Iss Esimiehet

HV

Olen ollut nyt 8 viikkoa Iss.llä partiossa töissä,mennyt hyvin Ja ensi viikolla pitäisi aloittaa tekemään yksin töitä,tuuraamaan lomaista....
Esimieheni ilmoitti asiasta minulle tänään,mutta ei neuvonut käytännön asioita...
Perjantaina pitäisi mennä katsomaan muutama paikka tämän henkilön kanssa jonka aluetta menen maanantaista alkaen tekemään....
Mutta Esimieheni ei antanut mitään aikaa,paikkaa eikä myöskään henkilön yhteystietoja.... Eli jään siis kotia varmaankin nukkumaan...
Ei kertonut,että kuinka paljon tulisi tunteja viikossa,miten ja minne ilmoitan tuntini,entä kenelle ilmoitan,kun sairastun tms... Kysyin,että mistä haen auton,niin vastasi vain että sieltä konttorilta.... ????? en ole ikinä edes käynyt koko konttorissa ym.... Olen todella VITTUUNTUNUT KOKO FIRMAAN,mutta suurin osa työntekijöistä on mukavia MUtta nämä perkeleen mulkut esimiehet.... Minne voin Valittaa esimiehestäni,koska pitäisihän hänelläkin olla esimies???
Paskaa duunia loistavalla7.89euron tunti liksalla... Menköön itte tekemään työnsä !!!!

31

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhän se usein

      menee - valitettavasti.
      Ei meilläkään muistettu ilmoittaa siivoojille, että työterveyshuolto muuttui eri firmalle. Moni kävi turhaan ihmettelemässä entisessä työterveyshuollossa.

      Lisäksi minut oli unohdettu ilmoittaa uuden työterveyshuollon asiakkaaksi. Eli reseptin hakiessani sain laskun perääni. Soitin ko. paikkaan, jossa kysyttiin kauanko olin ollut siivousfirmassa töissä, että olinko oikeutettu työterveyshuoltoon.
      Vaatimattomat 7 vuotta ja risat, joten selvisi, että oli työnantajan moka, taas.
      Tuo kertomasi kuulostaa niin tutulta, ettei tiedä itkeäkö vai nauraa...
      Pitäisi olla selvännäkijä tai ennustaja ko. firmassa, luultavasti monessa muussakin...

      • Anonyymi

        Ei moni esimies ole itsekkään selvillä tärkeistä asioista,kohteista,asiakkaista, erityuskohteista ym. ja mitä niihin edes kuuluu? Suurin osa työntekijöistä joutuu itse ottamaan selvää,tarttumaan toimeen olipa asia mikä hyvänsä. Olemaan yksin kuin itse itsensä esimies.


    • järki käteen

      Kysyitkö noita samoja asioita esimieheltäsi? Vai päätitikö suoraan nimettömänä tulla tänne parjaamaan? Vaikka ei hätää, esimies voii niin halutessaan selvittää henkilöllisyytesi. Ehkä hän kuvitteli että 8 viikkoa talossa olleena tiedät jotakin.. Jos työsopimuksessasi ei ole mainintaa tuntimäärästä niin tietty tehtyjen työtuntien mukaan. Miten olet aiemmin ilmoittanut tuntisi/jättänyt työilmoituksesi? Mihin olisit ilmoittanut sairastumisesi? Esimiehen esimies on helppo selvittää ihan vaikka ISS vaihteeseen soittamalla. ja vinkkinä; numero löytyy ihan vaikka puhelinluettelosta jos ei esimies huomannut sitä antaa. Olenn ISSillä ja tyyttyväinen esimieheeni... hän ei ole mulkku

      • jos on

        kesätyöntekijä, niin kyllä pitäisi esimiehen tajuta, ettei se kesätyöntekijä välttämättä ole muutaman viikon aikana ihan kaikkia käytäntöjä oppinut.
        Perehdyttämisestä on taas kysymys, se on ihan c..eestä siinä laitoksessa.
        Vaikea kysyä , kun ei tiedä mistä ja keneltä kysyy!
        Ei työntekijän kuulu soitella mihinkään vaihteisiin selvittääkseen itse näitä asioita!
        Ei ole edes työn puolesta puhelinta käytössä.
        Pieni palkkaa menee helposti puheluihin selvitellessä mokomia asioita, jotka pitäisi jo heti kättelyssä kertoa.
        Esimies on mulkku, jos ei tätä ymmärrä!


      • Kaikki pitäisi
        jos on kirjoitti:

        kesätyöntekijä, niin kyllä pitäisi esimiehen tajuta, ettei se kesätyöntekijä välttämättä ole muutaman viikon aikana ihan kaikkia käytäntöjä oppinut.
        Perehdyttämisestä on taas kysymys, se on ihan c..eestä siinä laitoksessa.
        Vaikea kysyä , kun ei tiedä mistä ja keneltä kysyy!
        Ei työntekijän kuulu soitella mihinkään vaihteisiin selvittääkseen itse näitä asioita!
        Ei ole edes työn puolesta puhelinta käytössä.
        Pieni palkkaa menee helposti puheluihin selvitellessä mokomia asioita, jotka pitäisi jo heti kättelyssä kertoa.
        Esimies on mulkku, jos ei tätä ymmärrä!

        olla edessä tarjottimella. Yksi perussääntö tietämättömyyteen on kun ei kysytä. Jos ei ymmärtänyt ollaan hiljaa, jos ei tiedä jotakin tai osaa tehdä, ajatellaan mitä sitten? Joku ehkä tulee neuvomaan sitten joskus, ja se voi olla silloin myöhäistä. Hei, kannetaan vastuuta omasta työstämme mistä saamme palkkaa!!! Ollaan sitten kesätyöntekijöitä tai vakkareita. Näin saamme parempaa laatua aikaiseksi, alamme maine paranee....
        Minä ainakin kysyn ja kysyn niin kauan että olen ymmärtänyt. En koe itseäni tyhmäksi kysymällä sillä silloin saan vastauksen tietämättömyyteeni. Niinhän se pieni lapsikin kysyy, kysyy, kysyy, kysyy.... miksi, miksi, miksi... siihen asti kunnes saa vastauksen jonka ymmärtää.


      • selvittää
        Kaikki pitäisi kirjoitti:

        olla edessä tarjottimella. Yksi perussääntö tietämättömyyteen on kun ei kysytä. Jos ei ymmärtänyt ollaan hiljaa, jos ei tiedä jotakin tai osaa tehdä, ajatellaan mitä sitten? Joku ehkä tulee neuvomaan sitten joskus, ja se voi olla silloin myöhäistä. Hei, kannetaan vastuuta omasta työstämme mistä saamme palkkaa!!! Ollaan sitten kesätyöntekijöitä tai vakkareita. Näin saamme parempaa laatua aikaiseksi, alamme maine paranee....
        Minä ainakin kysyn ja kysyn niin kauan että olen ymmärtänyt. En koe itseäni tyhmäksi kysymällä sillä silloin saan vastauksen tietämättömyyteeni. Niinhän se pieni lapsikin kysyy, kysyy, kysyy, kysyy.... miksi, miksi, miksi... siihen asti kunnes saa vastauksen jonka ymmärtää.

        asiat perusteellisesti, ja esim. tässä tapauksessa tietenkin olisi pitänyt antaa aika ja paikka ja sen henkilön nimi, jota tapaamaan pitäisi mennä.
        Ehkäpä kyseessä kouluttamattomat esimiehet, esim. siivoustyönohjaajan ammattitutkinto pitäisi vähintään olla ihmisellä, joka siivoojien esimies on.
        Itse laikkarina olen kyllä ihmetellyt, kun juuri ISS;llä vuosia siivonnut piti moppia koko ajan siivotessaan väärä puoli edellä.
        Eikö edes sen vertaa perehdytetä, että neuvottaisiin, mikä on SWEP-mopin kulkusuunta.


      • juupas eipäs
        selvittää kirjoitti:

        asiat perusteellisesti, ja esim. tässä tapauksessa tietenkin olisi pitänyt antaa aika ja paikka ja sen henkilön nimi, jota tapaamaan pitäisi mennä.
        Ehkäpä kyseessä kouluttamattomat esimiehet, esim. siivoustyönohjaajan ammattitutkinto pitäisi vähintään olla ihmisellä, joka siivoojien esimies on.
        Itse laikkarina olen kyllä ihmetellyt, kun juuri ISS;llä vuosia siivonnut piti moppia koko ajan siivotessaan väärä puoli edellä.
        Eikö edes sen vertaa perehdytetä, että neuvottaisiin, mikä on SWEP-mopin kulkusuunta.

        mutta kun täällä kukaan ei ole oikesti ollut keskustelua kuulemassa. Kirjoituksen perusteella parempi perehdytys ja tieto mutta en silti hyväksy minäkään tuota asiatonta nimittelyä ja yleistystä. Esimiehiä saa ilmeisesti haukkua vaikka kuinka ja paljon... oikeastaan mitä enemmän sen parempi. Kyllä se kertoo vain kirjoittajasta itsestään. Asiakkaan puhelimesta saa aina soittaa työhön liittyvät asiat ja yrityksessä on myös luottamusmies.
        Onko siellä muute SWEPit käytössä yleisestikin?


      • saa asiakkaan
        juupas eipäs kirjoitti:

        mutta kun täällä kukaan ei ole oikesti ollut keskustelua kuulemassa. Kirjoituksen perusteella parempi perehdytys ja tieto mutta en silti hyväksy minäkään tuota asiatonta nimittelyä ja yleistystä. Esimiehiä saa ilmeisesti haukkua vaikka kuinka ja paljon... oikeastaan mitä enemmän sen parempi. Kyllä se kertoo vain kirjoittajasta itsestään. Asiakkaan puhelimesta saa aina soittaa työhön liittyvät asiat ja yrityksessä on myös luottamusmies.
        Onko siellä muute SWEPit käytössä yleisestikin?

        puhelimesta noin vaan siivoojan soitella.
        Ei onnistu!
        Missähän lienet töissä???
        Vaatii eri sopimuksen asiakkaan kanssa jos tällaista tekee.
        Ei kaikissa kohteissa edes ole puhelimia millä soittelisi!


      • sen verran
        juupas eipäs kirjoitti:

        mutta kun täällä kukaan ei ole oikesti ollut keskustelua kuulemassa. Kirjoituksen perusteella parempi perehdytys ja tieto mutta en silti hyväksy minäkään tuota asiatonta nimittelyä ja yleistystä. Esimiehiä saa ilmeisesti haukkua vaikka kuinka ja paljon... oikeastaan mitä enemmän sen parempi. Kyllä se kertoo vain kirjoittajasta itsestään. Asiakkaan puhelimesta saa aina soittaa työhön liittyvät asiat ja yrityksessä on myös luottamusmies.
        Onko siellä muute SWEPit käytössä yleisestikin?

        että ovat käytössä sen toisen (mikä lie merkki, en muista) ohessa.


      • XX
        saa asiakkaan kirjoitti:

        puhelimesta noin vaan siivoojan soitella.
        Ei onnistu!
        Missähän lienet töissä???
        Vaatii eri sopimuksen asiakkaan kanssa jos tällaista tekee.
        Ei kaikissa kohteissa edes ole puhelimia millä soittelisi!

        saa soittaa työnantajalleen asiakkaan puhelimesta, mikäli asia koskee työtä. Muut puhelut on tietysti kiellettyjä. . Tosin täytyy kysyä mitä puhelinta voi käyttää. Tämä on yleisissä sopimusehdoissa joita yleisesti käytetään. Tämä toki pitäisi esimiehen kertoa, mutta ei hän välttämättä tiedä... näin se vaan on.


      • ei missään ole
        XX kirjoitti:

        saa soittaa työnantajalleen asiakkaan puhelimesta, mikäli asia koskee työtä. Muut puhelut on tietysti kiellettyjä. . Tosin täytyy kysyä mitä puhelinta voi käyttää. Tämä on yleisissä sopimusehdoissa joita yleisesti käytetään. Tämä toki pitäisi esimiehen kertoa, mutta ei hän välttämättä tiedä... näin se vaan on.

        ilman eri sopimusta asiakkaan kanssa moista ehtoa! Jos on niin missä ne ehdot piileksii.
        Kymmenen vuotta ISS´n siivoojana enkä ikinä ole kuullut moista!!!
        Olisiko tuokin pitänyt osata kysyä itse, kun kukaan ei ole kertonut???
        En oikein usko tai sitten perehdytys ISS´llä on tosiaan ihan c..stä, kun mitään ei kerrota siivoojille.
        Ja jos ei esimiehetkään tiedä niin kuinka SINÄ tiedät??? Kuka, mikä lienetkin!
        Ei sitä sitten varmaan asiakaskaan tiedä ja varmaan tuli sota jos omin päin soittelet asiakkaan laskuun!
        Mätäkuun juttuja sanoisin..


      • vaan yleiset
        ei missään ole kirjoitti:

        ilman eri sopimusta asiakkaan kanssa moista ehtoa! Jos on niin missä ne ehdot piileksii.
        Kymmenen vuotta ISS´n siivoojana enkä ikinä ole kuullut moista!!!
        Olisiko tuokin pitänyt osata kysyä itse, kun kukaan ei ole kertonut???
        En oikein usko tai sitten perehdytys ISS´llä on tosiaan ihan c..stä, kun mitään ei kerrota siivoojille.
        Ja jos ei esimiehetkään tiedä niin kuinka SINÄ tiedät??? Kuka, mikä lienetkin!
        Ei sitä sitten varmaan asiakaskaan tiedä ja varmaan tuli sota jos omin päin soittelet asiakkaan laskuun!
        Mätäkuun juttuja sanoisin..

        sopimusehdot. Eikä niitä välttämättä edes esimies lue. Esimiestä kiinnostaa enemmänkin palvelukuvaukset ja mitoitukset. Samat sopimusehdot on tarjouksen ja sopimuksen liitteenä kun asiakas sen allekirjoittaa. Koskee siis vain kyseiseen työhön liittyviä puheluita. Kysy nyt vaikkapa joltain yrityksen myyjältä tai siivouspalveluiden suunnittelijalta... ehkäpä saat sieltä tiedon.


      • olla vaikka näin
        ei missään ole kirjoitti:

        ilman eri sopimusta asiakkaan kanssa moista ehtoa! Jos on niin missä ne ehdot piileksii.
        Kymmenen vuotta ISS´n siivoojana enkä ikinä ole kuullut moista!!!
        Olisiko tuokin pitänyt osata kysyä itse, kun kukaan ei ole kertonut???
        En oikein usko tai sitten perehdytys ISS´llä on tosiaan ihan c..stä, kun mitään ei kerrota siivoojille.
        Ja jos ei esimiehetkään tiedä niin kuinka SINÄ tiedät??? Kuka, mikä lienetkin!
        Ei sitä sitten varmaan asiakaskaan tiedä ja varmaan tuli sota jos omin päin soittelet asiakkaan laskuun!
        Mätäkuun juttuja sanoisin..

        " Siivoustoimistolla on oikeus korvauksetta käyttää asiakkaan puhelinta
        työntekijän ja työnantajan välisessä yhteydenpidossa "

        tämä on netistä blogattu ja siis yksi esimerkki. Isot palveluyritykset ihan taatusti osaavat nämä asiat sopimukseen lisätä.


      • sitten pitää
        vaan yleiset kirjoitti:

        sopimusehdot. Eikä niitä välttämättä edes esimies lue. Esimiestä kiinnostaa enemmänkin palvelukuvaukset ja mitoitukset. Samat sopimusehdot on tarjouksen ja sopimuksen liitteenä kun asiakas sen allekirjoittaa. Koskee siis vain kyseiseen työhön liittyviä puheluita. Kysy nyt vaikkapa joltain yrityksen myyjältä tai siivouspalveluiden suunnittelijalta... ehkäpä saat sieltä tiedon.

        soitella kuka tietää jos tietää. Jos näitä ei kukaan viitsi selvittää niin olkoon.
        Ei tuo kyllä siivoojan hommiin kuulu. Oliskohan syytä kertoa kohteen siivojille heti eikä viidestoista päivä työnantajan taholta.
        Ketään ei ilmeisesti kiinnosta (esimiehet) selvitellä mitään asioita, jotka helpottaisivat varsinaisen työntekijän eli siivoojan toimenkuvaa!
        Taas tuli selväksi, että perehdytys ja muu tiedottaminen ko. firmassa ON ihan c..stä!
        Kukaan ei välitä, vaikka siivooja ei tiedä mistään mitään vaan pitäisi olla joku selvännäkijä näissäkin asioissa!!
        Voi jee....


      • kun siivoja
        sitten pitää kirjoitti:

        soitella kuka tietää jos tietää. Jos näitä ei kukaan viitsi selvittää niin olkoon.
        Ei tuo kyllä siivoojan hommiin kuulu. Oliskohan syytä kertoa kohteen siivojille heti eikä viidestoista päivä työnantajan taholta.
        Ketään ei ilmeisesti kiinnosta (esimiehet) selvitellä mitään asioita, jotka helpottaisivat varsinaisen työntekijän eli siivoojan toimenkuvaa!
        Taas tuli selväksi, että perehdytys ja muu tiedottaminen ko. firmassa ON ihan c..stä!
        Kukaan ei välitä, vaikka siivooja ei tiedä mistään mitään vaan pitäisi olla joku selvännäkijä näissäkin asioissa!!
        Voi jee....

        ei taatusti ikinä pääse edes vilahdukselta näkemään siivoussopimuksia! Ei mistään voi kyseistä asiaa varmentaa!


      • Anonyymi

        Ei monet esimiehet ole itsekkään selvillä tärkeistä asioista,kohteista,asiakkaista, erityuskohteista ym. ja mitä niihin edes kuuluu? Suurin osa työntekijöistä joutuu itse ottamaan selvää,tarttumaan toimeen olipa asia mikä hyvänsä. Olemaan kuin itse itsensä esimies.


      • Anonyymi
        jos on kirjoitti:

        kesätyöntekijä, niin kyllä pitäisi esimiehen tajuta, ettei se kesätyöntekijä välttämättä ole muutaman viikon aikana ihan kaikkia käytäntöjä oppinut.
        Perehdyttämisestä on taas kysymys, se on ihan c..eestä siinä laitoksessa.
        Vaikea kysyä , kun ei tiedä mistä ja keneltä kysyy!
        Ei työntekijän kuulu soitella mihinkään vaihteisiin selvittääkseen itse näitä asioita!
        Ei ole edes työn puolesta puhelinta käytössä.
        Pieni palkkaa menee helposti puheluihin selvitellessä mokomia asioita, jotka pitäisi jo heti kättelyssä kertoa.
        Esimies on mulkku, jos ei tätä ymmärrä!

        Ei moni esimies ole itsekkään selvillä tärkeistä asioista,kohteista,asiakkaista, erityuskohteista ym. ja mitä niihin edes kuuluu? Suurin osa työntekijöistä joutuu itse ottamaan selvää,tarttumaan toimeen olipa asia mikä hyvänsä. Olemaan kuin itse itsensä esimies. Asioiden selvittelyyn kuluu turhaa työaikaakin.


      • Anonyymi
        Kaikki pitäisi kirjoitti:

        olla edessä tarjottimella. Yksi perussääntö tietämättömyyteen on kun ei kysytä. Jos ei ymmärtänyt ollaan hiljaa, jos ei tiedä jotakin tai osaa tehdä, ajatellaan mitä sitten? Joku ehkä tulee neuvomaan sitten joskus, ja se voi olla silloin myöhäistä. Hei, kannetaan vastuuta omasta työstämme mistä saamme palkkaa!!! Ollaan sitten kesätyöntekijöitä tai vakkareita. Näin saamme parempaa laatua aikaiseksi, alamme maine paranee....
        Minä ainakin kysyn ja kysyn niin kauan että olen ymmärtänyt. En koe itseäni tyhmäksi kysymällä sillä silloin saan vastauksen tietämättömyyteeni. Niinhän se pieni lapsikin kysyy, kysyy, kysyy, kysyy.... miksi, miksi, miksi... siihen asti kunnes saa vastauksen jonka ymmärtää.

        Kysyvä ei tieltä eksy. Kysyminenhän on perus asia,ei kuulu huseerata mitä sattuu jos ei tuedä,voi aiheuttaa vääriä,ikäviäkin asioita.Ei moni esimies ole itsekkään selvillä tärkeistä asioista,kohteista,asiakkaista, erityuskohteista ym. ja mitä niihin edes kuuluu? Suurin osa työntekijöistä joutuu itse ottamaan selvää,tarttumaan toimeen olipa asia mikä hyvänsä. Olemaan kuin itse itsensä esimies.


      • Anonyymi
        selvittää kirjoitti:

        asiat perusteellisesti, ja esim. tässä tapauksessa tietenkin olisi pitänyt antaa aika ja paikka ja sen henkilön nimi, jota tapaamaan pitäisi mennä.
        Ehkäpä kyseessä kouluttamattomat esimiehet, esim. siivoustyönohjaajan ammattitutkinto pitäisi vähintään olla ihmisellä, joka siivoojien esimies on.
        Itse laikkarina olen kyllä ihmetellyt, kun juuri ISS;llä vuosia siivonnut piti moppia koko ajan siivotessaan väärä puoli edellä.
        Eikö edes sen vertaa perehdytetä, että neuvottaisiin, mikä on SWEP-mopin kulkusuunta.

        Koulutuksen lisäksi esimiehillä olisi hyvä olla vuosien,vuosikymmenten työkokemuskin. Ammattitaito on tärkeää! olipa työntekijä tai esimies.


      • Anonyymi
        juupas eipäs kirjoitti:

        mutta kun täällä kukaan ei ole oikesti ollut keskustelua kuulemassa. Kirjoituksen perusteella parempi perehdytys ja tieto mutta en silti hyväksy minäkään tuota asiatonta nimittelyä ja yleistystä. Esimiehiä saa ilmeisesti haukkua vaikka kuinka ja paljon... oikeastaan mitä enemmän sen parempi. Kyllä se kertoo vain kirjoittajasta itsestään. Asiakkaan puhelimesta saa aina soittaa työhön liittyvät asiat ja yrityksessä on myös luottamusmies.
        Onko siellä muute SWEPit käytössä yleisestikin?

        Perehdytys on puutteellisra kaikkialla.


      • Anonyymi
        saa asiakkaan kirjoitti:

        puhelimesta noin vaan siivoojan soitella.
        Ei onnistu!
        Missähän lienet töissä???
        Vaatii eri sopimuksen asiakkaan kanssa jos tällaista tekee.
        Ei kaikissa kohteissa edes ole puhelimia millä soittelisi!

        Tuetämättömyys on suuri ongelma. Ei todellakaan voi soitella itse asiakkaillekkaan ,eikä työpuhelimilla edes pääse muihin kuin ISS numeroihin.


      • Anonyymi
        XX kirjoitti:

        saa soittaa työnantajalleen asiakkaan puhelimesta, mikäli asia koskee työtä. Muut puhelut on tietysti kiellettyjä. . Tosin täytyy kysyä mitä puhelinta voi käyttää. Tämä on yleisissä sopimusehdoissa joita yleisesti käytetään. Tämä toki pitäisi esimiehen kertoa, mutta ei hän välttämättä tiedä... näin se vaan on.

        Ei esimiehet tiedä ,ei se on iso ongelma.


      • Anonyymi
        ei missään ole kirjoitti:

        ilman eri sopimusta asiakkaan kanssa moista ehtoa! Jos on niin missä ne ehdot piileksii.
        Kymmenen vuotta ISS´n siivoojana enkä ikinä ole kuullut moista!!!
        Olisiko tuokin pitänyt osata kysyä itse, kun kukaan ei ole kertonut???
        En oikein usko tai sitten perehdytys ISS´llä on tosiaan ihan c..stä, kun mitään ei kerrota siivoojille.
        Ja jos ei esimiehetkään tiedä niin kuinka SINÄ tiedät??? Kuka, mikä lienetkin!
        Ei sitä sitten varmaan asiakaskaan tiedä ja varmaan tuli sota jos omin päin soittelet asiakkaan laskuun!
        Mätäkuun juttuja sanoisin..

        Ei moni esimies ole itsekkään selvillä tärkeistä asioista,kohteista,asiakkaista, erityuskohteista ym. ja mitä niihin edes kuuluu? Suurin osa työntekijöistä joutuu itse ottamaan selvää,tarttumaan toimeen olipa asia mikä hyvänsä. Olemaan kuin itse itsensä esimies. Se on valitettava totuus.


      • Anonyymi
        vaan yleiset kirjoitti:

        sopimusehdot. Eikä niitä välttämättä edes esimies lue. Esimiestä kiinnostaa enemmänkin palvelukuvaukset ja mitoitukset. Samat sopimusehdot on tarjouksen ja sopimuksen liitteenä kun asiakas sen allekirjoittaa. Koskee siis vain kyseiseen työhön liittyviä puheluita. Kysy nyt vaikkapa joltain yrityksen myyjältä tai siivouspalveluiden suunnittelijalta... ehkäpä saat sieltä tiedon.

        Markkinatalous,tärkeintäkö ovat palvelukuvaukset ja raskaan työtekijöiden vetäminen äärurajoille, naurettavan minimaalisilla palkoilla ja yli kireäksi vedetyillä kohde käynti ajoilla?


      • Anonyymi
        olla vaikka näin kirjoitti:

        " Siivoustoimistolla on oikeus korvauksetta käyttää asiakkaan puhelinta
        työntekijän ja työnantajan välisessä yhteydenpidossa "

        tämä on netistä blogattu ja siis yksi esimerkki. Isot palveluyritykset ihan taatusti osaavat nämä asiat sopimukseen lisätä.

        Saattaa unohtua kertoa työntekijöille,kuten moni muukin asia?


      • Anonyymi
        sitten pitää kirjoitti:

        soitella kuka tietää jos tietää. Jos näitä ei kukaan viitsi selvittää niin olkoon.
        Ei tuo kyllä siivoojan hommiin kuulu. Oliskohan syytä kertoa kohteen siivojille heti eikä viidestoista päivä työnantajan taholta.
        Ketään ei ilmeisesti kiinnosta (esimiehet) selvitellä mitään asioita, jotka helpottaisivat varsinaisen työntekijän eli siivoojan toimenkuvaa!
        Taas tuli selväksi, että perehdytys ja muu tiedottaminen ko. firmassa ON ihan c..stä!
        Kukaan ei välitä, vaikka siivooja ei tiedä mistään mitään vaan pitäisi olla joku selvännäkijä näissäkin asioissa!!
        Voi jee....

        Niinpä suutari pysyköön lestissään,vanha sanonta.


      • Anonyymi
        kun siivoja kirjoitti:

        ei taatusti ikinä pääse edes vilahdukselta näkemään siivoussopimuksia! Ei mistään voi kyseistä asiaa varmentaa!

        Sopimukset eivät kuulu työntekijöille,kuin vain palvelukuvauksen osalta. Eivät siis asiakkaan,iss välisiltä yksityisiltä kohdiltaan. Perus asia tämäkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopimukset eivät kuulu työntekijöille,kuin vain palvelukuvauksen osalta. Eivät siis asiakkaan,iss välisiltä yksityisiltä kohdiltaan. Perus asia tämäkin on.

        Ainut on jos asiakkaan taholta on kohde aikaa laskettu entistä tiukemmalle, eli käytännössä saat juosta hiki päässä, ja ihmetellään kun kiire on . Sama myöntää sitä saa mitä tilaa, ja olen sanonut että jos eri tavalla olisi hommia sovittu, olisin pitempään ja tarkemmin siivoomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdytys on puutteellisra kaikkialla.

        Pienen edut, ison asenne. Kukahan äly hoi tuonkin d...on keksinyt. Sikaa säkissä. Jollain on pystyttävä kilpailemaan.


    • Anonyymi

      Ei moni esimies ole itsekkään selvillä tärkeistä asioista,kohteista,asiakkaista, erityuskohteista ym. ja mitä niihin edes kuuluu? Suurin osa työntekijöistä joutuu itse ottamaan selvää,tarttumaan toimeen olipa asia mikä hyvänsä. Olemaan kuin itse itsensä esimies.

    • Anonyymi

      Olin yhden kesän isis-taistelijana, oli kyllä semmoista sekoilua että ei ihan heti tee mieli mennä uudestaan. Kukaan ei tiennyt mistään mitään ja palkan joka pennistä sai tapella ihan tosissaan. Tämmöiseksi on mennyt työelämä ja pahemmaksi menee koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe