sairauspäivärahasta

jos pääsee sairauspäivärahalle psyykkisten syiden takia,niin kuin kauan saa olla tuolla rahalla vapaasti ennen kuin tarkistavat taas että onko parantunu?entä jos työkkäri keksii et pitäs käydä tutkimuksissa niin putoaako pois sairauspäivärahalta jos ei suostu?pääseekö vuoden sairauspäivärahakauden jälkeen lopullisesti eläkkeelle vai voidaanko silloinkin vielä eläkehakemus hylätä?

8

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<<<<<<<<<<<<<<<

      Sairaslomat tuollaisten asioiden kanssa laitetaan yleensä kahden kuukauden pätkiin, ja niiden välissä päälääkäri arvioi tilanteen. Jos sairasloma pitkittyy, voidaan kerralla laittaa 4kk lomalle. Tutkimuksissa pitää siis käydä, ja kun sairasloma pitkittyy, niin joka kerta uusi b-lausunto kelalle (ja se b-lausunto maksaa) Ja tottakai katkaistaan sairauspäiväraha, jos ei tutkimuksiin mene. Eihän heillä silloin ole mitään järkevää syytä pitää sillä rahalla. Ikääsi en tiedä, mutta nuoresta ihmisestä ei helpolla mitään eläkeläistä suostuta tekemään, siinä täytyy syiden olla jo todella painavat. Täysi hullu siis suoraan sanottuna. Eikä sitä vanhemmastakaan ihmisestä tehdä ihan tuosta vaan, täytyy olla hyvä näyttö, että on lopullisesti työkyvytön.

      • sssssssssssssss

        mutta eikö sillon kun on ollu vuoden sairauspäivärahalla,niin se on todiste siitä että on lopullisesti työkyvytön?eihän ihmistä voi sairauslomalla pitää ikuisesti


      • Näin mulla.
        sssssssssssssss kirjoitti:

        mutta eikö sillon kun on ollu vuoden sairauspäivärahalla,niin se on todiste siitä että on lopullisesti työkyvytön?eihän ihmistä voi sairauslomalla pitää ikuisesti

        Kyllä voi. Minäkin sairauslomalla jo kolmatta vuotta. Mikään ei näy piisaavan.Työkokeilu tehty samoin työkykyarvoit ym.... kaikista lausunto, että olen työkyvytön. Vajaakuntoisena työnhakijana olen työkkärissä. Nyt Kela alkoi maksamaan uudelleen sairauspäivärahaa, kun edellisestä 300 pv. maksamasta jaksosta on kulunut vuosi. Eläkkeelle en pääse eikä edes määräaikaista kuntoutustukea ole myönnetty. Ikääkin on kohta 60v. ONkohan tässä mitään järkeä!!!!!!!!!!!
        Vielä sekin, kun minä olen edelleen työpaikan kirjoilla, niin kiikuta kolmen kuukauden väliin A-todistuksen työnantajalle.(Vaikka sairausloma on ollut yhtämittaista alusta saakka) Eli kyllä tämä on aikamoista "pompottelua"


      • sssssssssssssss
        Näin mulla. kirjoitti:

        Kyllä voi. Minäkin sairauslomalla jo kolmatta vuotta. Mikään ei näy piisaavan.Työkokeilu tehty samoin työkykyarvoit ym.... kaikista lausunto, että olen työkyvytön. Vajaakuntoisena työnhakijana olen työkkärissä. Nyt Kela alkoi maksamaan uudelleen sairauspäivärahaa, kun edellisestä 300 pv. maksamasta jaksosta on kulunut vuosi. Eläkkeelle en pääse eikä edes määräaikaista kuntoutustukea ole myönnetty. Ikääkin on kohta 60v. ONkohan tässä mitään järkeä!!!!!!!!!!!
        Vielä sekin, kun minä olen edelleen työpaikan kirjoilla, niin kiikuta kolmen kuukauden väliin A-todistuksen työnantajalle.(Vaikka sairausloma on ollut yhtämittaista alusta saakka) Eli kyllä tämä on aikamoista "pompottelua"

        mutta kela siis maksaa korkeintaan vuoden?mitä sitten tapahtuu kun jos ei ole ollukkaan töissä missään pitkään aikaan eikä voi saada muuta kuin kelalta?miten kela voi lopettaa sairauspäivärahan maksun jos on lääkärin todistus?


      • päivärahalle !
        sssssssssssssss kirjoitti:

        mutta kela siis maksaa korkeintaan vuoden?mitä sitten tapahtuu kun jos ei ole ollukkaan töissä missään pitkään aikaan eikä voi saada muuta kuin kelalta?miten kela voi lopettaa sairauspäivärahan maksun jos on lääkärin todistus?

        Tämä on Suomen sosiaalijärjestelmän pimein puoli. Kun olet ollut saiaspäivärahalla riittävän pitkään sinut lempataan työttömäksi voit jopa joutua kursseille tai orjatyölle jos on oikein onnea. Sairas ei olekaan enää sairas ainakaan paperilla.


      • sitten kun
        päivärahalle ! kirjoitti:

        Tämä on Suomen sosiaalijärjestelmän pimein puoli. Kun olet ollut saiaspäivärahalla riittävän pitkään sinut lempataan työttömäksi voit jopa joutua kursseille tai orjatyölle jos on oikein onnea. Sairas ei olekaan enää sairas ainakaan paperilla.

        aikaa on lähelle kulunut 300 päivää saikkua, niin lääkäri jälleen toteaa tai sitten ei, niin anomus määräaikaiseen eläkkeeseen.
        Tosin tämän kanssa pitää olla ajoissa liikkeellä.
        Kaikki kestää.
        Jos tosiaan olet psykiatrisen puolen erikoisläälääkärin helmoissa niin, täällä missä minä olen "hoidossa" ei todistukset ole maksaneet mitään.
        Ei kai näistä "hulluuspapereista" tarvitse maksaa, olen itse niin vähävarainen, jotta jos kaiken todistusmäärän olisin maksanut olisin juossut jo kauas korpeen.

        Määräaikaista eläkettä myönnetään sitäkin vain inhottavat 6-9 kuukautta kerrallaan.
        Pitävät läyhässä hirressä ja odottavat että potilas haihtuisi johonkiin kosmiseen avaruuteen pikkuhiljaa.
        Potilas voisi alkaa voida hyvin jos päästetään eläkkeelle.

        Tältä minusta tuntuu, nyt olen tosin hiukan yli 50 vee ja lääkärin on sanonut etten pärjää työelämässä, silti tämä kummallinen taistelu pitää käydä läpi.

        Siinä välissäkin on psykologin palikkatesti.
        Olen siihen menossa, jos jollain on tietoa mitä siellä tapahtuu, niin voisko kertoa minulle jotain siitä.


      • Poksu00
        sitten kun kirjoitti:

        aikaa on lähelle kulunut 300 päivää saikkua, niin lääkäri jälleen toteaa tai sitten ei, niin anomus määräaikaiseen eläkkeeseen.
        Tosin tämän kanssa pitää olla ajoissa liikkeellä.
        Kaikki kestää.
        Jos tosiaan olet psykiatrisen puolen erikoisläälääkärin helmoissa niin, täällä missä minä olen "hoidossa" ei todistukset ole maksaneet mitään.
        Ei kai näistä "hulluuspapereista" tarvitse maksaa, olen itse niin vähävarainen, jotta jos kaiken todistusmäärän olisin maksanut olisin juossut jo kauas korpeen.

        Määräaikaista eläkettä myönnetään sitäkin vain inhottavat 6-9 kuukautta kerrallaan.
        Pitävät läyhässä hirressä ja odottavat että potilas haihtuisi johonkiin kosmiseen avaruuteen pikkuhiljaa.
        Potilas voisi alkaa voida hyvin jos päästetään eläkkeelle.

        Tältä minusta tuntuu, nyt olen tosin hiukan yli 50 vee ja lääkärin on sanonut etten pärjää työelämässä, silti tämä kummallinen taistelu pitää käydä läpi.

        Siinä välissäkin on psykologin palikkatesti.
        Olen siihen menossa, jos jollain on tietoa mitä siellä tapahtuu, niin voisko kertoa minulle jotain siitä.

        Joo, siis näillä tuilla kyllä pidetään vuosikausia ja sittenkin on vaikeaa päästä eläkkeelle. Itse olen ollut sen vuoden sairauslomalla ja kaksi kuntoutustuella. Ennen kuntoutustukea olin työklinikalla tutkimuksissa, ja voin kertoa että niitä ei tarvitse pelätä. Olet oma itsesi ja varsinkin psykologin ja lääkärin juttusilla puhut asioista suoraan. Ei tarvitse pelätä ettei vaikuta tarpeeksi masentuneelta tms, kyse on siitä mitä sinä sanot heille, ei siitä miltä ulkopuolelta näyttää käytös. Ainoa mihin en koskaan ole suostunut on päiväosasto ja PETREA:n tutkimus. Jälkimmäisestä kuullut paljon enemmän pahaa, kuin hyvää.


      • otan siis
        Poksu00 kirjoitti:

        Joo, siis näillä tuilla kyllä pidetään vuosikausia ja sittenkin on vaikeaa päästä eläkkeelle. Itse olen ollut sen vuoden sairauslomalla ja kaksi kuntoutustuella. Ennen kuntoutustukea olin työklinikalla tutkimuksissa, ja voin kertoa että niitä ei tarvitse pelätä. Olet oma itsesi ja varsinkin psykologin ja lääkärin juttusilla puhut asioista suoraan. Ei tarvitse pelätä ettei vaikuta tarpeeksi masentuneelta tms, kyse on siitä mitä sinä sanot heille, ei siitä miltä ulkopuolelta näyttää käytös. Ainoa mihin en koskaan ole suostunut on päiväosasto ja PETREA:n tutkimus. Jälkimmäisestä kuullut paljon enemmän pahaa, kuin hyvää.

        rauhaisasti.
        Itselläni on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö ja kyllä itse huomaan että olen mennyt huonompaan suuntaan näiden vuosien aikana.
        Olen ollut sairaana jo 1980 luvulta saakka, vaan sitä ei ole hoksattu diagnosoida tätä ennen kuin romahdin täysin.
        Kiitos, menenkin heti katsomaan sitä mikä onkaan PETREA-tutkimus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe