Salomon

Suomen Elvis!

Kotimaisista Elvisklooneista lienee tuntemattomin Salomon,eli Timo Silvennoinen.Salomon voitti Syksyn Sävelen kappaleella Unisatu vuonna 1974.Myöhemmin samalla vuosikymmenellä julkaistiin Salomonin Elvis tribuutti LP,joka oli arvostelumenestys,mutta jäi punk aallon alle.Seurasin muusikkona Salomonia melko läheltä 60-luvun lopulla.Lainailimme puolin ja toisin vahvistimia,ja jäin joskus Pitäjänmäen Logen-kämppään kuuntelemaan.Elvis ja Cliff R.tulkinnat olivat parasta mitä silloin saattoi näissä ympyröissä kuulla.Kundi oli myös luonteva lavalla,heitti sivuhommana Kappakeskuksen mannekiinikeikkaa.Ääniaines oli aivan helvaten http://www.youtube.com/watch?v=-wWIgXFQT_4hyvä.

4

1993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epre

      Minulla sattuu olemaan myös salomonin cd jossa on myös muutamia elvis tulkintoja,saattaisi olla kiinnostava kuunnella kokonainen elvis tribuutti levykin.
      Mielestäni kaveri on todella hyvä tulkinnoissaan ja hakkaa varmaan useat elvis tulkitsijat.
      Olipa aikoinani Pekka Loukialan elvis tribuutti lp myös,ja kyllähän silläkin miehellä ääntä oli,mutta salomon onnistui paremmin sovituksineen orkesterinsa kanssa.

      Jos minä olisin salomon ja ääni vielä pelaisi tahtoisin kyllä tehtailla yhden elvis tribuutti cd:n joissa hieman muokkaisin sovituksia tämän päivän mukaiseksi.
      Yleisesti ottaen suomalaiset elvis tribuutit(mm.pekka loukiala) sortuivat liian halvalla tehtyihin taustoihin,koska ei pelkkä trio hammond säestys takaa hyvää lopputulota levylle.
      Mutta en ole salomon,enkä omaa hänen ääntään ,siispä tyydyn kuuntelemaan itse Presleytä levyiltäni.

      Jorma Kääriäinen on tasokas elvis tulkitsija ,samoin Tapani Kansa mutta kyllä Salomon silti oli paras.

      • kattava cd

        Salomonin (1949-1997) uran varrelta (tieto YLE -arkisto). Mukana kuva/juttupaketti suomielviksestä .


    • MusicIsForever

      Kiitos näistä muisteloista Suomen Elvis! Todella mielenkiintoista. Suosittelen tosiaan tutustumaan Tribute to Elvis-leyyyn, jos sen jostain löytää. Harmittavan vähälle huomiolle jäänyt levy. Harmillista, että Salomon usein tunnetaan vain siitä yhdestä hitistään, eli Unisatu.
      https://www.youtube.com/watch?v=TskgHtu0TJU

    • Anonyymi

      MUISTELEN MYÖS ETTÄ JUHAMATTIKIN OLISI LEVYTTÄNYT ELVISTÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1251
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      242
      470
    Aihe