Miten saada äiti suostumaan marsuun?

Marsufani

Eli mä haluisin kauheesti marsun ja tiiän niistä paljo mut äiti ei suostu :( mulla on kani ja hamsteri, jotka mä oon hoitanu kokonaa ite ja hyvin ne on eläny ja lisäks meil on koira. Äiti vaan aina sanoo että ei tänne enempää elukoita tuu :(

57

2662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti minäkin

      Kuules,kyllä se eläintarha sulla jo aika kiitettävästi on,ymmärrän äitisi kantaa oikein hyvin.

      • Marsufani

        Kun mä sen kumminki ite hoitaisin ja maksaisin ruuat ja tarvikkeet nii en oikee ymmärrä et mikä mun äitillä sit on sitä vastaa...


    • Kuksa

      Ehkä se ajattelee vähän kaukonäkösemmin kun sä. Kun sä tuut vanhemmaks ja meet lukioon jne niin sulla on aikaa entistä vähemmän. Ja se marsu eläin todennäkösesti vielä sillonkin. Ehkä sulla nyt ois aikaa ja kyllä sun äitiskin varmaan sen uskoo, mutta entä sitten myöhemmin. Hoida nyt vaan hyvin niitä eläimiä mitä sulla jo on.

    • Iitu

      moi.meil oli sama juttu äitoi sano aina et ei meille toista marsua tule(meil oli 1)ja jouluna sain sitten toisen,ja nyt oon saamas koiraa.Kannattaa vaan pehmittää tarpeeks kauan ja toivoo vaikka vaan sitä esim.synttäri- tai joululahjaks ni kyllä se sieltä tulee.Hyvää kannattaa oottaa...Mailaile niin vauhdetaan kokemuksii.Minkä rotunen koira muuten?

      • Anonyymi

        Seka rotunen


    • Tiku ja Taku

      Äitisi ajattelee varmaan ihan Sinunkin etuasi. Ajattelepa, jos lähdet esim. vieraalle paikkakunnalle opiskelemaan, yms. juttuja, joita "vanhetessa" tulee eteen. Sittenhän niitä ötököitä voi taas hankkia lisää, kun elämä vakiintuu enemmän. Tiedän (muistan) kyllä tunteen, kun tahtoo jotain kovasti ja esim. vanhemmat estävät. Sinulla on jo aika paljon hoidettavia, joten jospa iloitsisit nyt niistä?

    • Unna

      Mietippä nyt. Asut kotona. Tuskin omilla tuloillasi rahoitat eläimet?? Eli äitisi ja iskäsi maksaa niiden ylläpidon.

      Toinen juttu. Otetaanpa harkintaan, että olet koulussa vaikka klo.14 asti, tulet kotiin, teet läksyt, syöt. Kello on 16.30. Lähdet koiran kanssa pihalle, olet tunnin ulkona. 17.30. Alat seurustelemaan kanin kanssa, seurustelet puolitoista tuntia. 19.00 Lähdet koiran kanssa iltalenkille, siihen menee tunti. 20.00 Alat seurustelemaan hamsterin kanssa, tunti, kello on 21. Tässä ajassa olet viettänyt MINIMIajan eläinten kanssa vaikkei marsua ole mailla halmein ja huom, tässä ajassa et ole katsonut telkkaa, et tavannut ystäviäsi jne.

      Ei nyt millään pahalla, mutta pidä hyvää huolta nykyisistä lemmikeistäsi ja rakasta niitä suurella sydämellä, ehdit kyllä myöhemmin hankkia lisää eläimiä!

    • melissa

      Sinuna miettisin vielä et ottaisitko 2 marsua sillä marsut tarttee paljon hoitoo eikä sun aikas taida riittää niihin...
      et ehi varmaankaan sillä kania pitää pitää vapaana ja siihen menee paljon aikaa niinkuin hamsteriin ja koiraan varsinkin... joten tyydy niihin eläimiin jotka sul on jo ja mieti myöhemmin uudelleen.. sinuna en ottais sill äsulla menee varmaan puolet päivästä eläinten hoitoon

    • Marsufani94

      Moi ni mul on marsu mut se oli aika vaikeeta saada äiti suostuu marsuu. :(

    • itsekeskeinen äiti

      No minä 13w tyttö haluisin jyrsiän tahi hepon. On koira ja kaloja ollut kani ja hamsu. Olen sanonut mm maksan ja hoidan itte etc... Vastaus
      Et hoitanu hamsteriikaa yksi (olin 8-10 ja ruokein sen). Olen nyt pyytänyt 3vuotta hyviä ja toimivia apuja tarvitaan. (äiti haluu yleens vaa näyttää valtaansa) kokeiltu
      Kirjallinen sopimus (ei)
      Ruinaus(ei)
      Feikki venytyskoru se vihaa niitä (ei)
      Tietoteksti (ei)
      Kuvat (ei)
      Miksei(siksei) etc

      Ja turha EES kuvitel et nii itsekeskeine ihmine ku se ni mihikää eläinkauppaa lähtis

      Eli apua apua apua

    • noora

      moi! mäki haluisin marsun en tiedä vaan miten? vanhemmat on eronnu ja mä asun mun isän luona ja veljen. iskä ei tykkää yhtää siitä hajust minkä se tekee! suoraan kysyttynä miks huone mis on marsuja niin haisee? mistä se johtuu?
      mun iskä vähä oli hämmentyny kun sai tietää et ne on niin isoja, mut ei se siis mua haittaa,mä just tykkään niitte koosta ja sitäpaitisi mul on nyt kaks hamsuuki! miks vanhemmat ajatteelee et unohtaa sen eläimen joka on ollu pitempää? toivon tosi paljon ett joku vastais mulle, mä tarvin nyt apua! kiitos silti(:

      • Sedä

        Esim. heinästä ja purusta tulee oma tuoksunsa, joka joidenkin mieleen saattaa tuoda navetan vaikka on ihan puhdasta. Virtsan ja ulosteiden tuoksu eliminoituu siivoamalla tarpeeksi usein. Marsu itsessään ei haise. Ja jos marsuihin päädytte, niin ottakaa sukupuolesta riippumatta ainakin kaksi, koska ne ovat laumaeläimiä :)

        Suosittelen kyllä todella miettimään kannattaako hamsujen lisäksi ottaa vielä marsuja. Mulla on häkillinen rottia, ja aina välillä tekisi mieli ottaa lisäksi hiiriä. Sit välillä taas on kausia, esim yliopiston tenttiviikot, jolloin ei viitsisi hoitaa rottiakaan ja on kiitollinen ettei ole enempää. Mutta kyllä molemmat pystyy ihan hyvin hoitamaan, kunhan vaan viitsii :)

        Edelleen suosittelen että puhut isäsi kanssa, ja kaivat esiin todellisen syyn miksi et marsuja saa. Sillä on myös ihan täysi syy kieltäytyä, jos ei enempää eläimiä halua, ja me ei täällä kauheasti voida teidän keskinäisiä välejä selvitellä.


    • Oona 11v

      Mäkin haluisin marsuja ): En vaan saa... Äitin mielestä meillä on allergiaa.... Ja mul on paljon rahaa, et maksasin kaiken ite! Meillä on koira mutta ei se minusta muista eläimistä piittaa, eikä se juuri koskaan ole huoneessani. Eli, kun kerran meillä oli kaksi marsua hoidossa, mun siskolla oli allergiaa kun ne oli sen huoneessa. Sitten marsut siirrettiin eri huoneeseen, eikä allergiaa ollut vaikka hän välillä niiden marsujen kanssa olikin! Tulisko sille allergiaa jos ne marsut olis mun huoneessa? Ja jos se joskus olis mun marsujen kanssa? Mulla olis hyvä paikka häkille ja kaikkea! Mutta minusta pieni huonopuoli marsuissa on se haju! En haluaisi että huoneessani koko ajan haisisi... Mutta voisinko tuulettaa joka päivä? En tietenkään niin että marsut palelisi. Sitten viellä, että jos marsulle tulisi vaikka ripuli ja se vietäisiin eläinlääkäriin niin paljon se suurinpiirtein maksaisi? Eli paljon eläinlääkäri marsuilla maksaa? Käykö marsuille muuten mörtti röpö?? Vai entäs kutterinpuru? Kumpi on parempaa? Pitääkö marsuille antaa c- vitamiinia joka päivä? Nyt näitä kysymyksiä tuli niin paljon että tuskin kukaan jaksaa vastata! :D Mutta kiitos jos vastaatte (: (olen 11v)

      • Marsu Ystävä

        Joo jos tosi paljon ja melkein koko ajan niitä käyttäis eläin lääkärissä niin kyllä se siillon maksaa, mut jos pitää niistä hyvää huolta ei ne välttämättä sairastu.
        joo marsuille pitää antaa joka ikinen päivä c-vitamiinia.


