kirjasta löytyvällä kaavalla).
Fysiikka tuntuu monista ylivoimaiselta, mutta ei kannatakaan yrittää opetella kaikkia lukion oppimäärään kuuluvia asioita, vaan katsella vanhoja valintakokeita ja etsiä sieltä niitä tehtäviä, jotka tuntuvat toistuvan. Ja sitten lainaa vaikka ne kirjat ja selailee niitä tai kysyy joltain lukiossa fysiikkaa lukeneelta kaverilta vähän apua.
Fysiologian tehtävät on aika arpapeliä, vaikka minäkin niihin eniten panostin lukuvaiheessa... Kemian ja fysiikan tehtävät puolestaan nähtävästi toistuu vuodesta toiseen aika samanlaisina, joten jos niitä vähän opettelee, sieltä saa helpommin "varmoja" pisteitä.
Toivottavasti pääsette vielä sisään!Hain ekan kerran vuonna 2003, silloin aivan liian huonosti valmistautuneena. Tosissaan luin sitten vuoden 2008 pääsykokeisiin, jotka kyl meni aivan pieleen. Sitten syksyllä menin aikuislukioon opiskelemaan lukion kemian kurssit, joista oli oikeesti tosi paljon hyötyä. Moni asia selvisi ja jäi paremmin mieleen kuin pelkällä itseopiskelulla. En siis lukiossa ollut lukenut kuin sen yhden pakollisen kurssin. Lisäksi luin fysiologian kirjan läpi kirjoittamalla siitää muistiinpanoja. Vei aikaa aika paljon mutta asiat jäi aivan erilailla päähän. Tein myös kaikki vanhat pääsykokeet mitä käsiini sain, mikä myös kannattaa koska osa kysymyksistä kysytään vuodesta toiseen.Lisäksi hankin farmasia 2009-kirjan josta kans tein tehtävät ja kertailin.
Nyt siis vihdoin opiskelupaikka aukesi. Itselläni nuo lähtöpisteet on niin surkeat että ainoa mahdollisuus päästä sisään oli pääsykokeen avulla. Tsemppiä teille! Jos paikka ei nyt irtoa niin ei muuta kuin ens keväänä uudelleen! - Obelix
kyl ne on kirjoitti:
järjestyksessä että katottu ensin koepisteiden lähtöpisteiden perusteella järjestys ja sitten pelkkien koepisteiden kohdalla järjestys ja jos on ollu samoja pisteitä niin on katottu myös lähtöpisteet. Paljonko sulla oli niitä? Ens vuotta varten pitää opiskella tota kemiaa kyl enemmän!
on mulla 18. Juu, tää oli mullekin ylläri, et näin nämä varasijat sit menee!
- määäääääää
Obelix kirjoitti:
on mulla 18. Juu, tää oli mullekin ylläri, et näin nämä varasijat sit menee!
Mulla onki sit vähemmän alkupisteitä, yllätys :D Luitko minkä verran syksyllä fysiologiaa? Ootko tehny lukusuunnitelmaa jo syksyks?
- tarkotin ni ku
määäääääää kirjoitti:
Mulla onki sit vähemmän alkupisteitä, yllätys :D Luitko minkä verran syksyllä fysiologiaa? Ootko tehny lukusuunnitelmaa jo syksyks?
että keväällä :D
- Obelix
Pikku hiljaa alan kerrata fysiologiaa läpi, asiat muistuu kyllä hyvin mieleen. Fysiikkaan ja kemiaan aion paneutua kanssa. Ihan siis näinä päivinä alottelen. Ekaksi aion ratkoa tämän vuoden kokeen kemian ja fysiikan kiperät tehtävät.
Entäpä itse, joko on intoa aloittaa lukeminen?- enkä pidä kiirettä
joka päivä aion lukea paitsi viikonloppuisin. Fysiologiasta aloitan kanssa että en kerkee hirveesti unohtaa asioita ja sitten kemiaan painotan mutta fysiikkaa en aio lukea paljon enempää kuin viime vuonnakaan. Onhan siinä puurtamista 6ssa kirjassa ihan tarpeeksi ja sitten vielä tehtävät :/ Lukuintoa kyllä löytyy kun tietää että on hyvät mahdollisuudet kun pääsi jo näin lähelle!
- Obelixi
enkä pidä kiirettä kirjoitti:
joka päivä aion lukea paitsi viikonloppuisin. Fysiologiasta aloitan kanssa että en kerkee hirveesti unohtaa asioita ja sitten kemiaan painotan mutta fysiikkaa en aio lukea paljon enempää kuin viime vuonnakaan. Onhan siinä puurtamista 6ssa kirjassa ihan tarpeeksi ja sitten vielä tehtävät :/ Lukuintoa kyllä löytyy kun tietää että on hyvät mahdollisuudet kun pääsi jo näin lähelle!
Mä ilmotan sulle sen fyssan kirjan, josta fysiikan tehtävät pääsykokeisiin ovat näemmä tulleet aika pitkälti viime vuosina. Sulla voi se kyllä jo ollakin. Osa tehtävistä on aivan kopioita sen kirjan harjoitustehtävistä vastauksia myöten!! Itse aion plarata vain tätä yhtä fyssan teosta, eikä ole edes kovin paksu.
- Kiitos ihan hirveästi!
Obelixi kirjoitti:
Mä ilmotan sulle sen fyssan kirjan, josta fysiikan tehtävät pääsykokeisiin ovat näemmä tulleet aika pitkälti viime vuosina. Sulla voi se kyllä jo ollakin. Osa tehtävistä on aivan kopioita sen kirjan harjoitustehtävistä vastauksia myöten!! Itse aion plarata vain tätä yhtä fyssan teosta, eikä ole edes kovin paksu.
Mistä oot saanu sen? En oo moisesta kuullutkaan mutta tahtoisin kyllä jos nimen voisit kertoa? :) Oliko kallis? Mistä tilasit? Tänään soitin yliopistolle niin yksi varasijalaisista oli vasta ilmoittautunut mutta sanoi että ''en pidä yhtään todennäköisenä että pääsisit''. :(
- obelixi
Kiitos ihan hirveästi! kirjoitti:
Mistä oot saanu sen? En oo moisesta kuullutkaan mutta tahtoisin kyllä jos nimen voisit kertoa? :) Oliko kallis? Mistä tilasit? Tänään soitin yliopistolle niin yksi varasijalaisista oli vasta ilmoittautunut mutta sanoi että ''en pidä yhtään todennäköisenä että pääsisit''. :(
Ei se mikään salateos ole, vaan joku menneitten vuosien lukion fysiikan kirja. =) Siis mä haen sen kirjastosta. Saat taatusti käsiis helposti. Minusta siinä kirjassa oli lyhykäisesti melko lailla kaikki oleellinen, mitä farmasian kokeissa kysytään ja kysyttiin tänäkin vuonna. Itekin hokasin kirjan vasta viime keväänä, nyt siis aion paremmin paneutua.
Mä kans soittelin sillon 5. päivä sinne tiedekuntaan ja sieltä sanottiin, että nimenomaan kannattaa soittaa 2 viikon kuluttua niistä mahdollisesti peruuntuneista varasijapaikoista.. Sulla on joku piukuttaja siellä ollu vastaamassa. - obelixille
obelixi kirjoitti:
Ei se mikään salateos ole, vaan joku menneitten vuosien lukion fysiikan kirja. =) Siis mä haen sen kirjastosta. Saat taatusti käsiis helposti. Minusta siinä kirjassa oli lyhykäisesti melko lailla kaikki oleellinen, mitä farmasian kokeissa kysytään ja kysyttiin tänäkin vuonna. Itekin hokasin kirjan vasta viime keväänä, nyt siis aion paremmin paneutua.
Mä kans soittelin sillon 5. päivä sinne tiedekuntaan ja sieltä sanottiin, että nimenomaan kannattaa soittaa 2 viikon kuluttua niistä mahdollisesti peruuntuneista varasijapaikoista.. Sulla on joku piukuttaja siellä ollu vastaamassa.Minkäs niminen? :) Vois itekki käyä lainaamas jos on hintava. Niii-i, aika outoja kyl siel tiedekunnas ku yks päivä soitin ni joku sano että 12 on aika varmasti paikkoja ja sit seuraavana päivänä sano että 9 ja joku toinen sit et ei oo ku 8 :D Onko sulla messengeriä?
- obelixe
Kirja on ihan tavallinen fysiikan oppikirja lukiolaisille eli niitä on useempi samaa sarjaa. Nimikin tietty tyyliin Fyysikka ja ..... , kun en muista, enkä muista tekijöitäkään ennen kun kipasen kirjastoon. Ja voihan hyvin olla, että valintakokeiden laatijat ovat ottaneet suoraan tehtäviä myös uudemmista lukion fysiikan tehtävistä. Itse en ole rahallisesti satsannut uusiin tai edes valintaoppaissa lueteltuihin pääsykoekirjoihin, kun samat asiat niissä on, vuodesta toiseen.
Hetkinen,, kyllä tässä aparaatissa messengerikin on, en ole vaan aikoihin mesettäny. Enempi tullu tuolla facebookissa seikkailtua. Mutta mese löytyy!- obelixille
Selvä
- oobelix
obelixille kirjoitti:
Selvä
kolmas kerta toden sanoo, vaan eipä sanonutkaan. Ekalla kerralla kävin vaan kattomassa, sain 14 pongoo, tokalla keskityin fysiologiaan ja sain 19,5 pongoo (17. varasija) ja nyt kertasin fysiologian ja laskeskelin kemiaa ja fysiikkaa ja tuli nämä 18,5 pongoa, mutta vielä täytyy vaan kerran koittaa.
Eikä mulla mitään sellasta paniikkia ole, on kuitenkin ammatti jo hankittuna. Ja töissäkin saanut olla. Ensi keväänä aion silti panostaa täysillä, kun kerta näin lähellä ollaan ja aina parannusta tulee. Enkä aio muuhun kouluun hakeakaan.
Mites sulla. Montako kertaa ole yrittänyt vai olitko ekaa kertaa liikenteessä? - kiinnostunut ostamaan
oobelix kirjoitti:
kolmas kerta toden sanoo, vaan eipä sanonutkaan. Ekalla kerralla kävin vaan kattomassa, sain 14 pongoo, tokalla keskityin fysiologiaan ja sain 19,5 pongoo (17. varasija) ja nyt kertasin fysiologian ja laskeskelin kemiaa ja fysiikkaa ja tuli nämä 18,5 pongoa, mutta vielä täytyy vaan kerran koittaa.
Eikä mulla mitään sellasta paniikkia ole, on kuitenkin ammatti jo hankittuna. Ja töissäkin saanut olla. Ensi keväänä aion silti panostaa täysillä, kun kerta näin lähellä ollaan ja aina parannusta tulee. Enkä aio muuhun kouluun hakeakaan.
Mites sulla. Montako kertaa ole yrittänyt vai olitko ekaa kertaa liikenteessä?farmasian valmennuskurssimatskua, niin voisin kaivaa opukset ja paperit esiin ja kertoa niistä tarkemmin. Kyseessä valmennuskeskuksen kemia/fysiikka-kurssi (kevät 2008) ja jotain voisi vielä löytyä Eximian itsevalmennuksestakin,olisko vuodelta 2007.
-K- - farm2009
oobelix kirjoitti:
Mites sulla. Montako kertaa ole yrittänyt vai olitko ekaa kertaa liikenteessä?Siis ymmärsinkö nyt oikein eli oliko sulla 18 lähtöpistettä ja sait 18,5 kokeesta? Miten ihmeessä et päässy sisään? Haitko siis Helsinkiin? Kun sain itse tuon 18,5 kokeesta ja lähtöpisteitä ei ollut kuin 6 ja siis pääsin sisään.
- farm2009
farm2009 kirjoitti:
Siis ymmärsinkö nyt oikein eli oliko sulla 18 lähtöpistettä ja sait 18,5 kokeesta? Miten ihmeessä et päässy sisään? Haitko siis Helsinkiin? Kun sain itse tuon 18,5 kokeesta ja lähtöpisteitä ei ollut kuin 6 ja siis pääsin sisään.
edellinen viesti oli siis oobelixille.
- farm2009
farm2009 kirjoitti:
Siis ymmärsinkö nyt oikein eli oliko sulla 18 lähtöpistettä ja sait 18,5 kokeesta? Miten ihmeessä et päässy sisään? Haitko siis Helsinkiin? Kun sain itse tuon 18,5 kokeesta ja lähtöpisteitä ei ollut kuin 6 ja siis pääsin sisään.
jeps, siis viesti mihin vastasin niin siin tais ollakin kirjotusvirhe..huomasin tarkemmin luettuani aikasempia viestejä et olitkin siis ilmeisesti saanut 17,5 eikä 18,5 kokeesta.
