kuinka nuori voi ryhtyä sijaisvanhemmaksi

...

hei!kuinka nuori voi ryhtyä sijaisvanhemmaksi...olen 20v ja avomieheni23v. Olen aina kokenut asian itselleni erittäin tärkeäksi tarjota jollekin lapselle hyvän kodin jolla ei muuten siihen ole mahdollisuutta. Miehellä on vaki työ ja toimin itse yksityisenä perhepäivähoitajana. Asiat on muutenkin meillä hyvin ja pohdinkin olisiko tuo ihan mahdottomuus?

12

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koskapa elämän-

kokemus on vielä aikamääräisesti vähäinen, onko teillä olemassa koulutusta tehtävään.

• ...

ei ole mitään erityistä koulutusta tehtävään..mutta eikö sitä varten käydä se pride koulutus?

• Arvelsin, että sopivat
        ... kirjoitti:

ei ole mitään erityistä koulutusta tehtävään..mutta eikö sitä varten käydä se pride koulutus?

poliittiset suhteet tai tietyt sukulaisuussuhteet auttavat? Yleensä kai kaikki kelpaavat - mutta oikeanlainen puoluekirja auttaa. Ja jos on sosiaalilautakunnassa tuttuja, voi helposti junailla juttuja - kuten rajoituksia sijoitettujen lasten perheille / suvuille.

• yller

Mielellään 25 ikä en osaa tarkallaan sanoa kuinka tiukkia ovat iästä.Hakeutukaa pride koultukseen, sitä vetävät kaupungit sekä pela.Itse olimme mieheni kanssa myös nuoria minä 28 mieheni 25. Pride jälkeen pidimme vuoden miettimisaikaa ja heti sen jälkeen saimme ihanan 6vpojan. Suositellaan että oma elämä olisi tasapainossa asunto ja muutenkin toimeentulot kunnossa. suosittelen myös ettei sen jälkeen tulisi heti muuttoja. Itse ymmärsin vasta sen jälkeen kuinka paljon lapset reagoivat muutoksiin . Hakekaa tukiiperheeksi ekaksi näkee vähän miten lasten kanssa tulee toimeen sekä kuinka paljon reagoivat.. Miten itse reagoi jos lapset itkevät yö kaudet.. Odotaakaa ja sulattakaa asioita kaikessa rauhassa mutta ei kannata missään nimessä odotttaa kovin kauaa uskon että nuorena sitä parhaitan jaksaa lasten kanssa telmiä..Onnea matkaan

• sijaisäidiksi haluava

olisi kiva kuulla kokemuksia miten on suhtauduttu ja olletteko lopulta saanneet sen pikkuisen teille...?

• että toivoisitko
        sijaisäidiksi haluava kirjoitti:

olisi kiva kuulla kokemuksia miten on suhtauduttu ja olletteko lopulta saanneet sen pikkuisen teille...?

itse lapsesi (oliko se) 20 vuotiaalle kasvatettavaksi kokonaan. Entäpä, jos teille tulee pikapuolin omia lapsia? Entäpä, jos miehesi työ tai sinun opiskelusi edellyttävät muuttoja? Tulee vaan mieleen, että ehkäpä nuo vuoden on hyvä käyttää itselleen. Onko sinulla aikomus hankkia itsellesi joku koulkutus, vai onko sinulla jo sellainen?

En kannata ikärasismia, mutta tulee vaan mieleeni.

• tai adoptoi
        että toivoisitko kirjoitti:

itse lapsesi (oliko se) 20 vuotiaalle kasvatettavaksi kokonaan. Entäpä, jos teille tulee pikapuolin omia lapsia? Entäpä, jos miehesi työ tai sinun opiskelusi edellyttävät muuttoja? Tulee vaan mieleen, että ehkäpä nuo vuoden on hyvä käyttää itselleen. Onko sinulla aikomus hankkia itsellesi joku koulkutus, vai onko sinulla jo sellainen?

En kannata ikärasismia, mutta tulee vaan mieleeni.

mieti oletko todella valmis lapsen vanhempien ja sukulaisten vihan kohteeksi. useat huostaanotetun lapsen sukulaiset pitävät lasta kidnapattuna ja sijaisvanhempia siepatun lapsen piilottelijoina. oletko almis jatkuviin oikeusjuttuihin siua vastaan, syytöksiin pienimmästäkin aiheesta, jne, miksi ihmeessä haluaisit sijariksi? luuletko tekeväsi jollekulle palveluksen. hanki mieluummin koulutus lastenhoitoalalle ja ota kotiin hoitolapsia

• Kyllä täällä
        tai adoptoi kirjoitti:

mieti oletko todella valmis lapsen vanhempien ja sukulaisten vihan kohteeksi. useat huostaanotetun lapsen sukulaiset pitävät lasta kidnapattuna ja sijaisvanhempia siepatun lapsen piilottelijoina. oletko almis jatkuviin oikeusjuttuihin siua vastaan, syytöksiin pienimmästäkin aiheesta, jne, miksi ihmeessä haluaisit sijariksi? luuletko tekeväsi jollekulle palveluksen. hanki mieluummin koulutus lastenhoitoalalle ja ota kotiin hoitolapsia

aletaisiin perheitä tukea enemmän, jos ei olisi halukkaita sijaisvanhemmuuten. Sijaishuoltoon menevät suuret rahat saataisiin suoraan omien perheiden hyväksi. Kannatan!
        Ja jos ennen systeemin muuttumista aiot sijaisvanhemmaksi - ei se koulutus ole pahitteeksi sittenkään. Eli kunnon kasvatusalan koulutus, jos aiot sijaisvanhemmaksi. Monet ongelmat johtuvat siitä, ettei sijaisvanhemmilla ole eettisiä valmiuksia tehdä ko. työtä. Luulevat, että ovat ikään kuin adoptiovanhempia ja yrittävät kaikkensa estää lapsen tapaamasta sukulaisiaan.

• sellaisia,
        Kyllä täällä kirjoitti:

aletaisiin perheitä tukea enemmän, jos ei olisi halukkaita sijaisvanhemmuuten. Sijaishuoltoon menevät suuret rahat saataisiin suoraan omien perheiden hyväksi. Kannatan!
        Ja jos ennen systeemin muuttumista aiot sijaisvanhemmaksi - ei se koulutus ole pahitteeksi sittenkään. Eli kunnon kasvatusalan koulutus, jos aiot sijaisvanhemmaksi. Monet ongelmat johtuvat siitä, ettei sijaisvanhemmilla ole eettisiä valmiuksia tehdä ko. työtä. Luulevat, että ovat ikään kuin adoptiovanhempia ja yrittävät kaikkensa estää lapsen tapaamasta sukulaisiaan.

mutta tämä on se totuus, jonka kanssa minä ja sukuni olemme joutuneet elämään jo pitkän aikaa.

• paras jarruttaa
        sijaisäidiksi haluava kirjoitti:

Heti pisti silmään sana "pikkuisen" eli haluat pienen lapsen ? Miksei isompi kelpaa? Moni nuori (murrosikäinen) tarvitsee kotia myös, epäilen tuollaisia jotka haluavat vain pikkuisen lapsen, etteivät ole tosissaan koko homman kanssa.

• juuri siksi
        paras jarruttaa kirjoitti:

Heti pisti silmään sana "pikkuisen" eli haluat pienen lapsen ? Miksei isompi kelpaa? Moni nuori (murrosikäinen) tarvitsee kotia myös, epäilen tuollaisia jotka haluavat vain pikkuisen lapsen, etteivät ole tosissaan koko homman kanssa.

että pienempi lapsi sopeutuu tilanteeseen paremmin? itse ajattelisin näin enkä menisi heti leimaamaan sijaisvanhemmiksi haluavia etteivät ole tosissaan. Jos joku ei tosissaan halua sijaisvanhemmaksi niin tuskin sellaista edes suunnittelee.

• pikkuisen
        juuri siksi kirjoitti:

että pienempi lapsi sopeutuu tilanteeseen paremmin? itse ajattelisin näin enkä menisi heti leimaamaan sijaisvanhemmiksi haluavia etteivät ole tosissaan. Jos joku ei tosissaan halua sijaisvanhemmaksi niin tuskin sellaista edes suunnittelee.

ja vieläpä ilman vastuuta. kun kyllästyy sen saa palauttaakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      160
      3489
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2735
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2120
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      80
      1583
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe