Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ostin quashqain

väänäseltä

2 malli ostettiin ja varmistin, että mukana tulisivat talvirenkaat alkuperäisillä Nissanin vanteilla. En halua vaihdella ja säilyttää erilaisia pultteja.

Auto ja pyörät tulivat. Vanteiden keskellä on pyöreä muovinen Nissan-merkki, halkaisija n. 5cm, siis mainosmerkki. Talvirenkaissa oli vain aukko merkille. Valitin, että reiästä menee kura kun siitä puuttuu tuo muovimerkki. Myyntipäällikkö ehdotti - aivan tosissan- että aina renkaiden vaihdossa puupalikalla voisi työntää merkki irti takapuolelta ja sitten siirtää se toiseen vanteeseen. Ehdotin puolestani, että liike toimittaisi puuttuvat mainospyörylät. Vastaus oli, että mainosmerkki maksaa 8e / kpl! Olin juuri ostanut n. 30 000e uuden auton heiltä!!! Laitoin sähköpostit Väänäsen toimitusjohtajalle ja maahantuojalle. Eivät vaivaudu edes vastaamaan....

Että tällä tavalla kohdellaan asiakkkaita Kuopiossa Väänäsen autokaupassa ja Nissanin maahantuojalla!

21

4800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näemmä

      Savossa on tapana varmistaa, että renkaita ostaessa kauppaan kuuluvat myös venttilit hattuineen, myös täyttö ilmalla saattaa maksaa lisää ellei etukäteen sovi asiasta. Myös oikea rengaspaine vielä on syytä sopia kirjallisesti.

    • mee äitilles itkemään

      No voi hellan lettas sentaan.
      Kuule en hirveästi ihmettele jos eivät vaivaudu vastaamaan. Tartteeko sitä jonkun 32:n euron takia alkaa maahantuojasta lähtien vittuilemaan kaikille ja vielä tulla tälle palstalle itkemään =) Itse selvität että maksoit autosta 30 tuhatta - no onkos paskankaan väliä sitten enää 32:lla eurolla ??? Olisit tinkinyt ostaessa vähemmän ja vittuillut vähemmän ni kyllä ne olis sulle ne muovipalat antanu ilmatteeks =)

      Ja jos noi muovilätkät on samanlaiset kun Primeran 17" vanteissa niin nehän lähtee irti meisselillä vänkäämällä =) Renkaita on mahdottonta vaihtaa ottamatta noita ensin irti! Mikä ongelma sitten on ne siirtää toisiin renkaisiin, häh?

      • myyjällä

        Tähän saakka palvelu on se joka kaupassa ratkaisee. Itse ainakin olen päättänyt elämäni aikana boikotoida ainakin kahta liikettä juuri palvelun puutteen ja väärän asenteen takia. Ilmeisesti edellä olevaa ei häiritse lainkaan miten asiakasta kohdellaan -junttimaan juntti!


      • O/Arnold

        Taidat olla oikeen asennevammainen !
        Kommettisi kertoo kaiken. Kaveri teki juuri niinkuin pitääkin tehdä,sillä kyllä kyseinen osa kuuluu tuon
        rengaskokonaisuuden yhteyteen. Ei ole kysymys siitä,mitä itse pidät hyväksyttävänä eromääränä,vaatia
        tuota puuttuvaa osaa jälkikäteen, 30 tuh.euron autokaupassa.
        Kielenkäytölläsi suorastaan syytät kyseistä henkilöä sopimattomasta yhteydenotosta ja keljuilusta maa-
        hantuojan edustajaa kohtaan. Vaikka et tiedä edes missä hengessä ja laajuudessa asiaansa hän on sel-
        vittänyt.Opettele käyttäytyyn näilläkin sivustoilla.


    • Einari J

      Laita mainosten tilalle jotkut sopivat neutraalit muovikorkit (tai voihan niissä lukea vaikka Pirkka). Samoin peitä kaikkin Nissan-tekstit logoista taustanvärisellä teipillä. Irrota automallin merkkikilpi takaluukusta.

