Onko se puinen koulu vielä pystyssä siinä miekkiön keskustassa?Kävin siinä koulua -69 ja opettaja oli Einari Lehelmä jolla oli kaksi hyvännäköistä tytärtä.Taitaa olla miekkiö vähän muuttunut 40 vuodessa???? Stål:in tyttö oli myös kuuma mimmi maitolaiturilla iltaisin....T.Tero
Miekkiön kansakoulu
11
2739
Vastaukset
- Säästölinjalle
Eiköhän koko koulu kannattaisi kunnan lakkauttaa koska liittyminen Lahteen tapahtuu lähivuosina ja vanhan sekä pienen kouluyksikön ylläpitäminen nykyisissä puitteissa ja kunnan säästövaatimusten valossa ei ole järkevää. Miekkiö koko kunnan osana muutenkin on lähempänä Lahtea ja Orimattilaakin kuin perus Hollolaa.
Hollolan ja Lahden liitos tuntuu kyllä kaikin puolin järkevältä ja Päijät-Hämeen kokoinen kunta on taasen auttamattoman suuri pinta-alaltaan ja etäisyyksiltään.- luottamushenkilö
Todellakin Miekkiönkoulu tulee säilyttää , vaikkakin se siirtyisi lähemmäksi Renkomäkeä, sittenhän sitä voisivat Lahtelaisetkin hyödyntää samoin Orimattila. Ei sentään kaikkia kyläkouluja tule lopettaa. On arempialapsia jotka paremmin kokee turvallisuudentunnetta pienemmässä koulussa kuin suurissa massakouluissa. Miekkiö on kunnan tärkeimpiä alueita kunhan sinne saadaan vesiviemäröinti- asemakaava. Miekkiöläiset ovat kuules tärkeitäveronmaksajia myöskin Hollolankunnalle!Käännä kylkeä etteet niinpahoja unia nää Hollolan liittymisestä Lahteen.Aika ei ole vielä ja toivottavasti ei koskaan!!!
- omenavanilja
Oletkohan nyt ajatellut muuta kuin säästöä ja säästöä?
Entäpä ne pienet koululaiset!?
Olin itse 70-luvulla Miekkiön koulussa ja sieltä siirryttiin Salpakankaalle yläasteelle.
Olipa siinä shokkia kerrakseen.
Miekkiössä olin HYVÄ oppilas. Vaan S.kankaalla... valtava määrä ihmisiä, liian suuret luokat jne. Oppiminen kärsi suunnattomasti. Kiusaamista joka puolella.
Järjetöntä sanon minä. Vaikka omat lapsetkin on jo koulunsa käyneet, niin varmasti liputan pienten koulujen puolesta. Tulevaisuus on lasten. Onko se pakko pilata jättikouluilla, joissa opettaja ei edes tunne oppilaitaan??
- tieske
olin siellä minäkin, kuin myös isäni ja poikani.
olin kuusikymmenluvun alussa. sukuni historia sivuaa koulua ja toivoisin koulun jatkavan vielä toiset 100 vuotta.
terv. timo- ihkuaaa
Hehheh. Itse olen juuri tällä hetkellä Miekkiön ala-asteen 6 luokalla. Että pystyssä on tuo tönö, mutta ei kauaa, ensi vuonna ne aikoo siirtää kaikki muut oppilaat paitsi 1-2lk pois koko koulusta.
- Minä!
Pitäisikö muka Miekkiön Koulu lopettaa?
Ei todellakaan !
Kuljetukset olisivat sitä paitsi halvenpia kunnalle jos matka olisi Mekkiö-Miekkiön Koulu kuin että se olisi Miekkiö-Salpakankaan Koulu.
T: Joku 5lk Miekkiön Koulusta. - Piiskanlovi
Miekkiön peruskoulun ensimmäisten luokkien koulu
http://www.hollola.fi/sivistys/koulu/miekkio.htm
ESS 2004
http://verkkolehti.econnection.fi/sivut/index.php?koulu=28
Koulukaverit
http://koulukaverit.com/kouluk/Miekkionkoulu/Hollola/1082/2 - entinen oppilas
Nyt se Miekkiön koulu sitten lakkautetaan! Ens lukuvuonna on kaikki oppilaat siirretty sinne uuteen kouluun kuntakeskukseen. Hieno kunta, koht kaikki kunnan lapset käy koulua saman katon alla! Vaan eipä ne omat koulumuistot tuosta putiikista kaikki niin aurinkoisia ole, vaikka aikahan ne muistot kultaa. Opettajat eivät olleet aina niin tasapuolisia ja koulukiusaaminen rehotti, sainpahan itsekin sitä kokea mutta enpäs ollut ainoa. Lisäksi niin suuri lapsimäärä pienissä tiloissa on käynyt varmaan ahtaaksi, eihän koko tönössä ole liikuntasalia eikä ruokalaa, pulpettien päällä syötiin silloinkin. Piha tosin oli ihan hieno ainakin silloin kun siellä oli enemmän omenapuita ja marjapensaita, nykyään ei varmaan ole niitäkään. Sitten kun aikoinaan siirryttiin "isoon kouluun" yläasteelle, homeessa kuuluu nykyään olevan sekin, niin siellä pystyi paremmin erottautumaan kiusaajista kivempiin porukoihin kun 8 oppilaan luokalla 60 oppilaan koulussa yhdysluokissa. Yläasteella kaikkia aineita opetti eri opettajat joten puolueellisuutta ei niin ilmennyt, ala-asteella kun oli se sama opettaja aina, niin jos joutui opettajan epäsuosioon ja silmätikuksi niin se oli sitten voi voi... Mutta sinänsä sääli kun kylillä ei sitten nykyään ole paljoa mitään palveluita, vanhuksillehan se tuottaa hankaluuksia, pitäisi olla auto kun ei kulje julkinen liikenne...
- Hangasmäki
Tosi surullista, ettei Miekkiössä enää koulua ole. On siitä jo ikuisuus kun kävin siellä
ensimmäisestä seitsemänteen. Olihan sielä niitä kiusaajia silloinkin, mutta ei ole
traumoja jäänyt. Opettajat Lehelmä ja Ojala olivat mukavia. Viisikymmenluvulla oli
kaikki pikkasen toisenlaista. Makaroonilaatikko oli paras ruoka ja luokan yhteinen tunti lauantana hauskin tunti.
Onko ollut aikomusta tavata entisiä oppilaita ?
Liuokkakokous olis kiva, vaikka oppilaat vuodelta 1958.
- kalle kehveli
paska homma kun kaikki pienet lapsiystävälliset koulut lakkautetaan varsinkin miekkiön koulu en ymmärrä mitä päättäjien päissä oikein liikkuu vai liikkuuko mikään sillä isoissa kouluissa tulee koulukiusattuja ja häiriintyneitä oppilaita mutta pienessä koulussa oppilaskin on ihminen . päättäjät miettikää miten tyhmiä olette pikku maalaiskouluja loppettaessanne kun teette lapsista massaa ja häiriköityneitä nuoria.
- Eevakivistö
Kävin sotavuosina Miekkiön kansakoulussa kai yhden tai kaksi vuotta. SE oli keltainen rakennus kaupan lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625