- oobelix
farm2009 kirjoitti:
jeps, siis viesti mihin vastasin niin siin tais ollakin kirjotusvirhe..huomasin tarkemmin luettuani aikasempia viestejä et olitkin siis ilmeisesti saanut 17,5 eikä 18,5 kokeesta.
Siis viimeisessä yrittämässä 17,5 p ei 18,5 p ! Kiitos oikaisusta!
- Tota noin
oobelix kirjoitti:
Siis viimeisessä yrittämässä 17,5 p ei 18,5 p ! Kiitos oikaisusta!
Hain toista kertaa. viime keväänä yritin kuopioon mutta enpä paljon lukenutkaan ja nyt luin tosissani ja pakko yrittää uudestaan kun jäin noin vähästä kiinni. Sain siis myös 17,5 kokeesta. En tiedä vielä haenko muualle mutta luultavasti varmuuden varalta. Olis kiva jutella vaikka mesen kautta joskus esim keväällä niin voitais kysellä toisilta fysiologiaa yms. niin auttais varmaan ;D Kun ei kerran ole ketään tuttua jonka kanssa yhdessä opiskelisi. Ootko sitten millon käynyt lukion? Mikä oot ammatiltas? Jos saa kysyä.
- oobelix
(vaihtelen tota älytöntä nimimerkkiä vähän väliä, kun tää palsta herjaa sen olevan jo käytössä. Älä siis ihmettele)
Siis olis todella kiva, jos sais preppailla samassa tilanteessa olevan kanssa. Ei ole itsellänikään lähipiirissä alan opintoja suunnittelevia.
Mulla on alkuperäisenä koulutuksena tradenomin tutkinto, mutta myös lääketeknikon koulutus. Noin reilun vuoden olen ollut apteekissa teknisenä. Talveksi siirryn elintarviketeollisuuden palvelukseen, sillä onhan ne palkat siellä aivan toista kuin apteekin teknisellä. Onko sulla apteekkikokemusta? Mikäli ei, niin kyllä suosittelen hankkimaan! Siinä kyllä näkee, mitä on farmaseutin työ todellisuudessa. Ja mitä teknisten. Kummassaskin puolensa.
No niin ja se ihmeellinen fysiikan teos :) on Heikki Lehdon ja Tapani Luoman Fysiikka 2 /Fysiikka yhteiskunnassa ja aaltoliike (v.1995). Ja toinen samasta sarjasta Fysiikka 3/Mekaniikka, Lämpö ja energia. Näistä löytyy tarvittavat fysiikan tiedot. Ja ylikin, kun eivät kuulu vaadittavaan sisältöön.
Itse olen vuoden 1996 yo. Fysiikka lukenut viimeksi ylä-asteella joskus vuonna kilpi ja miekka. Lukiossa 3 kurssia kemiaa. Että näillä eväillä lähdin kertaamaan ja ihan jyvälle olen päässyt. Ei ole varmasti mahdotonta sinullekaan opetella tota fysiikkaa. Mielestäni helpompaa kuin kemia. Kaavoja kaavoja vaan. Olet luultavasti tuoreempi yo?!
Mites toi mesettäminen saatais pyörimään, oikeen täällä viittis mitään nimimerkkejä antaa...- obelixille
Ourait :) Niin sitä aattelinki että vois preppailla yhessä ja varsinkin sitte keväämpänä kun molemmat on kerenny lukea, tosin aion kyllä alottaa jo heti 2vkn päästä lukemaan niinku varmaan oon jo sanonutkin.
Ai sulla on niin kauan yosta. Mä kirjotin 2008 :D Lukiossa en vielä tiennyt minne aion hakea kun en edes tajunnut miettiä aikaisemmin. Sitten vasta viimeisenä keväänä rupesin pohtimaan mitä haluiaisin opiskella, joten kemiaa kerkesin opiskella yhden kurssin ja fysiikkaa myöskin yhden ja musta taas fyssa tuntuu vaikeemmalta kuin kemia.