      Aivan turhaan ihmiset mainostavat autoissaan niiden merkkiä ja mallia. Se on vapaaehtoista mainontaa yrityken hyväksi.

      Ei tuollaista automerkkiä ja automallia kannata mainostaa, edes piilomainostaa.

    • kasikymppinen

      Itse aikanaan autoalalla työskennelleenä tunnistan tuosta tyypillisen sellaisen asiakkaan, jonka ajaessa autoliikkeen pihaan kaikille alko juuri kaffetauko ja hitain ja tyhmin jäi palvelemaan.

      • vanha viisaus

        Vanha ja viisas sanonta, kauppiaan kannalta: asiakas on aina oikeassa.

        Tämä ei ehkä avaudu aivan helposti suomalaisille, mutta pitkään kaupankäynnistä toimeentulonsa saaneet kulttuurimaat ovat omaksuneet sen normaalina asiana.

        Näkökantoja on yleensä asioihin monia, jopa kaikilla voi olla omansa. Kauppiaan kannattaa kuunnella herkällä korvalla asiakkaan näkökantoja ja myötäillä niitä. Pieni sijoitus tänään voi tuoda huomenna merkittävän voiton. Kilpaileva kauppias ei ehkä ole yhtä fiksu ja siitä ne erot syntyvätkin. Aluksi pieniä, tuskin havaittavia eroja, mutta joidenkin vuosien kuluttua toinen yritys on suuri ja toinen ehkä jopa kadonnut pois historiaan.


    • hassua

      Huomasin huvittavasti kuinka tuo auton nimi on vaikea, www.nissan.fi -sivustolla yhdessä kohdassa lukee tuo QASHSQAI. Ei onnistu maahantuojaltakaan!

      Kai kysymys on kuitenkin yhdestä ja samasta automallista. USA:ssa malli on DUALIS, aika paljon helpompaa!

    • mallillaan?

      tämän uutisen

      http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/08/927702

      perusteella luulisi, että autokauppa ymmärtää että väärässä paikassa säästetty pieni raha voi tehdäoikeassa paikassa suuren vahingon. eikä pelkkä raha vaan myös asenne.

      olin joskus 20v sitten mukana suunnittelemassa erään kansainvälisen autokaupan myymälämuutosta helsinkiin. uuteen saksalaiseen konseptiin kuului lasiseinät myyjien huoneisiin -jotta sinne ei voisi piiloutua asiakkaita pakoon- tämä oli oikeasti peruste! voisi ajatella että virhe on tapahtunut paljon aikaisemmin toisessa kohdassa. on otettu töihin myyjiksi vääränlaisia ihmisiä.

    • primeralla mennään
      • väänäseltä

        Kiitos linkistä!
        Kyllä vanne löytyi tuolta, nimeltään alkuperäinen Nissan-vanne. Kuvassa näkyy myös keskellä oleva merkki, mutta Väänäsen Autosta sanottiin, ettei Nissan-merkki kuulu Nissan-vanteeseen. Tähän mennessä kun olen vanteita ostanut ja nähnyt kuvastoissa, niin aina vannesarjoihin on keskimerkki kuulunut.

        En uskonut Väänäsen Autotalon myyjää, vaan kysyin maahantuojan asiakaspalvelusta. Tässä kopio sähköpostista, vastaus oli ilman ääkkösiä...

        "Kiitos yhteydenotostanne Nissan Nordicin asiakaspalveluun.
        Olemme saaneet vastauksen kysymykseenne koskien ajoneuvonne talvirenkaita. Tehdasasennetut vanteet toimitetaan talvirengaspaketeissa ilman keskikuppeja. Halutessanne voitte tiedustella jälleenmyyjältänne onko keskikuppeja mahdollista tilata erikseen, jotta voitaisiin välttää niiden siirtoa renkaasta toiseen.
        Lisätietoja tarvittaessa asiakaspalvelusta ja Nissanin kotisivulta osoitteesta www.nissan.fi.
        Ystävällisin terveisin,
        Nissan Nordic Oy Asiakaspalvelu
        Maanantai - Perjantai 09:00 - 17:00,
        010 770 5222
        [email protected]
        www.nissan.fi"

        Eipä myyjä osannut etukäteen kertoa, että merkki on maksullinen lisävaruste... En aio sitä ostaa vaan ollaan ilman. On se nyt ihan varmaa, ettei rengasliikkeitä kiinnosta mainospyörylän siirto pyöristä toisiin renkaidenvaihtotyössä, katsoisivat vähän hitaasti...


      • oli ennen
        väänäseltä kirjoitti:

        Kiitos linkistä!
        Kyllä vanne löytyi tuolta, nimeltään alkuperäinen Nissan-vanne. Kuvassa näkyy myös keskellä oleva merkki, mutta Väänäsen Autosta sanottiin, ettei Nissan-merkki kuulu Nissan-vanteeseen. Tähän mennessä kun olen vanteita ostanut ja nähnyt kuvastoissa, niin aina vannesarjoihin on keskimerkki kuulunut.

        En uskonut Väänäsen Autotalon myyjää, vaan kysyin maahantuojan asiakaspalvelusta. Tässä kopio sähköpostista, vastaus oli ilman ääkkösiä...

        "Kiitos yhteydenotostanne Nissan Nordicin asiakaspalveluun.
        Olemme saaneet vastauksen kysymykseenne koskien ajoneuvonne talvirenkaita. Tehdasasennetut vanteet toimitetaan talvirengaspaketeissa ilman keskikuppeja. Halutessanne voitte tiedustella jälleenmyyjältänne onko keskikuppeja mahdollista tilata erikseen, jotta voitaisiin välttää niiden siirtoa renkaasta toiseen.
        Lisätietoja tarvittaessa asiakaspalvelusta ja Nissanin kotisivulta osoitteesta www.nissan.fi.
        Ystävällisin terveisin,
        Nissan Nordic Oy Asiakaspalvelu
        Maanantai - Perjantai 09:00 - 17:00,
        010 770 5222
        [email protected]
        www.nissan.fi"

        Eipä myyjä osannut etukäteen kertoa, että merkki on maksullinen lisävaruste... En aio sitä ostaa vaan ollaan ilman. On se nyt ihan varmaa, ettei rengasliikkeitä kiinnosta mainospyörylän siirto pyöristä toisiin renkaidenvaihtotyössä, katsoisivat vähän hitaasti...

        aika hyviä autoja, vain myynti- ja huolto oli surkeaa. Nyt on kaikki huonoja.


      • primeralla mennään
        väänäseltä kirjoitti:

        Kiitos linkistä!
        Kyllä vanne löytyi tuolta, nimeltään alkuperäinen Nissan-vanne. Kuvassa näkyy myös keskellä oleva merkki, mutta Väänäsen Autosta sanottiin, ettei Nissan-merkki kuulu Nissan-vanteeseen. Tähän mennessä kun olen vanteita ostanut ja nähnyt kuvastoissa, niin aina vannesarjoihin on keskimerkki kuulunut.

        En uskonut Väänäsen Autotalon myyjää, vaan kysyin maahantuojan asiakaspalvelusta. Tässä kopio sähköpostista, vastaus oli ilman ääkkösiä...

        "Kiitos yhteydenotostanne Nissan Nordicin asiakaspalveluun.
        Olemme saaneet vastauksen kysymykseenne koskien ajoneuvonne talvirenkaita. Tehdasasennetut vanteet toimitetaan talvirengaspaketeissa ilman keskikuppeja. Halutessanne voitte tiedustella jälleenmyyjältänne onko keskikuppeja mahdollista tilata erikseen, jotta voitaisiin välttää niiden siirtoa renkaasta toiseen.
        Lisätietoja tarvittaessa asiakaspalvelusta ja Nissanin kotisivulta osoitteesta www.nissan.fi.
        Ystävällisin terveisin,
        Nissan Nordic Oy Asiakaspalvelu
        Maanantai - Perjantai 09:00 - 17:00,
        010 770 5222
        [email protected]
        www.nissan.fi"

        Eipä myyjä osannut etukäteen kertoa, että merkki on maksullinen lisävaruste... En aio sitä ostaa vaan ollaan ilman. On se nyt ihan varmaa, ettei rengasliikkeitä kiinnosta mainospyörylän siirto pyöristä toisiin renkaidenvaihtotyössä, katsoisivat vähän hitaasti...

        Tulee mieleen oma vanneseikkailuni, kun ostin uuden Primeran jossa on vakiona alut ja kampanjassa mukaan sai talvirenkaat peltivanteella.
        Autoa liikkeestä hakiessani ihmettelin myyjälle, että missäs pölykapselit.
        Kaveri meinasi, että varaosatiskiltä saa ostaa tarvikkeena rumat halvalla ja alkuperäiset hintaan 150e sarja.
        Nostin mekkalan ja lopuksi sain kuin sainkin alkuperäiset kapselit ilmaiseksi.

        Sinuna satsaisin ja ostaisin ne napit vanteisiin, koska muuten joka kerta kun katsot autoa, niin silmään tökkää reiät vanteissa.
        Rengasliikkeessä taas todennäköisesti rikkovat lätkät, kun alkavat niitä siirtelemään.

        Huonoa toimintaa kaiken kaikkiaan maahantuojalta ja jälleenmyyjältä.


    • Tikkurilasta

      Ostin kolme vuotta sitten 2,0 gti mallin käytettynä ja mukana tulivat talvirenkaat alkuperäisillä Nissanin vanteilla - kesärenkaat olivat merkkivanteilla. Pitkällä koeajolenkillä en havainnut muita puutteita kuin että toinen ajovalon polttimo oli pimeä, sen mekaanikko vaihtoi saman tien. Lisäksi kuljettajan puolella takavanteen päällä oleva 15 cm halkaisijaltaan oleva Ronal-merkki oli halki ja kiinnitetty teipillä. Kysyin myyjältä että ethän vain aio myydä mulle 13 000 euron autoa tuollaisella purkkavirityksellä? Myyjä otti kännykkänsä ja soitti vanteita maahantuovaan tarvikeliikkeeseen ja sopi asian niin että käyn hakemassa sieltä uuden kapselin vanteeseeni ja lasku menee Nissanille. Ajelin vanneliikkeeseen vasta ostamalla autollani ja irrotimme tarvikemyyjän kanssa kapselin - sepäs mokoma olikin särkynyt, kiinnikkeet tippuneet jonnekin ja koko komeus liimattu jollakin silikonilla kiinni vanteeseen! Myyjä otti kapselin malliksi ja ryhtyi tilaamaan mulle uutta. Muutaman päivän päästä soitti ja kertoi että juuri samanlaista ei löydy mistään, mutta käykö sellainen että hankitaan neljä uutta - siis joka vanteeseen samanlaiset kapselit. Kyllähän se mulle sopi. Taas muutama päivä odotusta, myyjä soittaa ja sanoo että tule noutamaan kapselit. Ajelin vanneliikkeeseen, mutta uudet kapselit olivatkin mokomat 5mm liian korkealla kiinnikkeellä eivätkä sopineetkaan vanteeseeni. Taas muutama päivä selvittelyä, myyjä soittaa ja kertoo että tätä vannemallia ei enää tuoda maahan eikä siihen saa uusia kapseleita, mutta oli löytänyt mulle sopivan kapselin jostakin varastosta. Tässä uudessa kapselissa vaan oli erilainen merkki keskellä. Näppäräkätinen myyjä oli irrottanut kuumailmapuhaltimella vanhasta rikkinäisestä kapselistani keskimerkin ja liimannut sen uuteen kapseliin. Pyysin lähettämään tämän mulle postissa. Parin päivän kuluttua posti toi puuttuvan vannekapselin mulle - ja sehän näytti tasan samalta kuin kaikki kolme muutakin! En tiedä paljonko vannemies soitteli, käytti aikaa ja vaivaa merkin liimailuun enkä tiedä sitäkään mitä mokoma kapseli tuli maksamaan - Nissanin liikehän sen laskun hoiti niin kuin myyjän kanssa sovittiinkin. Kapselisarja on edelleen ehjänä enkä enää erota mikä näistä oli se uusi joka hommattiin autooni ja mitkä kolme olivat vanhoja.

      Nyt kolme vuotta ja 40 000 kilometriä myöhemmin käytettynä ostamani auto on ollut luotettava palvelija. Tänä aikana auton akku hyytyi ensimmäisiin pakkasiin, mutta se nyt ei hirveitä maksanut. Viime katsastukseen piti laittaa uudet jarrulevyt ja palat eteen. Ja kerran lentävä kivi rikkoi toisen ajovaloumpion mutta tämähän voi sattua aivan mille automerkille ja mallille vaan. Muuta remonttia tai yllätystä ei ole tullut vaikka autolla on ikää nyt kymmenen vuotta. Ja olen edelleen sitä mieltä että sain kerrassaan erinomaista palvelua ja tein onnistuneet autokaupat.

      • toisilla taas ei

        Niin, aivan arpapeliä miten palvellaan. Yllä on esimerkki jostakin aivan poikkeuksellisesta, todella hyvästä palveluajattelusta. Sellainen kun leviäisi joskus tähän maahan niin hyvä olisi!


    • myös ostanut

      Mutta eri liikkeestä. Minulla talvirenkaissa on RC decing-merkki keskellä valmiiksi laitettuna ja kesärenkaissa nissanin logo. En edes kiinnittänyt ennen tätä juttua huomiota tuohon asiaan. Meillä auto on pelannut hyvin tähän mennessä ja 14 000 km mittarissa. Olen tyytyväinen ostokseeni vielä ainakin. Mukava ajettava ja pieni kulutus (diesel 2.0, keskikulutus 6l/100km)

      • väänäseltä

        Syntymävikana oli - paitsi talvipyörien vannemerkkien puute - myös se, että etupenkin olkaturvavyön korkeussäätö oli jumissa. Huomasimme sen ekana päivänä, mutta kotona vasta. Harmi! Takuuhuolto tutki tunnin ja sanoi, että ei voi korjata, vaan tilaavat Englannista uuden...menee aikaa. Samalla huomattiin, että Qashqai 2 auton mattosarjaan kuuluu 6 mattoa, kaksi joka riville. Me olimme saaneet Väänäseltä vain neljä mattoa, "lisäpenkkien" matot puuttuivat. Ovat johonkin kadonneet liikkeessä...Aika erikoinen autokauppa, toimittavat auton joka täytyy heti toimittaa korjaamolle ja josta puuttuu varusteita....


    • 1.7 Crdi 2wd

      Tässä on Nissania paljon parempi takuu lisäksi taatusti laadukas auto voittihan Hyundai AutoBildin laatututkimuksen 2010.

      • muutaviisasta;)

        paljon isompi auto ja kunnon neliveto, saa myös ison moottorin


      • J.J.J.
        muutaviisasta;) kirjoitti:

        paljon isompi auto ja kunnon neliveto, saa myös ison moottorin

        Nämä tkuut ovat ihmeasioita. Omasta autosta katkesi takapyyhkimen varsi, kun laitoin pyyhkimet päälle.
        menin huoltoon ja siellä sanottiin ettei takuu vastaa tuollaista. Jututin vielä myymäläpäällikköä. sama vastaus. Kerroin että tästä heikosta suunnitteluvirheestä kannattaa laittaa tietoa eteenpäin, mutta ei kuulema kannata otta yhteyttä kun asialle ei kuitenkaan tehdä mitään. Lupasin laittaa autoliikkeen mainoksen katkenneeseen varteen ja ajella niin kesään saakka. Otin nyt yhteyden maahantuojaan. Kerronpa mitä siellä sanotaan. Varma on, että jos ei takuuseen mene niin auto menee vaihtoon ja toiseen merkkiin. Periaatteita pitää olla., Vaikka euron edestä.
        Käsitykseni mukaan tuotteen pitää kestää normaalikäytössä pidempään kuin pari kuukautta. Tietäähän se kuluttaja-asiamies kun kysen asiaa.


    • ajatus1000

      hyvä asiakspalvelu tosiaan tuntuu ehkä vast avuosien päästä, toinen liike kasvaa ja toinen katoaa historiaan sen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe