Pikkukoirien räksytys

Mikä oikeus???

Haluaisin tiedustella pienten haukkuvien koirien omistajilta millä oikeudella heidän koiransa saavat rähistä ohitustilanteissa lenkillä? Olen niiiiiin kyllästynyt tähän ainaiseen ilmiöön, vastaantulevat pikkukoirat rähisevät lähes poikkeuksetta ja omistajia se näyttää lähinnä vain huvittavan!

Auta armias jos oma isokokoinen koirani ärähtää vastaan, se leimataan samantien rotunsa vuoksi hulluksi ja huonosti koulutetuksi koiraksi.

15

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa kysyisit suoraan,kun kohdalle osuu ;)

Ja eiköhän noita natisijoita löydy ihan joka koosta.
      Täälläpäin taas näyttää olevan enemmänkin toisinpäin.

• kysyvä..

Olen yrittänyt kyllä kysyä, mutta on aika toivotonta saada viestiä perille siinä metelissä=)

• kysyvä.. kirjoitti:

Olen yrittänyt kyllä kysyä, mutta on aika toivotonta saada viestiä perille siinä metelissä=)

Sorry,mut alkoi naurattaa tää vastauksesi.Kun oikein kuvittelin silmissäni :O)))

• puuttuvat räksytykseen,

mutta isompien omistajat puuttuvat.

• Kiitos teille kehuista

Mulla on kaksi chihua ja komennan aina räksyttämisestä, eikä kyllä huvita ollenkaan!

Suorastaan hävettää se räksytys, ja pikku hiljaa rupee oppi menee perillekin! =)

• mitä rotua, mutta tosi
        Kiitos teille kehuista kirjoitti:

Mulla on kaksi chihua ja komennan aina räksyttämisestä, eikä kyllä huvita ollenkaan!

Suorastaan hävettää se räksytys, ja pikku hiljaa rupee oppi menee perillekin! =)

pieniä ja eivät räksyttäneet, mutta selvästi treenasivat heidän kanssaan ohitustilanteissa monesti, olin ihan äimänä! Hienoa työtä todella, koska pienet yleensä räksyttää ihan tolkuttomasti, ei varmaan ole helppoa opettaa sitä pois.

• chihujen omistaja
        mitä rotua, mutta tosi kirjoitti:

pieniä ja eivät räksyttäneet, mutta selvästi treenasivat heidän kanssaan ohitustilanteissa monesti, olin ihan äimänä! Hienoa työtä todella, koska pienet yleensä räksyttää ihan tolkuttomasti, ei varmaan ole helppoa opettaa sitä pois.

Kyllä aika pitkäjänteistä hommaa on, eikä hetkessä lopu! Mut toivottavasti sitkeys palkitaan joskus! Ja niin kun joku laittoikin, et pienen koiran räksytys on paljon ärsyttävämpää kun ison, se saa oikeen tärykalvot heliseen ja hermon kiristyyn, et ei mun hermo kestä edes kuunnella sitä komentamatta!

• mitä rotua, mutta tosi kirjoitti:

No tuota,kaikkein helpoin on,kun alusta asti toimii niin,ettei turhia kitarisan näyttelyitä tule ;)
        Eikä ole kokokymysys.

Ja jos eroon pitää päästä,siis metelöinnistä,ei sekään koko kymysys ole.
        Samaan lajiinhan ne mopsukat koosta huolimatta lukeutuu ;D

• niin se vaan on
        molossi kirjoitti:

No tuota,kaikkein helpoin on,kun alusta asti toimii niin,ettei turhia kitarisan näyttelyitä tule ;)
        Eikä ole kokokymysys.

Ja jos eroon pitää päästä,siis metelöinnistä,ei sekään koko kymysys ole.
        Samaan lajiinhan ne mopsukat koosta huolimatta lukeutuu ;D

Eikä sitä tietona kannata esittääkään...

• kahta rotua koiria

pienet (räksyttävät) ja isot (aina hyvin käyttäytyvät).

Oma koirani räksyttää takaisin, jos toinen osoittaa kiinnostusta, eikä tulisi pieneen mieleenikään syyllistää sitä toita osapuolta, joka on aloittaja.
        Itsehän en saa koiraani kuriin. Puolitoista vuotta meni hyvin, mutta nyt on alkanut haukkua, kun toinen aloittaa tai tulee tykö ja kiitos kuuluu pitkälti niille ihanille kilttien koirien omistajille, jotka päästävät omansa tutustumaan ja haistelemaan, vaikka minä teen selväksi ettei me nyt haluta morjenstaa.

Siltikin ongelma on minun ja siihen yritän löytää ratkaisua. Ei tepsi kontakti, kehuminen hyvästä käytöksestä eikä kieltäminen. Ja silloin kun tepsii niin voi olla varma, että joku ihana ihminen päästää koiransa nuuskimaan ja sanoo sitten kosketusetäisyydellä, että "ei kai toi ole uros? tää kun ei voi sietää muita uroksia". Ja sitten vielä ihmettellään, että miten uhkaavia tilanteita pääseekään syntymään.

Huomaatteko muuten, etten ensimmäisen kappaleen jälkeen sanonut koosta mitään? Minusta kun koiran käyttäytyminen ei ole koosta kiinni.

• oman käden

oikeudella nuo haukkuvat. Vähän epäilen että monet epäröivät noille linnunluisille pikkuhaukuille pistää kovan kovaa vastaan kun pelkäävät että menee rikki.

Voi joku tietty mennäkin, mutta kyllä sitä kovaa vastaan laitettavaa kovuutta voi toki suhteuttaa koiran kokoon. Eikä yksikään koira tiettävästi ole hajonnut pelkästä perkeleestä.

Yksi selittävä tekijä tietysti voisi olla että nyt nämä pikkuhauvaset ovat tulleet niin muotiin, että niistä suhteettoman suuri osuus on nuoria ja epävarmoja, varhais- tai myöhäismurkkuikäisiä ja siksi räkyttävät jatkuvasti.

Monille se saattaa olla ensimmäinen kosketus koirien maailmaan, ihmisille jotka eivät koiraa ole nähneet kuin kuvakirjoissa ja naapurin pihalla. Ja siksi sitä koulutuspuolta ei oikein vielä hallita. Kukaan ei ole seppä syntyessään, edes seppä...

• chiwawa

omaa pikkukoiraa kiellän räksyttämästä, se on ärsyttävämpää kuunneltavaa, ku monen isomman koiran haukkuminen

• lagotonomistaja
        chiwawa kirjoitti:

omaa pikkukoiraa kiellän räksyttämästä, se on ärsyttävämpää kuunneltavaa, ku monen isomman koiran haukkuminen

Onneks on niitäki pikkukoirien omistajia jotka sentäs yrittää tehdä jotakin sille räksyttämiselle :P

• on että nuo samaiset

pikkukoirat saavat räksyttää päivästä toiseen eri taloyhtiöiden pihoilla, eikä niiden omistajat puutu tuohon räksytykseen millään tavalla!!!

Nimimerkillä kokemusta on, meidän naapurin kaks kääpiöpinseriä EI TEE NIIN YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA KUIN RÄKSYTTÄÄVÄT RÄKSYTTÄMÄSTÄ PÄÄSTYÄÄNKIN...!!!

VOI OLLA ETTÄ JOKU PÄIVÄ SE ROTTA KATOAA SIITÄ PORTIN TAKAA RÄKSYTTÄMÄSTÄ.

• räkätiräksräks

Se on todellakin ärsyttävää! Meidän naapurissa asuu 5 pikkukoiraa, jotka räksyttävät yötä päivää! Se on niin hermoa raastavaa, että meidänkin koiralla on jo pinna palanut. Kun lenkkeilemme naapurien ohi, niin nämä pikkuräksyt suorastaan hyppäävät aidan läpi räksyttämään ja murisemaan ja ärsyttämään! Meidän koira on haukahtanut ja murahtanut pari kertaa siten, että pikkukoirat on juossut karkuun toiselle puolelle pihaa räksyttämään, mutta taas hetken päästä ovat siinä portilla. Ja ihmettelen todella, että MIKSI omistaja ei puutu tähän! Ei edes YRITÄ saada koiriaan hiljaiseksi!

Sama pätee rauhallisella metsälenkilläkin. Jostain syystä tämä hirviöjengi (=omistaja mukaan lukien) on myöskin siellä metsässä ja sitten vasta kauhea show alkaakin! Pikkukoirat yrittävät väkisin puskea päälle eivätkä tottele alkuunkaan omistajaa ja muutaman kerran ovat vetäneet omistajan jopa kumoon :-D kyllä saa aika heiveröinen olla, jos ei saa pieniä koiriaan kuriin! Tämä omistaja suorastaan kirkuu, kun meidänkin jöllikkä rupeaa vastaamaan räksytykseen vähän rajummalla äänellä. Olen omistajalle asiasta huomauttanut, mutta ei näytä paljon kiinnostavan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe