Olemme yli parikymppisiä ihmisiä, ja olemme olleet nyt parisuhteessa reilu 5 vuotta. Tästä ajasta olemme asuneet yhdessä 2vuotta.
Nyt olemme tulleet parisuhteessa siihen pisteeseen, että itse olisin valmis ottamaan yhden askeleen taas eteenpäin ja menemään kihloihin. Eikös 5 vuoden suhteen jälkeen tämä olisi ihan normaalia?
Mutta miehelläni on sellainen käsitys, että kun kihloihin mennään, pitäisi mennä myös ihan heti naimisiin.
Elämäntilanne ei ole vielä tällä hetkellä sopiva naimisiinmenoon, mutta muutaman vuoden sisällä sekin olisi jo ajankohtainen ja siksi haluaisin jo kovasti sormuksen sormeeni merkiksi lupauksesta, että häät tulevat ja että haluamme olla yhdessä.
Tuntuu, että ystävät ja sukulaisetkin ovat jo heittäneet toivonsa meidän kihlautumisen suhteen.. ja tuntuu että niin alan minäkin kohta..Jossei jo yli 5 vuoden suhteen jälkeen ole valmis menemään kihloihin niin milloin sitten?
Olenko hullu, koska haluaisin erittäin kovasti jo mennä kihloihin mieheni kanssa?
Kuinka pitkiä aikoja te olette olleet parisuhteessa ilman kihloja?
Kosinnan odottelu
1
678
Vastaukset
- entinen odottaja
Selvästikin kyseessä on nyt kahden ihmisen näkemyserot. Miehesi on perinteisen tavan kannattaja ja hänen mielestään kun kihlaudutaan järjestetään heti häät ja mennään naimisiin. Sinä olisit valmis pidempäänkin kihlausaikaan. Teidän kannattaa nyt tosissaan keskustella, että oletteko menossa joskus naimisiin ja milloin nämä häät olisi mahdollista järjestää. Miehesi olisi hyvä tietää että nykypäivän menolla häiden järjestäminen tulee aloittaa vähintään vuotta aiemmin, sillä monet vihkikirkot ovat todella suosittuja ja ne varataan jo edellisenä kesänä. Joten ainakin tuon vuoden kihlaus tulee kestämään... Myös sinun kannattaa miettiä miksi haluat pitkän kihlauksen? Olisiko se vain merkki muille, että olette tosissanne? Eikö se riittäisi että te kaksi tiedätte että menette jonain päivänä naimisiin? Minullakin oli vähän aikaa sitten kova hinku kihlautumaan. Sitten näitä keskusteluja lukiessani huomasin yhden hyvän vinkin. Kannattaa unohtaa koko kihlausasia, ja keskittyä vain avioliiton miettimiseen. Sitten kun on valmis menemään naimisiin, on valmis kihlautumaan. Jos sinunkin mielestäsi häät ovat ajankohtaiset vasta parin vuoden päästä, niin eikai niillä kihloilla niin kiire ole?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133996
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831639Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731455Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341070- 931024
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993