Mahtaako kukaan tietää, että voiko joku muu luottokortin omaava henkilö varata hotellin esimerkiksi sukulaisilleen, jotka ovat menossa Roomaan, mutta eivät itse omista luottokortteja, joten eivät täten voi itse varata hotellihuonetta?
Tarvitseeko hotelleissa välttämättä näyttää luottokorttia, vai voiko maksun suorittaa käteisellä?
Hotellin varaaminen
7
6625
Vastaukset 7
- varaan
En lähtisi kyllä matkaan ilman luottokorttia. Vaikka matka olisi varattu ja maksettu etukäteen jopa voucherilla, hotellit lähes aina haluavat luottokortin tiedot.
Toki toinen voi varata ja maksaa.
Ettei tulisi ongelmia, suositan luottokorttia mukaan. Esim saman ketjun hotelleilla on kokemukseni mukaan ollut eri kaupungeissa samassa maassa eri käytäntöjä.
Voit tietysti tiedustella hotelleista suoraan heidän toimintamallejaan.- on
siinä, että minulla tai matkakumppanilla ei kummallakaan ole luottokorttia, eikä sitä enää tässä vaiheessa ehtisi hankkiakaan, kun lähtö on ensi viikolla.
Mutta kaipa asia selkenee. Eiköhän useimmissa paikoissa kuitenkin käteinenkin kelpaa.. - tourist
on kirjoitti:
siinä, että minulla tai matkakumppanilla ei kummallakaan ole luottokorttia, eikä sitä enää tässä vaiheessa ehtisi hankkiakaan, kun lähtö on ensi viikolla.
Mutta kaipa asia selkenee. Eiköhän useimmissa paikoissa kuitenkin käteinenkin kelpaa..ja on jopa suositeltavin tapa maksaa hotellihuone Italiassa. Hotellihuoneen voi kuka vaan varata kunhan kirjoittaa yhden huoneessa asuvan nimen varaukseen. Ja ilmoitta että kuinka monta aikuista tai lasta aikoo asua huoneessa. Sillä ei ole väliä kenenkä luottokortin tiedot annatte varatessa sillä luttokortintiedot ja kortin omistajan nimeä ei hotelli saa tietää. Hotelli näkee vain että on luttokortti ja sen ensimmäiset ja viimeiset numerot. Jos poistutte hotellista maksamatta niin hotellilla on oikeus silloin ottaa yhteys poliisiin ja sitten pankin kautta tilittää kortilta maksamatta jätetty lasku.
Älkää koskaan maksako etukäteen hotellihuonetta, älkääkä varatko sivuilta joilla ei ole turvallisuusverifikaatiota.
Käteisellä maksatte kaiken, ravintoloissa ja kaupoissa jne. - ...
tourist kirjoitti:
ja on jopa suositeltavin tapa maksaa hotellihuone Italiassa. Hotellihuoneen voi kuka vaan varata kunhan kirjoittaa yhden huoneessa asuvan nimen varaukseen. Ja ilmoitta että kuinka monta aikuista tai lasta aikoo asua huoneessa. Sillä ei ole väliä kenenkä luottokortin tiedot annatte varatessa sillä luttokortintiedot ja kortin omistajan nimeä ei hotelli saa tietää. Hotelli näkee vain että on luttokortti ja sen ensimmäiset ja viimeiset numerot. Jos poistutte hotellista maksamatta niin hotellilla on oikeus silloin ottaa yhteys poliisiin ja sitten pankin kautta tilittää kortilta maksamatta jätetty lasku.
Älkää koskaan maksako etukäteen hotellihuonetta, älkääkä varatko sivuilta joilla ei ole turvallisuusverifikaatiota.
Käteisellä maksatte kaiken, ravintoloissa ja kaupoissa jne.Eli voimme huoletta antaa sukulaisemme tehdä meille hotellivaraus täältä Suomesta käsin, mennä hotelliin Roomassa ja oleskelumme jälkeen lätkäistä käteinen pöytään?
- ... Mietin
... kirjoitti:
Eli voimme huoletta antaa sukulaisemme tehdä meille hotellivaraus täältä Suomesta käsin, mennä hotelliin Roomassa ja oleskelumme jälkeen lätkäistä käteinen pöytään?
tässä itsekin, että eikö hotelliin saapuessa tarvi esittää jonkinlainen vakuutus siitä, että on millä maksaa huone lähtiessä? Maksetaanko tässä vaiheessa mahdollisesti jonkinlainen pieni käteistakuu vai mikä mahtaa olla käytäntö?
- Toinen nonno
... Mietin kirjoitti:
tässä itsekin, että eikö hotelliin saapuessa tarvi esittää jonkinlainen vakuutus siitä, että on millä maksaa huone lähtiessä? Maksetaanko tässä vaiheessa mahdollisesti jonkinlainen pieni käteistakuu vai mikä mahtaa olla käytäntö?
Se ajattelemasi vakuutus on juuri huonetta varatessasi ilmoittamasi luottokortti. Se riittää, jos kortilla on luottoa. Ilman luottokorttia ei varaaminen edes onnistu.
Hotellista lähtiessäsi maksat sitten millä haluat. Luottokortti on silloin toiminut vain vakuutena. Jos poistut hotellista maksamatta, veloitetaan laskusi luottokortilta. - ....notte
... Mietin kirjoitti:
Muistaakseni hotelliin saapuessa pyydetään esittämään passi ja täyttämään kaavake, johon laitetaan henkilötiedot.
Loppusumma maksetaan lähtiessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran81820Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?147788- 57676
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47664Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25663Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46634- 44597
- 31531
Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20523Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27521Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27506- 6476
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee404470Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭81469- 30446
- 44431
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.29431Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39404Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3400