Sairas pikkuveli?

epätoivoinen.

Noh, mun ongelmani on ollu , ja on, mun pikkuveljeni.
Niin yksinkertaselta ku se kuulostaaki, mä oon kyllästynyt, uupunut ja masentunut siihen. Mä en rakasta sitä. En, en ollenkaan.
Koittakaa kuvitella 11-vuotias poika, jonka ei pitäis voida satuttaa 15-vuotiasta tyttöä henkisesti, eikä fyysisesti.
Mut silti, se pystyy siihen?
Mä oon kestäny läskittelyä ja kaikkea muuta loukkaavaa haukkumista nyt kolmatta vuotta. Fyysistä väkivaltaa nyt vuoden.
Ei varsinaista hakkaamista, hyökkää vaan päälle ja lyö. Lyö niin lujaa ku pystyy ja mihin vaan osuu. Mä puollustaudun- ja lyön takasin. Ei ole normaalia.
Nyt se on sit ruvennut toivomaan mun kuolemaani ja mua pelottaa, ihan oikeesti.

Lääkäriin tai psykologille se pitäis viedä, mut miten?
Kuka sitä vois auttaa?
Mä voisin puhua mun isälle, mut se vaan huutais tälle, eikä siitä ole apua. Äiti ei usko mua.
Mummi ym sukulaiset, ei nekään uskois, uskokaa pois.

Ne ei vaan tajua miten mun ennestään surkea itsetunto laskee.

Mä tulin just riparilta, ja oisin voinu jäädä sinne. Ei mua huvita palata tänne.

Ei vissiin oo kovin normaalia itkeä iltasin itteään uneen.

13

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytä kameraa

      Kuvaa koko riemu salaa videolle. Johan alkaa uskomaan. Tai sitten avaat sanaisen arkkusi ja päästät kaikki ulos ja näytät sille saatanan mukulalle.

      • epätoivoinen.

        Mä oon nyt avannut sanaisen arkkuni kahdesti. Kertonu, huutamatta, mun äidilleni ja pikkuveljelleni, miten mua kyllästyttää tää.

        Eipä mitää, veli suuttu, haukku mut ja rupes heitteleen tavaroita lattialle.
        Äiti ei yksinkertasesti hyväksy asiaa.


      • oiuyuio
        epätoivoinen. kirjoitti:

        Mä oon nyt avannut sanaisen arkkuni kahdesti. Kertonu, huutamatta, mun äidilleni ja pikkuveljelleni, miten mua kyllästyttää tää.

        Eipä mitää, veli suuttu, haukku mut ja rupes heitteleen tavaroita lattialle.
        Äiti ei yksinkertasesti hyväksy asiaa.

        Puhu myös muille.
        Ihmiset eivöt ehkä ehti usko mutta miksi valehtelisit?
        Kyllä uskovat.


      • epätoivoinen.
        oiuyuio kirjoitti:

        Puhu myös muille.
        Ihmiset eivöt ehkä ehti usko mutta miksi valehtelisit?
        Kyllä uskovat.

        Täs on nyt se ongelmana, et ihan tosi, mua ehkä uskotaan. Mut asialle ei tehä mitään, tätä asiaa ei hyväksytä?
        Ei tällasista asioista puhuta ääneen, vaikka tää onki esimerkiks perheväkivaltaan verrattuna vähäpätönen asia.

        Vaikee selittää, mut koittakaa ymmärtää (:


    • höppänä

      pikkuveljesi, miten häntä kohdellaan perheessäsi? tuntuu kertomasi perusteella, että hän purkaa oman vihansa sinuun. minullakin on pikku veli. tappelimme nuorempana todella rajusti, molemmat oli mustelmilla ja itkivät, tuli jopa lääkärikäyntejä, mutta veljen murrosiän mentyä ohi hän rauhoittui ja nyt ollaan niin kavereita ja nauretaan monia vuosia kestäneille tappeluille, pienille ja suurille riidoillekkin.. :D Jos mahdollista kokeile olla huomioimatta veljeäsi. Älä huomioi veljesi pahoja tekoja vaan hyvät. Jos veljesi lyö, yritä mahdollisimman pitkään olla huomioimatta sitä käytöstä, älä puhu tai edes katso silmiin. Mutta jos veljesi osoittaa jonkin hyvän teon, on kiltisti sinua kohtaan tai tekee palveluksen niin kiitä ja kehu häntä oikein kovasti. :) Veljesi saattaa silloin ymmärtää miten toimia siskon kanssa ja miten saada haluamaansa huomiota. :) Näin minulle neuvottiin ja auttoihan se, mutta oli hankalaa olla huomioimatta lyöntejä, pienet iskut sietää mutta suurempia ei, silti ei se pinna saa palaa ja antaa vastakaikua esim. lyömällä takaisin :) Kokeile, jospa auttaisi edes hieman. :)

      • epätoivoinen.

        Hmm, en usko että tää toimis. Oon yrittäny olla huomioimatta nyt vähään aikaan, mut siis ei nyt oo pelkästään siitä kii. Ei se satu eniten, että se lyö ja haukkuu. Kiitos sen, oon tullu aika immuuniks haukkumiselle.

        Mut asia on se, että se tekee pahaa myös mun äidille ja äitipuolelleni.
        Suuttuu ihan pienistä asioista, loukkaantuu pienestäki huomautuksesta. Ja nyt tää koko perhe alkaa hajota käsiin, mistään ei tuu oikee mitää.

        Mä pelkään lähinnä mun perheeni puolesta, en itteni.

        Mä en yksinkertasesti voi olla vaan paikoillaan sillon ku yks tuhoaa meiän kämppää ja haukkuu mua ja äitiäni millon mitenki.


      • höppänä
        epätoivoinen. kirjoitti:

        Hmm, en usko että tää toimis. Oon yrittäny olla huomioimatta nyt vähään aikaan, mut siis ei nyt oo pelkästään siitä kii. Ei se satu eniten, että se lyö ja haukkuu. Kiitos sen, oon tullu aika immuuniks haukkumiselle.

        Mut asia on se, että se tekee pahaa myös mun äidille ja äitipuolelleni.
        Suuttuu ihan pienistä asioista, loukkaantuu pienestäki huomautuksesta. Ja nyt tää koko perhe alkaa hajota käsiin, mistään ei tuu oikee mitää.

        Mä pelkään lähinnä mun perheeni puolesta, en itteni.

        Mä en yksinkertasesti voi olla vaan paikoillaan sillon ku yks tuhoaa meiän kämppää ja haukkuu mua ja äitiäni millon mitenki.

        meillä oli samanlaista, tosin se johtui isästä. Veljeni haukkui kaikkia kattavalla kirosanakokoelmalla, hajotti kolme automme tuulilasia, monta ikkunaa ja astiaa. Huusi ja haukkui. Mutta myöhemmin tajusin sen johtuneen isästä, joka ei hänen mielestään tuntunut välittävän hänestä.
        Rauhottui se lopulta ajan kuluessa. Piti vain yrittää saada veljen olo hyväksi kotona ja olla hänelle, kuin kaveri.


      • epätoivoinen.
        höppänä kirjoitti:

        meillä oli samanlaista, tosin se johtui isästä. Veljeni haukkui kaikkia kattavalla kirosanakokoelmalla, hajotti kolme automme tuulilasia, monta ikkunaa ja astiaa. Huusi ja haukkui. Mutta myöhemmin tajusin sen johtuneen isästä, joka ei hänen mielestään tuntunut välittävän hänestä.
        Rauhottui se lopulta ajan kuluessa. Piti vain yrittää saada veljen olo hyväksi kotona ja olla hänelle, kuin kaveri.

        No mutta kun sille annetaan kaikki mitä se haluaa. Se saattaa kinuta jotain, ja jos ei saa sitä, se vetää raivokohtauksen ja hirveen mökötyksen, jollon se saa sen !

        Ja se saa mun molemmilta vanhemmilta ihan tarpeeks huomiota.

        Voihan se tietysti johtua mun isästä, joka on kyllästyny sen 'kohtauksiin' ja suuttuu sille nykyään aika helposti. Mut yleensä siihen on kyl syy.
        Ja mun veljeni saattaa sitte loukkaantua siitä, vaikka ei pitäis.

        Haluisin ihan oikeesti sen jonnekki lääkärille.


      • ainakun
        epätoivoinen. kirjoitti:

        No mutta kun sille annetaan kaikki mitä se haluaa. Se saattaa kinuta jotain, ja jos ei saa sitä, se vetää raivokohtauksen ja hirveen mökötyksen, jollon se saa sen !

        Ja se saa mun molemmilta vanhemmilta ihan tarpeeks huomiota.

        Voihan se tietysti johtua mun isästä, joka on kyllästyny sen 'kohtauksiin' ja suuttuu sille nykyään aika helposti. Mut yleensä siihen on kyl syy.
        Ja mun veljeni saattaa sitte loukkaantua siitä, vaikka ei pitäis.

        Haluisin ihan oikeesti sen jonnekki lääkärille.

        Aina kun se ees sanoo "hei" niin mee nopee sen kimppuun, hakkaa se ja huuda "sä oot hiljaa, vitun spede!" jos teet joka kerta noin, niin eiköhän se oo lopulta nätisti.


    • Itse...

      ...sanoisin tuollaiselle "pikkuveljelle", ettei hän ole veljeni.

      • adsads

        hmmh, oon sanonukki sille(ja äidilleni), ettei se oo mulle enää veli, että mä en enää jaksa sitä.
        noh, eipä äiti kuunnellu.
        veli vaa otti taas vaihteeks nokkiinsa..
        koomista sinänsä.


    • ...

      tyttöystävälläni oli samanlainen tilanne, mutta se ratkesi kun hieman ''juttelin'' pikkuveljen kanssa

    • Vinks vinks

      ...takas haluut pikku pällille antaa, otappa tukeva ote kaulan ympäryksiltä ja paika peukulla aatamin omenaa. Murtuu n. neljän kilon paineessa. Sattuu vitusti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      302
      3508
    2. 204
      2971
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      235
      2015
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1435
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe