Reppureissulla Keniassa

Ukki 57v.

Olin 2 kktta Keniassa reppuilemassa. Halvin lentoyhtiö on Turkish Airlines, meno-paluu 674 egee, ja nopein. Olin 11 tunnissa Nairobissa. Yksi koneen vaihto Istanbulissa.

Uhrasin kuukausia matkasuunnitelmaan tekoon etsimällä netistä majoituspaikkoja Keniasta. Sivuilla oli myös mielipiteitä majoituksesta ym joten valinta sujui suht nopeasti. Rokotuspuoli kannattaa hoitaa kunnolla ennen lähtöä. Viisumi maksoi 20 egee Jomo Kenyattan lentokentällä.

Visa electron ei toimi Keniassa vaikka pankki väitti sillä pärjäävän joten varmista että joku tuttu voi lähettää western union kautta rahaa jos tiukka paikka tulee. Paikka kunta riittää tiedoksi ja rahat on 15min noudettavissa.

Rosvoja on kaikkialla joten pidä vähän käteistä matkassa äläkä näyttele sitä liiemmälti. Siellä tapettiin mies vain 20 egen takia joten varovaisuus on valttia.

Keniassa on talvikausi toukokuusta elokuuhun mutta se vastaa suomen kesää.

3

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyry84

      Electronilla voi kyllä nostaa rahaa pankeista, ainakin Nairobissa ja mun mielestä muuallakin. Olin siellä itse 2006 pari viikkoa ja kaveri pärjäsi siellä kaksi kuukautta electronilla.

      • hakuna matata

        Juuri kuukauden lomalta palailtu ja visa elektron toimi ainakin meillä joka automaatissa eli rahaa saa.


      • 3kk
        hakuna matata kirjoitti:

        Juuri kuukauden lomalta palailtu ja visa elektron toimi ainakin meillä joka automaatissa eli rahaa saa.

        Palasin juuri pidemmältä reissulta Keniasta ja Visa Electronilla pärjäsi. Jos joku automaatti ei toimi niin vierestä usein löytyy toinen josta saa rahaa. Majoitus löytyi aina helposti vasta paikan päältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3554
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2166
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1702
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1597
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1434
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1305
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1145
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    9. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1139
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      976
    Aihe