kuvittelenko vaan vai ovatko

näyttöongelmat

lisääntyneet rajusti kun näytöt ovat muuttuneet littunäytöiksi ja liitäntä DVI:ksi?

Meinaan kun takavuosina kuvaputkinäyttöjen ja VGA-liitännän aikana oli harvinaista että jollain olisi ollut ongelmia mutta nyt täällä ja aloittelijoiden palstalla on ihan vakivalitus että mitä mä teen kun laitan koneen päälle ja ruutu on vaan musta tai siinä lukee että "No signal"?

2

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä.

      Näyttöjen keski-ikä on romahtanut, kun siirryttiin LCD-näyttöihin. Putkessa oli viime metreille asti aina jotakin kuvaa, tuskin kymmenen vuoden kuluttua monikaan nykynäytöistä on enää käytössä. Noh, nyt tulee jo noita ledejä, niistä ei taas ole kestävyyskokemiksia kenelläkään.

      Ei taida liitännöissä olla vikaa.

      Itseasiassa luulen,"No Signal" johtuu yleensä siitä, että kun laitetaan kone käyntiin, se kestää sen aikansa, näyttö on päällä melkein samantien ja kerkeää näyttämään, että koneelta ei tule vielä signaalia :DDDD

      Lisäksi nuo nykyiset näytönohjaimet ovat varsin tehokkaita, muistiakin enemmän kuin muutaman vuoden takaisessa pelikoneessa, niissä voi olla ehkä myös omia lämmitysaikojaan tai muita omituisuuksiaan.

      Jepjep, Sonyn putki, Matroxin ohjain ja VGA, ikinä ei mitään vikoja, hmmm kymmeneen vuoteen....

      • kestävyys tosiaan

        on romahtanut.

        Tyttäreni peruskoulun atk-luokassa on vielä 25 putkinäyttöä, hän on ahkera
        luokan käyttäjä eikä muista että niissä ikinä olisi ollut ongelmia.

        Itse olin viime vuonna atk-kurssilla kurssikeskuksessa jossa luokassa oli
        12 modernia konetta lcd-näyttöineen.

        Talven aikana miltei puolet näytöistä pimeni ja jouduttiin uusimaan, oli
        kuulemma vielä takuu päällä, mutta oli siinä oma ruljanssinsa mistä äkkiä
        löytyy oppilaalle varanäyttö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe