Onko se puinen koulu vielä pystyssä siinä miekkiön keskustassa?Kävin siinä koulua -69 ja opettaja oli Einari Lehelmä jolla oli kaksi hyvännäköistä tytärtä.Taitaa olla miekkiö vähän muuttunut 40 vuodessa???? Stål:in tyttö oli myös kuuma mimmi maitolaiturilla iltaisin....T.Tero
Miekkiön kansakoulu
11
2297
Vastaukset
- Säästölinjalle
Eiköhän koko koulu kannattaisi kunnan lakkauttaa koska liittyminen Lahteen tapahtuu lähivuosina ja vanhan sekä pienen kouluyksikön ylläpitäminen nykyisissä puitteissa ja kunnan säästövaatimusten valossa ei ole järkevää. Miekkiö koko kunnan osana muutenkin on lähempänä Lahtea ja Orimattilaakin kuin perus Hollolaa.
Hollolan ja Lahden liitos tuntuu kyllä kaikin puolin järkevältä ja Päijät-Hämeen kokoinen kunta on taasen auttamattoman suuri pinta-alaltaan ja etäisyyksiltään.- luottamushenkilö
Todellakin Miekkiönkoulu tulee säilyttää , vaikkakin se siirtyisi lähemmäksi Renkomäkeä, sittenhän sitä voisivat Lahtelaisetkin hyödyntää samoin Orimattila. Ei sentään kaikkia kyläkouluja tule lopettaa. On arempialapsia jotka paremmin kokee turvallisuudentunnetta pienemmässä koulussa kuin suurissa massakouluissa. Miekkiö on kunnan tärkeimpiä alueita kunhan sinne saadaan vesiviemäröinti- asemakaava. Miekkiöläiset ovat kuules tärkeitäveronmaksajia myöskin Hollolankunnalle!Käännä kylkeä etteet niinpahoja unia nää Hollolan liittymisestä Lahteen.Aika ei ole vielä ja toivottavasti ei koskaan!!!
- omenavanilja
Oletkohan nyt ajatellut muuta kuin säästöä ja säästöä?
Entäpä ne pienet koululaiset!?
Olin itse 70-luvulla Miekkiön koulussa ja sieltä siirryttiin Salpakankaalle yläasteelle.
Olipa siinä shokkia kerrakseen.
Miekkiössä olin HYVÄ oppilas. Vaan S.kankaalla... valtava määrä ihmisiä, liian suuret luokat jne. Oppiminen kärsi suunnattomasti. Kiusaamista joka puolella.
Järjetöntä sanon minä. Vaikka omat lapsetkin on jo koulunsa käyneet, niin varmasti liputan pienten koulujen puolesta. Tulevaisuus on lasten. Onko se pakko pilata jättikouluilla, joissa opettaja ei edes tunne oppilaitaan??
- tieske
olin siellä minäkin, kuin myös isäni ja poikani.
olin kuusikymmenluvun alussa. sukuni historia sivuaa koulua ja toivoisin koulun jatkavan vielä toiset 100 vuotta.
terv. timo- ihkuaaa
Hehheh. Itse olen juuri tällä hetkellä Miekkiön ala-asteen 6 luokalla. Että pystyssä on tuo tönö, mutta ei kauaa, ensi vuonna ne aikoo siirtää kaikki muut oppilaat paitsi 1-2lk pois koko koulusta.
- Minä!
Pitäisikö muka Miekkiön Koulu lopettaa?
Ei todellakaan !
Kuljetukset olisivat sitä paitsi halvenpia kunnalle jos matka olisi Mekkiö-Miekkiön Koulu kuin että se olisi Miekkiö-Salpakankaan Koulu.
T: Joku 5lk Miekkiön Koulusta. - Piiskanlovi
Miekkiön peruskoulun ensimmäisten luokkien koulu
http://www.hollola.fi/sivistys/koulu/miekkio.htm
ESS 2004
http://verkkolehti.econnection.fi/sivut/index.php?koulu=28
Koulukaverit
http://koulukaverit.com/kouluk/Miekkionkoulu/Hollola/1082/2 - entinen oppilas
Nyt se Miekkiön koulu sitten lakkautetaan! Ens lukuvuonna on kaikki oppilaat siirretty sinne uuteen kouluun kuntakeskukseen. Hieno kunta, koht kaikki kunnan lapset käy koulua saman katon alla! Vaan eipä ne omat koulumuistot tuosta putiikista kaikki niin aurinkoisia ole, vaikka aikahan ne muistot kultaa. Opettajat eivät olleet aina niin tasapuolisia ja koulukiusaaminen rehotti, sainpahan itsekin sitä kokea mutta enpäs ollut ainoa. Lisäksi niin suuri lapsimäärä pienissä tiloissa on käynyt varmaan ahtaaksi, eihän koko tönössä ole liikuntasalia eikä ruokalaa, pulpettien päällä syötiin silloinkin. Piha tosin oli ihan hieno ainakin silloin kun siellä oli enemmän omenapuita ja marjapensaita, nykyään ei varmaan ole niitäkään. Sitten kun aikoinaan siirryttiin "isoon kouluun" yläasteelle, homeessa kuuluu nykyään olevan sekin, niin siellä pystyi paremmin erottautumaan kiusaajista kivempiin porukoihin kun 8 oppilaan luokalla 60 oppilaan koulussa yhdysluokissa. Yläasteella kaikkia aineita opetti eri opettajat joten puolueellisuutta ei niin ilmennyt, ala-asteella kun oli se sama opettaja aina, niin jos joutui opettajan epäsuosioon ja silmätikuksi niin se oli sitten voi voi... Mutta sinänsä sääli kun kylillä ei sitten nykyään ole paljoa mitään palveluita, vanhuksillehan se tuottaa hankaluuksia, pitäisi olla auto kun ei kulje julkinen liikenne...
- Hangasmäki
Tosi surullista, ettei Miekkiössä enää koulua ole. On siitä jo ikuisuus kun kävin siellä
ensimmäisestä seitsemänteen. Olihan sielä niitä kiusaajia silloinkin, mutta ei ole
traumoja jäänyt. Opettajat Lehelmä ja Ojala olivat mukavia. Viisikymmenluvulla oli
kaikki pikkasen toisenlaista. Makaroonilaatikko oli paras ruoka ja luokan yhteinen tunti lauantana hauskin tunti.
Onko ollut aikomusta tavata entisiä oppilaita ?
Liuokkakokous olis kiva, vaikka oppilaat vuodelta 1958.
- kalle kehveli
paska homma kun kaikki pienet lapsiystävälliset koulut lakkautetaan varsinkin miekkiön koulu en ymmärrä mitä päättäjien päissä oikein liikkuu vai liikkuuko mikään sillä isoissa kouluissa tulee koulukiusattuja ja häiriintyneitä oppilaita mutta pienessä koulussa oppilaskin on ihminen . päättäjät miettikää miten tyhmiä olette pikku maalaiskouluja loppettaessanne kun teette lapsista massaa ja häiriköityneitä nuoria.
- Eevakivistö
Kävin sotavuosina Miekkiön kansakoulussa kai yhden tai kaksi vuotta. SE oli keltainen rakennus kaupan lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768