Olin 2 kktta Keniassa reppuilemassa. Halvin lentoyhtiö on Turkish Airlines, meno-paluu 674 egee, ja nopein. Olin 11 tunnissa Nairobissa. Yksi koneen vaihto Istanbulissa.
Uhrasin kuukausia matkasuunnitelmaan tekoon etsimällä netistä majoituspaikkoja Keniasta. Sivuilla oli myös mielipiteitä majoituksesta ym joten valinta sujui suht nopeasti. Rokotuspuoli kannattaa hoitaa kunnolla ennen lähtöä. Viisumi maksoi 20 egee Jomo Kenyattan lentokentällä.
Visa electron ei toimi Keniassa vaikka pankki väitti sillä pärjäävän joten varmista että joku tuttu voi lähettää western union kautta rahaa jos tiukka paikka tulee. Paikka kunta riittää tiedoksi ja rahat on 15min noudettavissa.
Rosvoja on kaikkialla joten pidä vähän käteistä matkassa äläkä näyttele sitä liiemmälti. Siellä tapettiin mies vain 20 egen takia joten varovaisuus on valttia.
Keniassa on talvikausi toukokuusta elokuuhun mutta se vastaa suomen kesää.
Reppureissulla Keniassa
3
1183
Vastaukset
- pyry84
Electronilla voi kyllä nostaa rahaa pankeista, ainakin Nairobissa ja mun mielestä muuallakin. Olin siellä itse 2006 pari viikkoa ja kaveri pärjäsi siellä kaksi kuukautta electronilla.
- hakuna matata
Juuri kuukauden lomalta palailtu ja visa elektron toimi ainakin meillä joka automaatissa eli rahaa saa.
- 3kk
hakuna matata kirjoitti:
Juuri kuukauden lomalta palailtu ja visa elektron toimi ainakin meillä joka automaatissa eli rahaa saa.
Palasin juuri pidemmältä reissulta Keniasta ja Visa Electronilla pärjäsi. Jos joku automaatti ei toimi niin vierestä usein löytyy toinen josta saa rahaa. Majoitus löytyi aina helposti vasta paikan päältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5446786Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202530Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271206
- 301138
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41118- 83956
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97929Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 41802