Minulla on kakkosautona VW Polo 1.4 vm.00., bensakone, ajettu reilu 100 tkm. Autossa ilmeni keväällä mystinen vika, joka tapahtuu yleensä pian liikkeellelähdöstä ( siis kylmästä moottorista lähdettäessä ); ensin auto hyytyy, sitten syttyy öljynpaineen merkkivalo ja ensimmäisillä kerroilla myöskin hälytyssummeri, summeri ei enää. Ongelma poistuu virran katkaisusta ja on harvinainen normaalilämmössä. Ajoittain auton tyhjäkäynnissä on myöskin katkoksia.
Auto on ollut merkkikorjaamolla 2 kertaa tämän vuoksi. Silloin mittauksissa öljynpaine normaali, öljykello ja öljy suod. vaihdettu. Vika ei ole korjaantunut. On esitetty, että voisi mittari päällä selvittää, laskeeko öljynpaine todella.
Mikähän voisi Poloa vaivata, olisin erittäin kiitollinen vinkeistä.
Polon öljynpaine-vika
kala-57
2
2321
Vastaukset
- epäilisin...
Golf V:ssä öljynpainevalo alkoi syttyä kuumina päivinä. Aamulla kylmässä lähdettäessä ei ongelmia. Autoon vaihdettiin takuuna mittaristo.
- kala-57
Merkkikorjaamon sähkömies oli pätevä, vikana oli moottorin pyörimisnopeuden anturi. Nyt pelannut 2 kk moitteitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 635164
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai574617Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1234569Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3381897- 851513
- 921484
- 2351370
- 3201083
- 200961
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.51893