Iso musta auto lipuu Esplanadia pitkin kohti Kauppatoria. Lämmin alkusyksyn ilta on jo pimeä, katuvalot ja mainosvalot peilautuvat upeasti arvokkaasti lipuvan auton mustasta pinnasta. Pentti ohjaa autoa liituraitapukuun sonnustautuneena vierellään pitkä vaalea nainen, huoliteltu kuvankaunis vain parhaimpaan tottunut porvarissuvun seurapiirisäihkysääri. Ajoittain Pentin käsi käy hellästi neidon reidellä ja neito naurahtaa Pentin pikkutuhmalle leikittelylle. Illallinen romanttisessa ravintolassa on vietetty, Pentin maailmanmiehen charmikas käytös on saanut neidon rakkauden roihuamaan ja mielen antavaiseksi.
Pentti nousee autosta ja kävelee avaamaan seuralaiselleen oven, ohikulkijat näkevät miten kallis kultakello kiillahtaa Pentin ranteessa kun käsi käy kahvaan. Autosta nousee pitkä upea nainen kuin punaiselle matolle mennäkseen Oscar gaalaan. Ohikulkijat katsovat ihaillen kaunista naista ja komeaa miestä kun he kävelevät sisään Kämppiin. Pentti on varannut sviitin, tänä yönä miljoonaperijätär hurmataan. Pentti kuulee miten ovi kolahtaa taka.......
....havahtuu siihen, että kolahdus olikin aamun posti. Pentti herää Kontulassa kaupungin vuokrayksiössä jonne joutui vaimon laitettua eropaperit vetämään. Tyhjät Jim Beam pullot muistuttavat miksi päätä juimii... tietokone on yhä päällä. IE selaimessa kaksi välilehteä, toisessa Suomi24 Sodat palsta ja avonaisessa välilehdessä Ladyboy erotiikkasivu, kalsareissa tahrat muistuttavat mielikuvitusleikin huipentumasta ladypoikien kanssa ennen sammumista tuoliin.
Aamuaurinko valaisee lähes kiinniolevien kaihtimien välistä isot varjot huoneesen jossa eilisen tupakat vielä muistuttavat itsestään antaen valon luoda leikin ohenevaan savuun. Pentti nousee tuoliltaan, nostaa lasketut kalsarit ja kävelee keittokomerolle, avaa hanan ja huuhtelee sänkisiä kasvojaan, huokaa syvään, katsoo lavuaariin, miten tähän on tultu. Pelimies menetti perheensä ja työnsä... keski-ikäistyvä mies vailla menestystä, rakkautta.
Ja niin alkaa Pentin uusi päivä Itä-Helsingissä vain päättyäkseen toiseen samanlaiseen iltaan, Jim Beam helpottaa häpeää ja pettymystä vain hetken, Sodat palstalle purettu katkeruus palaa taas aamulla. Naapurista kantautuva Sharp Dressed Man biisin sanat saavat ajatukset käymään kipeasti ajassa jolloin maailma tuntui syleilevän... mutta nyt... mennyt hukutetaan Jim Beamiin.
http://vodpod.com/watch/273866-zz-top-sharp-dressed-man
Mielikuvani Pentti Nelosesta
11
232
Vastaukset
Tuossapa klassikkonovelli vailla vertaa, julistetaan kesänovellisarjan voittajaksi, hyvää työtä ;D
- tuo aloitus
ja se toinen kirjoitus Pentistä äidin luona on kyllä todella ylivertaisia ja niille jaksaa nauraa. :D
Mä luulen itseasiassa että noi kaksi juttua (siis tuon aloituksen että myös Äidin luona) on kirjoittanut sama tyyppi, jokatapauksessa hänellä/heillä on selvästi kirjoittajan lahjoja! :)
- pentistä
pentti sotkee vanhalla ruostuneella naisten fillarilla jossain savon muutaman sadan asukkaan muuttotappio kunnassa kohta kotia kirkkaassa auringon paisteessa. Kotiin päästyään pentti ottaa jääkaapista äidin tekemät makkarasämpylät ja ison lasin kaakaota. Äidin jälkeensä jättämästä alkon hinnastosta pentti ihailee hienolta näyttävää neliön muotoista pulloa. "Tuon pakko olla hyvää kun se on tuollaisessa pullossa" pentti haaveilee. Kun tulen täysi-ikäiseksi ostan ensimmäiseksi tuota pentti ajattelee.. Pian pentti vaihtaa vanhaan ja ainoaan autolehteensä ja pysähtyy jälleen kerran mustangin myynti-ilmoituksen kohdalle. Ihailemaan totta kai. Pitkään ihailtuaan pentti päättää avata tietokoneensa. Kärsivällisesti hän odottaa kun windows98 latautuu. Pian onkin jo internet explorer auki ja pentti on seitsemännessä taivaassa. Mielessään pentti toteaa: "Täällä voin olla se hyvin pärjäävä pukumies enkä mitätön amisteini savon sydänmailta. Tämän on minun valtakuntani".
