Miekkiön kansakoulu

sorolla1

Onko se puinen koulu vielä pystyssä siinä miekkiön keskustassa?Kävin siinä koulua -69 ja opettaja oli Einari Lehelmä jolla oli kaksi hyvännäköistä tytärtä.Taitaa olla miekkiö vähän muuttunut 40 vuodessa???? Stål:in tyttö oli myös kuuma mimmi maitolaiturilla iltaisin....T.Tero

11

2177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säästölinjalle

      Eiköhän koko koulu kannattaisi kunnan lakkauttaa koska liittyminen Lahteen tapahtuu lähivuosina ja vanhan sekä pienen kouluyksikön ylläpitäminen nykyisissä puitteissa ja kunnan säästövaatimusten valossa ei ole järkevää. Miekkiö koko kunnan osana muutenkin on lähempänä Lahtea ja Orimattilaakin kuin perus Hollolaa.

      Hollolan ja Lahden liitos tuntuu kyllä kaikin puolin järkevältä ja Päijät-Hämeen kokoinen kunta on taasen auttamattoman suuri pinta-alaltaan ja etäisyyksiltään.

      • luottamushenkilö

        Todellakin Miekkiönkoulu tulee säilyttää , vaikkakin se siirtyisi lähemmäksi Renkomäkeä, sittenhän sitä voisivat Lahtelaisetkin hyödyntää samoin Orimattila. Ei sentään kaikkia kyläkouluja tule lopettaa. On arempialapsia jotka paremmin kokee turvallisuudentunnetta pienemmässä koulussa kuin suurissa massakouluissa. Miekkiö on kunnan tärkeimpiä alueita kunhan sinne saadaan vesiviemäröinti- asemakaava. Miekkiöläiset ovat kuules tärkeitäveronmaksajia myöskin Hollolankunnalle!Käännä kylkeä etteet niinpahoja unia nää Hollolan liittymisestä Lahteen.Aika ei ole vielä ja toivottavasti ei koskaan!!!


      • omenavanilja

        Oletkohan nyt ajatellut muuta kuin säästöä ja säästöä?
        Entäpä ne pienet koululaiset!?
        Olin itse 70-luvulla Miekkiön koulussa ja sieltä siirryttiin Salpakankaalle yläasteelle.
        Olipa siinä shokkia kerrakseen.
        Miekkiössä olin HYVÄ oppilas. Vaan S.kankaalla... valtava määrä ihmisiä, liian suuret luokat jne. Oppiminen kärsi suunnattomasti. Kiusaamista joka puolella.
        Järjetöntä sanon minä. Vaikka omat lapsetkin on jo koulunsa käyneet, niin varmasti liputan pienten koulujen puolesta. Tulevaisuus on lasten. Onko se pakko pilata jättikouluilla, joissa opettaja ei edes tunne oppilaitaan??


    • tieske

      olin siellä minäkin, kuin myös isäni ja poikani.
      olin kuusikymmenluvun alussa. sukuni historia sivuaa koulua ja toivoisin koulun jatkavan vielä toiset 100 vuotta.

      terv. timo

      • ihkuaaa

        Hehheh. Itse olen juuri tällä hetkellä Miekkiön ala-asteen 6 luokalla. Että pystyssä on tuo tönö, mutta ei kauaa, ensi vuonna ne aikoo siirtää kaikki muut oppilaat paitsi 1-2lk pois koko koulusta.


    • Minä!

      Pitäisikö muka Miekkiön Koulu lopettaa?
      Ei todellakaan !
      Kuljetukset olisivat sitä paitsi halvenpia kunnalle jos matka olisi Mekkiö-Miekkiön Koulu kuin että se olisi Miekkiö-Salpakankaan Koulu.
      T: Joku 5lk Miekkiön Koulusta.

    • entinen oppilas

      Nyt se Miekkiön koulu sitten lakkautetaan! Ens lukuvuonna on kaikki oppilaat siirretty sinne uuteen kouluun kuntakeskukseen. Hieno kunta, koht kaikki kunnan lapset käy koulua saman katon alla! Vaan eipä ne omat koulumuistot tuosta putiikista kaikki niin aurinkoisia ole, vaikka aikahan ne muistot kultaa. Opettajat eivät olleet aina niin tasapuolisia ja koulukiusaaminen rehotti, sainpahan itsekin sitä kokea mutta enpäs ollut ainoa. Lisäksi niin suuri lapsimäärä pienissä tiloissa on käynyt varmaan ahtaaksi, eihän koko tönössä ole liikuntasalia eikä ruokalaa, pulpettien päällä syötiin silloinkin. Piha tosin oli ihan hieno ainakin silloin kun siellä oli enemmän omenapuita ja marjapensaita, nykyään ei varmaan ole niitäkään. Sitten kun aikoinaan siirryttiin "isoon kouluun" yläasteelle, homeessa kuuluu nykyään olevan sekin, niin siellä pystyi paremmin erottautumaan kiusaajista kivempiin porukoihin kun 8 oppilaan luokalla 60 oppilaan koulussa yhdysluokissa. Yläasteella kaikkia aineita opetti eri opettajat joten puolueellisuutta ei niin ilmennyt, ala-asteella kun oli se sama opettaja aina, niin jos joutui opettajan epäsuosioon ja silmätikuksi niin se oli sitten voi voi... Mutta sinänsä sääli kun kylillä ei sitten nykyään ole paljoa mitään palveluita, vanhuksillehan se tuottaa hankaluuksia, pitäisi olla auto kun ei kulje julkinen liikenne...

      • Hangasmäki

        Tosi surullista, ettei Miekkiössä enää koulua ole. On siitä jo ikuisuus kun kävin siellä

        ensimmäisestä seitsemänteen. Olihan sielä niitä kiusaajia silloinkin, mutta ei ole

        traumoja jäänyt. Opettajat Lehelmä ja Ojala olivat mukavia. Viisikymmenluvulla oli

        kaikki pikkasen toisenlaista. Makaroonilaatikko oli paras ruoka ja luokan yhteinen tunti lauantana hauskin tunti.

        Onko ollut aikomusta tavata entisiä oppilaita ?

        Liuokkakokous olis kiva, vaikka oppilaat vuodelta 1958.


    • kalle kehveli

      paska homma kun kaikki pienet lapsiystävälliset koulut lakkautetaan varsinkin miekkiön koulu en ymmärrä mitä päättäjien päissä oikein liikkuu vai liikkuuko mikään sillä isoissa kouluissa tulee koulukiusattuja ja häiriintyneitä oppilaita mutta pienessä koulussa oppilaskin on ihminen . päättäjät miettikää miten tyhmiä olette pikku maalaiskouluja loppettaessanne kun teette lapsista massaa ja häiriköityneitä nuoria.

    • Eevakivistö

      Kävin sotavuosina Miekkiön kansakoulussa kai yhden tai kaksi vuotta. SE oli keltainen rakennus kaupan lähellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe