Nissan Maxima 3.0

Ostaisinko?

Kiinnostuin Nissan Maxima 3.0 automaatista. Minkälaisia tyyppivikoja ko. merkillä on todettu? Onko kalliit varaosat / huollot verrattuna muihin Nissan malleihin?

150

39684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuiteri

      Vanhanaikainen, mutta muuten ihan kaiketi hyvä auto:
      Nissan maxima ei ole oikein ole pärjännyt testeissä ja viimeksi se oli viimeinen edustusautotestissä.
      Nissanina se kuitenkin taitaa olla aika luotettava ja ainakin se on tasossaan halpa.
      Rahallasi saat varmasti ihan oikean auton kaikilla herkuilla, hyvällä vii,meistelyllä ja aikamoisella ylellisyyden tunnnulla,joka kuitenkin uudistuu aika pian, koska malli on jo vanha.
      Nissanin huollot ovat edulliset ja varaosat aika halpoja johtuen kaiketi siitä että autoja myydään viiteen maanosaan, toisin kuin monia meillä suosittuja merkkejä.
      Jenkeissä näin kahta merkkiä yli muiden: Tojotaa (määrissä ylivoimainen ja siksi ei tarvitse ihmetellä mikis on kasvanut niin isoksi valmistajien joukossa) ja Nissania. Maximaakin oli melko paljon, en tosin tiedä miten se siellä sijoittuu kokoluokassa, koksa kori on ihan toisenmuotoinen.
      Kelpaa siis kuitenkin jenkeille, vaikka hinat tuskin ovat juurikaan halvempia, ellei niitä tehdä jenkeille Indonesiassa tai Thaimaassa???
      Minä ostan Opel Vectra Wagonin, koska se on ihan jees ja tilava.
      Harkitsin myös Maximaa.

    • Eiv

      oli myös 3.0 aut,ei vikoja ainaskaan mulla.Parasta autossa on moottori ja vaihteisto ja muutenkin hyvä kaikin puolin.

      • maxima

        Minulla on toinen maxima menossa eka oli 2000manual toinen 2003 aut.Vikoja nolla,huolto 15 tkm 100 euroa huolto 30 tkm 200 euroa siinä kaikki.Loppuvuodeta pitäisi tulla uusi korimalli 2005,aika varmasti ensi tammikuussa tilaan sellaisen.


      • lapinmies..
        maxima kirjoitti:

        Minulla on toinen maxima menossa eka oli 2000manual toinen 2003 aut.Vikoja nolla,huolto 15 tkm 100 euroa huolto 30 tkm 200 euroa siinä kaikki.Loppuvuodeta pitäisi tulla uusi korimalli 2005,aika varmasti ensi tammikuussa tilaan sellaisen.

        Eläkeläinen on kiinnostunut hankkimaan nissan maximan koska se on erityisen hyvin varustettu auto. Pienehkön opettajaeläkkeen vuoksi uskaltaudun teiltä kysymään polttoainekulutusta ja vuotuisen autoverot.


    • Manuaalimies

      Itselläni on vuoden 2003 mallia oleva kolmelitrainen Maxima, jolla olen ajanut hieman alle 90 000 km. Vikoja ei ole ollut. No, ainoastaan apukuskin ovi ei suostu nykyisin toimimaan kaukosäädöllä. Harmittoman tuntuinen auto. Iso kone on tietysti vähän juoppo. Keskikulutusmittari pyörii yhdeksässä litrassa. Meikäläisen kriteereillä mitattuna mukava ajatteva. En ole ainakaan vielä katunut ostosta.

    • Maximaan tyytyväinen.

      Omistan 130tkm ajetun ja voin sanoa olevani tyytyväinen. Auton testeihin jos luotat et aja kuin saksalaisella kumisialla, joka on vielä epäluotettava. Olen seurannut autotestejä vuosikymmeniä ja epäilyttää niiden puolueettomuus.
      Minulla on ollut monenlaisia autoja, mutta kyllä maxima on paras, Mikä varustelu ja mihin hintaan.
      Ajettavuus ei ole palanssissa auton omistajien ja testaajien suhteen. Mielestäni se on aivan jämäkkä ja rauhallisesti käyttäytyvä ajettava.
      Vectraa en ostaisi vaikka se olisi viimeinen auto maanpäällä, siksi hurjia juttuja olen kuullut sen vioista. Nissan Maxima On erittäin hyvä ostos. Hyvä hinta/laatu suhde.

      • on hyvä

        Ostin Nissan Maxima QX 3.0 V6:n viime syksynä. Hyvä vakaa ajettava, ei vikoja. Edulliset huollot, miellyttävä kaikin puolin. En ole toistaiseksi n. 20 000 km:n jälkeen katunut ostoani. Vähäisessä määrin juoppo, mutta se ei haittaa, kun muuta murhetta ei ole ollut lainkaan. Suositteluni.


      • maxima
        on hyvä kirjoitti:

        Ostin Nissan Maxima QX 3.0 V6:n viime syksynä. Hyvä vakaa ajettava, ei vikoja. Edulliset huollot, miellyttävä kaikin puolin. En ole toistaiseksi n. 20 000 km:n jälkeen katunut ostoani. Vähäisessä määrin juoppo, mutta se ei haittaa, kun muuta murhetta ei ole ollut lainkaan. Suositteluni.

        tarjolla olisi vuoden 2001 3,0 v6 manuaali maxima. ajettu on jo 200tkm ja autossa täydellinen huoltokirja. hinta olisi mielestäni edullinen. onko mitä tyyppivikoja ja tms. mitä kannattaa tarkistaa ja huomioida auton kunnossa?


      • maximisti
        maxima kirjoitti:

        tarjolla olisi vuoden 2001 3,0 v6 manuaali maxima. ajettu on jo 200tkm ja autossa täydellinen huoltokirja. hinta olisi mielestäni edullinen. onko mitä tyyppivikoja ja tms. mitä kannattaa tarkistaa ja huomioida auton kunnossa?

        verran kommentoin et jos vaan on mahdollista niin osta autom.kyllä se on ainut oikea tähän autoon ja ainakin mulla se on toiminut kuin kello,kunhan pitää huolen et vaihtaa laatikon öljyt n.60tkm. välein itselläni on -99 A32 3.0 autm. ja pelaa kuin unelma kolme vuotta olen ajellut n.25tkm./v. ja ei mitään ongelmia !


    • ---Jani-

      Jep jep

    • nissatähtäimmessä

      onko maximassa jakopää ketjulla vai remmillä , vaihtoväli ?

      • Repandeerus

        Ketjulla, ei tarvitse vaihtaa koskaan .


    • nisua ostamassa

      moi. olisin kiinnostunut maxima 2.0 /3.0 millainen kulutus sekalaisessa taajama ajossa / kaupunki . onko jotakin erityistä mitä pitäisi vanhassa autossa tutkia (200-300 tkm)

    • maxima qx

      moi! kuka tietää mistä voin osta nissan maxima varaosat? Ilmamäärämittari autossa pitää vaihtaa ja nissan huollossa sen hinta on 523 eur. Mistä saisin halvin varaosat? maxima 3.0 A33 -01

      Kiitos etukäteen!

      • PrutkuPrimera

        Motonet taitaa olla se perinteinen, missä pitäis kyl aika hyvin löytyä osia maximaankin ja hintatasokin on järkevä.
        Itsellä noin saman ikäinen Primera ja sekin vähän mitä on tarvinnut osia siihen, on ainakin löytynyt sieltä. Esim. multilinkin ylätukivarret, jotka jouduin vaihtamaan, vähän alta satkun kappale. Merkkiosina olisivat olleet huomattavasti kalliimmat, kuten autokeskuksessa sanoivat.
        Tosin jotkut osista on pelkästään maahantuojan takana(tietenkin), mutta käyhän katsomassa mitä siellä on tarjolla.


      • maxinainen

        vastaus tulee sulle myöhään mutta muille ehkä ajankohtainen...juur tuo sama vempele meni multa 2001 maximasta ja jokin muu bensan syöttöön liittyvä ja maksoi maltaita. osia ei saanu kuin tilaamalla saksasta tai yhdestä ainoosta ketjusta suomesta. hinta ihan sama. no eniway, nuo tuli laitettua ja oli muuten ensimmäinen remppa koko autoon omistamani 5 vuoden aikana. mutta on kuulemma juur tyyppi vika. muuta ei oo tarvinnu tehdä ko painaa kaasua ja nauttia.


    • ölsidfhgöosigh

      Maxima on vähän luusereitten pirssi. Sen ostavat ihmiset, jotka haluaisivat vähän näyttää, mutta oikeasti rahat riittäis Focukseen. Sitten huomataan, että samalla rahalla saa traktoritekniikka olevan Nissan-laatikon. Se on siitäkin kiva, ettei se vaan herätä huomiota ja aiheuta jotain vertailua.

      Älkää kuitenkaan ostako niitä vihreitä. Sellaisen kanssa on käynyt niin, että parkissa ollessa ohikulkijat ovat kaataneet vanhoja sanomalehtiä ikkunasta sisään, kun ovat luulleet sitä paperinkeruulaatikoksi.

      • PrutkuPrimera vm.-99

        Jaahas, laatutietoinen olento äänessä.
        Itse tietysti vannot bemarin/mersun nimeen...?
        Toi selittämäs ilmiö on ihan sama myös noilla merkeillä.
        Ostetaan bemari, mutta kun perse on auki kuin kuuden tuuman valurautaputki, niin ostetaan 116 mallin bemu. Ostetaan mersu, mutta sama juttu, rahat riittää pelkkään Baby-Benziin.
        Nää autot on kuin kuppaisia versioita renkailla varustetusta pullonkorkista, mutta helkkari, kun on baijerilogo/tähti nokalla niin tottahan toki tällanen ihminen on hienompi ja parempi kuin isolla japsilla ajava naapuri.
        Ja jos sitten otetaankin iso mersu/bemu perseen alle, niin se otetaan törkeellä velkarahalla ja ollaan niin olevinaan, vaikka useimmat tajuaa heti kättelyssä että pankin autollahan siinä ajellaan.
        Ja kuitenkin totuus on vaan se, että auto on pelkkää liikkumista varten.


      • autonero
        PrutkuPrimera vm.-99 kirjoitti:

        Jaahas, laatutietoinen olento äänessä.
        Itse tietysti vannot bemarin/mersun nimeen...?
        Toi selittämäs ilmiö on ihan sama myös noilla merkeillä.
        Ostetaan bemari, mutta kun perse on auki kuin kuuden tuuman valurautaputki, niin ostetaan 116 mallin bemu. Ostetaan mersu, mutta sama juttu, rahat riittää pelkkään Baby-Benziin.
        Nää autot on kuin kuppaisia versioita renkailla varustetusta pullonkorkista, mutta helkkari, kun on baijerilogo/tähti nokalla niin tottahan toki tällanen ihminen on hienompi ja parempi kuin isolla japsilla ajava naapuri.
        Ja jos sitten otetaankin iso mersu/bemu perseen alle, niin se otetaan törkeellä velkarahalla ja ollaan niin olevinaan, vaikka useimmat tajuaa heti kättelyssä että pankin autollahan siinä ajellaan.
        Ja kuitenkin totuus on vaan se, että auto on pelkkää liikkumista varten.

        Liikkumista varten autoon tarvitaan muitakin ominaisuuksia kuin kolmelitrainen museomoottori ja takajalkatilat. Maximat on vanhanaikaisia ritsoja.


      • PrutkuPrimera
        autonero kirjoitti:

        Liikkumista varten autoon tarvitaan muitakin ominaisuuksia kuin kolmelitrainen museomoottori ja takajalkatilat. Maximat on vanhanaikaisia ritsoja.

        Niin juu, niinpäs onkin.
        Automaatti-ilmastointi, automaattipyyhkimet, automaatti-sitä, automaatti-tätä, automaatti automaatti automaatti ja helvetisti hintaa mitä löytyy vaina ja ainoastaan näistä perinteisistä eurooppalaisista merkeistä... Joissa muuten laatu jäi jonnekin -90-luvulle. Niin juu, ja käynnistyskin tarvii nykyään hoitaa napilla. Mokkula kojetauluun ja tryck på knappen. Onhan se aika raskasta laittaa avain virtalukkoon ja vääntää sitä sen noin neljänneskierroksen verran. Yms yms, löytyyhän näitä kun väittelemään lähdetään.
        Ja sitä paitsi, eipä noi eurooppalaisten vastaavat V-koneet tunnu olevan yhtään sen parempia kuin noi nipponin mylly, tuskin sitäkään vertaa.
        Päin vastoin, bensa palaa ja tehoa ei sitäkään vertaa.
        Ainoo ero siinä, et nipponin koneet(kuten kaikki muukin nipponissa) kestää käyttöö ja käyttökulut yleisestikin ottaen huomattavasti pienemmät, mikä on useimmillle kuitenkin se tärkein peruste autoo valittaessa.
        Useimmat tonne pientareille hyytyneistä menopeleistä on näitä eurooppalaisia laatumerkkejä, Volvo bemari audi...
        Mutta tosiaan, jos ihmisillä on noin jumalaton tarve näyttää, niin mikäs siinä. Eihän Peter Pan halunnut myöskään kasvaa aikuiseksi.


      • össipössikilu
        PrutkuPrimera vm.-99 kirjoitti:

        Jaahas, laatutietoinen olento äänessä.
        Itse tietysti vannot bemarin/mersun nimeen...?
        Toi selittämäs ilmiö on ihan sama myös noilla merkeillä.
        Ostetaan bemari, mutta kun perse on auki kuin kuuden tuuman valurautaputki, niin ostetaan 116 mallin bemu. Ostetaan mersu, mutta sama juttu, rahat riittää pelkkään Baby-Benziin.
        Nää autot on kuin kuppaisia versioita renkailla varustetusta pullonkorkista, mutta helkkari, kun on baijerilogo/tähti nokalla niin tottahan toki tällanen ihminen on hienompi ja parempi kuin isolla japsilla ajava naapuri.
        Ja jos sitten otetaankin iso mersu/bemu perseen alle, niin se otetaan törkeellä velkarahalla ja ollaan niin olevinaan, vaikka useimmat tajuaa heti kättelyssä että pankin autollahan siinä ajellaan.
        Ja kuitenkin totuus on vaan se, että auto on pelkkää liikkumista varten.

        Itsellä alla maastomersu ja käteisellä ostettu. On ne kalliita, jos viimeisillä rahoilla ostaa. Ja se pätee Nissaniinkin!


      • Höpönpöpönpöppöö
        össipössikilu kirjoitti:

        Itsellä alla maastomersu ja käteisellä ostettu. On ne kalliita, jos viimeisillä rahoilla ostaa. Ja se pätee Nissaniinkin!

        Tuo on kyllä totta, kaikki on suhteellista.
        Mut eipä kait kukaan viimesiään, jos muitakaan, laita enempään kuin mitä tosiaan tarvii ja millä pärjää.
        Ja tietenkin jos on oikeesti sen verran reilusti omaa rahaa omalla tilillä niin mikä ettei, jos mersu miellyttää niin turha kai sitä on Ladaa lähtee ostamaan..:) Hatunnosto näille, jotka työllään pärjää.
        Noi turhanpäiväiset huutelut vaan joutais romukoppaan, on se huudon syy sitten omalla käteisellä tai pankin vekselivetoisella hankittu.
        Eiköhän se status hankita joillain muilla avuilla. Kait..?


      • KössiRassiHilu
        össipössikilu kirjoitti:

        Itsellä alla maastomersu ja käteisellä ostettu. On ne kalliita, jos viimeisillä rahoilla ostaa. Ja se pätee Nissaniinkin!

        Kaikesta kyllä saa kallista.
        Itsellä löytyy kyllä pätäkkää maastomersuunkin.
        Enpä vain ole saanut aikaiseksi hommata sellaista, lähinnä kun samaa laatua saa Aasiastakin järkevämmällä hinnalla.
        Status olkoon sitten ihan vapaasti sitä mitä on näiden "Idän ihmeiden" ansiosta.
        Jääpähän rahaa paremmin harrastuksiin ja ylipäätänsäkin kaikkeen muuhun mukavaan.
        Niin juu ja oma talokin löytyy, hyvänkokoisella rantatontilla. Eipä tarvinnut siihenkään pankilta pyytää oikeastaan mitään silloin aikanaan sitä hankkiessa.
        Oli kuitenkin autoa tärkeempi hankinta.


      • omatunto
        KössiRassiHilu kirjoitti:

        Kaikesta kyllä saa kallista.
        Itsellä löytyy kyllä pätäkkää maastomersuunkin.
        Enpä vain ole saanut aikaiseksi hommata sellaista, lähinnä kun samaa laatua saa Aasiastakin järkevämmällä hinnalla.
        Status olkoon sitten ihan vapaasti sitä mitä on näiden "Idän ihmeiden" ansiosta.
        Jääpähän rahaa paremmin harrastuksiin ja ylipäätänsäkin kaikkeen muuhun mukavaan.
        Niin juu ja oma talokin löytyy, hyvänkokoisella rantatontilla. Eipä tarvinnut siihenkään pankilta pyytää oikeastaan mitään silloin aikanaan sitä hankkiessa.
        Oli kuitenkin autoa tärkeempi hankinta.

        ja sitten heräsit virkeänä kun olit muutaman tunnin ollut rahamiehenä....mut hus hus ja työkkäriin.


      • KössiRassiHilu
        omatunto kirjoitti:

        ja sitten heräsit virkeänä kun olit muutaman tunnin ollut rahamiehenä....mut hus hus ja työkkäriin.

        Juu juu.
        Perintöä ja kovalla työnteolla loput mihin kultalusikka ei riittänyt, sillä nää sentit on tienattu.
        Jos Arvon Omatuntoa nyt noin kovin kiinnostaa tietää.
        Mutta mitäpä nää asiat tälle palstalle kuuluu, tän enempiä ainakaan..
        Ja Nissanilla ajan edelleenkin, mitä sitä hyvää vaihtamaan.


      • A32
        PrutkuPrimera vm.-99 kirjoitti:

        Jaahas, laatutietoinen olento äänessä.
        Itse tietysti vannot bemarin/mersun nimeen...?
        Toi selittämäs ilmiö on ihan sama myös noilla merkeillä.
        Ostetaan bemari, mutta kun perse on auki kuin kuuden tuuman valurautaputki, niin ostetaan 116 mallin bemu. Ostetaan mersu, mutta sama juttu, rahat riittää pelkkään Baby-Benziin.
        Nää autot on kuin kuppaisia versioita renkailla varustetusta pullonkorkista, mutta helkkari, kun on baijerilogo/tähti nokalla niin tottahan toki tällanen ihminen on hienompi ja parempi kuin isolla japsilla ajava naapuri.
        Ja jos sitten otetaankin iso mersu/bemu perseen alle, niin se otetaan törkeellä velkarahalla ja ollaan niin olevinaan, vaikka useimmat tajuaa heti kättelyssä että pankin autollahan siinä ajellaan.
        Ja kuitenkin totuus on vaan se, että auto on pelkkää liikkumista varten.

        Pelkkää asiaa.


      • MaxiMan49
        autonero kirjoitti:

        Liikkumista varten autoon tarvitaan muitakin ominaisuuksia kuin kolmelitrainen museomoottori ja takajalkatilat. Maximat on vanhanaikaisia ritsoja.

        Maxima ei ole vanhanaikaista nähnytkään ,itse vaihdoin Mersun QX Maximaan ja totesin ,että onhan maan päällä parempiakin autoja olemassa ,kuin noi juopot mersun retkut.Ajo-ominaisuudet ovat aivan eri luokkaa kuin saman kokoisessa mersussa ja muuten millä 3.0l. koeella varustetulla automaatilla pääsette matka-ajossa alta seitsemän litran kulutukseen? Oikein vastattu ,ette millään muulla kuin Nissan Maximalla JEP !


      • bbyhy

        taiat olla persaukiinen kun tuommosia pakajat


      • Anonyymi
        autonero kirjoitti:

        Liikkumista varten autoon tarvitaan muitakin ominaisuuksia kuin kolmelitrainen museomoottori ja takajalkatilat. Maximat on vanhanaikaisia ritsoja.

        Messut ja Bemarit vika-alttiita ruostuvia ritsoja.


    • relax, take it easy

      Mun mielestä toi Maxima on ehkä vähän vaari-mobiili, mutta toisaalta aikuisen ihmisen auto. Semmoisen kundin menopeli, joka ei niin enää jännitä mitä muut sen autosta ajattelee.

      Oon itsekin joskus miettinyt Maximan hommaamista. Ei tollaisten täyskokoisten mutta kohtuuhintaisten autojen valikoima nykyään suurensuuri ole. Kaikenlaista katumaasturia kyllä on, mutta omaa silmää sellaiset ei oo koskaan miellyttäneet.

    • mku mk njjr n

      Sellainen, joka ei jännitä muiden ajattelua, ajaa huomiota herättävällä haluamallaan pirssille. Sen sijaan itseäänkin pelkäävä tuulipukukansalainen ostaa Nissan Maximan, ettei kukaan vaan huomaisi, että oikeasti haluaisin ison, tehokkaan ja mageen pirssi, mutta ostin Maximan. Samat tyypit hankki naisen sijasta pornolehden. Sitä voi sitten pitää Maksiman hanskalokerossa.

      • Anonyymi

        Pornolehti tulee aika paljo halvemmax ku oikee naanen junou!


    • VQ 30 DE-K

      mku jne...Sitten kun olet riittävän vanha ajamaan ajokortin, voit vaikka käydä ajamassa Maxima (tai mikä auto tahansa lienee aikamoinen elämys sinulle) ja kommentoida sen jälkeen. Jos osaat englantia (mitä suuresti epäilen), voit vaikka googlata VQ 30 DE-K eli Maximan koneen, joka kerta toisensa jälkeen valittiin maailman parhaaksi V6-koneeksi. Googlaa samalla Maximan testattuja suoritusarvoja. Saatat yllättyä niin, että finnisi puhkeavat.

      • mersuilijaporista

        Valittiin siis tuulipukukansan parhaaksi v6-moottoriksi. Esimerkiksi oman Mersuni V6 on kolmellakin pytyllä parempi kuin Maksiman kone. Mersulla ajaminen tosin vaatii itsetuntoa, joka kestää ihailua. Liikkuvalla roskalaatikolla suhaileminen taas käy hyvin vaatimattomammille kansalaisille.

        Maksiman lempinimi on muuten "pöljälaatikko". Ei vissiin tarvitse selittää, mistä se tulee.


      • Niinaina
        mersuilijaporista kirjoitti:

        Valittiin siis tuulipukukansan parhaaksi v6-moottoriksi. Esimerkiksi oman Mersuni V6 on kolmellakin pytyllä parempi kuin Maksiman kone. Mersulla ajaminen tosin vaatii itsetuntoa, joka kestää ihailua. Liikkuvalla roskalaatikolla suhaileminen taas käy hyvin vaatimattomammille kansalaisille.

        Maksiman lempinimi on muuten "pöljälaatikko". Ei vissiin tarvitse selittää, mistä se tulee.

        Teillä siellä Lieksassa lie paljon Maximoita?


      • Hampparin väärä
        mersuilijaporista kirjoitti:

        Valittiin siis tuulipukukansan parhaaksi v6-moottoriksi. Esimerkiksi oman Mersuni V6 on kolmellakin pytyllä parempi kuin Maksiman kone. Mersulla ajaminen tosin vaatii itsetuntoa, joka kestää ihailua. Liikkuvalla roskalaatikolla suhaileminen taas käy hyvin vaatimattomammille kansalaisille.

        Maksiman lempinimi on muuten "pöljälaatikko". Ei vissiin tarvitse selittää, mistä se tulee.

        Perusporilainen ketsupilla näköjäs.
        Pöljät sentäs on aidosti sinut itsensä kanssa, mitä ei voi kaikista sanoa. Ainakaan meuhkaamisesta päätellen.
        Mut sano nyt rehellisesti, onko se mersu tosiaan noin helvetin hyvä? Siis niinkuin ihan aikuisten oikeesti..?


      • Maximisti

        JEPJEP... WARD´S BEST ENGINES... MAXIMAN MUKA MUSEO MYLLY NIMELTÄ VQ OLI VUOSINA 1995-2008 10 PARHAIDEN MOOTTORIEN JOUKOSSA. MIKÄÄN MUUN VALMISTAJAN TIETYN MALLISARJAN MOOTTORI EI OLE OLLUT NIIN KAUAN TUOSSA LISTASSA.
        Oma maxima 3,o automaatilla vie sen max.9 litraa sadalla ja se ei vie 15-20tkm öljyvaihtovälillä yhtään öljyä= pysyy mittatikun samassa kohdassa.
        Oma kommenttini on että tämä auto on kokonaistaloudellinen KOSKA EI TARVITSE KUIN TANKATA BENSAA.
        Kun lisäksi moottori hyrisee äänettömästi vailla tärinöitä, kaikki muut osat autossa pysyy paikalla ja kunnossa mukaanluettuna kuskin hammaspaikat.

        Kun ajaa paljon arvostaa äänettömyyttä. Pata hörähtää käyntiin avaimesta ja vaihteenvalitsin laitetaan joko D tai R asentoon kulkusunnasta riippuen ja automaatti hoitaa vaihtamisen huomaamattomasti. Mainittakoon että autollani on jo ajettu lähemmäs 400tkm joten uusi se ei ole. Moottorissa on ketjuvetoinen nokka-akseli, joka kestää yhtä kauan kuin moottori. Aion tehdä testin. Kerron tässä palstalla kun moottori hajoaa nokkaketjun katkeamiseen. paljonko pitää ajaa, miljoona?


      • VaraMaximisti
        Maximisti kirjoitti:

        JEPJEP... WARD´S BEST ENGINES... MAXIMAN MUKA MUSEO MYLLY NIMELTÄ VQ OLI VUOSINA 1995-2008 10 PARHAIDEN MOOTTORIEN JOUKOSSA. MIKÄÄN MUUN VALMISTAJAN TIETYN MALLISARJAN MOOTTORI EI OLE OLLUT NIIN KAUAN TUOSSA LISTASSA.
        Oma maxima 3,o automaatilla vie sen max.9 litraa sadalla ja se ei vie 15-20tkm öljyvaihtovälillä yhtään öljyä= pysyy mittatikun samassa kohdassa.
        Oma kommenttini on että tämä auto on kokonaistaloudellinen KOSKA EI TARVITSE KUIN TANKATA BENSAA.
        Kun lisäksi moottori hyrisee äänettömästi vailla tärinöitä, kaikki muut osat autossa pysyy paikalla ja kunnossa mukaanluettuna kuskin hammaspaikat.

        Kun ajaa paljon arvostaa äänettömyyttä. Pata hörähtää käyntiin avaimesta ja vaihteenvalitsin laitetaan joko D tai R asentoon kulkusunnasta riippuen ja automaatti hoitaa vaihtamisen huomaamattomasti. Mainittakoon että autollani on jo ajettu lähemmäs 400tkm joten uusi se ei ole. Moottorissa on ketjuvetoinen nokka-akseli, joka kestää yhtä kauan kuin moottori. Aion tehdä testin. Kerron tässä palstalla kun moottori hajoaa nokkaketjun katkeamiseen. paljonko pitää ajaa, miljoona?

        Totta joka sana, laadukkaimpia pannuja mitä autoon saa ja muutenkin tasokkaita vehkeitä.
        Ja kyllä kovemman kulutuksen kestää, maksaa itsensä takaisin kun ei tarvi korjaamoita elättää.
        Itsellä toinen Maxima menossa, edellinen meni vaihdossa(reilu 400tkm ajettu) ja nykyisellä 300tkm täynnä muutaman mutkan jälkeen.
        Hyvin pelanneet ja kyyti on ollut pehmeetä.
        Eli just sitä itteensä mitä auton pitääkin olla.


      • `NissanForever44
        mersuilijaporista kirjoitti:

        Valittiin siis tuulipukukansan parhaaksi v6-moottoriksi. Esimerkiksi oman Mersuni V6 on kolmellakin pytyllä parempi kuin Maksiman kone. Mersulla ajaminen tosin vaatii itsetuntoa, joka kestää ihailua. Liikkuvalla roskalaatikolla suhaileminen taas käy hyvin vaatimattomammille kansalaisille.

        Maksiman lempinimi on muuten "pöljälaatikko". Ei vissiin tarvitse selittää, mistä se tulee.

        Kun kilometrimittareita alettiin rukata saksan mersuihin ,niin sen jälkeen persaukiset alkoivat ostaa niitä täälläkin ,vaikka auto on kuin vanha traktori verrattuna esim Nissan Maxima QX:ään.Aika pöljiä sanoisin mese-porukoista ?


      • MaximaMiesForever
        mersuilijaporista kirjoitti:

        Valittiin siis tuulipukukansan parhaaksi v6-moottoriksi. Esimerkiksi oman Mersuni V6 on kolmellakin pytyllä parempi kuin Maksiman kone. Mersulla ajaminen tosin vaatii itsetuntoa, joka kestää ihailua. Liikkuvalla roskalaatikolla suhaileminen taas käy hyvin vaatimattomammille kansalaisille.

        Maksiman lempinimi on muuten "pöljälaatikko". Ei vissiin tarvitse selittää, mistä se tulee.

        Mulla oli aikaisemmin 300-Mersu kutosella ! Aivan laiska paaska ,verrattuna Maximaan ! Maximan A33:n 3L V6 koneen todelliset tehot liikkuvat siinä 240 HV:n tuntumassa,on muuten mitattu penkissä.Kutoskoneen Meset jäävät kuin seisomaan kun pyyhkäisem Maximalla ohi leveästi hymyillen noille Baijerin pölvästeille ja laatikko vaihtaa pehmäesti isompaan ja Mesestä ei näy enään kuin pikkuruinen piste taivaanrannassa !


      • tyyrme77
        mersuilijaporista kirjoitti:

        Valittiin siis tuulipukukansan parhaaksi v6-moottoriksi. Esimerkiksi oman Mersuni V6 on kolmellakin pytyllä parempi kuin Maksiman kone. Mersulla ajaminen tosin vaatii itsetuntoa, joka kestää ihailua. Liikkuvalla roskalaatikolla suhaileminen taas käy hyvin vaatimattomammille kansalaisille.

        Maksiman lempinimi on muuten "pöljälaatikko". Ei vissiin tarvitse selittää, mistä se tulee.

        moi itsekkin porista ja 32 amg oli.....auto oli hyvä ajaa, ostin sen n50 000km ajettuna
        vikainen peli !!!

        ihan sama, millä ajaa.... itse 911 possulla ajelen ja turbo auttaa :)


      • bbuhu
        Niinaina kirjoitti:

        Teillä siellä Lieksassa lie paljon Maximoita?

        lieksassa ajavat minkä laakkoselta velekaan saavat kun tinki nietu


      • Anonyymi
        mersuilijaporista kirjoitti:

        Valittiin siis tuulipukukansan parhaaksi v6-moottoriksi. Esimerkiksi oman Mersuni V6 on kolmellakin pytyllä parempi kuin Maksiman kone. Mersulla ajaminen tosin vaatii itsetuntoa, joka kestää ihailua. Liikkuvalla roskalaatikolla suhaileminen taas käy hyvin vaatimattomammille kansalaisille.

        Maksiman lempinimi on muuten "pöljälaatikko". Ei vissiin tarvitse selittää, mistä se tulee.

        mersuromus olet itse valinnut paremmaksi ei monet alan toimijat


    • thb nr nyj ttkt

      Aidon todistajalausunnon mukaa Maksiman on nähty kulkevan moottoritiellä 120 km/h. Suorituskykyhän siinä on 1,6 Mondeon kanssa samaa tasoa. Mutta onhan se kolmelitrainen!!!!!!!

      • Nissan Maxima 2003

        200hv. Että aika kaukana 1.6 Mondeosta.


      • h678

      • Resupetteri

        Juu ja jos nokalla olis nelilitrainen, niin menis varmaan 90km/h.
        Alkais Mondeokin näyttään autolta:):):):)
        Anteeksi vaan fordin ostaneet, ihan ok perusauto se on. Ihan oikeesti;)


    • jkefhfh

      Jos se Maksima olisi niin sikahyvä, kai niitä olisi myyty aikanaan enemmän. Hiirulaisten auto.

      • M

        Tuli Suomen markkinoille 90-luvun laman aikaan, eli ajankohta oli helvetin huono.
        Ihmisillä lainoja kaatui niskaan ym ym, niin isot autot oli pois muodista käsittääkseni, kaiken muun kalliimman lisäks.
        Ne merkit kait pärjäs, jotka oli vakiinnuttanut asemansa ennen lamaa mutta uudet vastaavat pirssit ei vain mahtuneet markkinoille. Ja sillä tiellä ollaan vieläkin..
        Ja toisekseen, Maximan mallisto loppui koko Euroopasta 2004 jos olen oikein ymmärtänyt..
        Sinänsä harmi.


      • RahhaaON4

        Hei olisiko syynä auton hinta?Katsos ei persaukiset pysty Maximaa ostamaan !


    • Nissan Maxima 2003

      Ohjaamon materiaalivalinnat nahkapenkkejä lukuunottamatta paskoja verrattuna eurooppalaisiin, mutta kyllä ne Toyotan vastaavat voittavat. Ohjaamo lisäksi vanhanaikainen. 

      Kuitenkin, vastaava euroauto tämän ikäisenä, näillä varusteilla ja tehoilla (3.0 200hv) kymppitonnin.

      Tiivistettynä: Miinuksina vanhanaikainen ja materiaalivalinnoiltaan kamala ohjaamo, plussana hinta/teho/varustelu/vuosimallisuhde verrattuna vastaaviin eurooppalaisiin.

    • thstdjhtjhadt

      Maxima on museovehje, mutta tuoreella vuosimallilla. Kuten täälläkin on todettu, nykyaikaisissa euroautoissa samat tehot otetaan 1,6 - 1,8 koneista.

      • niinkö

        Tosimies saa jo pappatunturistakin 100hv kun ottaa pakoputken irti. Sitten mennään ja kyllä muutkin sen huomaa.


      • V6hyväalku

        Poika, sulla on joku outo käsitys siitä että moottorin kuuluisi huutaa. Mitä sillä huudattamisella yritetään todistaa?
        Toki 1,6 -litraisesta moottorista saa vapaastihengittävänäkin 200 hv ja ylikin, mutta kolmelitrainen 200-hevosvoimainen auto on yksinkertaisesti miellyttävämpi ajettava kuin tonnikuussatanen 200 hevosvoimainen.
        Hassun näköistä pikkuruuhkassa kun pienillä moottoreilla ajavat kelaavat vaihdekaavion läpi ja roikkuvat puskurissa, vaihtelevat kaistaa ja sitten välkkyvät jarruvalot.
        En ole Maximan omistaja, mutta paras moottori mikä mulla on ollut oli GM:n 3,8 litrainen perinteinen työntötankokone. Kierrokset satasen nopeudessa 1750 rpm ja laitat cruisen vähän alle (juu vähän alle, joillain ei ego kestä) nopeusrajoituksen ja naureskelet kun 100-200 metriä edempänä kaistanvaihtajien ja kaavion kelaajien jarruvalot välkkyvät. Itse kun voit rampista poistua ilman että automaatti edes vaihtaa pienemmälle.


      • hjvlugkljglgu
        V6hyväalku kirjoitti:

        Poika, sulla on joku outo käsitys siitä että moottorin kuuluisi huutaa. Mitä sillä huudattamisella yritetään todistaa?
        Toki 1,6 -litraisesta moottorista saa vapaastihengittävänäkin 200 hv ja ylikin, mutta kolmelitrainen 200-hevosvoimainen auto on yksinkertaisesti miellyttävämpi ajettava kuin tonnikuussatanen 200 hevosvoimainen.
        Hassun näköistä pikkuruuhkassa kun pienillä moottoreilla ajavat kelaavat vaihdekaavion läpi ja roikkuvat puskurissa, vaihtelevat kaistaa ja sitten välkkyvät jarruvalot.
        En ole Maximan omistaja, mutta paras moottori mikä mulla on ollut oli GM:n 3,8 litrainen perinteinen työntötankokone. Kierrokset satasen nopeudessa 1750 rpm ja laitat cruisen vähän alle (juu vähän alle, joillain ei ego kestä) nopeusrajoituksen ja naureskelet kun 100-200 metriä edempänä kaistanvaihtajien ja kaavion kelaajien jarruvalot välkkyvät. Itse kun voit rampista poistua ilman että automaatti edes vaihtaa pienemmälle.

        GM:n automaatit tuntien, ei tosiaan ole pelkoa, että vaihtaisi. Mullakin on ollut vm 2000 museoauto suoraan GM:n Meksikon tehtaalta. GM:n melkein nelilitraiset ja 150 hv:n huimalla teholla varustetut työntötankokoneet joutaisi jo automuseoon.


      • ............
        hjvlugkljglgu kirjoitti:

        GM:n automaatit tuntien, ei tosiaan ole pelkoa, että vaihtaisi. Mullakin on ollut vm 2000 museoauto suoraan GM:n Meksikon tehtaalta. GM:n melkein nelilitraiset ja 150 hv:n huimalla teholla varustetut työntötankokoneet joutaisi jo automuseoon.

        GM:n tomaatti vaihtoi kuule niin nätisti, että vaihtotapahtuma näkyi vain pienenä liikkeenä kierroslukumittarissa. Ja mistä tuon 150 hv:n repäisit. Series II -koneessa oli 195 hv. No, eihän se paljon ole toki, mutta itse en kelpuuta Hayabusan konetta yli puolitoistatonniseen autoon.
        Omani oli tehty Fairfaxin tehtaalla Kansasissa. Siitä en välitä mikä on ollut Fairfaxissa tehtaan etninen jakauma. Yhdysvallathan on kansojen sulatusuuni.


      • saklajifhuopw

        No joo, otetaan otetaan vaikka toisellekin jalalle, mutta eipä ne kestä käyttöä sitäkään vähää.. Männät louskuttaa ittensä koneen kyljestä läpi alta aikayksikön.
        Sama kun survot satakiloisen mamman 50-kiloisen housuihin, saumathan siinä ratkee ja niin helvetinmoisen mekkalan kanssa.


      • Nipolla itekin

        Noi toi kyl ihmetyttää, jos se automaattilaatikko on oikeasti 4-lovinen, kuten kuulemma on... Viides lovi lisää, niin suorituskyky paranis varmaan ainakin jonkin verran ja sillä saisi tuota polttoaineen kulutustakin alemmas.
        Mut toisaalta, jos on kestävä, niin sehän siinä tärkeintä kait on..Kuluttajan kannalta ainakin.


    • meruspersu

      Ei ole mies ajanut koskaan oikealla tomaatilla, jos GM:n papulaatikko on hyvä. Vaihdettuani GM:n Mersuun olen vasta tajunnut, mitä automaattivaihteisto tarkoittaa. Koneessakin on vähän toiseen malliin potkua.

      • äkhfsa

        Minulle 195 hv riitti ihan hyvin. En tarvitse kahta ja puolta, että voisin tehokkaammin roikkua puskirissa kiinni. Ja minä olen aina omistanut autot. Mersukuskit taas ajavat kuin omistaisivat koko tien, vaikkeivät omista edes autoaan.


    • Niinaina

      Tuo mersujen ihailu on Suomessa perua ajalta, jolloin maassa oli vain Ladoja ja taksimersuja. Ihan kelpo autoja toki, mutta kyllä Maximassa ja jenkeissäkin on hinta/laatusuhde kohdallaan. Eikä sillä 124-mallin vanhalla maineella sentään ihan kaikki mersut loista...

      On ollut kaikenmerkkisiä autoja, maximasta mersuun, ja yleensä ostohinta kertoo, mitä on odotettavissa. Paitsi Ooppelissa tietysti tuli kallis kokeilu...:)

    • meruspersu

      penkit kun tekisivät kunnolliset mersuun vois vaikka selvinpäin ajella

    • mersuperus alkup.

      Jos Mersun penkkejä vertaa Maximan penkkeihin havaitsee, että Maximassa on ryssäläinen lypsyjakkara ja Mersussa ylellinen istuin.

      • bbuhu

        missään autossa ei oo niin huonoja penkkejä kun noissa mersun romuissa lypsyjakkarakin on parempi


    • Stanaprk

      Maximan ja Eemelin jakkarat on hyvin samanlaiset ja juuri sopivat mukavaan ajeluun turvavyöt kiinnitettynä, ralliautot asia erikseen...:)

    • vauhtikuskiloimaalta

      Onhan ne silleen samanlaiset, että niissä on molemmissa istuinosa ja selkänoja. Siihen ne yhtäläisyydet sitten jääkin. Maximan penkin runkoon on kiristetty kanaverkko samalla tavalla kuin Tarjoustalon katiskaan ja päälle on laitettu verhokangasta. Mersun penkki on sen sijaan ylellinen ja tukeva ja siinä lämmitykset ja viilennykset sekä säätöjä.

      Maximan penkin hyvä puoli on siinä, että sellaisessa huterassa virityksessä vähäinenkin suorituskyky tuntuu varsin hurjalta menolta.

      • Stanaprk

        Eikö ne pönäkät autojobbarisedät päästä mopoikäistä edes koeistumaan? :-)


      • 1000000varutetista

        ristiuki puutuu mersusta mutta on maksimassa. me normi ihmsiet tarvita luxusta viilnnökisnene ja paahteineen ja ne on mersussa joka on 3x maksiman hintanen.


    • meruspersu

      En kyllä istuisi Nissaniin mistään hinnasta! Mersun penkit hivelevät selkää ja takapuolta, niissä on kuin kauniin naisen sylissä. Nissanissa sen sijaan on fakiirin olo ja valtava ajomelu, vetelevä ohjaus, olematron suorituskyky ja puoltavat jarrut pahentavat tilannetta.

    • JP

      VOI VITTU TEITÄ LAPSIA JOKA SAATANAN KESKUSTELUSSA KÄY NÄIN!!
      JOS JOKU KYSYY JOTAIN ASIALLISTA NIIN JOTKUT APINAT RUPEAA SILLON
      AVAUTUMAAN JA ELVISTELEMÄÄN.. JOS EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ SANOTTAVAA NIIN PITÄKÄÄ PERKELE SE TURPANNE KIINNI!!!!!!

      • Mobilisti

        Asiaa.
        Mitäköhän ihmettä nää tällaiset immeiset näillä sivuilla tekee, kenelle auto on kehuskelun/kisaamisen aihe?
        Omastaan kai tarvii olla ylpee, mut kuitenkin....
        Ja jos japsiautot ahdistaa, niin tällaisten olis parempi pysyä sit omilla laatua pursuavilla "merkkisivuillaan".


    • jkwfiohöowf

      Sä olet ainoa, joka huutaa täällä. Kaikki muut osaavat esittä asiansa kunnolla ja rauhallisesti. Pitää kestää kritiikkiä, vaikka ajaa vanhalla rumalla Nissanilla.

      • Höpönpöpönpöppöö

        Ne on kyllä sinut itsensä kanssa, Nissanilla ajavat. Ei tartte huudella turhia eikä nälviä muita.


    • asadsgdfsgh

      Minkä teet, kun uusia ei tuoda maahan. Pakko vaan ajaa vanhalla, luotettavalla ja paremmalla kuin monen uusi.,,

      • QX 3,0 V6

        Hyvä se on. Ei kannata uskoa noita provoilijoita.


      • psykosetä

        Katopas Alibista, minkämerkkisiä autoja on pihalla aina, kun isukki on tappanut koko perhaansä. Aina sieöllä joku nissan nurkalla komeilee. Traumoista kärsivien ajopeli.


      • sosionarsistiskitso
        psykosetä kirjoitti:

        Katopas Alibista, minkämerkkisiä autoja on pihalla aina, kun isukki on tappanut koko perhaansä. Aina sieöllä joku nissan nurkalla komeilee. Traumoista kärsivien ajopeli.

        Elä helvetti,meinaatko?
        Mitäs näillä, kenen kulissit on romahtanut ja sitä myöten koko perhe on lahdattu?
        Enpä ole kyllä ensimmäistäkään nissania tm japsipeliä tällaisten pihoilla nähnyt.
        Kannattais sunkin varmaan hankkia silmälasit, niin näkisit tihrustaa sitä Alibias paremmin.
        Niin mikäli nää tällaiset asiat edes on autoihin millään tavoin liittyviä edes..


    • rgshthha

      Niin on myyntipäivän yli mennyt maksalaatikkokin ja homeinen leipä parantaa lauluääntä.

    • fdfgjhkki

      Kantsis mennä töihin, niin vois ostaa terveellistä ruokaa ja lopulta jopa AUTON...:)

      • M

        Ollaan menty jo ollaan ostettu jo:)
        Koskas itse meinaat saada aikaiseksi???

        Rakkaudella: Nissan-väki


    • uygkjgikyuh

      Joo, mutta on se hyvä, että köyhätkin pääsee liikkeelle Maximalla syötyään käyttöpäivän yli mennyttä maksalaatikkoa.

      • cfdgjujlo

        Kiljunlitkintää vois myös hemmata ja hakeutua työmarkkinoille, raksalla on aina käyttöä mopo ja reppu-yhdistelmälle...:)


    • mersupersu

      Enköhän jatka siistissä johtotyössäni sisätiloissa. Kijuakaan ei ole tullut maistettua vuoden 1975 jälkeen. Älkää surko, kun ohitan maksimalaatikkonne mersullani. Jos kovasti ryhdistäydytte, tekin voitte vielä hankkia Mersun.

      • tappi pakoputkessa?

        Mutta onko sitten vaarana, että nousee yhtä paljon kusta päähän?


      • Mobilisti

        Tekeekö se mersu, tai se mitä se edustaa, ihmisestä jotenkin paremman?
        Ihan oikeasti...? Kehtaan kyllä epäillä...
        Ei ne fiksut vaatteillakaan koreile.


    • 983

      Maximan kone äänestetty 6 kertaa maailman parhaimmaksi moottoriksi ja äänestäjät olivat maailman suurimpien autolehtien tekijät.

      • fby e vqwe8ceen

        Samat toimittajat, jotka olivat aina ennen äänestystä kaksi viikkoa nuruhieronnassa Nissanin piikkiin?


      • suikka66

        NYT kertoo "suikkapää"Todistetusti ajettu vm,2000 3.0l maximalla 438000 km ja perushuolto ajallansa (1/v=)öölit ja muut.ei muuta kun perus niveliä..turvallista matkaa.t.Suika1966


    • Hande82m

      tuossa taannoin ostin maxima 3.0 litrasella koneella on se kumma kun mersu kuski tulee taakse niin pakko päästä ohi mut ei sillä kuskilla riittänyt kantti polkea sitä uutta mersua kun 160km/h motarilla napsahti lasiin ei näkyny missään päin edessä eikä takana mihin lie jääny oliko moottori leiponut :)

      • Hande82m

        pakko lisätä miksi ostaa kallis auto ja sit ihmetellä miten sillä ajaa kun ei ole varaa.
        Verot, vakuutukset yms. kaikki on kalliimpaa.
        Kyllä sitää täällä ylistetään mutta oikeesti itketään kotona kun vie bensaa niin paljo ja mut jokaikainen makaa niinku petaa.

        mutta kaikki ketä tunnen joilla on varaa ostaa se iso ja kallis auto eivät ole lesonnut et kato poika ku mul on hieno vehje ja sun on joku ***** laatikko.
        koska ne tietää koska se on oma!

        kyllä mä ajan ennemmin omalla ku laina autolla!!!


      • Pauke79m
        Hande82m kirjoitti:

        pakko lisätä miksi ostaa kallis auto ja sit ihmetellä miten sillä ajaa kun ei ole varaa.
        Verot, vakuutukset yms. kaikki on kalliimpaa.
        Kyllä sitää täällä ylistetään mutta oikeesti itketään kotona kun vie bensaa niin paljo ja mut jokaikainen makaa niinku petaa.

        mutta kaikki ketä tunnen joilla on varaa ostaa se iso ja kallis auto eivät ole lesonnut et kato poika ku mul on hieno vehje ja sun on joku ***** laatikko.
        koska ne tietää koska se on oma!

        kyllä mä ajan ennemmin omalla ku laina autolla!!!

        Niinpä, ihmetellyt samaa, miks vetää tollasta ihme roolia ,illä ei oo todellisuuden kanssa mitään tekemistä..
        Ja tajuaa sen idioottikin et jos (suur)perheellinen perusduunari asuu vuokralla ja ajaa kallista autoo, niin kyllä siinä pankilla on näppinsä pelissä.
        Omissa työkavereissakin on taas puolestaan näitä, jotka on Audin maasturia myöten laittanu itselleen hienot vehkeet sentilleen omalla rahalla. Eivät muuten huutele muille mitään "Vitun persaukiset paskalaatikon kuljettajat!!"
        Ei tosiaan oo tarvetta.


    • Maxima hyvä auto1
    • autonero

      Maxima on ollut tallissa 8 vuotta ja ajettu ehkä 150 000 km tuona aikana. Mersulla on ajettu samassa ajassa yleensä yli 500 000 km ja katsastushylsyt tulee alustasta ja käsijarrusta.

      • maxima vai eemeli

        joo ei minusta maksiman penkeissä mitään vikaa ole sähko vimpaimet liikuttelee
        nahkasitsiä siinä kun eemelinkin mulla on molemmat 2004 mallia automaatit tusieemeli on kaksatanen mittarilukemat noin 250 000 km maksimaan eitarvitse remonttia leimalle kun vie mutta meseen menee aina tukivarsia palloja ja koiranluita ja jarrulevyjä eli ajoaminaisuudet on suht samanlaiset ei kannata lesoilla et mese olis parempi niin vähän on eroja mutta kalliimpise on ja aina rikki toisinkun maksima harmi kun uusia ei tuoda enää suomeen


    • mersupersu

      Sie et oo Mersua nähnykään. Mersun saa ostaa vain, jos osaa käyttää pilkkuja ja pisteitä.

      • lippalakki

        Onpa Tarkkaa peliä Veholla, kun ei rahalla autoa saa...noi kaivurilippikset on kai sitten käyttäneet muijaa hakemassa auton...


    • aja ja ihastu

      ittellä 2000vm 3.0 elegance ajettu136000th km itse ajanut 50000autolla loput edellinen omistaja ,auto kun unelma ainoat remontit alapallo ja jarrupalat vaihdettu.maximan ominaisuudet selviää ajamalla ei puhumalla,niinkuin moni tekee.

    • autonero

      Ei ole todellakaan laatu kohdallaan, jos traktorista lainattu alusta kaipaa korjausta jo noilla kilometreilla. Tuostakin näkee Nissanin laadun - 12 vuotias auto ja ajettu vain vähän yli 10 000 km/vuosi, kun auto on ollut pajalla suurimman osan vuotta. Kunnossa ollessakin suorituskyky sellainen, ettei 15 000 km ehdi vuodessa ajaa.

      • M

        Rupee juippi ajelemaan vähintään 30tkm vuodessa, laatu ja kestävyys alkaa löytyä silloin vasta.
        Kyllä hyväkin lahoaa hajalle pihalla seisottamalla, turha siitä autoa on syyttää.
        Ja jos kilometrejä ei tule tarpeeksi niin osta mopo, vois olla käyttötarpeeseen nähden sulle sopivampi hankinta.


      • autonero
        M kirjoitti:

        Rupee juippi ajelemaan vähintään 30tkm vuodessa, laatu ja kestävyys alkaa löytyä silloin vasta.
        Kyllä hyväkin lahoaa hajalle pihalla seisottamalla, turha siitä autoa on syyttää.
        Ja jos kilometrejä ei tule tarpeeksi niin osta mopo, vois olla käyttötarpeeseen nähden sulle sopivampi hankinta.

        Minä ajankin paljon vuodessa, mutta sen vuoksi alla on auto, joka toimii. Maximalla en varmaan ehtisi ajaa tuon enempää, kun koko ajan pitäsi olla pajalla auton kanssa.


      • M
        autonero kirjoitti:

        Minä ajankin paljon vuodessa, mutta sen vuoksi alla on auto, joka toimii. Maximalla en varmaan ehtisi ajaa tuon enempää, kun koko ajan pitäsi olla pajalla auton kanssa.

        Selvä, näinhän se sitten on.
        Itsellä ei mitään ongelmia kuitenkaan Maxin kanssa, kilsat kuitenkin noin samaa tasoo kun sulla mersus kanssa.
        Mut kun kerta noin huono niin oisko pois hukkaamisen paikka ja joku luotettavampi tilalle kakkosautoksi?
        Kyllä meitä persaukisia on, joille Maxi kelpaa;)


    • autonero

      Naurettavaa puhua isosta laatuautosta, jos ajokilsoja tulee alle 25 000 vuodessa. Nuohan on Nissan Micran ajomäärät.

    • halpaa ja hyvää ei o

      moottorin- ohjain ja tyhjäkäyntimoottori, yhteensä 2600e sanoi merkkiliike.
      kone kestää,mutta kaikki muu sen ympärillä ei. muutenkin osat kalliita täällä päin.

    • sepponen

      mites tommonen vika tuli, ja miten oireili?

    • lkbnlbjhjlsjk

      Kyllähän noita vikoja on ihanntuhottomasti maksimoissa. Olet onnekas kun ei hajonnut koko moottori.

    • uuuudeee

      on tämä suomi24 kyllä syöpänen "foorumi" :--D mersumiehet avautuu tääl autojen "paremmuudesta", kaikkien merkkien kyydissä istunut ja monella ajanut, eikä se mersu kyllä omaa volvoa parempi motarilla tai kaupungissa ollut. seuraavaksi luultavasti toyota/honda/nissan/subaru tulossa. tuttavalla ollut pelkän mersun kanssa enemmän ongelmia kun muilla yhteensä. kokoajan joku valo vilkuttaa tai joku alustan osa sökönä.

      • römpöti kuutonen

        Meillä maksima ajettu tännään 360 tkm. pitäiskä pian vaihtaa nokkaketju, ei vielä rallata. taidanpa jättä vaihtamatta hinataan sitte kuusaakoskelle ku leviää (jos).


    • autonero

      Sulla oli tullu kirjoitukseen virhe kilometrimäärään. Siinä on ylimääräinen "t", joka johtaa harhaan ja joku vielä luulee, että olet työntänyt malmikasaasi ihan tuhansia kilometrejä. Maksimassahan istuskellaan pihassa ja päristellään huulia sekä heilutetaan penkkejä. Ne kun heiluu varsin helposti.

    • Jjk3180

      Mä olen ainakin sitä mieltä, että maxima on hyvä auto. Nää mersuäijät tulee yleensä joka palstalle kasvattamaan elintänsä kertomalla niiden mersun ylivoimaisuudesta. Maksima on ihan hyvä hankinta.

      • reiskanpoika

        Ei tänne aikuiset äijät kirjoittele...:)


    • nöpönipa

      Kärpäsetkin tykkää, että paska on hyvää, mutta en silti uskois niitä.

    • vain paras kelpaa

      mulla maxima 160000th ajettu ja on paras auto.ajakoon muut millä ajaa mutta meikän 3.0qx on kuin unelma,bemareilla ajelee vaan m,,,,n jatkeet ja mersuilla ajelee keskiverto köyhät ja mannet. kertoo aika paljon mersun sousiosta jos 70pros taksikuskeista on vaihtanut merkin skodaan ja bmw on takseista kokonaan pois. mersut on mannejen autoja ja bmw on nuoriso fiat,mutta maxima on 1 ja muuta merkkiä en tule koskaan käyttämään.kannattaa kattoo että mihin rahat laittaa ja millä ajelee .nautinnollisia matkoja kaikille ,taidan tästä lähteäkkin pienelle ajelulle .mikäs sillä on ajellessa kun rahaa on pussissa ja maxima3.0 ltr alla vaimo vieressä ja kyynärpää pihalla kun on nuo sähköikkunatkin tässä ilmastoidussa mallissa.se on niin kattokaas että meikä ei käytä edes taksissakaan mersua,koska en halua työntömieheksi ja sattuu vaikka r uoste hiukkanen tarttuu lahkeeseen ja siitä leviäää vielä maximaani.nyt lähtee rikas liikenteeseen.moi

    • ei kauppoja

      kyllä minulta on tumma eli mustalainen kysynyt auton vaihtoa,että vaihdanko maximani hänen mersuun ja vastaus oli en.ja hän ystävällisesti sanoi,kukapa sitä huononpaan vaihtaisi ja kaupan teko jäi siihen.mies osasi arvostaa merkkiä,kiitos hänelle.

    • minuuttimies

      Mulla on ollut saman vuosimallin Maxima 3.0 sekä E320 mersu. Mersu on kaikinpuolin laadukkaamman oloinen ja pirteämpikin, mutta korjauskulut on kyllä moninkertaiset. Sähköviat määrässä 6-0 mersulle.

    • minuttimies

      Sen lisäksi Maximat ruostuu. Kannattaa tarkistaa ruostesuojaus. Mersukin ruostuu, mutta väyrysen seuraajassa (211) ongelma ei ole lähellekään samoissa mitoissa kuin väyrysessä.

      • paras hitna-laatu NI

        paskamarjat. enkehtais ajaa klaliilla mersulla joka ruostuu senhän piti olla viaton, ja niin söhkövikoja täynnä kun 530 mebutkin että aijaijajaiii


    • autonero

      Maximat on kyllä kaikkien aikojen ihmeellisimpiä premium-autoja. Muotoilu kuin roska-astiassa, kone tehoton juoppo ja tästä palstasta päätellen täysin hihhulit omistajat!

    • mas3

      3,0 L 200 HV TEHOTON ? MIETI MITÄ LATELET, TOKI MAXIMAN KOKOISESSA AUTOSSA EI MIKÄÄN RAKETTI.

    • autonero

      Mersussa on nykyään tuo hv määrä otettu 1,8 litraisesta bensakoneesta.

    • aja ja ihastu

      rupee naurattaa nuo mersun kehujat pojat ,on saaneet omasta mielestä nyt autot alle kun hinnat on laskeneet , ja mitä mersuista sanois ,esim elegance ei ilmastointia voi v...u ja vihellys päälle.ja kertoo aika paljon jos ylpeät taksi miehet vaihtelee mersujaan skoda autoihin.onko mersu enää auto kysyn vaan,esimerkkinä katso hintoja suomi ja saksa auto hinnat,saksassa maxima qx vm 2004 hinta 7- 10 th euroa . mutta mersu 2004vm 3-7th eur ja mallin saa valita.kertoo jotain mersun nyky tilanteesta että ei toimi enää paitsi nuorten keskuudessa koska kyseisen auton voi ostaa työttömyys rahoilla.nyt mittarissa 148.000th ja pelaa kuin enkeli.en vaihda maximaani mihinkään varsinkaan mersuun.

    • räskölniköv

      Aiheeseen palataksemme-

      Nettiautossa näkyy olevan useampia kohtuuhintaisia Maximoja tarjolla. Minkälaisessa kunnossa nuo 2000-2003 kärryt yleensä ovat, ~180 000km ajettuna? Alkaako 200 000km jälkeen ilmetä vakavia vikoja?

      Noilla hinnoilla (5000-8000€) maximan kaltainen ns. "luksusauto" alkaa näyttää kovin houkuttelevalta, mutta onko kyseessä projekti, jota saa olla jatkuvasti huoltamassa?

      • Vasta 12-vuotias

        Ei ihmeempiä, jos ajaa säännöllisesti. Ajamalla se auto kunnossa pysyy. Pahinta, jos seisoo pitkiä aikoja ulkona käyttämättä. Omalla ajettu lähes 300.000km ja laitettu koiranluut, alapallonivel sekä 1 pyöränlaakeri. Jarrulevyt kertaalleen.
        Toimintavarma peli.
        Eikä ole mikään "luxusauto", mutta mukava työjuhta ja hyvä ajaa pitempää matkaa.
        Mutta ei kannata huollattaa Autokeskuksessa, huono työlaatu siellä.


    • utelias

      jotkin varaosat taitaa olla kiven alla kyselin takajarru satuloita ei tuntunut olevan kellään vuosimalli 01 3litr. tietäääkö joku onko jossain kolaroitu tai muuten jemmassa . kaikkea muuta tuntui takajrruihin löytyvän kohtuhintaan.en ole vielä purkanut voi korjaantua ihan lliottelemalla ruost aineella

    • aakkoset

      mulla on käytössä maxima 2002 2.0 aut v6 hyvin mukava auto varaosat ovat suhteellisen halvoja ei ole kallista esim jarrupla 12e

    • kuski3

      nissan maxima2000 vm aj 156000 toimiikuin enkeli ja ruosteeeeeeeeeeeton.ei nnnnnniiiiiiiinnnnnkuin mersuuuuuuuuuuuuut.

    • Maxima kohta?

      Mersuja varmaa vituttaa, kun nissan tarjoaa 200 heppasen ison pirteän auton niin hyvällä hinta/laatu -suhteella. Mutta pitäkää mielessänne, että tä on vaan Internet, missä kaikki ei aina ole ihan omana ittenään.

      Itse meinaan varmaan ostaa Maximan näiden keskustelujen perusteella. Suhteellisen hyvin päässyt katsastuksestakin läpi ikäisekseen muihin verrattuna.

    • autonero

      Fattasta ne antaa sulle mielummin bussilipun. Miksi, no nekin tietää, että rahat menee maksimasa hukkaan.

      • Wards best engine

        itse oli aikoinaan maksima 3 litran koneella. auto oli erittäin kestävä. möin ylimääräisenä pois, arvonalenema 2,5k€ vuosi melkoinen sain vakuutella ostajia todellakin että saisin tonnin autosta jolla on vuoden katsastus voimassa ja kaikki pelaa ilmastointia ja automaattista sitä sun tätä myöten.

        Oikeastaan todella paska auto, samakun polttelis satasia takassa.
        Mutta jos tonnilla saat osta.


    • hätäkötässä

      Vaimolla ollut vuoden 2004 3.0l maxima työ ajoa päivässä 50km josta puolet 60km/h kulutus 8.2 litraa.Kysyin aikonaan mitä hän pitää autosta, sanoi että tykkää ihan paljon ja moottori on kuulema hauska.Ite pääsin pitemmällä matkalla ,5henkilöä 10 pakettia olutta ym maantie ajossa 7.3litraan sadalla.Rekoista pääsi heittämällä ohi eikäkuulunut moottorin huutamista.Itse olen 53v minullekkin maxima ihan mukava ajettava rauhallista letkeää menoa.On ollut oldsmobil ,lincoln mark 8,607 pökötti,volvos60,saab95 ym, monella muulla ajanut esim systerin 2008 mallin 320 cdi farmari mese.Kun en töiden takia tarvitse paketti autoa,ostan itselle Saabin tai uuden kori mallisen Maximan.Vaimo voi ajella Maximalla jos se siitä tykkää

    • ohoho

      Minä olen luullut että noin iso kone niin alle kympin ei pääse ikinä bensalla

    • mopo mikä mopo

      ostin harley davitsonin ja sillä ajelen,iltaisin.

      • echtleder

        Genuine idiot?


    • AMG

      Nissan 3.0 moottori on parasta mitä markkinoilla on tarjolla.Ei yhtä raaka kuin PSA:n 3.0, eikä yhtä laiska, kuin 3.3 ja 3.5 Chryslerit.

    • Jetco

      Sama moottori on myös Nissan Questissa ja Mercury Villagerissa.

    • autonero

      Ilmankos Maximat on enimmikseen parkissa, kun moottoritkin on useassa autossa samaan aikaan. Lienee hankalaa autoilua, kun joutuu aina kauppareissulle asentamaan moottorin naapurin koslasta. Onneksi se putputin on helpompi vaihtaa kuni vnahan kuplan kone. Puhaltaa vaan ruosteet ympäriltä pois ja pudottaa valurautamuseokoneen paikalleen.

    • suikkapää

      bensaa ja nivelet kuluu.kai myötätuulee helpommalla.T:suikka 400k.vm tatsunilla 17v.

    • suikkapää

      PitkänpäälleDatsuni,se on KUMI!t:suikkapää

    • Nissanmax

      On hyvä auto itellä on ollu puol vuotta. Ja olen tyytyväinen.

    • LATOONPRESSUNALLE

      Osta kaikki maximat heti, tulevaisuuden klassikko, arvo nousee...

    • Anonyymi

      Isäukko osti juuri Maximan ja hyvältä vaikuttaa, vaikkakin vm -02.

    • Anonyymi

      Joku vuosia sitten tuolla ketjussa kehui että hänellä on maastomersu?
      🤔

    • Tänään, Aleksis Kiven päivänä, kävin aamupäivällä ostamassa Nissan Maxima 3,0 V6 automaatin Paltamosta joutessani. Vuosimalli -03, joten ajettu on jo mukavasti; lähes 320 000 kilometriä. Mutta autohan oli paljon parempi tien päällä ,mitä päällepäin näytti. Positiivinen yllätys. Vakaanoloinen ja suhteellisen suorituskykyinen auto. Pyyntihintakin oli sopuisa. Auto kehräsi ja samoin minä...Liputkin oli salossa (siis Aleksis Kiven takia).

      • Anonyymi

        Kiinnostaisi itseäkin jos olisvat vähän ripeämpiä. Olisihan niitä helppo virittää ja kestäisivät, mutta en viitsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi itseäkin jos olisvat vähän ripeämpiä. Olisihan niitä helppo virittää ja kestäisivät, mutta en viitsi.

        "Ei matkan mittavuus , vaan vauhti turman tuo..."
        Ei sitä enää näin vanhana kerkiä , jos kovin kiirettä pitää ja voi jäädä elinikäkin alamittaiseksi...sekin vielä( mitoista puhuttaessa).
        Eikä sitä ehdi niin nopeasti reagoimaan tapahtumiin kuin alle kakskymppisenä...
        Hitaasti kiirehtien ja luonne edellä sitä on vain eteenpäin mentävä ,kuin se mummo siellä lumihangessa.


      • Anonyymi
        Vanhakehno kirjoitti:

        "Ei matkan mittavuus , vaan vauhti turman tuo..."
        Ei sitä enää näin vanhana kerkiä , jos kovin kiirettä pitää ja voi jäädä elinikäkin alamittaiseksi...sekin vielä( mitoista puhuttaessa).
        Eikä sitä ehdi niin nopeasti reagoimaan tapahtumiin kuin alle kakskymppisenä...
        Hitaasti kiirehtien ja luonne edellä sitä on vain eteenpäin mentävä ,kuin se mummo siellä lumihangessa.

        eniten kolareita ajavat juuri nuoret......


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on ostaa 1000 euron auto, jonka vuotuiset kulut on 4000-5000 euroa

      • Anonyymi

        Ei ole. Alle tonnin täällä bensat ja verot.

        Nyt saa hyvällä hinnalla näitä. Tilaa sopivasti, 3 litra V6 bensa, 200hv. Äänetön ja vetää nöyrästi. Lämpenee nopeasti. Kulutuksen ero tasavauhdissa olematon pieniin koneisiin. Näin edullisessa autossa ei väliä.

        Kestävä jakoketju.
        Automaatti. Olet eläkeläinen, ehkä jo sairauksia ja tarvitset helpon ja nopeästi lämpenevän automaatin niin tässä. Ei tarvitse lohkoon vedellä. Auton saa taskurahoilla

        tai nuori niin tässä on autoa pikkurahalla. Lähes jarruttoman peräkärryn hinnoilla!

        Tällä ajaa mieluummin kuin 2021 octavialla pidempiä matkoja. 2000eur vs 25 000eur


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Alle tonnin täällä bensat ja verot.

        Nyt saa hyvällä hinnalla näitä. Tilaa sopivasti, 3 litra V6 bensa, 200hv. Äänetön ja vetää nöyrästi. Lämpenee nopeasti. Kulutuksen ero tasavauhdissa olematon pieniin koneisiin. Näin edullisessa autossa ei väliä.

        Kestävä jakoketju.
        Automaatti. Olet eläkeläinen, ehkä jo sairauksia ja tarvitset helpon ja nopeästi lämpenevän automaatin niin tässä. Ei tarvitse lohkoon vedellä. Auton saa taskurahoilla

        tai nuori niin tässä on autoa pikkurahalla. Lähes jarruttoman peräkärryn hinnoilla!

        Tällä ajaa mieluummin kuin 2021 octavialla pidempiä matkoja. 2000eur vs 25 000eur

        " Alle tonnin täällä bensat ja verot."

        Ajat joko parituhatta km vuodessa tai sitten olet maassa, jossa on poikkeuksellisen halpaa bensaa tarjolla.


    • Anonyymi

      Itellä on maxima qx elegant 3.0 automaatti 2002 liekkö suomituontiauto kaikki herkut tehot riitävät ohituksiin ritariässä kytkin päälle vaihdevivusta kytkin päälle ja eiku kaasua tehot nousee riittävästi en ole tietoinen kiihtyväisyydestä ,sama sille minulla on se aika on mennyt jo melkein ohi,mutta mylly tuottaa enemmän kuin 200hv .

    • Anonyymi

      Minulla on toinen Nissan maxima. Ensimmäinen ajettu 350 000km. Ei öljyvuotoa, ei mitään ongelmia. Toinen ajettu nyt 120 000km, kulkee kuin uusi auto. Hieno auto on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön

      SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul
      Maailman menoa
      326
      1951
    2. Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."

      Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1699
    3. Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."

      Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se
      Suomalaiset julkkikset
      3
      973
    4. It's a fairytale

      "It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st
      Ikävä
      9
      916
    5. En voi oikein lähestyä sinua nainen

      koska jännität minua ja leikit tietämätöntä... Et myöskään lähesty minua. Mitä siis teemme???
      Ikävä
      45
      857
    6. PYHÄJÄRVELLE ILMESTYNYT NUOREHKO MUSTALAINEN,

      Joka käyttäytyy hyvin röyhkeästi, ilmestyy jonkun tyypin kanssa pihapiiriin, autoa kaasutetaan ja käytetään yli desibeli
      Pyhäjärvi
      25
      781
    7. Jos ja kun kohtaamme

      Tahdon viettää yön kanssasi, ilman seksiä. Sopiihan se sinulle?
      Ikävä
      48
      779
    8. Sydän on niin rikki

      Tämän meidän tilanteen vuoksi… Oli niin paha olla eilen illalla, että itku meinasi tulla. Nyt se sitten tulikin. Umpiso
      Ikävä
      47
      777
    9. Kohuopettaja työntää videolla asioita peräaukkoonsa nuorten edessä, mutta Jeesus-musiikki on liikaa

      IL - Sanna Ukkolan kolumni "Opettaja masturboi videolla oppilaiden edessä, oppikirja kertoo, että mieskin voi synnyttää
      Maailman menoa
      152
      746
    10. Haluan kokea sut

      Ainakin yhden kerran ❤️
      Ikävä
      54
      740
    Aihe