- V.P. Lehto
1. Vaikeuksia tietokoneen käyttäjärjestelmän kanssa
2. Vaikeuksia solmia kontakteja vastakkaiseen sukupuoleen
3. Mäkättävä äiti kotona
- Pentti Nelonen
Eikö parempaa tekemistä ole kuin naputtaa moista roskaa! Onko tuo muka jotain huumoria hah, solvausta tuo on! Mutta minä koetan olla myötömielinen ja anteeksiantava. Tiedän kuitenkin täällä olevan vain pieni aktiivinen solvaajajoukko, suurin osa kuitenkin ymmärtää ja kannattaa näkemyksiäni. Laaja-alaisuus tulee kokemuksesta, nämä solvaajat ovat vielä nuoria ja laput silmillä kuin ravihevoset.
- et muuhu pysty
"suurin osa kuitenkin ymmärtää ja kannattaa näkemyksiäni."
Mistäs olet tuollaisen käsityksen saanut? Sanon vaan että sulla on virheellinen käsitys, suuri osa EI ymmärrä ja kannata sun näkemyksiäsi!
Mitä solvauksiin tulee, niin kylvää kuin niittää! Eli itse olet ansainnut solvauksesi. Monta vuotta olet täällä jauhanut paskaa ja ITSE OLET SOLVANNUT MUITA joten koita kestää payback (takaisinmaksu) niinkuin mies. Jos nyt ylipäätään olet mies! - Pentti Nelonen
et muuhu pysty kirjoitti:
"suurin osa kuitenkin ymmärtää ja kannattaa näkemyksiäni."
Mistäs olet tuollaisen käsityksen saanut? Sanon vaan että sulla on virheellinen käsitys, suuri osa EI ymmärrä ja kannata sun näkemyksiäsi!
Mitä solvauksiin tulee, niin kylvää kuin niittää! Eli itse olet ansainnut solvauksesi. Monta vuotta olet täällä jauhanut paskaa ja ITSE OLET SOLVANNUT MUITA joten koita kestää payback (takaisinmaksu) niinkuin mies. Jos nyt ylipäätään olet mies!....huimat lukijamäärät ja vain murto-osa vastaa, ne länkkääjät, muut ovat kirjoitukseni takana!
- kyllä mutta..
Pentti Nelonen kirjoitti:
....huimat lukijamäärät ja vain murto-osa vastaa, ne länkkääjät, muut ovat kirjoitukseni takana!
"....huimat lukijamäärät ja vain murto-osa vastaa, ne länkkääjät, muut ovat kirjoitukseni takana!"
Suuri lukijamäärä (ei sentään kuitenkaan huima) ei tarkoita että muut olisi sun kirjoitustesi takana! Eivät kaikki vaan viitsi ottaa kantaa sun typeryyksiisi! Kun meillä muilla on muutakin tekemistä kuin vastata sun idioottimaisiin viesteihisi! Esim. on työt, on kotityöt, on harrastukset, ihmissuhteet jne. eli ne kaikki mitä sulta puuttuu! "nämä solvaajat ovat vielä nuoria ja laput silmillä kuin ravihevoset"
Minä en ainakaan ole kovin nuori enää jos en vanhakaan, keski-ikäinen siis, olen kokenut elämässä monenmoista joten en kulje laput silmilläkään. Mistä muuten johtuisi että koska olen ennen ollut piintynyt Microsoftin ylistäjä olisin yhtäkkiä siirtynyt linuxkäyttäjäksi? Aivopesua, onko minut aivopesty tämän palstan kautta, etäaivopesua? Vai voisiko se johtua siitä että ENNEN minä kuljinkin tietotekniset laput silmilläni mutta ne ovat nyt tippuneet pois ja siksi vastustan kohtuullisen kiihkeästi windowsia ja kaikkea mitä Microsoft edustaa?
Mitä tulee lappuihin niin muilla on ehkä laput mutta sulla on kuule pudonnut koko hattu silmille ja sen päälläkin on vielä paksumpi villapipo.
- tikutaku,
Hyvä!
- von qwerty
Ei paha, eikä varmaan kaukana totuudestakaan! =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 586101
- 615532
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1154169- 543832
- 143775
- 323199
- 632951
- 592826
- 682558
- 471940