      • Oona 11v
        Marsu Ystävä kirjoitti:

        Joo jos tosi paljon ja melkein koko ajan niitä käyttäis eläin lääkärissä niin kyllä se siillon maksaa, mut jos pitää niistä hyvää huolta ei ne välttämättä sairastu.
        joo marsuille pitää antaa joka ikinen päivä c-vitamiinia.

        Kiitos vastauksestasi Marsu Ystävä. :) Mutta osaisitko sinä, tai ihan kuka vaan kertoa että paljon se eläinlääkäri marsulla/marsuilla maksaa? Ja toivon että vastaisitte tarkemmin kun vaan että "joo, paljon maksaa..." Kiitos vastauksista :D


      • Sedä
        Oona 11v kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi Marsu Ystävä. :) Mutta osaisitko sinä, tai ihan kuka vaan kertoa että paljon se eläinlääkäri marsulla/marsuilla maksaa? Ja toivon että vastaisitte tarkemmin kun vaan että "joo, paljon maksaa..." Kiitos vastauksista :D

        Ei voi sanoa, riippuu lääkäriasemasta, siitä mikä marsulla on vikana, ja mitkä toimenpiteet ehditään tekemään ennen kuin keksitään oikea hoito. Hinta muodostuu mm. käyntimaksusta, lääkkeiden hinnoista, muiden hoitotarvikkeiden hinnasta, sekä lääkäreiden ja hoitajien palkkiosta. Suosittelen, että tutkit mitä eläinlääkäriasemia teidän lähellänne on, mikä vaikuttaa ammattitaitoisimmalta marsujen hoitamiseen, ja soitat sinne ja kysyt :) He osaavat kertoa omista hinnoistaan, ja soittaminen ei maksa.


      • Anonyymi
        Oona 11v kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi Marsu Ystävä. :) Mutta osaisitko sinä, tai ihan kuka vaan kertoa että paljon se eläinlääkäri marsulla/marsuilla maksaa? Ja toivon että vastaisitte tarkemmin kun vaan että "joo, paljon maksaa..." Kiitos vastauksista :D

        En oo kyl varma
        Mut yritän saada marsun mul ois jo varaakin ja kaikkee mit äiti ei suostu oisko jotain vinkkei
        Miten saada äiti suostuu🫣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kyl varma
        Mut yritän saada marsun mul ois jo varaakin ja kaikkee mit äiti ei suostu oisko jotain vinkkei
        Miten saada äiti suostuu🫣

        Marsuja tulee olla kaksi tai enemmän. Ne ovat kalliita lemmikkejä, eivätkä ne voi olla lapsen vastuulla. Onko sinulla varmasti varaa käyttää 50 € - 100 € joka kuukausi marsujen hoitoon? Lisäksi rahaa kuluu eläinlääkärikuluihin, joita varten kannattaa varata ainakin 500 € - 1000 €.


    • Oona 11v

      Ääääh, voisko joku vastata mun kysymyksiin? Tarviin oikeest apua nopee! :(

    • 4+18

      Huoh... jos perheessä jollakin on allergiaa marsuille niin sillon ei oteta marsua! Ota sitten eläintarha kun muutat omaan kotiin

    • Oona 11v

      Niin, siskollani oli allergiaa kun marsut oli sen huoneessa! Ei silloin kun marsut oli eri huoneessa.

    • pipsukka4

      Ole tyytyväinen siihen mitä on!! älä ruinaii jos äiskä sanoo ei niin se on EI!!

      • Oona 11v

        Sori vaan, mutta en aio luovuttaa! Mutta voisiko joku muu antaa oikeesti hyviä neuvoja? (:


      • Anonyymi
        Oona 11v kirjoitti:

        Sori vaan, mutta en aio luovuttaa! Mutta voisiko joku muu antaa oikeesti hyviä neuvoja? (:

        Mäki haluun nii sanoin mun äidille jos saisin hyviin numeroita nii saisinko marsun mun äiti vastasi että ehkä joten kysy vaikka jos maksaisit itse tai saisit hyvii numeroita kokeista mul toimi mut en oo viel saanu


    • kille 1000

      Moi! Kutterinpuru käy, mörtti röpö liian piikkistä/kovaa. C-vitamiiniä pitää antaa joka päivä. Eläinlääkäri maksaa ehkä 50-100 euroa. Riippuu paikasta ja vaivasta. Huoneesta vielä: talvella ei oikein voi paljon tuulettaa. Allergiaoireita voi tulla myös toisessa huoneessa, jos oleskelu pidempää ja riippuen missä ilmanvaihtohormit sijaitsevat. Myös heinä voi aiheuttaa allergiaa.

      • Oona 11v

        Kiitti paljon vastauksista! :D eli, mörttiröpö ei käy marsuille...? No kyllähän se kutterinpuru paljon halvempaa on, mutta onko siitä sellaista "versiota" joka ei takerru joka paikkaan? Esim, vaatteisiin. Ja mietin, että tuottaako kutterinpuru allergiaa? Sopisiko 2 naarasta paremmin keskenään kuin 2 urosta? Kummat on helppohoitosempia? Kumpia suosittelisitte aloittelijalle? Hei muuten, voisitteko kertoa paljon 2 marsua tuottaisi kuluja yhden kuukauden aikana? (niin kuin siemensekoitus, heinä, puru, c- vitamiini jne. ) pitääkö joka päivä antaa kummallekin marsulle sellainen c-vitamiini tabletti, vai riittääkö tuoreruoat c-vitamiiniksi? kiitos jos vastaatte! :)


      • Oona 11v
        Oona 11v kirjoitti:

        Kiitti paljon vastauksista! :D eli, mörttiröpö ei käy marsuille...? No kyllähän se kutterinpuru paljon halvempaa on, mutta onko siitä sellaista "versiota" joka ei takerru joka paikkaan? Esim, vaatteisiin. Ja mietin, että tuottaako kutterinpuru allergiaa? Sopisiko 2 naarasta paremmin keskenään kuin 2 urosta? Kummat on helppohoitosempia? Kumpia suosittelisitte aloittelijalle? Hei muuten, voisitteko kertoa paljon 2 marsua tuottaisi kuluja yhden kuukauden aikana? (niin kuin siemensekoitus, heinä, puru, c- vitamiini jne. ) pitääkö joka päivä antaa kummallekin marsulle sellainen c-vitamiini tabletti, vai riittääkö tuoreruoat c-vitamiiniksi? kiitos jos vastaatte! :)

        Moi. :) Minua muuten vähän mietityttää että jos minulla nyt sitten olisi sitä kutterinpurua, ja sitä olisi levinnyt paljon lattialle niin voisiko miltei joka päivä imuroida? Sietääkö marsujen korvat imurointia? Vai pelkääkö ne sitä ääntä? Kiitos jos vastaatte! ;)


      • Sedä
        Oona 11v kirjoitti:

        Moi. :) Minua muuten vähän mietityttää että jos minulla nyt sitten olisi sitä kutterinpurua, ja sitä olisi levinnyt paljon lattialle niin voisiko miltei joka päivä imuroida? Sietääkö marsujen korvat imurointia? Vai pelkääkö ne sitä ääntä? Kiitos jos vastaatte! ;)

        Imuroida voi päivittäin jos on tarvetta. Marsut kyllä voi pelätä sitä ääntä, mutta ne kyllä tottuu siihen :)

        Mörtti on tassuille melko kovaa, mutta sekin yleensä käy ihan hyvin, sit toki jos näyttää että tassuihin tulee jotain, niin kannattaa vaihtaa. Muita pölyämättömiä mutta pehmoisempia kuivikkeita on esim pellava ja hamppu.


      • MawsuBaws:3
        Oona 11v kirjoitti:

        Kiitti paljon vastauksista! :D eli, mörttiröpö ei käy marsuille...? No kyllähän se kutterinpuru paljon halvempaa on, mutta onko siitä sellaista "versiota" joka ei takerru joka paikkaan? Esim, vaatteisiin. Ja mietin, että tuottaako kutterinpuru allergiaa? Sopisiko 2 naarasta paremmin keskenään kuin 2 urosta? Kummat on helppohoitosempia? Kumpia suosittelisitte aloittelijalle? Hei muuten, voisitteko kertoa paljon 2 marsua tuottaisi kuluja yhden kuukauden aikana? (niin kuin siemensekoitus, heinä, puru, c- vitamiini jne. ) pitääkö joka päivä antaa kummallekin marsulle sellainen c-vitamiini tabletti, vai riittääkö tuoreruoat c-vitamiiniksi? kiitos jos vastaatte! :)

        Ei Marsut oo ihmisiä -.- Ei niille mitää tabletteja anneta vaan semmosta jauhetta tuoreruokaan


    • noora

      Mietin just iha samaan ku Oona 11:D

    • Oona 11v

      Moi, kiitos vastauksista Sedä :) Mietin, että mitkä on ne tärkeimmät terveystarvikkeet marsuille kotiin? Esim. tarvitseeko kotona olla vaikka silmävettä? Voiko antaa joka päivä marsuille aamulla, päivällä ja illalla vihanneksia, kuten porkannaa, omenaa, paprikaa jne? Haluaisin viellä tietää niistä marsujen kuukausikuluista. Siispä paljon maksaisi suunnilleen kuukaudessa kolmen marsun ylläpito? (kuluihin tulee esim. puru, heinä ja joitain muita juttuja. :D ) Kiitos paljon jos vastaatte! ;) Viellä muuten että myydäänkö sitä pellavaa ja hamppua eläinkaupoissa, kuten mustissa ja mirrissä? :D Paljon ne maksaa ja tuottaako ne allergiaa? :)

      • Sedä

        Voi antaa kolmestikin päivässä, kunhan lopullinen määrä ei ole liian suuri :) Me ollaan ostettu hamppua Faunattaresta, mutta kannattaa käydä omissa lähieläinkaupoissa kysymässä tai soittaa sinne saako niiltä, isot säkit ei välttämättä ole näkyvillä vaan piilossa takahuoneessa. Kaipa kaikelle kuivikkeelle voi olla allerginen, mutta toi on ainakin tosi pölyämätöntä, ja yleisesti ottaen paljon vähemmän allergisoivaa kuin peruspuru.


    • Marsu<3

      Moikka! minä saisin marsun, mutta minulla on paljon kysyttävää.

      1. voiko marsu saada c- vitamiinia ruuasta mitä se syö?
      2.kuinka monesti sen häkki pitäis siivota?
      3. voiko marsuille antaa pohja puruksi niin tuota pellettiä?
      4.onko marsuilla tiettyjä ruoka-aikoja, vai laittaa kuppiin ruokaa ja ne syö sen silloin kun on nälkä?

      voisitteko te vastata neljänteen ja ensimmäiseen kysymykseen? muihinkin ois kivaa jos vastaisitte, mutta noi on ne tärkeimmät.

      • Sedä

        Tiedäthän että marsu on laumaeläin, eli niitä pitää olla vähintään kaksi?

        1. Toki, mutta varmempi on antaa sitä myös ravintolisänä, liiasta kun ei ole haittaa.
        2. Silloin kun se on likainen. Kakkoja voi siivoilla päivittäin tai useamminkin. Riippuu häkin koosta, mutta yleensä ainakin kerran tai kahdesti viikossa pitää tehdä täyssiivo.
        3. Voi, eri kuivikkeiden hyötyjä ja haittoja voit vaikka googlailla itse tarkemmin ;)
        4. Tuoreruokaa voi antaa silloin kun marsut ovat virkeitä, esim kerran tai paristikin päivässä, heinää pitää olla aina saatavilla. Pellettiäkään ei välttämättä kannata antaa rajattomasti. Mieluiten vähän kerralla ja usein, kuin kerralla paljon ettei eläimet turhaa hotki, mutta aina niin vähän että ne varmasti syö tarpeeksi heinää. Eläimet oppii helposti ymmärtämään säännölliset ruoka-ajat, ja osaa kerjätä silloin jos et ole ajoissa antamassa.


      • Marsu<3
        Sedä kirjoitti:

        Tiedäthän että marsu on laumaeläin, eli niitä pitää olla vähintään kaksi?

        1. Toki, mutta varmempi on antaa sitä myös ravintolisänä, liiasta kun ei ole haittaa.
        2. Silloin kun se on likainen. Kakkoja voi siivoilla päivittäin tai useamminkin. Riippuu häkin koosta, mutta yleensä ainakin kerran tai kahdesti viikossa pitää tehdä täyssiivo.
        3. Voi, eri kuivikkeiden hyötyjä ja haittoja voit vaikka googlailla itse tarkemmin ;)
        4. Tuoreruokaa voi antaa silloin kun marsut ovat virkeitä, esim kerran tai paristikin päivässä, heinää pitää olla aina saatavilla. Pellettiäkään ei välttämättä kannata antaa rajattomasti. Mieluiten vähän kerralla ja usein, kuin kerralla paljon ettei eläimet turhaa hotki, mutta aina niin vähän että ne varmasti syö tarpeeksi heinää. Eläimet oppii helposti ymmärtämään säännölliset ruoka-ajat, ja osaa kerjätä silloin jos et ole ajoissa antamassa.

        Kiitos Sedä vastauksista! :)


      • Mawsuu:3

        KUIVIKKEEKSI EI LAITETA RUOKAA -.- Ja Ruokaa pitää olaa rajattomasti


    • Sedä

      Tiedäthän että marsu on laumaeläin, eli niitä pitää olla vähintään kaksi?

      1. Toki, mutta varmempi on antaa sitä myös ravintolisänä, liiasta kun ei ole haittaa.
      2. Silloin kun se on likainen. Kakkoja voi siivoilla päivittäin tai useamminkin. Riippuu häkin koosta, mutta yleensä ainakin kerran tai kahdesti viikossa pitää tehdä täyssiivo.
      3. Voi, eri kuivikkeiden hyötyjä ja haittoja voit vaikka googlailla itse tarkemmin ;)
      4. Tuoreruokaa voi antaa silloin kun marsut ovat virkeitä, esim kerran tai paristikin päivässä, heinää pitää olla aina saatavilla. Pellettiäkään ei välttämättä kannata antaa rajattomasti. Mieluiten vähän kerralla ja usein, kuin kerralla paljon ettei eläimet turhaa hotki, mutta aina niin vähän että ne varmasti syö tarpeeksi heinää. Eläimet oppii helposti ymmärtämään säännölliset ruoka-ajat, ja osaa kerjätä silloin jos et ole ajoissa antamassa.

      • Oona 11v

        Kiitos vastauksista, Sedä :) paljon tuo hamppu siis maksaa? (kertoisitteko hinnan, esim 5-10e?) Ja käykö se myös gerbiileille? (tiedän että tämä on marsupalsta!) kiitos jos vastaatte... ;)


      • Sedä
        Oona 11v kirjoitti:

        Kiitos vastauksista, Sedä :) paljon tuo hamppu siis maksaa? (kertoisitteko hinnan, esim 5-10e?) Ja käykö se myös gerbiileille? (tiedän että tämä on marsupalsta!) kiitos jos vastaatte... ;)

        http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/heinat_kuivikkeet/hamppukuivike/kuivike/202894
        Zooplussassa ton verran. Mut siis kyseessä on ihan pirun iso säkki, veikkaisin et meidän eläinkaupassa jtn. 30e. On käytetty gerbuillekin.


      • Oona 11v
        Sedä kirjoitti:

        http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/heinat_kuivikkeet/hamppukuivike/kuivike/202894
        Zooplussassa ton verran. Mut siis kyseessä on ihan pirun iso säkki, veikkaisin et meidän eläinkaupassa jtn. 30e. On käytetty gerbuillekin.

        Kiitos vastauksista, sedä. (: Muuten sedä, voisitko kertoa minulle vähän miten ystäväni saisi gerbiilejä? Eli vinkkejä gerbiiliin saantiin, hän on aiva hulluna gerbuihin ;) Hän on kysynyt minulta apua mutta en itse osaa auttaa häntä, kun olen samassa tilanteessa marsujen kanssa.. (kaikki voi kertoa gerbu vinkkejä :D ) Onko tuo hamppu vähän niin kuin kutterinpuru, eli ihan tavallista purua eikä mitään sellaista möykkyä? (näin jossain eläinkaupassa marsuilla sellaista purua joka oli niin kuin sellaista möykkyä, en haluaisi sellaista...) Toivottavasti vastaatte! :)


      • Sedä
        Oona 11v kirjoitti:

        Kiitos vastauksista, sedä. (: Muuten sedä, voisitko kertoa minulle vähän miten ystäväni saisi gerbiilejä? Eli vinkkejä gerbiiliin saantiin, hän on aiva hulluna gerbuihin ;) Hän on kysynyt minulta apua mutta en itse osaa auttaa häntä, kun olen samassa tilanteessa marsujen kanssa.. (kaikki voi kertoa gerbu vinkkejä :D ) Onko tuo hamppu vähän niin kuin kutterinpuru, eli ihan tavallista purua eikä mitään sellaista möykkyä? (näin jossain eläinkaupassa marsuilla sellaista purua joka oli niin kuin sellaista möykkyä, en haluaisi sellaista...) Toivottavasti vastaatte! :)

        No siis mun hampussa on sellaisia lyhyitä paksumpia puulastuja (vähän kuten mörtti röpössä), ja sellaisia ihan ohuita kiehkuroita vähän niinkuin ohutta heinää. Lopputulema on pehmeä ja purua muistuttava, ei pellettimäinen (kuten mitä kai olit eläinkaupassa nähnyt) :)

        Paras vinkki on keskustella vanhempien kanssa. Heiltä kuulee miksi eläintä ei saisi, ja sit pitää vaan yrittää todistaa että vanhemmat on väärässä ;)


      • Oona 11v
        Sedä kirjoitti:

        No siis mun hampussa on sellaisia lyhyitä paksumpia puulastuja (vähän kuten mörtti röpössä), ja sellaisia ihan ohuita kiehkuroita vähän niinkuin ohutta heinää. Lopputulema on pehmeä ja purua muistuttava, ei pellettimäinen (kuten mitä kai olit eläinkaupassa nähnyt) :)

        Paras vinkki on keskustella vanhempien kanssa. Heiltä kuulee miksi eläintä ei saisi, ja sit pitää vaan yrittää todistaa että vanhemmat on väärässä ;)

        Okei, kiitos jälleen kerran vastauksista sedä ;) Joo, olin nähnyt eläinkaupassa sitä pellettiä, en vain sitä nimeä muistanut.. :D Juuri eilen ystäväni kysyi, että minkä kokoinen terraario pitäisi olla kolmella gerbiilillä. Kun en jällenkään osannut vastata, kysyisin teiltä sitä. :) Eli, minkä kokoinen terraario pitää olla kolmella gerbiilillä? Kun olin käymässä Jumalniemen faunattaressa, näin siellä sellaisen gerbiilin tarvikepaketin. Siihen kuului terraario, 2 pikku mökkiä, juomapullo, ruokakuppi, ruokaa, kylpyhiekkaa ja purua. (saattoi kuulua viellä jotain, mutta en muista mitä) Ne tarvikkeet oli siellä terraarion sisällä. Se maksoi 129e. Kerroin siitä ystävälleni ja hän innostui siitä kovasti kun olin niin halpa :D Niin jos olette nähneet tuollaisen paketin faunattaressa, voisitteko kertoa mahtuuko siihen terraarioon kolme gerbiilia? Anteeksi, kysyn vain gerbiileistä vaikka tämä on marsupalsta! Mutta haluan auttaa ystääni, joten toivon että vastaatte :)


      • oona 11v
        Oona 11v kirjoitti:

        Okei, kiitos jälleen kerran vastauksista sedä ;) Joo, olin nähnyt eläinkaupassa sitä pellettiä, en vain sitä nimeä muistanut.. :D Juuri eilen ystäväni kysyi, että minkä kokoinen terraario pitäisi olla kolmella gerbiilillä. Kun en jällenkään osannut vastata, kysyisin teiltä sitä. :) Eli, minkä kokoinen terraario pitää olla kolmella gerbiilillä? Kun olin käymässä Jumalniemen faunattaressa, näin siellä sellaisen gerbiilin tarvikepaketin. Siihen kuului terraario, 2 pikku mökkiä, juomapullo, ruokakuppi, ruokaa, kylpyhiekkaa ja purua. (saattoi kuulua viellä jotain, mutta en muista mitä) Ne tarvikkeet oli siellä terraarion sisällä. Se maksoi 129e. Kerroin siitä ystävälleni ja hän innostui siitä kovasti kun olin niin halpa :D Niin jos olette nähneet tuollaisen paketin faunattaressa, voisitteko kertoa mahtuuko siihen terraarioon kolme gerbiilia? Anteeksi, kysyn vain gerbiileistä vaikka tämä on marsupalsta! Mutta haluan auttaa ystääni, joten toivon että vastaatte :)

        Hups, sori kirjotus virheet! :D Tuossa lopussa pitäisi olla gerbiiliä eikä gerbiilia ja tuossa ihan lopussa pitäisi olla ystävääni eikä ystääni :P


      • Oona 11v
        oona 11v kirjoitti:

        Hups, sori kirjotus virheet! :D Tuossa lopussa pitäisi olla gerbiiliä eikä gerbiilia ja tuossa ihan lopussa pitäisi olla ystävääni eikä ystääni :P

        Voisitteko jo vastata? :(


    • Oona 11v

      Voisitteko vastata? :D

    • napsu23

      Emt... en voi ;D

    • Marsu<3

      Minä sain äidin ja isän suostumaan marsun site että kerroin niiden hyvistä puolita:)

    • offfnvfnvfmv,c

      moi,mäkin haluun marsun mut äiti ei anna ja meil on ollu jo marsu mut äiti ei haluu enäään koska ei tykää leikkaa kynsii enkä mä pysty ky se liikuu meil on koirii 2,kissoi2,hamsteri joka on mun mut kissat ei välitä hamsterist yhtään ja haluisin vie heppan

    • emppuli3

      Ymmärrän äitiäsi aika hyvin, kun onhan teillä noita lemmikeitä jo aika paljon. Mielestäni koirassakin on jo tarpeeksi huolehtimista ;)

    • 12v

      Mielestäni sinun ei kannattaisi ottaa marsuja, silä niissä on paljon hoitamista ja sinulla on jo ennetään paljon lemmikkejä. Miten muka ehtisit hoitaa vielä paria marsua? Mullakin on välillä aikoja jolloin haluisin enemmän eläimiä, mutta välillä saa olla kiitollinen ettei oo kun 2 marsuu.kissa ja akva. Niinku esim. koeviikkoina en kerkeis millää hoitaa enempää lemmikkei kun mulla on jo. Etkä varmasti sinäkään. Hoida hyvin nykyiset eläimesi.

    • :) :)

      jos äiti ei suostu marsun hankintaan nin kysy et miks ei.mä sanoin noin ja sit se lupas :) tosin piti suostutella pari päivää

    • marsu11

      mun äiti tykkää marsuista ku sillä oli sellanen lapsena ja sit kun se oli aikuinen ja nyt hommataan kans marsu. :) :) ihanaa saada omaksi 2 marsua!!!!! mul ois pari kysymystä: 1.kuinka kauan marsu elää? 2.mitä se ei saa syödä? 3. mistä marsuja voi ostaa? 4. miten marsu sopeutuu ihmisiin parhaiten? kiitos jos vastaatte! :) :)

    • Marsalkka

      Jätä kuule suosiolla marsu hankkimatta kun et edes sen vertaa tiedä että marsut ovat LAUMAELÄIMIÄ! Joten oletan ettet paljoa tiedä marsuista kun et edes tiedä että kuuluvat laumaeläimiin... Joten hanki tietoa eläimestä ennen kun sellaisen hankit!! Muutenkin sinulla on jo tarpeeksi eläimiä, Älä enää haali lisää vaan huolehdi edellisistä loppuun asti.

    • 1hamsterinomistaja

      Ensinnäkin, et taida kovin paljoa tietää marsuista, kun olet hankkimassa vain yhden marsun. Marsut ovat todella sosiaalisia, eivätkä lainkaan erakkoja, kuten esim. syyrialaiset hamsterit. Marsuja pitää aina olla vähintään kaksi. Sitten toisena juttuna on se, että vaikka varmasti pitäisitkin hyvää huolta marsuistasi, on alaikäisen kotona asuvan lemmikit kuitenkin aina loppupeleissä vanhempien vastuulla. Suurimmalla osalla nuorista ei ole lupaa välttämättä yhden, saatika kahden lemmikin pitämiseen, joten olet todella onnekas. Marsut elävät myös pidemmän elämän kuin monet muut pieneläimet, joten aikasi ei välttämättä enää 7 vuoden päästä riittäisikään marsulle, jos sinulla kerta on jo kani ja hamsterikin. Toki hamsteri olisi siihen mennessä jo kuollut, mutta siltikään et voi vielä tietää millainen elämäntilanne sinulla on 7 vuoden päästä.

    • VanillaJ

      Jos minä olisin sinä, niin kyllä minä päättäisin että en hankkisi marsua koska sinullahan on jo koira, kani ja hamsteri (ja jos oli jotain muuta niin en muista niitä) ja kun sinun niitä kaikkia pitäisi hoitaa niin eihän sulla olisi aikaa paljon olla sen marsun kanssa. Mä tiiän ton tunteen koska mulla oli toi ihan sama juttu noin yhden vuoden ja sitten mun äiti suostui ostamaan marsun tai kaksi en muista siitä oli jo kauan aikaa.



      Mutta sun kannattaa nyt pitää hyvää huolta noista eläimistä mitä sinulla nyt on. Minä olisin ainakin tyytyväinen kun minulla olisi noin monta eläintä. :)

      • moimoimuyf8dx53e

        tosta on jo 13 vuotta. musta tuntuu että äidin hyväksynnällä ei ole enää väliä ja kaikki on ehtiny kuollaki.


    • Anonyymi

      Mä haluisin niin paljon marsuu mutta äiti ja iskä sanoo vaan ne maksaa liikaa ja meillä on 2 kissaa äiti sano ne ei kauaa ees pyysys hengissä mä en tuu ikinä saamaan marsuu vaikka haluisin kovasta ja anelisin mutta ne ei vaan suostu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe