Edulisesti Afrikan matkalle?

Newbies

Kertokaas kokeneemmat vinkkejä miten matkustaa Afrikkaan suht edullisesti? Halvimmat kohteet? Kannattaako ottaa pakettimatka vaiko yrittää räätälöidä itse lennot ja majoitus?

Viikon reissu olisi tavoitteena loka-joulukuussa ja tärkeintä on lämpö ja kaunis luonto. :)

3

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika

      Viikko ei riitä jos haluaa myös nähdä luontoa kunnolla.

    • Matkasi

      Itse menimme turkkilaisen tarjouslennolla Kapkaupunkiin,netistä oli varattu sellainen B&B majoitus Intian valtameren rannalta 4 .
      Isäntä kävi itse noutamasta kentältä.
      Oltiin 10 päivää perillä,ja nähtävää riitti joka päivälle.
      Aguila park,hyväntoivonniemi,viinitilat,pingviinit,pöytävuori,Two oceans helikopterilla(kootkaa porukka).
      Ruoka hyvää ja edullista,viinit tosi hyviä.
      Matkoja varasin puhelimella paikan päällä,isännän kotiapulainen tilaili takseja ja muita kuljetuksia.
      Viikossa ei paljon ehdi,mutta mielestäni aivan ykköspaikka lomailla.
      Oltiin Helmikuussa ,ainakin silloin oli lämmintä.

    • tarkistaa

      miten sadekausi osuu lomailuajankohtaan.
      Varmaan halvimmasta päästä on Gambian lomat.
      Mielestäni käsite Afrikkaan lomalle on aika laaja.Siellä on muistakseni 50-60 maata jotka ovat ihan samalla tavalla uniikkeja kuin Euroopan maatkin.Enemmänkin jos verrataan mustaa Afrikkaa ja loppua.

      Pakettimatkat ovat Itä-Afrikkaan kalliita mutta ei sinne oiken halvalla pääse ja jos haluaa nähdä luonnonpuistoja kuten Ngorongoro ja Serengeti niin kalliiksi tulee joka tapauksessa.Usein safarin järjestäjien takana on expatti ja hän kyllä osaa rahastaa.Ja miksei paikallisetkin.Mutta Tansanian ja Kenian rajalta löytyy mielestäni eniten näkemistä,eläimien bongausta ajatellen.

      Harkitsemisen arvoinen on mielestäni lento Capetowniin ja retkeily sieltä käsin ympäristöön.Garden routelle,viinilaaksoihin ja Krugerin eläinpuistoon.Netistä saa majoituksen ja lennot.Ekaksi yökis majapaikka ja sitten turisti-infoon tiedustelemaan jatkoa.Tosin Etelä-Afrikka on aika länsimainen verrattuna naapurimaihinsa.
      Tuo viikko on lyhyt aika.Jos ette voi pidentää niin sitten Cape Towniin.

      Hyvää matkaa!Ja avointa asennetta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe