Edulisesti Afrikan matkalle?

Newbies

Kertokaas kokeneemmat vinkkejä miten matkustaa Afrikkaan suht edullisesti? Halvimmat kohteet? Kannattaako ottaa pakettimatka vaiko yrittää räätälöidä itse lennot ja majoitus?

Viikon reissu olisi tavoitteena loka-joulukuussa ja tärkeintä on lämpö ja kaunis luonto. :)

3

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika

Viikko ei riitä jos haluaa myös nähdä luontoa kunnolla.

• Matkasi

Itse menimme turkkilaisen tarjouslennolla Kapkaupunkiin,netistä oli varattu sellainen B&B majoitus Intian valtameren rannalta 4 .
      Isäntä kävi itse noutamasta kentältä.
      Oltiin 10 päivää perillä,ja nähtävää riitti joka päivälle.
      Aguila park,hyväntoivonniemi,viinitilat,pingviinit,pöytävuori,Two oceans helikopterilla(kootkaa porukka).
      Ruoka hyvää ja edullista,viinit tosi hyviä.
      Matkoja varasin puhelimella paikan päällä,isännän kotiapulainen tilaili takseja ja muita kuljetuksia.
      Viikossa ei paljon ehdi,mutta mielestäni aivan ykköspaikka lomailla.
      Oltiin Helmikuussa ,ainakin silloin oli lämmintä.

• tarkistaa

miten sadekausi osuu lomailuajankohtaan.
      Varmaan halvimmasta päästä on Gambian lomat.
      Mielestäni käsite Afrikkaan lomalle on aika laaja.Siellä on muistakseni 50-60 maata jotka ovat ihan samalla tavalla uniikkeja kuin Euroopan maatkin.Enemmänkin jos verrataan mustaa Afrikkaa ja loppua.

Pakettimatkat ovat Itä-Afrikkaan kalliita mutta ei sinne oiken halvalla pääse ja jos haluaa nähdä luonnonpuistoja kuten Ngorongoro ja Serengeti niin kalliiksi tulee joka tapauksessa.Usein safarin järjestäjien takana on expatti ja hän kyllä osaa rahastaa.Ja miksei paikallisetkin.Mutta Tansanian ja Kenian rajalta löytyy mielestäni eniten näkemistä,eläimien bongausta ajatellen.

Harkitsemisen arvoinen on mielestäni lento Capetowniin ja retkeily sieltä käsin ympäristöön.Garden routelle,viinilaaksoihin ja Krugerin eläinpuistoon.Netistä saa majoituksen ja lennot.Ekaksi yökis majapaikka ja sitten turisti-infoon tiedustelemaan jatkoa.Tosin Etelä-Afrikka on aika länsimainen verrattuna naapurimaihinsa.
      Tuo viikko on lyhyt aika.Jos ette voi pidentää niin sitten Cape Towniin.

Hyvää matkaa!Ja avointa asennetta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe