Pöyristyttävää käytöstä

pää pyörällä

Lähipiirissä on siis häät tulossa. Hääparin kanssa on asioista puhuttu, sovittu ja asiat etenee moiteettomasti.
Toisen osapuolen vanhemmat vaan iskee kapuloita rattaisiin.
Ongelmana on hääjuhla. Pari vihitään arkena maistraatissa ja viikonloppuna on sitten hääjuhla.
Tosin toisen osapuoli on sitä mieltä, että ei mitään häitä ole, kun ei ole kirkkoakaan.
Ensin tämä toinen paasaa, että nuoret ovat täysi-ikäisiä ja tekevät omat päätöksensä miten asiat tehdään. Totta.
Mutta silti naristaan ja kitistään, kun ei mene niinkuin he tai hän haluaisi. Unohdetaan siis täysin mitä nuoripari itse haluaa.
Eräs suurin kompaste mistä minäkin sain kuulla oli se miksi minun lapseni ei kuulu kirkkoon.
Mikä minä olen päättämään aikuisen ihmisen asioista mihin kuuluu, mihin uskoo jne.
Sain niin epäasiallista tekstiä kuulla ettei monikaan uskoisi.
Latisti tunnelmaa todellakin.
Itse olen ja hääpari on sitä mieltä, että hääjuhlat ne on. Toinen osapuoli vaan vänkää ettei nämä mitkään oikeat häät edes ole.
Olen pettynyt sekä hääparin, että itseeni ottanut loukkaaavasta ja epäasiallisesta käytöksestä.
Ensimmäiset päivät kaiken saamani tiedon ja kohtelun jälkeen sulattelin asiaa. Edelleen se vaivaa. Sille en voi mitään.
Yhteistyö toisen osapuolen vanhempien kanssa on päättynyt. Mikä siinä nyt edes ehti alkaa.
Muutamia muutoksia on tullut mm hääjuhlassa vanhemmat eivät istu samassa pöydässä. Jos nyt edes tulevat paikalle.
Minä en päivääni ja iltaani pilaa heidän takiaan. Se päivä on nuorten.

En tänne edes voi kaikkea sanoa mitä kaikkea kuulin. Mitä sain osakseni. Mitä minun perheeni sai osakseni.
Niin loukattu olin, että useamman päivän itketti.
Todellakin pahoitin mielenin oman perheeni, että hääparin puolesta.
Hääparin kanssa kaikki on kunnossa.

4

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisiä...

      Voi surku. Ihana juhla olisi tulossa ja joku jaksaa vääntää tuollaisista asioista! Miksei voi toisten antaa olla sellaisia kuin ovat ja tulla mukaan onnelliseen ja iloiseen tapahtumaan? :o

      Monesti vanhoihin perinteisiin mieltyneet ihmiset ovat hankalimpia: muiden mielipiteet ja tavat tehdä asioita ovat aina vääriä. Silti he miettivät itse eniten sitä mitä muut heistä ajattelvat: "täytyy kutsua se ja se, koska mitä he meistä ajattelisivat?", "täytyy pukeutua näin ja näin, mitä muutkin ajattelisivat?" jne.

      Jos joku jää pois tai mörköilee, niin antaa olla. Se on loppujen lopuksi jonkun oma häpeä, ei teidän tai hääparin. Hauskoja juhlia teille! :)

    • Mie vain

      kirkollista vihkimistä olisikaan. Joillekin tiukkapipoisille uskiksille on vaikeaa ymmärtää sitä, että itse asiassa avioliitto on juridinen sopimus, joka voitaisiin solmia vaikka vain allekirjoittamalla avioliittosopimus. Ei siinä ole mitään osaa eikä arpaa papilla eikä kirkolla.

      Minut vihittiin maistraarissa ja kyllä ne olivat häät minulle ja miehelle. Siitäkin huolimatta, että todistajina olivat siinä viran puolesta. Vihkimisen jälkeen kävimme syömässä hyvin ja sitten olikin aika mennä kotiin. Kenellekään emme asiasta hiiskuneet sanallakaan.

      Kyllähän yksi uskovainen tuttava yritti inistä, ettemme ole oikeasti naimisissa, koska meitä ei ole pappi vihkinyt. Jätin hänen höpinänsä omaan arvoonsa.

      Jokaisella on oikeus pitää sellaiset häät, kuin itse haluaa ja kyllä maistraattivihkimisen jälkeen pidetyt bileet ovat häät. Eivät tietenkään aivan samanlaiset kuin heti kirkkovihkimisen jälkeen pidetyt, mutta jokainen tyylillään ja siitä ovat muiden pulinat pois. Jos nämä rutisijat jäävät pois häistä, voi se itse asiassa olla ihan toivottavaakin. Eivätpä ole pilaamassa tunnelmaa.

      • niin kuin

        ylläolevat ovat kirjoittaneet. Koeta unohtaa mielipahasi ja nauti juhlasta. Hehän siinä menettävät jos eivät osaa tulla mukaan. Meidät myös siviilisti vihitty ja vain pienen piirin juhla, mutta siinä onnellisessa asemassa, että kaikki tutut ja sukulaiset olivat vilpittömästi iloisia ja onnittelemassa. Myös kirkkoon kuuluvat.


    • pää pyörällä

      Tänne oli vaan pakko tulla purnaamaan ja päästämään ulos se kaikki. Olin todellakin niin tyrmistynyt ja lyöty olo.
      Edelleenkin toisinaan ihmetyttää tuo käytös.
      Muutamia muutoksia on tullut. Ne ei vaikuta sinällänsä hääjuhlaan.
      Niiltä kitisijöiltä en odota yhtään mitään. En sitten niin mitään. Minä otin päävastuun kustannuksista. Ja hoitanut kaikki muutkin juoksevat asiat.
      Tuommoisilta en halua latin latia. Eivät ole kustannuksissa mukana. Niin eivät tarvitse sitten kitistä siitäkään saati tarjoilusta.
      Tämä homma sikäli kunnossa, että hääpari tietää asian ja se on heille ok.

      Kiitos kaikille vastaajille edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe