SOL

zanya

millainen työnantajana?tuleeko palkat ajallaan?yms kokemuksia.

9

4068

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no jaa

Palkat tulee ajallaan, mutta ne tulee aivan miten sattuun. Aina puuttuu tunteja, iltalisistä nyt puhumattakaan.

Työnantajana on muuten mukava, mutta laskee tunnit niin että töitä ei siinä ajassa ehtisi _hyvin_ tehdä työhön ohjelmoitu robottikaan. Joten kutenhan ne toki voi aina tehdä.

Sol pitää tunnit alhaisena siksi että voi kilpailla ulos sellaiset firmat jotka laskisivat tunnit inhimillisiksi työntekijälle.

Neljässä siivousfirmassa olen ollut ja työntekijän kannalta huonoin paikka oli nimenomaan Sol, se aurinkoinen. Suosittelen RTK:ta sen sijaan.

• etsijä

onko ne samaa firmaa "periaatteessa?

• miu
        etsijä kirjoitti:

onko ne samaa firmaa "periaatteessa?

ei oo samaa firmaa

• miki

Älkää menkö hyvät ihmiset töihin Sol:lle!!! Mun olis pitäny tehä 12h työtä 7,5h palkalla teurastamolla..Otinki loparit eilen sen takii.Se olikin elämäni lyhin työsuhde 4h.

• PikkuViivi

Jos aikoo Sollille töihin.. en todellakaan suosittele.

Itselleni kävi niin, että raadoin kesän tuuraajana. Aloitin kesäkuussa ja lopetin heinäkuussa. Palkan sain lokakuussa mielettömän paperisodan päätteeksi. olivat hävittäneet tuntilistani ja verokorttini. Ja kaiken lisäksi palkkaa tuli vähemmän kuin piti.

Muistan lukeeneeni joskus, että jossain lehdessä oli maininta Sol:in puolesta, että heillä on niin aurinkoiset työntekijät etteivät palkkaa tarvitse.

Tämä ei päde minuun lainkaan. Kyllä minä työntekijänä palkkani tahdon tehdystä työstä. Mutta eipä tarvitse enää kitua ja odotella palkkoja =)

• Sol

Palkat tulee kyllä ajallaan ja tunnitkin on kohdalaan,mutta muutten homma ei ole kuiteskaan sitä aurinkoa ja ihmis ystävällisyyttä,mitä luvattiin,minkäänlaista yhteyttä ei pidetä,itse saa aina soitella ja kysellä,koneita ei kukaan huolla,jos särkyvät,soitellaan ja käyvät joskus katsomassa,olet yksin ongelmiesi kanssa,jos sellaisia kohdalle sattuu,kukaan ei ota kantaa mihinkään,joten,lopetin aikoja jo soittelun sinne päin,soittakoot,jos on asiaa .Tunnit on kylläkin "laskettu"niin tarkaan,että juuri ja juuri ehättää täkeimmät tehdä .
        Hiiteen koko SOL !!

• Ninsku

Mielenkiintoisia nämä siivousfirmat, palkkojen maksaminen myöhässä ja väärän tuntimäärän mukaan näyttää olevan sääntö eikä poikkeus. Silti työntekijöiltä odotetaan moitteetonta ja nopeaa työpanosta.

Kyllä siinä motivaatio laskee, jos ja kun palkka ei tule ajallaan eikä oikein laskettuna. SOLissa en ole ollut töissä, yhdessä toisessa firmassa kyllä; palkkojen perään joutui soittelemaan useammankin kerran ja joka kerta sai osakseen varsin tylyä kohtelua. Ikäänkuin olisi tehnyt väärin palkkaa tahtoessaan?! Kyllä tehdystä työstä haluaa asianmukaisen korvauksen, ja ilman että sitä pitää periä kissojen ja koirien kanssa.

• aurinkoa : )

Ote SOL Palvelujen toiminta-ajatuksen alkupäästä:

"SOL palvelut on asiakastarpeista ohjautuva, markkinointihenkinen palvelu- ja henkilöstöorganisaatio. Vapautamme asiakkaamme toteuttamaan omaa toimintaansa tuottamalla elämyksiä siivous- ja toimitila-, kiinteistö- sekä pesulapalveluissa."

SOL on oikea kilpailutuksen esikuva!

Jos pidät jatkuvasta kiireestä ja riittämättömyyden tunteesta, niin SOL sopii sinullekkin.

Lisätietoja työhönhakeutumisesta saat:

http://www.sol.fi/index1.html

• Anonyymi00009

mitähän nämä sol-palvelijat istuvat päivät paikallisten juoppojen kanssa pihalla tupakalla. Ei varmaan urakka paina. Kävivät heittämässä omia huonekaluja talonyhtiön jätelavalle mutta kösseleitähän on kaikkialla. Ikinä nähny sol-auton lähtevän sen jälkeen niin lujaa pihasta, heh. Samalta pihalta anastettu sähköpyörä "siivouksen" yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      339
      1165
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      398
      1095
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      905
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      817
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      792
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      746
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      676
    8. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      675
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      670
    10. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      103
      664
    Aihe