Sokea mies tuli ravintolaan ja istuutui erään pöydän ääreen. Tarjoilija, joka oli myös omistaja, käveli miehen luokse ja ojensi sokealle miehelle ruokalistan.
- Anteeksi, mutta olen sokea ja en pysty lukemaan listaanne. Tuokaa minulle edellisen asiakkaan käyttämä haarukka. Haistelen sitä ja tilaan sen mukaan.
Hieman epäröiden, omistaja meni tiskipöydän luokse, josta poimi rasvaisen haarukan. Hän palasi pöytään ja antoi haarukan sokealle. Sokea mies laittoi sen nenän alle ja vetäisi syvän henkäyksen.
- Aah, kyllä, tätä minä haluan...lihamureketta, ruskeaa kastiketta ja perunamuussia.
"Uskomatonta!" omistaja mietti ja käveli keittiöön. Kokkina oli omistajan vaimo, jolle hän kertoi asiasta. Sokea mies söi ateriansa ja lähti. Muutaman päivän kuluttua sokea mies oli jälleen tullut syömään ja omistaja erehdyksissään ojensi uudestaan ruokalistan.
- Hyvä herra, muistatteko minut? Olen se sokea mies.
- Olen pahoillani. En heti tunnistanut teitä. Menen hakemaan käytetyn haarukan.
Omistaja palasi käytetyn haarukan kera ja ojensi sen sokealle miehelle. Vedettyään taas syvän henkäyksen, sokea mies sanoi:
- Tuo tuoksuu todella hyvältä. Otankin juustolasagnen valkosipulilla.
Epäuskoisena omistaja ajatteli, että sokea mies huijaa häntä jollain tapaa. Omistaja kertoi vaimolleen, että ensi kerralla, kun sokea mies tulee, hän aikoo testata miehen. Sillä välin sokea mies oli syönyt ateriansa ja lähtenyt.
Sokea mies palasi seuraavalla viikolla, mutta tällä kertaa omistaja näki hänen tulonsa etukäteen ja syöksyi keittiöön. Hän sanoi vaimolleen:
- Merja, hiero tätä haarukkaa alushousuihisi ennen kuin vien sen sokealle miehelle. Merja myöntyi ja antoi haarukan omistajalle. Kun sokea mies astui ravintolaan ja istuutui vakiopaikalleen, oli omistaja valmiina odottamassa.
- Hyvää iltapäivää, herra, tällä kertaa muistinkin teidät ja minulla onkin haarukka tässä valmiina. Sokea mies laittoi haarukan nenänsä alle, vetäisi syvän henkäyksen ja sanoi:
- Hei, enpä tiennytkään, että Merja on täällä töissä...
Ravintolassa
Optikko
2
1539
Vastaukset
- lammas
sairaan sika multi tupla hyvä. ainakin näin väsyneenä tulee myös käytettyä tommosii ihme hymiöitä.
- Anonyymi
😀😀😀
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711460Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.751127Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771114Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1041047En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898