Ravintolassa

Optikko

Sokea mies tuli ravintolaan ja istuutui erään pöydän ääreen. Tarjoilija, joka oli myös omistaja, käveli miehen luokse ja ojensi sokealle miehelle ruokalistan.
- Anteeksi, mutta olen sokea ja en pysty lukemaan listaanne. Tuokaa minulle edellisen asiakkaan käyttämä haarukka. Haistelen sitä ja tilaan sen mukaan.
Hieman epäröiden, omistaja meni tiskipöydän luokse, josta poimi rasvaisen haarukan. Hän palasi pöytään ja antoi haarukan sokealle. Sokea mies laittoi sen nenän alle ja vetäisi syvän henkäyksen.
- Aah, kyllä, tätä minä haluan...lihamureketta, ruskeaa kastiketta ja perunamuussia.
"Uskomatonta!" omistaja mietti ja käveli keittiöön. Kokkina oli omistajan vaimo, jolle hän kertoi asiasta. Sokea mies söi ateriansa ja lähti. Muutaman päivän kuluttua sokea mies oli jälleen tullut syömään ja omistaja erehdyksissään ojensi uudestaan ruokalistan.
- Hyvä herra, muistatteko minut? Olen se sokea mies.
- Olen pahoillani. En heti tunnistanut teitä. Menen hakemaan käytetyn haarukan.
Omistaja palasi käytetyn haarukan kera ja ojensi sen sokealle miehelle. Vedettyään taas syvän henkäyksen, sokea mies sanoi:
- Tuo tuoksuu todella hyvältä. Otankin juustolasagnen valkosipulilla.
Epäuskoisena omistaja ajatteli, että sokea mies huijaa häntä jollain tapaa. Omistaja kertoi vaimolleen, että ensi kerralla, kun sokea mies tulee, hän aikoo testata miehen. Sillä välin sokea mies oli syönyt ateriansa ja lähtenyt.
Sokea mies palasi seuraavalla viikolla, mutta tällä kertaa omistaja näki hänen tulonsa etukäteen ja syöksyi keittiöön. Hän sanoi vaimolleen:
- Merja, hiero tätä haarukkaa alushousuihisi ennen kuin vien sen sokealle miehelle. Merja myöntyi ja antoi haarukan omistajalle. Kun sokea mies astui ravintolaan ja istuutui vakiopaikalleen, oli omistaja valmiina odottamassa.
- Hyvää iltapäivää, herra, tällä kertaa muistinkin teidät ja minulla onkin haarukka tässä valmiina. Sokea mies laittoi haarukan nenänsä alle, vetäisi syvän henkäyksen ja sanoi:
- Hei, enpä tiennytkään, että Merja on täällä töissä...

2

1713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lammas

sairaan sika multi tupla hyvä. ainakin näin väsyneenä tulee myös käytettyä tommosii ihme hymiöitä.

• Anonyymi

😀😀😀

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      73
      4268
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      48
      3193
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      37
      2887
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      34
      2018
    5. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      506
      1698
    6. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      63
      1614
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      48
      1472
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      41
      1380
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      68
      1304
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      17
      1266
    Aihe