Kiitos noista kirjoista! Onko ne laskut siis prikulleen samoja mitä noiden kirjojen tehtävät vai onko niissä kuitenkin eroja? Vois vaikka käyä joskus tolla chattipalstalla ni vois antaa yksityisesti ne osotteet? tai ihan miten vaan passaa. - oobelix
obelixille kirjoitti:
Ourait :) Niin sitä aattelinki että vois preppailla yhessä ja varsinkin sitte keväämpänä kun molemmat on kerenny lukea, tosin aion kyllä alottaa jo heti 2vkn päästä lukemaan niinku varmaan oon jo sanonutkin.
Ai sulla on niin kauan yosta. Mä kirjotin 2008 :D Lukiossa en vielä tiennyt minne aion hakea kun en edes tajunnut miettiä aikaisemmin. Sitten vasta viimeisenä keväänä rupesin pohtimaan mitä haluiaisin opiskella, joten kemiaa kerkesin opiskella yhden kurssin ja fysiikkaa myöskin yhden ja musta taas fyssa tuntuu vaikeemmalta kuin kemia.
Kiitos noista kirjoista! Onko ne laskut siis prikulleen samoja mitä noiden kirjojen tehtävät vai onko niissä kuitenkin eroja? Vois vaikka käyä joskus tolla chattipalstalla ni vois antaa yksityisesti ne osotteet? tai ihan miten vaan passaa.Jou. Lukiosta on jo tovi. :)
Niistä tehtävistä. Mulla on mielikuva, että yksi tehtävä oli jetsulleen sama siis lukuineen päivineen ja nyt kun kirjaa plarasin, niin todella moni tehtävä oli sanalliselta asettelultaan melkeist kopioita kirjasta, mutta lukuja oli valintakokeessa muutettu hieman suuntaan jos toiseen. Eli käytännössä siis samoja tehtäviä näyttäs olevan.
Mulla Helsingin yliopiston valintakokeita vuodelta 2002 alkaen, joten samalta näyttää vuodesta toiseen, etenkin just fysiikan kohdalla.
Jees. Kierrämme jonkun chatin kautta sitten. Aika ja paikka, niin eiköhän se siitä.
- tiedekuntaann.
Ens viikko vielä ja sit vois alakaa lukeen. Milloin alotit viime keväänä lukeen vai alotitko jo viime syksynä? :o
- kysyt
Niin minähän aloitin lukemaan jo kolme vuotta sitten. =) Ei vaan, tässä olen plarannu opuksia ja koittanu ratkoa tämän vuotisia fys/kem tehtäviä. Fysiologiasta täytyy palauttaa mieleen hormonit ja kaikki muu mukava, kuten macula densa ja peritubulaaristen hiussuonten toiminta, transkripitio ja -laatio. Onhan tässä kaikenlaista.
- välillä
Tänään sain Helsingin farmasian tiedekunnasta sähkärin, jossa kerrottiin että viimeinen varasija, jolta pääsi opiskelemaan oli 10. varasija. Liki liippaa..
- Obelixille.
välillä kirjoitti:
Tänään sain Helsingin farmasian tiedekunnasta sähkärin, jossa kerrottiin että viimeinen varasija, jolta pääsi opiskelemaan oli 10. varasija. Liki liippaa..
Voihan ne varasijoille päässeetkin vielä perua. esim jos kahdeksasta ensimmäisestä kuusi otti paikan vastaan ja nyt 9. ja 10.ltä varasijalta päässeet ovatkin ottaneet jonkin toisen koulun paikan vastaan niin seuraavat pääsisivät 11. ja 12. varasijalta?
- Obelisko
Obelixille. kirjoitti:
Voihan ne varasijoille päässeetkin vielä perua. esim jos kahdeksasta ensimmäisestä kuusi otti paikan vastaan ja nyt 9. ja 10.ltä varasijalta päässeet ovatkin ottaneet jonkin toisen koulun paikan vastaan niin seuraavat pääsisivät 11. ja 12. varasijalta?
En tiedä sitten, koska se varsinainen virallinen ja lopullinen päätös näistä varasijoista oikein selviää. Mun laskujen mukaan 4.8. varasijoista tiedon saaneilla on 2 viikkoa aikaa ottaa paikka vastaan, jotenka huomenna kuluu niiden aika umpeen. Että josko sitten joku vielä peruu tai ei ota paikkaa vastaan. Kaipa täytyy vaan odotella, että mitä sieltä kuuluu. Kuuluuko mitään.. Huh huh, on tämä ollut odottelua kyllä totisesti.
- On viimeinen pv.
Obelisko kirjoitti:
En tiedä sitten, koska se varsinainen virallinen ja lopullinen päätös näistä varasijoista oikein selviää. Mun laskujen mukaan 4.8. varasijoista tiedon saaneilla on 2 viikkoa aikaa ottaa paikka vastaan, jotenka huomenna kuluu niiden aika umpeen. Että josko sitten joku vielä peruu tai ei ota paikkaa vastaan. Kaipa täytyy vaan odotella, että mitä sieltä kuuluu. Kuuluuko mitään.. Huh huh, on tämä ollut odottelua kyllä totisesti.
Kysyin joskus sieltä tiedekunnasta.. eli torstaina mutta se hiivala kerto että kirje pääsystä voi tulla vaikka pe jos ma alkaa koulu :P
- obelisko
On viimeinen pv. kirjoitti:
Kysyin joskus sieltä tiedekunnasta.. eli torstaina mutta se hiivala kerto että kirje pääsystä voi tulla vaikka pe jos ma alkaa koulu :P
Mielenkiintoisemmaksi menee sitten. Ja mikäli posti vähän hidastelee, niin kirje voi tulla vasta kun koulu on jo alkanut.
- Obelixille
obelisko kirjoitti:
Mielenkiintoisemmaksi menee sitten. Ja mikäli posti vähän hidastelee, niin kirje voi tulla vasta kun koulu on jo alkanut.
Luulis että 11. varasijalta voi hyvin vielä päästäkkin. Ehkä mun täytyy jo menettää toivo..
- raja tulee
Obelixille kirjoitti:
Luulis että 11. varasijalta voi hyvin vielä päästäkkin. Ehkä mun täytyy jo menettää toivo..
Eli voi päästä tai sitten ei pääse. Johonkinhan ne tosiaan sen rajan vetää. Mutta surkuhupaisaa kyllä, jos paikan päähän jää. Vaan eipä masenna minua. Nyt tiedän, että farmasiaan on mahdollista päästä, vaikka vähän ´vanhemmallakin´pääkopalla. Ihan on itsestä kiinni. Ensi vuonna pyrin välttämään typerät virheet ja sisälle mennään. Samaa sanon sinulle nro 13!
- tottakai
raja tulee kirjoitti:
Eli voi päästä tai sitten ei pääse. Johonkinhan ne tosiaan sen rajan vetää. Mutta surkuhupaisaa kyllä, jos paikan päähän jää. Vaan eipä masenna minua. Nyt tiedän, että farmasiaan on mahdollista päästä, vaikka vähän ´vanhemmallakin´pääkopalla. Ihan on itsestä kiinni. Ensi vuonna pyrin välttämään typerät virheet ja sisälle mennään. Samaa sanon sinulle nro 13!
Mutta eiväthän he voi meiltä sitä paikkaa viedä. Saitko tänän kirjettä?
Ni mustaki on ihanaa huomata että on sittenkin mahdollisuuksia päästä opiskelemaan farmasiaa kun jäi noin pientä vaille. - Obeliskis
välillä kirjoitti:
Ei mitään farmasiaan liittyvää, enkä tänään odotellutkaan. Syyskuun puoliväliin mennessä luulisi tulevan, jos on tullakseen.
- Jos koulu on jo alkanu
Obeliskis kirjoitti:
Ei mitään farmasiaan liittyvää, enkä tänään odotellutkaan. Syyskuun puoliväliin mennessä luulisi tulevan, jos on tullakseen.
ja jos joku keskeyttää niin ne ei enää lähetä. Kysyin joskus :P
- Tiedekuntaann.
Varasijoilta hyväksyttiin 10 ja nämä kaikki ovat jo ottaneet opiskelupaikan vastaan, joten meillä on nyt kiintiö täynnä.
Ystävällisin terveisin
Paula Hiivala
Eli me ei päästä :(- oobeelis
Päästään päästään, mutta ensi vuonna vasta. =)
- Jos ne vaikka muuttaa
oobeelis kirjoitti:
Päästään päästään, mutta ensi vuonna vasta. =)
pääsykoekirjoja tai pääsykokeeseen tuleekin joku aineisto osuus :o En ala :D
- Obbel
Jos ne vaikka muuttaa kirjoitti:
pääsykoekirjoja tai pääsykokeeseen tuleekin joku aineisto osuus :o En ala :D
Jos ne koetta vähän muutteleekin, niin asiat on aina vaan samat. Kyllä se opiskelupaikka sieltä vaan irtoaa, usko pois!
- tiedekuntaann.
Obbel kirjoitti:
Jos ne koetta vähän muutteleekin, niin asiat on aina vaan samat. Kyllä se opiskelupaikka sieltä vaan irtoaa, usko pois!
Millon ruvetaan opiskeleen yhessä? :)
- Milla--
tiedekuntaann. kirjoitti:
Millon ruvetaan opiskeleen yhessä? :)
Lueskelin tässä teidän (erityisesti teidän kahden) kirjotuksia, ajattelin nimittäin itsekin hakea farmasiaa opiskelemaan ens keväänä. Huomenna oisin ainakin tota fysiologian kirjaa hankkimassa hyppysiini... Mut ois tosiaan kiva vaihtaa ajatuksia ja jutella muidenkin kanssa tossa kokeisiin lukiessa! Kiinnoistaisko? =) Ties vaikka päästäis kaikki sisään samalla kertaa :D
- tiedekuntaann.
Milla-- kirjoitti:
Lueskelin tässä teidän (erityisesti teidän kahden) kirjotuksia, ajattelin nimittäin itsekin hakea farmasiaa opiskelemaan ens keväänä. Huomenna oisin ainakin tota fysiologian kirjaa hankkimassa hyppysiini... Mut ois tosiaan kiva vaihtaa ajatuksia ja jutella muidenkin kanssa tossa kokeisiin lukiessa! Kiinnoistaisko? =) Ties vaikka päästäis kaikki sisään samalla kertaa :D
Ootko monta kertaa ennemmin hakenu? Juu olishan se kiva.. Obelixia kaipailen jos hänkin olis jo alottanu lukemaan niin vois jo kertailla vähän yhdessä mutta onnistuuhan se muidenkin kanssa :)
- OBBEllix
tiedekuntaann. kirjoitti:
Ootko monta kertaa ennemmin hakenu? Juu olishan se kiva.. Obelixia kaipailen jos hänkin olis jo alottanu lukemaan niin vois jo kertailla vähän yhdessä mutta onnistuuhan se muidenkin kanssa :)
Fysiologian kirjaa olen jo aloittanut jälleen plaraamaan. Ihanan tutultahan se näyttää. Kemian ja fysiikan tehtävistä olen ratkonut toistaiseksi ne helpoimmat. Millakin on oikein tervetullut tähän "nettiopintopiiriin". Kuinkahan tämä olisi fiksuinta järjestää tämä yhteisopiskelu? Vaihdammeko ajatuksia täällä vai pitäiskö perustaa ryhmä facebookkiin, vai emailina. Ideoita? Rohkeimpana voin kyllä antaa yhden email-osoitteistani, jos emme muuta keksi.
- Tiedekuntaann.
OBBEllix kirjoitti:
Fysiologian kirjaa olen jo aloittanut jälleen plaraamaan. Ihanan tutultahan se näyttää. Kemian ja fysiikan tehtävistä olen ratkonut toistaiseksi ne helpoimmat. Millakin on oikein tervetullut tähän "nettiopintopiiriin". Kuinkahan tämä olisi fiksuinta järjestää tämä yhteisopiskelu? Vaihdammeko ajatuksia täällä vai pitäiskö perustaa ryhmä facebookkiin, vai emailina. Ideoita? Rohkeimpana voin kyllä antaa yhden email-osoitteistani, jos emme muuta keksi.
Ai.. Mä oon kanssa aloittanut jo ja tehnyt muistiinpanoja fysiologiasta, tosin se on kyllä hidasta mutta ei voi mitään. Kemian aloitan marraskuussa ja joulukuussa aion lukea fysiikkaa. Olisi kyllä kiva opiskella yhdessä, jospa tulis parempaa tulosta kun yhdessä ratkois tehtäviä ja tenttailis muitakin niin oppiihan siinä itekkin paremmin asiat! :) Mäkin voisin antaa yhden mese osotteen mutta facebookissa en oo. täälläkinhän tää onnistuu mutta olis kiva olla yhtäaikaa paikalla edes joskus. Miten on lukeminen lähteny käyntiin?
- Oobeelis
Tiedekuntaann. kirjoitti:
Ai.. Mä oon kanssa aloittanut jo ja tehnyt muistiinpanoja fysiologiasta, tosin se on kyllä hidasta mutta ei voi mitään. Kemian aloitan marraskuussa ja joulukuussa aion lukea fysiikkaa. Olisi kyllä kiva opiskella yhdessä, jospa tulis parempaa tulosta kun yhdessä ratkois tehtäviä ja tenttailis muitakin niin oppiihan siinä itekkin paremmin asiat! :) Mäkin voisin antaa yhden mese osotteen mutta facebookissa en oo. täälläkinhän tää onnistuu mutta olis kiva olla yhtäaikaa paikalla edes joskus. Miten on lukeminen lähteny käyntiin?
Eipä tässä lukujen suhteen mikään mieletön hoppu ole. Hiljaa hyvä tulee. Ite keskityn edelleen noihin hormoneihin, niitä on sen miljoona eri lajia. Ja etenkin kirjan loppupuoli on aina jääny vähän vähemmälle, joten virtsaneritysjärjestelmää ja lisääntymistä täytyy nyt vähän ainakin petrata. Mulla on mese, mutta hyvin vähän olen käytelly. Eikös siinäkin tarvita tämä sähköpostiosoite, jolla sitten tunnistaa toisen? Vai mitenkäs se ny meni?
- tietekuntaann.
Oobeelis kirjoitti:
Eipä tässä lukujen suhteen mikään mieletön hoppu ole. Hiljaa hyvä tulee. Ite keskityn edelleen noihin hormoneihin, niitä on sen miljoona eri lajia. Ja etenkin kirjan loppupuoli on aina jääny vähän vähemmälle, joten virtsaneritysjärjestelmää ja lisääntymistä täytyy nyt vähän ainakin petrata. Mulla on mese, mutta hyvin vähän olen käytelly. Eikös siinäkin tarvita tämä sähköpostiosoite, jolla sitten tunnistaa toisen? Vai mitenkäs se ny meni?
Sujuuko teiltä lukeminen? Hiljaa hyvä tulee, todellakin. :) Pitäisköhän jossain vaiheessa vaihtaa ne mese osotteet ja ruveta vaikka tekeen toisille koekysymyksiä tai jotain aina tietyltä aihealueelta niin oppis molemmat siinä kun tekis kysymyksiä ja siinä kun yrittäis vastata oikein toisen kysymyksiin? :) Aina vaikka muutama kysymys tai jotain.. Meseen tarvitaan sähköpostiosoite joo, oikeassa olet.
- OBELIXINPOSTI
tietekuntaann. kirjoitti:
Sujuuko teiltä lukeminen? Hiljaa hyvä tulee, todellakin. :) Pitäisköhän jossain vaiheessa vaihtaa ne mese osotteet ja ruveta vaikka tekeen toisille koekysymyksiä tai jotain aina tietyltä aihealueelta niin oppis molemmat siinä kun tekis kysymyksiä ja siinä kun yrittäis vastata oikein toisen kysymyksiin? :) Aina vaikka muutama kysymys tai jotain.. Meseen tarvitaan sähköpostiosoite joo, oikeassa olet.
Hyvin sujuu. Virtsaneritys on käytynä. Laita mailia osoitteeseen obelixinposti(a)gmail.com. Loin tämän emailtilin ihan tätä varten. Siellä voidaan vaihtaa tarkemmat tiedot. Tässäpä sulle heti jokunen kysymys, vastaa sinne emailiin. 1. Kuinka valtimoverenpaineen nousu vaikuttaa munuaisten verenvirtaukseen ja suodatusnopeuteen? 2. Miten alkuvirtsa eroaa plasmasta? 3. Mikä/mitä on aldosteroni ja miten se vaikuttaa?
Oppimisiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803